Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alpine3
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2010
    • 1265
    • Kajjjaani

    Originally posted by Kesäromu View Post
    Itse vastaten: No venakopan tiivistehän siinä vuoti. Varsinkin pakosarjan puoleinen takakulma. Nappasin tänään auki kun oli enempi aikaa, täytyy huomenna laittaa kasaan uusilla tiivisteillä. Suuttimet lähtivät yhtä lukuunottamatta kivuttomasti irti, yhtä sai vähän houkutella. Sen varressa oli aika paljon töhnää ja hapettumaa tms.nuo lienee hyvä hioa kevyesti pois ennen takaisin asennusta? Ajattelin uusia myös kaikkien suuttimien tiivisteet.
    Hapettuma ja töhnä kannattaa poistaa, itse laitoin lisäksi suuttimen pintaan todella kevyen kerroksen keraamista rasvaa ennen takaisin asennusta. Lisäksi suutinpesät itsessään kannattaa tarkastaa ovatko miten likaiset, varsinkin pesien pohjat ennen uusien prikkojen asennusta.

    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=397751
    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

    Comment

    • Kesäromu
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2011
      • 228
      • Espoo

      Originally posted by alpine3 View Post
      Hapettuma ja töhnä kannattaa poistaa, itse laitoin lisäksi suuttimen pintaan todella kevyen kerroksen keraamista rasvaa ennen takaisin asennusta. Lisäksi suutinpesät itsessään kannattaa tarkastaa ovatko miten likaiset, varsinkin pesien pohjat ennen uusien prikkojen asennusta.

      https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=397751
      Juu, laitoin minäkin tuota rasvaa niihin putsauksen jälkeen. Nyt on taas auto kasassa, ihan mukava remppahan tuo oli. Kustannuksia taisi tulla tiivistesarja 19.90€, suuttimien tiivisteprikat 7.6€ ja tahna 7.5€. Aikaa meni muutama tunti mutta tupakkia ei yhtään.
      F10 -11
      E21 315 -83

      Comment

      • edva
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2018
        • 298
        • Pirkkala

        Harkinnassa F07 530xd tai 535xd sigun tilalle. Vetokoukku ja comfortit oltava, mut oisko jotain muuta ehotonta näihin malleihin? Isompi takaluukku taitaa olla aina sähköinen. 535:sia näyttäis olevan enempi tarjolla ja paremmilla varusteilla.

        Mitä vikoja noilta N57 koneilta voi odottaa ja mitä huoltoja ois hyvä olla tehtynä ennakkoon? Youtubessa Nut Job sai oman pannunsa laukeen, kun penkitti 400tkm ajettua vanhaa poliisiautoo, ja vähän aiemmin oli vaihtanu siihen jakoketjun, kun katkes kesken ajon.

        Jos jollain ois heittää useemman vuoden käyttökokemuksia tuosta GT:sta, ois oikeen jees
        e61 530xd LCI 3/2007

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          Ajoin f11 535d m-sportilla 155--265 ja huippu auto oli.


          egr vikaa (meni bmw piikkiin)
          1kpl taka iskari ad\\dd oli kallis
          hehkut+hehkuyksikkö
          1 ilmapussi taakse
          etummaiset tukivarret
          akku

          laatikkoon vaihdoin heti öljyt kun ostin ja moottoriöljyt 15-18 tkm välein.
          auto sofatattuna+ 80 tkm ajan ns kaikki mitä sai.

          kaiken kaikkian loistopeli ,tuota ad\dd alustaa kaipaan kaikkein eniten nykyiseen.
          comfort ja aktivakkari omaan makuun pakollinen samoin hifit
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17509
            • Turku

            Originally posted by veku View Post
            Ajoin f11 535d m-sportilla 155--265 ja huippu auto oli.


            egr vikaa (meni bmw piikkiin)
            1kpl taka iskari ad\\dd oli kallis
            hehkut+hehkuyksikkö
            1 ilmapussi taakse
            etummaiset tukivarret
            akku

            laatikkoon vaihdoin heti öljyt kun ostin ja moottoriöljyt 15-18 tkm välein.
            auto sofatattuna+ 80 tkm ajan ns kaikki mitä sai.

            kaiken kaikkian loistopeli ,tuota ad\dd alustaa kaipaan kaikkein eniten nykyiseen.
            comfort ja aktivakkari omaan makuun pakollinen samoin hifit
            Samankaltaisia kokemuksia. Km:t 168tkm --> 302tkm

            ostaessa takaiskarin pohjaanlyöntikumit ja -suoja repeytyneet, uusittu
            akku
            etujarrupalat (kuluva osa)
            AJ Tech ohjelmointi
            egr vikaa (softattu, poistettu ja tulpattu)
            1kpl takajousi vuosi, uusin molemmat Arnottilta
            2kpl CA-kahvaa korjattu

            Ostaessa etujouset vaihdettu, muutoin ALUSTALLE EI OLE TEHTY MITÄÄN.

            Laatikolla vain ajettu. Moottori vaihdettu Saksassa n. 120tkm ajettuna. Loput huoltoja. Ihan paska vehje.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • edva
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2018
              • 298
              • Pirkkala

              F-koristen foorumeita selaillu enkä kovin hyvää kuvaa oo näistä autoista saanu. Ideana olis saada uudempi auto = vähemmän vikoja, mutta bmw ei taida noudattaa tuota sääntöä. Lähes samoja paikkoja sais kouria ku sigunkin kanssa paitsi, että sigusta ne on jo korjattu.
              Tässä pari miinusta vitos äffästä:
              - tunnoton ohjaus
              - ketjut rallattaa jo pienillä kilsoilla
              - egr susipaskaa
              - turbot ei kestä
              - akkukaapelit hapettuu myös näissä
              - laatikon vapautuskytkin on kätketty pohjamuovien alle wtf
              - jakolootassa ei oo tyhjennysproppua ja nykiminen vaivaa, jos ei oo vaihdettu tiuhaan

              En nyt mitenkään tajua miks syöttäsin 20t€ autoon, jos en saa sillä rahalla mitään muuta kuin ulkosesti siistimmän auton ja siihen pari lisäheppaa. Kertokaa toki, koska autokuume vaivaa ja tarviin niitä kuuluisia myyntipuheita, jolla myydä tän idean itelleni
              e61 530xd LCI 3/2007

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8259
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by edva View Post
                F-koristen foorumeita selaillu enkä kovin hyvää kuvaa oo näistä autoista saanu. Ideana olis saada uudempi auto = vähemmän vikoja, mutta bmw ei taida noudattaa tuota sääntöä. Lähes samoja paikkoja sais kouria ku sigunkin kanssa paitsi, että sigusta ne on jo korjattu.
                Tässä pari miinusta vitos äffästä:
                - tunnoton ohjaus
                - ketjut rallattaa jo pienillä kilsoilla
                - egr susipaskaa
                - turbot ei kestä
                - akkukaapelit hapettuu myös näissä
                - laatikon vapautuskytkin on kätketty pohjamuovien alle wtf
                - jakolootassa ei oo tyhjennysproppua ja nykiminen vaivaa, jos ei oo vaihdettu tiuhaan

                En nyt mitenkään tajua miks syöttäsin 20t€ autoon, jos en saa sillä rahalla mitään muuta kuin ulkosesti siistimmän auton ja siihen pari lisäheppaa. Kertokaa toki, koska autokuume vaivaa ja tarviin niitä kuuluisia myyntipuheita, jolla myydä tän idean itelleni

                -Valitse auto jossa hydraulinen tehostus niin tuntumakin on parempi (ei se silti e39:ksi muutu)
                -Ei mulla rallata isoillakaan kilometreillä :think
                -egr on helppo poistaa ja jos sen haluaa pitää niin kuuleman mukaan aika hyvin löytyy GW:tä
                -Mitä turbot ei kestä? ajaa miljoonaa?
                -Akkukaapelin pystyy vetämään "metritavarasta" auton sisäpuolelta alle satasella. Eikä tarvi tehdä kuin yksi reikä erikseen myytävään osaan jotta pääsee konehuoneeseen.
                -Ostakkona autoa sitävarten että saisit sitä hinailla?
                -Jakolaatikon kun jättää pois niin säästyy murheilta, hyötyä tuosta onkin vaikeampi hakia.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • VilleP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2162
                  • Vantaa

                  -Ohjaus on kyllä tahmea ja tunnoton hydraulisenakin. Takapotkuissa on ollut activesteering lisävarusteena, sellaisen etsisin, jos siis takapotku kelpaa. Toinen miinus E61:seen nähden on rengasmelu. Muuten kyllä aktiivi alustalla miljoona kertaa mukavempi ajaa.
                  -Ketjun rallatukset koskee N47 koneita, eikä kaikkia niitäkään. Ottaa 6 mukisen niin ei rallattele, tai vaihtoehtoisesti uudemman B47:n.
                  -EGR:t on susipaskaa kaikissa dieseleissä, eli jos niitä pelkää niin kannattaa ajella bensalla. Näissä menee "onneksi" tehtaan piikkiin.
                  -Miten niin turbot ei kestä? Joissakin tuplaturboissa on pienempi ahdin antautunut hieman liian aikaisin, mutta ei noita montaa keissä ole.
                  -Akkukaapelit menee tehtaan piikkiin, jos sattuu oireilemaan.
                  -Huonot jakolootat sijoittui aikavälille 2011-2014. Jos kohtuu kilometrit, niin menee goodwillinä. Tehdaskunnostettu 1500€. Korjatakkin toki voi.

                  Omalla ajanut just 11kk ja 46tkm, eikä ole hajonnut vielä mitään. Eteen vaihtanut levyt., palat ja pari tukivartta käytännössä. Jakolaatikko meni myyjän/tehtaan piikkiin kun auton ostin ja EGR tehtaan kampanjassa uusiksi, vaikka vanhassakaan mitään vikaa vielä ollut.
                  F11 530xd LCI
                  S2 Avant

                  Comment

                  • skt
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2013
                    • 348
                    • Etelä-Pohjanmaa

                    Originally posted by edva View Post
                    En nyt mitenkään tajua miks syöttäsin 20t€ autoon, jos en saa sillä rahalla mitään muuta kuin ulkosesti siistimmän auton ja siihen pari lisäheppaa. Kertokaa toki, koska autokuume vaivaa ja tarviin niitä kuuluisia myyntipuheita, jolla myydä tän idean itelleni
                    Takaovet ton lisäksi voi vuotaa. Silti vaihda vaan. F kori on merkittävästi jäykempi. Ainakin panorama-autoja vertaillessa ero on merkittävä. Ei nitise/natku töyssyissä. En tiedä, miten nämä on yksilöitä, mutta E61 veteli urissa aika paljon, F11 ohjaus on kevyempi/mukavampi.
                    Varusteet tekee auton. Jos vanhassa ei ole aktiivivakkaria ja löydät uuden sellaisella, on kyllä kätevä varuste.
                    F11 LCI 520d -14
                    F45 225xe -17
                    Ex. E61 LCI 520d -08,
                    Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6324
                      • P-Pohjanmaa

                      Originally posted by edva View Post
                      F-koristen foorumeita selaillu enkä kovin hyvää kuvaa oo näistä autoista saanu. Ideana olis saada uudempi auto = vähemmän vikoja, mutta bmw ei taida noudattaa tuota sääntöä. Lähes samoja paikkoja sais kouria ku sigunkin kanssa paitsi, että sigusta ne on jo korjattu.
                      Tässä pari miinusta vitos äffästä:
                      - tunnoton ohjaus
                      - ketjut rallattaa jo pienillä kilsoilla
                      - egr susipaskaa
                      - turbot ei kestä
                      - akkukaapelit hapettuu myös näissä
                      - laatikon vapautuskytkin on kätketty pohjamuovien alle wtf
                      - jakolootassa ei oo tyhjennysproppua ja nykiminen vaivaa, jos ei oo vaihdettu tiuhaan

                      En nyt mitenkään tajua miks syöttäsin 20t€ autoon, jos en saa sillä rahalla mitään muuta kuin ulkosesti siistimmän auton ja siihen pari lisäheppaa. Kertokaa toki, koska autokuume vaivaa ja tarviin niitä kuuluisia myyntipuheita, jolla myydä tän idean itelleni
                      Nyt ajanut 140 tkm F11 joista 110tkm ex F11 535D m-sport.
                      Sitä ennen E61 535d m-sport jolla ajoin 120tkm ja sitä ennen E61 503da jolla 100tkm

                      Ja pojalla nyt tuo meidän vanha E61 535d ,joka oli sitä ennen kaverilla 6 vuotta .

                      Kaikki olleet hyviä autoja ja vähävikaisia.
                      En tiedä mikä siinä on mutta omasta mielestä uudempi ollut parempi,E61 oli näppärä ja F on yksinkertaisesti vähän kohlo.

                      E39 on myös todella hyvä auto mutta alkaa vaan oleen vanha joka osaalueelta.

                      Ainut minkä allekirjoitan sinun tekstistä on tuo egr,sen ensin uusii GW piikkiin ja sen jälkeen ohittaa niin siitäkään ei ongelmaa.
                      4wd tietty jakoloota ja jakovaihteisto ongelma mutta sama juttu varmaan pyörässäkin jos mummun vanha tunturi vs joku vaihdepyörä
                      Last edited by veku; 02-12-2020, 18:08.
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • TON-III
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2018
                        • 480
                        • Turku

                        Originally posted by skt View Post
                        Takaovet ton lisäksi voi vuotaa. Silti vaihda vaan. F kori on merkittävästi jäykempi. Ainakin panorama-autoja vertaillessa ero on merkittävä. Ei nitise/natku töyssyissä.
                        Oma F13-korin auto on minulle ensimmäinen tätä koko luokkaa, itse taasen olen ihmetellyt miten näinkin laadukas auto voi nitistä niin paljon kuin tämä tekee, eivät tosin strategisesti tärkeitä paikkoja, tuntuu sisustan osat pitävän merkillisen paljon ääntä.

                        Aikamoinen rynnäkkönorsu tämmöinen on, ei se voikaan olla 'hyvä' ajaa ihan pienillä nopeuksilla/nurkissa, sitten kun siirrytään yli 80 km/h. nopeuksiin niin alkavat ne hyvät ominaisuudet tulla enempi esiin.

                        Yksi asia joka aina 'huonontaa' autoa on alituinen koon kasvaminen, ei ole ihme että F-kori on huonompi viedä kuin E-kori, onhan se kasvanut ja plaa plaa, harvemmin ne reaaliset ajo-ominaisuudet paranevat jos koko ja paino lisääntyvät.
                        F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3402
                          • Tre

                          Kokemuksia ja ajatuksia tällaisesta tai vastaavasta.
                          Vuosiajoa minulla tulee 25-30k että sinänsä bensa ei ole pakollinen, mutta mahdollinen koska nykyiset ahdetut bensa-autot ovat käsittääkseni kilpailukykyisiä kulutuksen suhteen.

                          Reunaehtoja haussani oli M-Sport (myös muuta kuin ulkopaketti) ja sedan LCI.
                          Samalla hinnalla saisi myös 530d, jopa 535d mutta enää tuolla ajomäärällä ja vuosimallilla.
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • rizzo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2007
                            • 5418
                            • Oulu

                            Originally posted by alspe View Post
                            Kokemuksia ja ajatuksia tällaisesta tai vastaavasta.
                            Vuosiajoa minulla tulee 25-30k että sinänsä bensa ei ole pakollinen, mutta mahdollinen koska nykyiset ahdetut bensa-autot ovat käsittääkseni kilpailukykyisiä kulutuksen suhteen.

                            Reunaehtoja haussani oli M-Sport (myös muuta kuin ulkopaketti) ja sedan LCI.
                            Samalla hinnalla saisi myös 530d, jopa 535d mutta enää tuolla ajomäärällä ja vuosimallilla.
                            25-30k ajoilla valitsisin itse dieselin, esim: https://www.nettiauto.com/bmw/520/11767810

                            Ja jos tehonpuute ahdistaa, niin ohjelmalla (ilman mitään DPF-poistoja yms kikkailuja) saa käsittääkseni 220-230hp joka liikuttaa tuota koppaa jo ihan kivasti. Tarjontaa on myös dieseleissä enemmän -> hinnat alhaisempia. Toki varmasti on oikein hieno moottori tuo 2.0 bensakin, mutta hinnat on kovia vähänajetuissa.

                            Comment

                            • alspe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 3402
                              • Tre

                              M-Sport, Style 236 vanteilla ja pohjamaalissa.
                              Ei kiitos ainakaan minulle.

                              Mihin pakettiin kuuluu uudemman mallin vaihdekeppi ja iDrive-pylpyrä?
                              G30 520d xDrive
                              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 4986
                                • Paimio

                                Originally posted by alspe View Post
                                Kokemuksia ja ajatuksia tällaisesta tai vastaavasta.
                                Vuosiajoa minulla tulee 25-30k että sinänsä bensa ei ole pakollinen, mutta mahdollinen koska nykyiset ahdetut bensa-autot ovat käsittääkseni kilpailukykyisiä kulutuksen suhteen.

                                Ottamatta kantaa autoon tai varusteisiin sen enempiä niin eikös tuosta N20 moottorista ole aikas huonoja kokemuksia myös? Ainakin mitä tuota N-moottoreiden tyyppivikoja ketjua seurailin.
                                Itselläkin kun se oli vaihtoehtona mutta jätin suosiolla sen rauhaan.

                                Mitä tarkoitat muuten uudemmalla vaihdekepillä? Eihän näissä vaihdekeppi vaihtunut edes missään vaiheessa. Vasta G-sarjaan tuli uusi keppi.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎