Originally posted by veku
View Post
F10\F11 tehonlisäykset
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Eikö kukaan ole piristänyt 20d-konetta (184 hp) ja onko mitattu dynossa? Vai ovatko täällä kaikki muut 35d-miehiä? :thinkEx: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Comment
-
No ei siitä ainakaan mikään tykki tule. Veikkaisin 210-220hp. Käy vaikka kokeilemassa niin saadaan kokemustaOriginally posted by salmol View PostEikö kukaan ole piristänyt 20d-konetta (184 hp) ja onko mitattu dynossa? Vai ovatko täällä kaikki muut 35d-miehiä? :think
.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
No eikös salmolilla just ole joku railipaineenhuijausboxi, jolla tehoa on pitkästi kolmatta sataa hevosta ja kulutuskin on tippunut lähes nollaan?
Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
No on, mutta sitä ei ole mitattu dynossa, pitäisi käydä varmaan mittaamassa. Kulutus on kyllä alhainen, kuten ehkä olet bmwforumilla käynyt lukemassa, ja kyllä tuo boxi on tehoakin antanut persdynolla mitattuna.Originally posted by touring39 View PostNo eikös salmolilla just ole joku railipaineenhuijausboxi, jolla tehoa on pitkästi kolmatta sataa hevosta ja kulutuskin on tippunut lähes nollaan?
Ohjelmakin kiinnostaisi mutta kun sitä ei voi tehdä ilmeisesti OBD-portin kautta vaan vedetään potilas auki pöydälle kuin avosydänpotilas. Se vähän arveluttaa. Sen lisäksi ilmeisesti Helsingin pajoissa ei ole dynoa enkä nyt viitsisi Seinäjoelle ajella. Ehkä jatkan nykyisellä ja kohtahan ne tulee liukkaat taas ja tämäkin tuntuu taas tehokkaalta kun luistonesto vilkkuu kaikilla vaihteilla kaikissa nopeuksissa. Ei kyllä johdu tehosta...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Comment
-
Luulis tulevan vähän enemmän kun M-performance kitilläkin saa jo 200 hp...Originally posted by böntti View PostNo ei siitä ainakaan mikään tykki tule. Veikkaisin 210-220hp. Käy vaikka kokeilemassa niin saadaan kokemusta
.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
kaveri sai 518d F11.seen 213hp/411nm.Originally posted by salmol View PostEikö kukaan ole piristänyt 20d-konetta (184 hp) ja onko mitattu dynossa? Vai ovatko täällä kaikki muut 35d-miehiä? :think
Kertoi ohjelmoijan sanoneen että 520d.seen saisi aikalailla samoja tehoja...
-Hannu-[SIGPIC]
BMW 535d M-sport
Comment
-
Kyselin tuota 20d viriä muutamasta pajasta ja sanoivat että siitä sellaiset 230 heppaa / 455 nm saa ohjelmalla suoraan. Tässä yhden dynolappu.Originally posted by HannuE60 View Postkaveri sai 518d F11.seen 213hp/411nm.
Kertoi ohjelmoijan sanoneen että 520d.seen saisi aikalailla samoja tehoja...Last edited by salmol; 28-07-2015, 20:51.Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Comment
-
18d ja 20d on identtiset ainakin turbon ja suuttimien osalta (N47, B47:ää en katsonut). Kyllä tuo 230hp alkaa olla jo aika paljon kahden litran myllylle, yksinkertaistaen sama kun 30d:stä noin 350hp. M-performance on jo aika korkealle viritetty. Ja nuo ulkomaiset dynolapu, sieltä tuskin virittäjä lähettää muuta kuin parhaat tehot antaneen lapun. Kaikkien koneiden kohdalla ei toteudu, tämän voi todeta tästäkin topikista.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Tuo lappu on suomalaisen (Helsinki) firman lappu F30:stä. Eli niillä on brittiohjelmisto jossa tuo 20d ilmoitetaan 181 bhp tehoiseksi mutta kaveri on kyllä ihan suomalainen (Hirvipuro/Celtictuning). Myös toinen suomalainen firma (dtech/optimoiautosi) ilmoittaa suurin piirtein tuollaisia numeroita ohjelmoinnin jälkeen. Mutta varmaan joka koneesta tuota 230 heppaa ei varmaankaan saa ulos. Riittää kun saa mun pirssistä!Originally posted by böntti View Post18d ja 20d on identtiset ainakin turbon ja suuttimien osalta (N47, B47:ää en katsonut). Kyllä tuo 230hp alkaa olla jo aika paljon kahden litran myllylle, yksinkertaistaen sama kun 30d:stä noin 350hp. M-performance on jo aika korkealle viritetty. Ja nuo ulkomaiset dynolapu, sieltä tuskin virittäjä lähettää muuta kuin parhaat tehot antaneen lapun. Kaikkien koneiden kohdalla ei toteudu, tämän voi todeta tästäkin topikista.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Comment
-
Kyllä. Minä uskon sitä lappua minkä joku foorumilainen tänne postaa ja siinä lapussa näkyy ko. henkilön auton teho- ja vääntökäyrät ennen ja jälkeen virityksen, ja mittaus on tehty saman session aikana. Se ei nyt oikeastaan ole olennaista että oliko tuo lappu ulko- vai kotimaisesta firmasta, olennaista on se että se oli virejä myyvän tahon sinulle antama ja se tuskin edustaa kyseessä olevan pajan keskimääräistä tulosta näiden 20d-koneiden kohdalla. No, eipä sillä toisaalta ole väliä että tuleeko sieltä 220 vai 230 hp, hieman yli 200 sieltä joka tapauksessa tulee.Last edited by böntti; 28-07-2015, 21:36.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Kysyin huvikseni tästä CT-ohjelmoinnista ja he eivät käytä autoa dynossa ennen eivätkä jälkeen. Ohjelmoinnin ilmoitetut tehot ovat siis arvaus, varmasti sinnepäin muttei mitään konkretiaa.-12 E70 40d
Ex:
-11 Porsche 958
-11 F11 535dA
-09 E90 330dA
-09 E61 530dA
-09 E60 530xdA
-04 E60 530dA
+10 muuta kakkoskolmos värkkiä
Comment
-
Juuri näin,oma näkemys on että auto penkkiin ennen säätöä niin näkee mitä auto antaa nykykunnossa.Originally posted by Whispi View PostKysyin huvikseni tästä CT-ohjelmoinnista ja he eivät käytä autoa dynossa ennen eivätkä jälkeen. Ohjelmoinnin ilmoitetut tehot ovat siis arvaus, varmasti sinnepäin muttei mitään konkretiaa.
Sen jälkeen ohjelmointi jossa määritellään kaikki tai ei mitään tai joku ekoohjelma tms...
Oma auto ajettiin rajoille penkissä eli enempää ei tule ilman muita muutoksia..
F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Kyllä toteutuneista syöttömäärästä aika hyvin voi tehotkin päätellä-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
Niin voi ja jos penkkiin vertaa niin ero on merkityksetön, kuten penkkienkin väliset erot ja karttoja ei saa vääristellä tai toteutunutkin syöttömäärä vääristyy.Käyrän muodon tietysti näkee penkissä just eikä melkein.Originally posted by exautisti View PostKyllä toteutuneista syöttömäärästä aika hyvin voi tehotkin päätelläJaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
Comment