Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    .
    Jos ohjelmassa olisi jokin "väärin", se vaiva tulisi joka ikinen päivä ja montakin kertaa päivässä, kunhan tilanne vaan toistuu - ei kolmen tonnin välein.

    Oliskohan siihen autoosi tullut ihan vaan vika ?
    Suuttimessa tai määränsäätimessä tai railpaineen säätimessä ?
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • salmol
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2013
      • 244
      • Helsinki

      Originally posted by Fremen
      "Drivetrain malfunction, drive at moderate speed".
      Minulle tuli tuo ilmoitus kun railipaineen anturin johto oli huonosti kiinni. Eli kokeile ottaa anturin johto koneen päältä irti ja laita takaisin kiinni. Ainakin 20d:ssä tuo on kumimaton alla koneen päällä.

      Eli arvio on että anturin tieto puuttuu ja sen takia tulisi herja. Voihan tietty paineet olla ohi asetettujen min-max-arvojen jonka takia kone menee safe-moodiin.
      Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

      Comment

      • Fremen
        Bimmer Rookie
        • Sep 2007
        • 127
        • Lappeenranta

        Kiitos tiedosta. Yritän tehdä tuon anturin irroituskokeilun huomenna.
        Huollossa viimeksi katsoivat vikakoodit ja testereillä jotain muuta. Ei löytynyt mitään kmuuta vikaa kuin tuo railipaine.
        Keväällä oli sama vika drivetrain malfunction ja tällöin EGR hajosi ja jäähdytysnesteet väheni. Tällöin pystyin ajamaan 80kmh vauhtia, nyt tämän vian kanssa vauhti tippuu nollaan :(
        2011 on auto ja nyt 107tkm ajettu. Ulkomaisilla foorumeilla tuntuu tuota ongelmaa esiintyvät monillakin, eikä mitään selvyyttä ole välttämättä löytynyt ollenkaan. Ei kivaa...

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by Fremen View Post
          Nyt tehonlisäyksen jälkeen kävi jo toisen kerran...
          Eli noin 120km/h tasaisessa motarivauhdissa ensin tunnin ajon jälkeen ja tänään noin 30min ajon jälkeen tulee "Drivetrain malfunction, drive at moderate speed". Auto hyytyy kokonaan, eikä sitä voi suoraa startata. Kun auton sammuttaa, niin sitten voi normaalisti startata ja lähteä ajamaan.
          Yhteistä on ollut noin +2c lämpötila.

          Ohjelmointi tehtiin noin 97tkm kohdalla, ensimmäinen vika tuli noin 104tkm lukeman kohdalla ja tänään 107450km.

          Kävin luetuttamassa vikakoodit ensimmäisellä ja sielä oli railipaineesta herja, eikä mitään muuta. Ohjelmointi tehtiin AJTechillä heinäkuussa. Tuskin on hyöytyä taas luetuttaa koodeja? Onkohan ohjelmoinnissa laitettu jotain arvoja ehkäpä väärin?
          Vikakoodit lukuun

          Oisko egr-venttiilli ?
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • hj325hml
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 729
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Fremen View Post
            Nyt tehonlisäyksen jälkeen kävi jo toisen kerran...
            Eli noin 120km/h tasaisessa motarivauhdissa ensin tunnin ajon jälkeen ja tänään noin 30min ajon jälkeen tulee "Drivetrain malfunction, drive at moderate speed". Auto hyytyy kokonaan, eikä sitä voi suoraa startata. Kun auton sammuttaa, niin sitten voi normaalisti startata ja lähteä ajamaan.
            Yhteistä on ollut noin +2c lämpötila.

            Ohjelmointi tehtiin noin 97tkm kohdalla, ensimmäinen vika tuli noin 104tkm lukeman kohdalla ja tänään 107450km.

            Kävin luetuttamassa vikakoodit ensimmäisellä ja sielä oli railipaineesta herja, eikä mitään muuta. Ohjelmointi tehtiin AJTechillä heinäkuussa. Tuskin on hyöytyä taas luetuttaa koodeja? Onkohan ohjelmoinnissa laitettu jotain arvoja ehkäpä väärin?


            Mulla teki suomalaisen ohjelman kanssa samaa, muistaakseni ongelma oli se että ohjelmassa meni väännön rajoitus tms. Päälle josta tuli tämä nilkutusmoodi päälle.

            Autoon palautettiin bemarin uusin orkkis softa ja tehtiin sen päälle uusi brittiläinen quantumin tekemä ohjelmisto parolassa turbotehoa yrityksessä, josta ei voi kun kehua osaamista ja palvelua. Ohjelma on persdynolla ja fiilikseltään vieläkin parempi eikä vastaavia ongelmia ole ollut.
            F16 M-Sport

            Comment

            • Fremen
              Bimmer Rookie
              • Sep 2007
              • 127
              • Lappeenranta

              Originally posted by veku View Post
              Vikakoodit lukuun

              Oisko egr-venttiilli ?
              Ne luettiin siis 3tkm sitten Lappeenrannan Autokiltassa kun oli sama ongelma. EGR vaihdettu 8tkm sitten lauhdutin ja venttiili uusiin.
              Muutin Turkuun kuukausi sitten. Osaatteko sanoa onko jonku foorumilaisen nimimerkin, joka tekisi koodien lukua autoliikettä edellisemmin?

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                Tännepäin vaan yhteyttä Puhelinnumero alla.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  Melko varmasti onpi 5. pytyn suutin joka aiheuttaa railipaineen laskun. Korjausarvot koholla. Paluuvuodot mitataan ennen vaihtoa vielä luonnollisesti.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • pexodus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1577
                    • Leppävirta/Oravikoski

                    jos DPF tyhjätään niin jätetäänkö anturit paikalleen? olen alkanut epäillä että tuosta omasta rottelosta olisi dpf tyhjätty koska huoltokirjan mukaan sitä ei ole koskaan vaihdettu ja ajettu jo kuitenkin 310tkm, toisekseen en ole mielestäni koskaan saanut tuota yksilöä kiinni polttopäällä itseteossa, aiemmin nuo poltot on kyllä jotakuinkin huomannut hyvin
                    BMW F11 LCI 530da x-drive
                    Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6325
                      • P-Pohjanmaa

                      Originally posted by pexodus View Post
                      jos DPF tyhjätään niin jätetäänkö anturit paikalleen? olen alkanut epäillä että tuosta omasta rottelosta olisi dpf tyhjätty koska huoltokirjan mukaan sitä ei ole koskaan vaihdettu ja ajettu jo kuitenkin 310tkm, toisekseen en ole mielestäni koskaan saanut tuota yksilöä kiinni polttopäällä itseteossa, aiemmin nuo poltot on kyllä jotakuinkin huomannut hyvin
                      Onko mustat putken sisäpuolet ?
                      Ne on kyllä heti umpimustat\nokiset jos dpf ei toiminnassa.
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • pexodus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2009
                        • 1577
                        • Leppävirta/Oravikoski

                        Originally posted by veku View Post
                        Onko mustat putken sisäpuolet ?
                        Ne on kyllä heti umpimustat\nokiset jos dpf ei toiminnassa.
                        Hyvä pointti, en ole kyllä rassannut putkia mutta ei tuo kyllä savuta vaikka kuinka kenkii! kai se pönttö sit kestää paremmin auki kun lämpimästä lähtee ja aina tulee se 100km ajoa kerralla. Täytyy kyllä heittää se kuikkaan keväällä varuilta
                        BMW F11 LCI 530da x-drive
                        Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                        Comment

                        • salmol
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2013
                          • 244
                          • Helsinki

                          Originally posted by pexodus View Post
                          Hyvä pointti, en ole kyllä rassannut putkia mutta ei tuo kyllä savuta vaikka kuinka kenkii! kai se pönttö sit kestää paremmin auki kun lämpimästä lähtee ja aina tulee se 100km ajoa kerralla. Täytyy kyllä heittää se kuikkaan keväällä varuilta
                          Eikös jossain lehdessä ollut juttua että jatkossa katsastuskonttorit rupeaisivat vähän tarkemmin tutkimaan onko pönttö paikallaan vai ei?
                          Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                          Comment

                          • H3nu
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 252
                            • Hämeenlinna

                            Originally posted by pexodus View Post
                            jos DPF tyhjätään niin jätetäänkö anturit paikalleen? olen alkanut epäillä että tuosta omasta rottelosta olisi dpf tyhjätty koska huoltokirjan mukaan sitä ei ole koskaan vaihdettu ja ajettu jo kuitenkin 310tkm, toisekseen en ole mielestäni koskaan saanut tuota yksilöä kiinni polttopäällä itseteossa, aiemmin nuo poltot on kyllä jotakuinkin huomannut hyvin
                            Nenä kertoo onko suodatinta vai ei. Omista autoista huomannut, että suodatin paikallaan ei haise juuri millekään. Poiston jälkeen haisee vähän kuin mannelavetti.
                            BMW F82 M4 -16
                            BMW F20 116d M-sport -14
                            Aprilia Dorsoduro 900 -20
                            Sea-Doo RXP300RS -16

                            Comment

                            • pexodus
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1577
                              • Leppävirta/Oravikoski

                              Originally posted by H3nu View Post
                              Nenä kertoo onko suodatinta vai ei. Omista autoista huomannut, että suodatin paikallaan ei haise juuri millekään. Poiston jälkeen haisee vähän kuin mannelavetti.
                              Tuo kyllä haisee aivan kauhealle, peräkärriä hädintuskin pystyy kytkemään käynnissä ollessa, mutta nokea ei kyllä perässä ole!

                              No, odotellaan vikakoodia paineanturilta
                              BMW F11 LCI 530da x-drive
                              Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                              Comment

                              • poke
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 3103

                                Originally posted by pexodus View Post
                                Tuo kyllä haisee aivan kauhealle, peräkärriä hädintuskin pystyy kytkemään käynnissä ollessa, mutta nokea ei kyllä perässä ole!

                                No, odotellaan vikakoodia paineanturilta
                                eipä se vakio välttämättä savuakkaan vaikka olis dpf poistettukin. haju vois kieliä kyllä poistosta. mun ei meinaan haise.
                                Kulkineet/projektit:

                                640D F06
                                530iA E39
                                635 CSi E24
                                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎