Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TON-III
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2018
    • 480
    • Turku

    Originally posted by brainsurgery View Post
    Itellä adaptive drive ja bemarin jouset vaihdettu Eibachin pro kittiin. Ihan kuin eri autolla ajelisi ja ajotilanvalitsimestakin tapahtuu nyt jotain.

    Normiajossa mukavampi ja kovassa ajossa huomattavasti vakaampi kuin vakiojousilla.

    Taitaa noiden tolppien hintaa olla ~500€/nurkka mutta kesto on ilmeisesti erittäin hyvä.
    Tosiaan nelarissa on ne peruslöysät jouset varustetasosta huolimatta, kun ostaa takaruupparin aktiivisella alustalla ja M-Sport:tina niin saa sekä heti toimivan alustan että hyväajoisen auton (sillä taitaa olla niin että etuvetoiset audit kannattaa kiertää ja ostaa nelari siinä missä nelaribemmit saisivat olla jonkun muun ongelma kun ostaisi takatuupparin).
    F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

    Comment

    • ralliriisseli
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 72
      • Laihia

      Originally posted by VilleP View Post
      Koukunhan saa jälkikäteen edukkaasti. Webasto toki sitten arvokkaampi.
      Webastoa ei saa LCI 535d msporttiin. Ei ole tilaa. Näin sanottiin marmorilta.
      Eli menis letkulämmitinhommiksi.
      Kysyin kertakäyttöautolta myös peräkoukkua. Irrotettava 3300€ ja sähköinen n. 3800€ asennetuna. Ihmeen pieni ero noilla, mutta joka tapaukses melko arvokasta.
      F11 530d X-drive M-Sport 2016
      ———————————————————
      Exs:
      E91 LCI 320dA -09
      E46 330D -02

      Comment

      • ralliriisseli
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 72
        • Laihia

        Originally posted by TON-III View Post
        Tosiaan nelarissa on ne peruslöysät jouset varustetasosta huolimatta, kun ostaa takaruupparin aktiivisella alustalla ja M-Sport:tina niin saa sekä heti toimivan alustan että hyväajoisen auton (sillä taitaa olla niin että etuvetoiset audit kannattaa kiertää ja ostaa nelari siinä missä nelaribemmit saisivat olla jonkun muun ongelma kun ostaisi takatuupparin).
        Eikös tuota xdriveä ole kuitenkin kehuttu hyväksi ja perhekäytös tuo nelikko, adaptive drive tai suspension, m-sport yhdistelmä luulisi toimivan ihan mukavasti.
        F11 530d X-drive M-Sport 2016
        ———————————————————
        Exs:
        E91 LCI 320dA -09
        E46 330D -02

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2160
          • Vantaa

          Originally posted by ralliriisseli View Post
          Webastoa ei saa LCI 535d msporttiin. Ei ole tilaa. Näin sanottiin marmorilta.
          Eli menis letkulämmitinhommiksi.
          Kysyin kertakäyttöautolta myös peräkoukkua. Irrotettava 3300€ ja sähköinen n. 3800€ asennetuna. Ihmeen pieni ero noilla, mutta joka tapaukses melko arvokasta.
          Kysyppäs jostain muualta. Webasto tai eber asennuspuljuja on vaikka kuinka, ja aivan varmasti mahtuu. Irroitettavan koukun saa alle tonnilla asennettuna.

          M-sport nelikossa on vakio jouset. Eibachilla toki korjautuu löysyys.
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7520
            • Jyväshyvä

            Originally posted by VilleP View Post
            Irroitettavan koukun saa alle tonnilla asennettuna.
            Juu, meilläpäin maksaa 800€ irroitettava koukku asennettuna can väyläisellä johtosarjalla...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • TON-III
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2018
              • 480
              • Turku

              Originally posted by ralliriisseli View Post
              Eikös tuota xdriveä ole kuitenkin kehuttu hyväksi ja perhekäytös tuo nelikko, adaptive drive tai suspension, m-sport yhdistelmä luulisi toimivan ihan mukavasti.
              On tosiaan noin, mulla on vähän liian iso silmä hifistyneeseen ajoon ja kommenttini ehkä liian 'kärkeviä', taidan olla ostanut peräti 'väärän' auton ajonautiskeluun, mene ja tiedä, joku vähän pienempi ( esim. 4-sarjalainen) olisi osunut sormiini paremmin.
              F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1964
                • Seinäjoki

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Juu, meilläpäin maksaa 800€ irroitettava koukku asennettuna can väyläisellä johtosarjalla...
                Ja varmaan kahteen tonniin laittaa monikin orkkis sähköisen. Itellä tuli maksamaan jotain reilun 500 sähköinen. Kaikki muu oli uutta paitsi koukku. Koukun ostin käytettynä ja laitoin metalli rattaat sinne. En näe kyllä mitään erityistä syytä miksi 5-10 vuotta vanhaan autoon pitäisi kaikki lisävarusteet olla uusia. Sähköjen osalta on toki helpoin kun ottaa uutta paketista niin voi olla kohtuu varma että kaikki on ehjää
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • abel
                  Newbiemmer
                  • Sep 2020
                  • 11
                  • Masku

                  Ostamassa 520 D xdrive

                  Moi,
                  Olen ostamassa 520 xdrive. Kauppasopimus on mun kuittausta vaille valmis. Mitä näistä nyt sitten kuuluu oikein kunnolla käydä läpi. Autossa 160tkm lasissa, ja viimeisimpänä vaihdettu ilmapussit ja niiden kompressori. 10tkm sitten vetolaatikko ja öljyt?

                  Onko odotettavissa jotain egr-hässäkkää tai muita mahdollisia tyyppivikoja? Jarrupaloja varmasti kuluu, mutta tavoitteena olisi sellaiset 3vuotta/90tkm ajella.

                  Koeajolta jäi päällimmäisenä ärsyttämään radion näyttö jatai sen visuaalittomuus ja miksei yhdistetetyn puhelimen spotiftä voi ohjata mistään muualta kuin puhelimesta

                  Kiitos jo etukäteen, tämän lajin foorumi on näyttää muuten todella pätevältä.

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5418
                    • Oulu

                    Originally posted by abel View Post
                    Moi,
                    Olen ostamassa 520 xdrive. Kauppasopimus on mun kuittausta vaille valmis. Mitä näistä nyt sitten kuuluu oikein kunnolla käydä läpi. Autossa 160tkm lasissa, ja viimeisimpänä vaihdettu ilmapussit ja niiden kompressori. 10tkm sitten vetolaatikko ja öljyt?

                    Onko odotettavissa jotain egr-hässäkkää tai muita mahdollisia tyyppivikoja? Jarrupaloja varmasti kuluu, mutta tavoitteena olisi sellaiset 3vuotta/90tkm ajella.

                    Koeajolta jäi päällimmäisenä ärsyttämään radion näyttö jatai sen visuaalittomuus ja miksei yhdistetetyn puhelimen spotiftä voi ohjata mistään muualta kuin puhelimesta

                    Kiitos jo etukäteen, tämän lajin foorumi on näyttää muuten todella pätevältä.
                    Mikä vuosimalli?

                    Comment

                    • VilleP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2160
                      • Vantaa

                      Jos jakolaatikko jo kertaalleen vaihdettu, ei nyt suuria kuoppia pitäisi tulla. Jakopään elämää kannattaa kuunnella tarkalla korvalla. Egr hässäkät menee tehtaan takasinkutsun piikkiin, jos ei ole jo menneet.
                      F11 530xd LCI
                      S2 Avant

                      Comment

                      • abel
                        Newbiemmer
                        • Sep 2020
                        • 11
                        • Masku

                        Originally posted by rizzo View Post
                        Mikä vuosimalli?

                        2013, 05.12/2013 rekisteröity

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3402
                          • Tre

                          Originally posted by VilleP View Post
                          Egr hässäkät menee tehtaan takasinkutsun piikkiin, jos ei ole jo menneet.
                          Niin siis menee jos on riskiryhmää, ei nuo kaikki automaattisesti mene korjaukseen.
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • rizzo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2007
                            • 5418
                            • Oulu

                            Originally posted by abel View Post
                            2013, 05.12/2013 rekisteröity



                            Ei ole enää pahinta riskiryhmää, mutta itse jättäisin hankkimatta jos ei ole ketjuja vaihdettu. Kääntäisin sinuna katseen 2015 (taitaa olla jo loppupää 2014) LCI-malleihin, joissa on uudempi B47-motti.

                            tv. 2 N47 -koneista omistanut, ei enää kolmatta
                            Last edited by rizzo; 02-09-2020, 14:55.

                            Comment

                            • abel
                              Newbiemmer
                              • Sep 2020
                              • 11
                              • Masku

                              Originally posted by rizzo View Post
                              https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=248542

                              Ei ole enää pahinta riskiryhmää, mutta itse jättäisin hankkimatta jos ei ole ketjuja vaihdettu. Kääntäisin sinuna katseen 2015 (taitaa olla jo loppupää 2014) LCI-malleihin, joissa on uudempi B47-motti.

                              tv. 2 N47 -koneista omistanut, ei enää kolmatta



                              Ok, pitää tarkastaa.
                              Ollut ensimmäiset 5 vuotta leasing-autona isossa puljussa jollain johtajalla.

                              Comment

                              • VilleP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2160
                                • Vantaa

                                Originally posted by alspe View Post
                                Niin siis menee jos on riskiryhmää, ei nuo kaikki automaattisesti mene korjaukseen.
                                Niin no, käytännössä jos ei ole uusin varaosanumero, niin menee vaihtoon. Eli käytännössä tuon ikäisessä on, ellei ole vast ikään vaihdettu.
                                F11 530xd LCI
                                S2 Avant

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎