Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    Originally posted by racediesel View Post
    ...Vekun autossa,299hv versio:
    -oli tehoa 365hv about syöttö xxmg (tämä pitää saada selville).
    -1800bar commonrail.
    -70 cp4.2 korkeapainepumppu (millä paineella tuotto ilmoitettu-->otettava selvää).

    Racedieselin autossa,313hv versio:
    -syöttöä vakiona n.74mg ja ohjelmoituna 113mg. (kaikkihan ei vissiin mene tehoksi joten taskulaskimella ei teho ehkä selviä).
    -2000bar commonrail.
    -120mg syöttökartat vakiona (ei vissiin heti tarvi kauheasti koijata/huijata karttoja).
    75 cp4.2 korkeapainepumppu (millä paineella tuotto ilmoitettu-->otettava selvää)....

    t Pasi
    Vekun auton pumppu mahtaa olla nyt maksimissaan, tuotto ei riitä enempään.

    Racen autossa ~ sama pumppu, kun LCI,ssä, eli juuri ennen 400 kyykähtää ...
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      Originally posted by tuikku View Post
      Vekun auton pumppu mahtaa olla nyt maksimissaan, tuotto ei riitä enempään.

      Racen autossa ~ sama pumppu, kun LCI,ssä, eli juuri ennen 400 kyykähtää ...
      Miten minun auto käyttäytyy jos vaihtaa saman pumpun kuin racedieselillä tai 550d:ssä.
      Onko tietoa mitä 550d pumppu antaa , Bosch CP4-Hochdruckpumpe 0445010672 CR/CP4HS2/L930/40-89S ?




      Last edited by veku; 15-03-2015, 16:15. Reason: jotain löytyi..
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • tuikku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1353

        .
        Sinun autosi pumppu on sama kun uudehkoissa Audi A6,ssa. joista yllätys yllätys lähtee luokaa 360hv.....

        Ei kait se auto tiedä mitään siitä jos pumppu on vaihdettu.
        Johdot ja letkut kiinni vaan.
        Nämä vanhat nyt kuitenkin yli neljänsadan antaa syöttöjä.
        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by tuikku View Post
          .
          Sinun autosi pumppu on sama kun uudehkoissa Audi A6,ssa. joista yllätys yllätys lähtee luokaa 360hv.....

          Ei kait se auto tiedä mitään siitä jos pumppu on vaihdettu.
          Johdot ja letkut kiinni vaan.
          Nämä vanhat nyt kuitenkin yli neljänsadan antaa syöttöjä.
          Perskeles niin kai se on ..

          Löytys jostain dataa mitä tuo 550d pumppu antaa..ihmeelliseltä tuntuu että vanha 535d antaa paremmin ulos kuin uudempi
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            .
            Käydessään 550d,n pumppu voisi olla hyvä.
            Siinä on ruiskutuspaine 2200bar vakiona.
            Kun taas sinulla taisi olla rajattuna 1800bar,n.
            Tulis hyvä syötönlisäkin helposti nostamalla hiukan painetta.
            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • racediesel
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 248
              • porvoo

              moi taas
              olen antanut itselleni ymmärtää että:
              CP4.2 70/ volyymi/tilavuus yhdellä moottorin/kampiakselin kierroksella on 0,704cm3
              CP4.2 75/ volyymi/tilavuus yhdellä moottorin/kampiakselin kierroksellaon 0,750cm3
              CP4.2 93/ volyymi/tilavuus yhdellä moottorin/kampiakselin kierroksellaon 0,930cm3

              sylinterin täytöshän ei sitten pyöriessä ole varmaankaan isommilla kierroksilla 100%???
              jos noin olis niin siitähän saa laskettua hiukan mitä sillä soppaa siirtää.

              miltäs Tuikku näyttää niiden ahtimien rajan vastaantulo?,onko niitä myös kasvatettu,sitä vain että onko järkeä ostella pumppuja jos saat vain hiukan tehoa lisää kun ilma loppuu heti..?.

              moottorin hyötysuhde on kuitenkin varmaan hiukan parempi kuin M57-uudempien versioiden?.

              paljonko on vielä mahdollista venyttää syöttöä jos polttoainetta olisi tarjolla?.

              T Pasi
              Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
              Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
              Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
              Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
              Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
              BMW 330d-00 250hv ja 630nm
              BMW 330D-05 vakio 2005
              BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
              BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
              BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

              Comment

              • tuikku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1353

                .
                Minusta tuntuu, että te itse tiedätte aiheesta enemmän, kun minä.
                Ettäettä, on vähän hankalan tuntusta yrittää neuvoa ....


                No, joka tapauksessa jos itsellä olisi ko auto, niin ruiskutusjärjestelmään menevä satsaus ei varmasti mene hukkaan.
                Eli parasta tiedossa olevaa pumppua vaan.
                Ahtimiin ja ilmansaantiin liittyvät ongelmat ainakin tuntuu monta kertaa helpommilta ratkaista.
                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2855
                  • Tampere

                  Tarvitsen Boschin osanumerot noille pumpuille, kaikki data on niiden takana. Tuossa vekun postaamassa M550D-pumpussa se numero on, mutta muista tarvitsen kanssa.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6324
                    • P-Pohjanmaa

                    Originally posted by böntti View Post
                    Tarvitsen Boschin osanumerot noille pumpuille, kaikki data on niiden takana. Tuossa vekun postaamassa M550D-pumpussa se numero on, mutta muista tarvitsen kanssa.
                    Hassua että rexpo antaa samat boschin koodit 299 ja 313 versiolle kun on farkku kyseessä, no onneksi sedanista löytyi eri pumput.
                    Jostain syystä hieman hintava kokeiluun tuo 550d pumppu suomessa ,eikä käytettyjäkään ole yllättäen tarjolla

                    Tässä boschin nrot pumpuille


                    299 HP


                    Part Number: 0 986 437 428
                    to construction year: 08.2011
                    Fuel Mixture Formation: Common Rail (CR)


                    313HP

                    Part Number: 0 445 010 668
                    Engine Code: N57 D30B
                    Last edited by veku; 21-03-2015, 21:00.
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6324
                      • P-Pohjanmaa

                      Auto penkkiin mahd pian uuden egr:n kera, katsotaan jos saisi voimaa lisää samalla.
                      Pumpun tuottohan tässä on aika lailla sama kuin E9x 335d..joten testaus jatkuu..

                      Last edited by veku; 26-03-2015, 08:35.
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        Tuossa penkitettiin F-sarjan 330d, jossa vakiona on 258hv ja 560Nm --> 328hv ja 710Nm. Potentiaalia tuntuu noissa kyllä oleva, koska ei tuostakaan edes yritetty viimeistä ottaa ja DPF:kin oli vielä paikoillaan.
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2855
                          • Tampere

                          Originally posted by VolvoTDi View Post
                          Tuossa penkitettiin F-sarjan 330d, jossa vakiona on 258hv ja 560Nm --> 328hv ja 710Nm. Potentiaalia tuntuu noissa kyllä oleva, koska ei tuostakaan edes yritetty viimeistä ottaa ja DPF:kin oli vielä paikoillaan.
                          Penkitittehän myös ennen viritystä? Onko käppyröistä kuvia?
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6324
                            • P-Pohjanmaa

                            Originally posted by VolvoTDi View Post
                            Tuossa penkitettiin F-sarjan 330d, jossa vakiona on 258hv ja 560Nm --> 328hv ja 710Nm. Potentiaalia tuntuu noissa kyllä oleva, koska ei tuostakaan edes yritetty viimeistä ottaa ja DPF:kin oli vielä paikoillaan.
                            Hyvä..tämä tarkoittaa että minulla on vasta ekoohjelma sisässä
                            Tuossakin vääntöä enempi mitä mulla vaikka dpf on pois..
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • Ylkka
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 316
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by VolvoTDi View Post
                              Tuossa penkitettiin F-sarjan 330d, jossa vakiona on 258hv ja 560Nm --> 328hv ja 710Nm. Potentiaalia tuntuu noissa kyllä oleva, koska ei tuostakaan edes yritetty viimeistä ottaa ja DPF:kin oli vielä paikoillaan.
                              Joo olis kiva nähdä penkkipaperit ennen ja jälkeen
                              Nyt Suzuki gsx-r
                              ex. e91 320d m-sport
                              ex.Bmw e46 330ia cäbi
                              ex.Mazda Rx-8
                              ex.Bmw e36 328i touring
                              ex.Bmw e38 740il vm. 1996

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                Originally posted by Ylkka View Post
                                Joo olis kiva nähdä penkkipaperit ennen ja jälkeen
                                Ennen softaa ei penkitetty, mutta sillähän on merkitystä mitä nyt on. Laitan kuvia lapusta kun pääsen koneelle.
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎