Originally posted by skt
View Post
F10 / F11 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Minä asennutin wetterillä defan säteilylämppärin pari kolme vuotta sitten 350€. Muistaakseni sisähaara olisi ollu 400€ niin sitä en ottanut.Originally posted by kakkoskuski View PostAsensitko tai asennutitko skt lohkolämppärin itse vai oliko se jo autossa kun sen ostit? Hintatieto kiinnostaisi, pitänee maanantaina soitella lisää pajoja läpi.
.
Tuo defa on nyt 3 kertaa vaihdettu takuuseen ja viimein defalta tuli lämmitin toiseen paikkaan. Vastus siinä dpf vieressä ei kestänyt kuukauttakaan. Nyt on uuteen paikkaan laitettu vastus muutaman kerran ollu päällä ja näyttäis että tuo on 600w sen vanhan mallisen 300w sijaan.F11 530xd 11/11
E39 530d 05/03
Comment
-
Contilla löytyy kuvasto jossa on vierintäkehät. Tuo lienee paras arvaus vaikka renkaita ostettaessa.Originally posted by TON-III View PostYritin löytää sopivaa aiempaa otsikkoa käsitellä X-Driven rengastusta, löysin Antin vanhan kommentin ja jatkan siitä:
Livedatasta näkee toki sitten nopeudet tarkemmin.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Nimimerkki Marjor asensi samalla kun vaihdoin autoa hänen myymälässä. Kysy suoraan pajoilta.Originally posted by kakkoskuski View PostAsensitko tai asennutitko skt lohkolämppärin itse vai oliko se jo autossa kun sen ostit? Hintatieto kiinnostaisi, pitänee maanantaina soitella lisää pajoja läpi.
Tekisi mieli sanoa, että Calixin tuote on perinteinen lohkolämmitin, jossa lämmitysrauta menee lohkoon sisään.Originally posted by VilleP View PostDefa tarjoaa ainoastaan säteilylämmitintä. Calixilta saa letkulämmittimen(parempi vaihtoehto). Pakkaspropoua ei nyky lohkoissa enää ole, joten lohkolämmitintä ei saa.
Comment
-
No se tulee ylävesiletkun juureen. Tavallaan on, tavallaan ei.Originally posted by skt View PostNimimerkki Marjor asensi samalla kun vaihdoin autoa hänen myymälässä. Kysy suoraan pajoilta.
Tekisi mieli sanoa, että Calixin tuote on perinteinen lohkolämmitin, jossa lämmitysrauta menee lohkoon sisään.
https://www.calix.se/fi/tuotteet/tuo...eId=2147016095F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
Parempi tuo on kuin pelkkä letkulämmitin...Originally posted by VilleP View PostNo se tulee ylävesiletkun juureen. Tavallaan on, tavallaan ei.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Eli Calixia suosittelette ja pitäisi toimia tässä B47 koneessakin ilman että aiheuttaa ongelmia tai moottorin vikavalon syttymistä esilämmityksen jälkeen?
Entäs tuo TT-Thermo kiertovesipumpullinen letkulämmitin, onko kokemusta näistä? Sitä saisi aika edullisesti Defa mini johtosarjalla.
Näyttää nyt siltä että Webaston hankinta pitää kuopata kun maksaa sen kolmisen tonnia.
Comment
-
Jos Defasta ja Calixista pitää valita niin Calix.
En ole lukenut että mikään lämimtysjärjestelmä sytyttäisi vikavaloja BMW:ssä. Tuo olettama perustuu siihen että vikavalo syttyy kun ecu lukee eri lämpötila-antureiden tietoa ja ne poikkeavat toisistaan liikaa. Hieman kyseenalaistan tämän. Syystä että ei taida moottorinohjaukselle mennä yleensä kuin yksi lämpötilatieto(ilmastoinin lämmöt erikseen), ja tuo ongelma pitäisi olla nimenomaan polttoainekäyttöisillä lämmittimillä, jotka pyörittävät nestettä pumpulla, eli lämpötilaerot pienempiä kuin vastuslämmitteisellä, joka ei kierrätä.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
F10/f01 ainaki n57 koneella on tosi helppo laittaa pumpullinen letkulämmitin sinne sisälokarin taakse, b47 konees orkkis kiertovesipumppu samas paikas ni tt thermoa vaan laittamaa.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
Jep. Alkuperäisen webaston paikalle on todella helppo laittaa esimerkiks TT-thermon letkulämmitin missä siis on kiertovesipumppukin. Haulla löytyy kuvallisiakin ohjeita tämän asennukseen. Itelle tuli justiin laitettua tuo tt-thermon lämmitin ja otin tällä kertaa 1000xc mallin (edellisessä e61 oli 1500xc) koska työpaikalla automaatti ajastin ja on 2 tuntia aina päällä niin tuo 1500xc lämmitti aina termostaattia vasten mikä lyhentää käyttöikää. Laitoin vielä kuvan omasta asennuksesta tuohonOriginally posted by mige95 View PostF10/f01 ainaki n57 koneella on tosi helppo laittaa pumpullinen letkulämmitin sinne sisälokarin taakse, b47 konees orkkis kiertovesipumppu samas paikas ni tt thermoa vaan laittamaa.
Harraste/kesäkäyttis BMW e46 330ci cabriolet
M-B s204 220cdi AMG-sport 4-matic
Comment
-
Kiitos vastauksista!
TT-Thermo taitaa nyt olla vahvin ehdokas, ja juuri tuo 1000xc malli. Aika satunnaista tulee tuon käyttö olemaan, mutta kai se on hyvä olla olemassa.
Vielä odotan tänään lopullista hintaa yhdeltä Webaston asentajalta, mutta tuskin sieltä sellaista tarjousta tulee mitä näen järkevänä investointina.
Comment
-
Vielä pakko kysyä, onko tämä ihan mutu-juttu joka perustuu lähinnä tietoon ja kokemuksiin noista vanhemmista moottoreista (esim. N57)? Vai löytyykö sinulta tietoa tai kokemusta nimenomaan näistä uudemmista euro6 koneista niinkuin B47?Originally posted by VilleP View PostJos Defasta ja Calixista pitää valita niin Calix.
En ole lukenut että mikään lämimtysjärjestelmä sytyttäisi vikavaloja BMW:ssä. Tuo olettama perustuu siihen että vikavalo syttyy kun ecu lukee eri lämpötila-antureiden tietoa ja ne poikkeavat toisistaan liikaa. Hieman kyseenalaistan tämän. Syystä että ei taida moottorinohjaukselle mennä yleensä kuin yksi lämpötilatieto(ilmastoinin lämmöt erikseen), ja tuo ongelma pitäisi olla nimenomaan polttoainekäyttöisillä lämmittimillä, jotka pyörittävät nestettä pumpulla, eli lämpötilaerot pienempiä kuin vastuslämmitteisellä, joka ei kierrätä.
Tänään vielä juttelin erään asiantuntevan olosen Webasto asentajan kanssa ja hänen juttujen perusteella B47 kone ei sovellu kunnolla esilämmitettäväksi ilman cold start kittiä. Vähän ihmetyttää kun tämä tieto tuntuu kuitenkin olevan vahvasti ristiriidassa esimerkiksi nimimerkin skt kokemuksen kanssa. Jos hänellä tehokas Calix letkulämmitin ei aiheuta häiriöitä niin voiko TT-Thermo tai Webasto silti aiheuttaa? :think
Comment
-
Kyllä se uudemmissa sytyttää. Ei koske edes kaikkia Euro 6 malleja, muutos on jossain 2017 jälkeen valmistetuissa ja niihin jos vielä päivittää softat uusimpaan versioon niin ei ole ihan niin herkkä.
Pelkällä lohko/letku/säteiliä -lämmittimellä ei yleensä valot syty.
Mittaus oli dieseleissä muistaakseni polttoaineen ja jäähdytysnesteen lämpötilan välillä kun auto on tarpeeksi kauan seissyt. Foorumin tietäjät varmaan tarkentavat asiaa.
Ainakin 2018 mallin X5 F15 M50d:ssä webaston modaus aiheutti valon syttymisen.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
Comment