Originally posted by Kesäromu
View Post
F10 / F11 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
-
-
Originally posted by alpine3 View PostHapettuma ja töhnä kannattaa poistaa, itse laitoin lisäksi suuttimen pintaan todella kevyen kerroksen keraamista rasvaa ennen takaisin asennusta. Lisäksi suutinpesät itsessään kannattaa tarkastaa ovatko miten likaiset, varsinkin pesien pohjat ennen uusien prikkojen asennusta.
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=397751F10 -11
E21 315 -83
Comment
-
-
Harkinnassa F07 530xd tai 535xd sigun tilalle. Vetokoukku ja comfortit oltava, mut oisko jotain muuta ehotonta näihin malleihin? Isompi takaluukku taitaa olla aina sähköinen. 535:sia näyttäis olevan enempi tarjolla ja paremmilla varusteilla.
Mitä vikoja noilta N57 koneilta voi odottaa ja mitä huoltoja ois hyvä olla tehtynä ennakkoon? Youtubessa Nut Job sai oman pannunsa laukeen, kun penkitti 400tkm ajettua vanhaa poliisiautoo, ja vähän aiemmin oli vaihtanu siihen jakoketjun, kun katkes kesken ajon.
Jos jollain ois heittää useemman vuoden käyttökokemuksia tuosta GT:sta, ois oikeen jeese61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
-
Ajoin f11 535d m-sportilla 155--265 ja huippu auto oli.
egr vikaa (meni bmw piikkiin)
1kpl taka iskari ad\\dd oli kallis
hehkut+hehkuyksikkö
1 ilmapussi taakse
etummaiset tukivarret
akku
laatikkoon vaihdoin heti öljyt kun ostin ja moottoriöljyt 15-18 tkm välein.
auto sofatattuna+ 80 tkm ajan ns kaikki mitä sai.
kaiken kaikkian loistopeli ,tuota ad\dd alustaa kaipaan kaikkein eniten nykyiseen.
comfort ja aktivakkari omaan makuun pakollinen samoin hifitF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostAjoin f11 535d m-sportilla 155--265 ja huippu auto oli.
egr vikaa (meni bmw piikkiin)
1kpl taka iskari ad\\dd oli kallis
hehkut+hehkuyksikkö
1 ilmapussi taakse
etummaiset tukivarret
akku
laatikkoon vaihdoin heti öljyt kun ostin ja moottoriöljyt 15-18 tkm välein.
auto sofatattuna+ 80 tkm ajan ns kaikki mitä sai.
kaiken kaikkian loistopeli ,tuota ad\dd alustaa kaipaan kaikkein eniten nykyiseen.
comfort ja aktivakkari omaan makuun pakollinen samoin hifit
ostaessa takaiskarin pohjaanlyöntikumit ja -suoja repeytyneet, uusittu
akku
etujarrupalat (kuluva osa)
AJ Tech ohjelmointi
egr vikaa (softattu, poistettu ja tulpattu)
1kpl takajousi vuosi, uusin molemmat Arnottilta
2kpl CA-kahvaa korjattu
Ostaessa etujouset vaihdettu, muutoin ALUSTALLE EI OLE TEHTY MITÄÄN.
Laatikolla vain ajettu. Moottori vaihdettu Saksassa n. 120tkm ajettuna. Loput huoltoja. Ihan paska vehje.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
F-koristen foorumeita selaillu enkä kovin hyvää kuvaa oo näistä autoista saanu. Ideana olis saada uudempi auto = vähemmän vikoja, mutta bmw ei taida noudattaa tuota sääntöä. Lähes samoja paikkoja sais kouria ku sigunkin kanssa paitsi, että sigusta ne on jo korjattu.
Tässä pari miinusta vitos äffästä:
- tunnoton ohjaus
- ketjut rallattaa jo pienillä kilsoilla
- egr susipaskaa
- turbot ei kestä
- akkukaapelit hapettuu myös näissä
- laatikon vapautuskytkin on kätketty pohjamuovien alle wtf
- jakolootassa ei oo tyhjennysproppua ja nykiminen vaivaa, jos ei oo vaihdettu tiuhaan
En nyt mitenkään tajua miks syöttäsin 20t€ autoon, jos en saa sillä rahalla mitään muuta kuin ulkosesti siistimmän auton ja siihen pari lisäheppaa. Kertokaa toki, koska autokuume vaivaa ja tarviin niitä kuuluisia myyntipuheita, jolla myydä tän idean itellenie61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
-
Originally posted by edva View PostF-koristen foorumeita selaillu enkä kovin hyvää kuvaa oo näistä autoista saanu. Ideana olis saada uudempi auto = vähemmän vikoja, mutta bmw ei taida noudattaa tuota sääntöä. Lähes samoja paikkoja sais kouria ku sigunkin kanssa paitsi, että sigusta ne on jo korjattu.
Tässä pari miinusta vitos äffästä:
- tunnoton ohjaus
- ketjut rallattaa jo pienillä kilsoilla
- egr susipaskaa
- turbot ei kestä
- akkukaapelit hapettuu myös näissä
- laatikon vapautuskytkin on kätketty pohjamuovien alle wtf
- jakolootassa ei oo tyhjennysproppua ja nykiminen vaivaa, jos ei oo vaihdettu tiuhaan
En nyt mitenkään tajua miks syöttäsin 20t€ autoon, jos en saa sillä rahalla mitään muuta kuin ulkosesti siistimmän auton ja siihen pari lisäheppaa. Kertokaa toki, koska autokuume vaivaa ja tarviin niitä kuuluisia myyntipuheita, jolla myydä tän idean itelleni
-Valitse auto jossa hydraulinen tehostus niin tuntumakin on parempi (ei se silti e39:ksi muutu)
-Ei mulla rallata isoillakaan kilometreillä :think
-egr on helppo poistaa ja jos sen haluaa pitää niin kuuleman mukaan aika hyvin löytyy GW:tä
-Mitä turbot ei kestä? ajaa miljoonaa?
-Akkukaapelin pystyy vetämään "metritavarasta" auton sisäpuolelta alle satasella. Eikä tarvi tehdä kuin yksi reikä erikseen myytävään osaan jotta pääsee konehuoneeseen.
-Ostakkona autoa sitävarten että saisit sitä hinailla?
-Jakolaatikon kun jättää pois niin säästyy murheilta, hyötyä tuosta onkin vaikeampi hakia.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
-Ohjaus on kyllä tahmea ja tunnoton hydraulisenakin. Takapotkuissa on ollut activesteering lisävarusteena, sellaisen etsisin, jos siis takapotku kelpaa. Toinen miinus E61:seen nähden on rengasmelu. Muuten kyllä aktiivi alustalla miljoona kertaa mukavempi ajaa.
-Ketjun rallatukset koskee N47 koneita, eikä kaikkia niitäkään. Ottaa 6 mukisen niin ei rallattele, tai vaihtoehtoisesti uudemman B47:n.
-EGR:t on susipaskaa kaikissa dieseleissä, eli jos niitä pelkää niin kannattaa ajella bensalla. Näissä menee "onneksi" tehtaan piikkiin.
-Miten niin turbot ei kestä? Joissakin tuplaturboissa on pienempi ahdin antautunut hieman liian aikaisin, mutta ei noita montaa keissä ole.
-Akkukaapelit menee tehtaan piikkiin, jos sattuu oireilemaan.
-Huonot jakolootat sijoittui aikavälille 2011-2014. Jos kohtuu kilometrit, niin menee goodwillinä. Tehdaskunnostettu 1500€. Korjatakkin toki voi.
Omalla ajanut just 11kk ja 46tkm, eikä ole hajonnut vielä mitään. Eteen vaihtanut levyt., palat ja pari tukivartta käytännössä. Jakolaatikko meni myyjän/tehtaan piikkiin kun auton ostin ja EGR tehtaan kampanjassa uusiksi, vaikka vanhassakaan mitään vikaa vielä ollut.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Originally posted by edva View PostEn nyt mitenkään tajua miks syöttäsin 20t€ autoon, jos en saa sillä rahalla mitään muuta kuin ulkosesti siistimmän auton ja siihen pari lisäheppaa. Kertokaa toki, koska autokuume vaivaa ja tarviin niitä kuuluisia myyntipuheita, jolla myydä tän idean itelleni
Varusteet tekee auton. Jos vanhassa ei ole aktiivivakkaria ja löydät uuden sellaisella, on kyllä kätevä varuste.
Comment
-
-
Originally posted by edva View PostF-koristen foorumeita selaillu enkä kovin hyvää kuvaa oo näistä autoista saanu. Ideana olis saada uudempi auto = vähemmän vikoja, mutta bmw ei taida noudattaa tuota sääntöä. Lähes samoja paikkoja sais kouria ku sigunkin kanssa paitsi, että sigusta ne on jo korjattu.
Tässä pari miinusta vitos äffästä:
- tunnoton ohjaus
- ketjut rallattaa jo pienillä kilsoilla
- egr susipaskaa
- turbot ei kestä
- akkukaapelit hapettuu myös näissä
- laatikon vapautuskytkin on kätketty pohjamuovien alle wtf
- jakolootassa ei oo tyhjennysproppua ja nykiminen vaivaa, jos ei oo vaihdettu tiuhaan
En nyt mitenkään tajua miks syöttäsin 20t€ autoon, jos en saa sillä rahalla mitään muuta kuin ulkosesti siistimmän auton ja siihen pari lisäheppaa. Kertokaa toki, koska autokuume vaivaa ja tarviin niitä kuuluisia myyntipuheita, jolla myydä tän idean itelleni
Sitä ennen E61 535d m-sport jolla ajoin 120tkm ja sitä ennen E61 503da jolla 100tkm
Ja pojalla nyt tuo meidän vanha E61 535d ,joka oli sitä ennen kaverilla 6 vuotta .
Kaikki olleet hyviä autoja ja vähävikaisia.
En tiedä mikä siinä on mutta omasta mielestä uudempi ollut parempi,E61 oli näppärä ja F on yksinkertaisesti vähän kohlo.
E39 on myös todella hyvä auto mutta alkaa vaan oleen vanha joka osaalueelta.
Ainut minkä allekirjoitan sinun tekstistä on tuo egr,sen ensin uusii GW piikkiin ja sen jälkeen ohittaa niin siitäkään ei ongelmaa.
4wd tietty jakoloota ja jakovaihteisto ongelma mutta sama juttu varmaan pyörässäkin jos mummun vanha tunturi vs joku vaihdepyöräLast edited by veku; 02-12-2020, 17:08.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by skt View PostTakaovet ton lisäksi voi vuotaa. Silti vaihda vaan. F kori on merkittävästi jäykempi. Ainakin panorama-autoja vertaillessa ero on merkittävä. Ei nitise/natku töyssyissä.
Aikamoinen rynnäkkönorsu tämmöinen on, ei se voikaan olla 'hyvä' ajaa ihan pienillä nopeuksilla/nurkissa, sitten kun siirrytään yli 80 km/h. nopeuksiin niin alkavat ne hyvät ominaisuudet tulla enempi esiin.
Yksi asia joka aina 'huonontaa' autoa on alituinen koon kasvaminen, ei ole ihme että F-kori on huonompi viedä kuin E-kori, onhan se kasvanut ja plaa plaa, harvemmin ne reaaliset ajo-ominaisuudet paranevat jos koko ja paino lisääntyvät.F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
-
Kokemuksia ja ajatuksia tällaisesta tai vastaavasta.
Vuosiajoa minulla tulee 25-30k että sinänsä bensa ei ole pakollinen, mutta mahdollinen koska nykyiset ahdetut bensa-autot ovat käsittääkseni kilpailukykyisiä kulutuksen suhteen.
Reunaehtoja haussani oli M-Sport (myös muuta kuin ulkopaketti) ja sedan LCI.
Samalla hinnalla saisi myös 530d, jopa 535d mutta enää tuolla ajomäärällä ja vuosimallilla.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostKokemuksia ja ajatuksia tällaisesta tai vastaavasta.
Vuosiajoa minulla tulee 25-30k että sinänsä bensa ei ole pakollinen, mutta mahdollinen koska nykyiset ahdetut bensa-autot ovat käsittääkseni kilpailukykyisiä kulutuksen suhteen.
Reunaehtoja haussani oli M-Sport (myös muuta kuin ulkopaketti) ja sedan LCI.
Samalla hinnalla saisi myös 530d, jopa 535d mutta enää tuolla ajomäärällä ja vuosimallilla.
Ja jos tehonpuute ahdistaa, niin ohjelmalla (ilman mitään DPF-poistoja yms kikkailuja) saa käsittääkseni 220-230hp joka liikuttaa tuota koppaa jo ihan kivasti. Tarjontaa on myös dieseleissä enemmän -> hinnat alhaisempia. Toki varmasti on oikein hieno moottori tuo 2.0 bensakin, mutta hinnat on kovia vähänajetuissa.
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostKokemuksia ja ajatuksia tällaisesta tai vastaavasta.
Vuosiajoa minulla tulee 25-30k että sinänsä bensa ei ole pakollinen, mutta mahdollinen koska nykyiset ahdetut bensa-autot ovat käsittääkseni kilpailukykyisiä kulutuksen suhteen.
Ottamatta kantaa autoon tai varusteisiin sen enempiä niin eikös tuosta N20 moottorista ole aikas huonoja kokemuksia myös? Ainakin mitä tuota N-moottoreiden tyyppivikoja ketjua seurailin.
Itselläkin kun se oli vaihtoehtona mutta jätin suosiolla sen rauhaan.
Mitä tarkoitat muuten uudemmalla vaihdekepillä? Eihän näissä vaihdekeppi vaihtunut edes missään vaiheessa. Vasta G-sarjaan tuli uusi keppi.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Comment