Originally posted by Hörhö
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10 / F11 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
-
-
Originally posted by macman_lahti View PostOhjauksen nopeuteen ei vaikuta eli se on hidas jatkossakin, mutta alustaan saa jämäkkyttä kun vaihtaa Eibachin -30mm kitin. Toinen mikä vaikuttaa yllättävän paljon on rengastus. Itsellä oli vakiot eli 17" 55 korkeat ja nyt vaihtui 19" 40 korkeaan niin siinäkin tuli yllättävän paljon tukevuutta lisää.
Tämä auto on muuten myynnissä, että vink vink
Comment
-
-
Tämmöinen yksilö olisi tänään listalla, jota pitäisi käydä katsomassa. Trafilta tsekattu suomen pään historia ja autorecordsilta hommattu historia saksan/suomen ajalta. Merkinnät recordsilla aina 8/19 saakka.
Kilometrejä mittarissa 233tkm.
Jakolaatikon toiminta varmasti syynättävä tarkkaan ja myös piuhan päähän tarkoitus käydä tökkäämässä koeajon aikana.
Tulisiko teillä mieleen yleisesti tai juuri tuosta yksilöstä jotain mitä pitäisi ottaa huomioon?
Comment
-
-
Originally posted by NRou View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/530/12358681
Tämmöinen yksilö olisi tänään listalla, jota pitäisi käydä katsomassa. Trafilta tsekattu suomen pään historia ja autorecordsilta hommattu historia saksan/suomen ajalta. Merkinnät recordsilla aina 8/19 saakka.
Kilometrejä mittarissa 233tkm.
Jakolaatikon toiminta varmasti syynättävä tarkkaan ja myös piuhan päähän tarkoitus käydä tökkäämässä koeajon aikana.
Tulisiko teillä mieleen yleisesti tai juuri tuosta yksilöstä jotain mitä pitäisi ottaa huomioon?
Ilmajousia jos ei oo vaihdettu niin vuotaa noilla kilsoilla kyllä erittäin suurella todennäköisyydellä.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostReaktiotangon puslat, mutta ne nyt huomaa heti jos niissä on vikaa.
Ilmajousia jos ei oo vaihdettu niin vuotaa noilla kilsoilla kyllä erittäin suurella todennäköisyydellä.
Hiljainen, ei raksutuksia tai muita huomautuksia.
Huoltohistoriasta muutama öljynvaihtoväli mennyt 30tkm pintaan, mutta säännöllisesti alle ja tarkasti. Suomen päässä tehty kampanjat EGR:lle, etuvetarit uusittu 202tkm. Jakolaatikon öljyt oli myös vaihdeltu muistaakseeni 2019 ja +-200tkm.
Ilmoitin edellisenä päivänä liikkeeseen, että auton pitää olla ollut yön ulkona jotta pääsee tekemään kylmäkäynnistyksen ja tämäkin toteutui.
Todella siisti ulkoa ja sisältä.
Mahdollisten kauppojen jälkeen saa huoltotoimenpiteet vaihdelaatikon -ja moottoriöljyjen osalta. Moottoriöljyjen osalta väli pysyy +-10tkm nurkilla omassa käytössäni.
N57T lymyilee, ei maalata piruja seinille, yksilöitähän nämä ovat.
Comment
-
-
Kysyn silläkin uhalla että vastaus on: käytä hakua.
Mitä n47-koneisesta F11 kannattaa erityisesti tarkistaa? Jossain keskustelussa muistan lukeneen umpioiden kosteudesta. Jakoketju ainakin, automaattilaatikko vissiin luotettava?F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Originally posted by mikron View PostKysyn silläkin uhalla että vastaus on: käytä hakua.
Mitä n47-koneisesta F11 kannattaa erityisesti tarkistaa? Jossain keskustelussa muistan lukeneen umpioiden kosteudesta. Jakoketju ainakin, automaattilaatikko vissiin luotettava?
Vaihteisto on tuhat kertaa parempi kuin vanhempi 6hp niin kestävyydeltään kuin käytettävyydeltäänkin. Mutta öljyt toki tässäkin kannattaa vaihtaa ennemmin kuin myöhemmin.
EGR-vikoja erilaisia näissä tuppaa olemaan joten niiden kanssa pelaamiseen saa varautua...ja pieni paloriskikin on aina olemassa kun kuumaa pakokaasua voi päästä imusarjaan suoraan.
Eli tuon järjestelmän tarkastaisin kanssa heti ostamisen jälkeen ja kävisin läpi huolellisesti.
N-sarjan tyyppivikoja ketjusta löytyy lisää.
Jos on sellainen yksilö missä on 360 kamerajärjestelmä niin siinä tuppaa olemaan vikoja. Liittimet hapettuu...ja vissiin pelkkiä liittimiä ei saa vaan pitää koko kaapeli uusia.
Tuo umpioiden kosteusongelma näissä F-sarjalaisissa on..itsellänikin kuskin puolen pikkuisen huurtuu pesun jälkeen. Täytynee paneutua asiaan keväämmällä.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostJoo ketju ehdottomasti syytä tarkistaa ja mieluiten sellainen mistä on jo vaihdettu sitten on hieman huolettomampaa ajelua edessä. Kunhan muistaa ettei tyhjäkäytä siitä se ketju ei tykkää.
Vaihteisto on tuhat kertaa parempi kuin vanhempi 6hp niin kestävyydeltään kuin käytettävyydeltäänkin. Mutta öljyt toki tässäkin kannattaa vaihtaa ennemmin kuin myöhemmin.
EGR-vikoja erilaisia näissä tuppaa olemaan joten niiden kanssa pelaamiseen saa varautua...ja pieni paloriskikin on aina olemassa kun kuumaa pakokaasua voi päästä imusarjaan suoraan.
Eli tuon järjestelmän tarkastaisin kanssa heti ostamisen jälkeen ja kävisin läpi huolellisesti.
N-sarjan tyyppivikoja ketjusta löytyy lisää.
Jos on sellainen yksilö missä on 360 kamerajärjestelmä niin siinä tuppaa olemaan vikoja. Liittimet hapettuu...ja vissiin pelkkiä liittimiä ei saa vaan pitää koko kaapeli uusia.
Tuo umpioiden kosteusongelma näissä F-sarjalaisissa on..itsellänikin kuskin puolen pikkuisen huurtuu pesun jälkeen. Täytynee paneutua asiaan keväämmällä.-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Lopettakaa jo tuo n47 ketjusta puhuminen, se on oikeesti harvinainen vika.
Välillä kuuntelee kylmäkäynnistyksen että miltä kuulostaa niin ketju ei tee yllätystäE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostLopettakaa jo tuo n47 ketjusta puhuminen, se on oikeesti harvinainen vika.
Välillä kuuntelee kylmäkäynnistyksen että miltä kuulostaa niin ketju ei tee yllätystäBMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
No mielipiteitä on monenlaisia, mutta en kyllä pidä mitenkään harvinaisena tuota ketjuvikaa N47:ssa. Tiedän lukuisia, joista on mennyt ketjupoikki. Enkä tarkoita mitään lukenut internetissä vaan tiedän auton/omistajan. Ketjuja myös menee ihan riittävästi vaihtoon.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo mielipiteitä on monenlaisia, mutta en kyllä pidä mitenkään harvinaisena tuota ketjuvikaa N47:ssa. Tiedän lukuisia, joista on mennyt ketjupoikki. Enkä tarkoita mitään lukenut internetissä vaan tiedän auton/omistajan. Ketjuja myös menee ihan riittävästi vaihtoon.
Taksimiehiltähän noita meni oikein urakalla silloin alkuaikoina kun tyhjäkäyttivät paljon...parhaimmillaan kolmekin kertaa ketju poikki samasta autosta.
On mielipide mikä hyvänsä niin kyllä turvallisempia ajokilometrejä varmasti on edessä jos ostaa auton missä ketju on vaihdettu lähiaikoina. Ja sitten kun vielä itse ajelee niin että välttää tyhjäkäyttämistä pitempiä aikoja.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Availkaa uutta topikkia jos tarvetta.
Tonni täynnä joten suljetaan tämä.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Comment