Paljon autolla ajettu? Onko ihan varma ettei päät ole olleet mustat ennen softausta?
Ja tyhmä kysymys, mutta oletko varma että dpf:ää ei poistettu softauksen yhteydessä?
Kenen softa?
Jos on dpf paikallaan ja kunnossa niin ihan sama mikä softa (tai sit on jo tosi huono) on ni ei sen kuulu mustata putkenpäitä.
Näissä tapauksissa missä on dpf paikallaan ja silti mustaa putkenpäitä on yleensä ollut viallinen dpf.
Vaikea sanoa ovatko olleet mustina ennen softaa, mun mielestä ei ja huomasin vasta eilen että putkien sisustat mustat vaikka aikaisemmin olleet taskulampillakin kurkattuna ihan puhtaat.
Ajettu 104 000km. Dpf ei ole poistettu, tai ei ainakaan ole kerrottu
AJtech softa.
Tosiaan ei ole aiemmin pistänyt silmään että tummina, kattelin tänään täyskaasutuksella motarille ajaessa niin ei mitään pölläytyksiä peileistä näkynyt.
Voisko justiinsa vaihdettu hehkujen ohjainboxi saada jotain efektiä aikaan?
Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
EX: 535D F10 M-Sport
EX: Z4 Coupé -06
Vaikea sanoa ovatko olleet mustina ennen softaa, mun mielestä ei ja huomasin vasta eilen että putkien sisustat mustat vaikka aikaisemmin olleet taskulampillakin kurkattuna ihan puhtaat.
Ajettu 104 000km. Dpf ei ole poistettu, tai ei ainakaan ole kerrottu
AJtech softa.
Tosiaan ei ole aiemmin pistänyt silmään että tummina, kattelin tänään täyskaasutuksella motarille ajaessa niin ei mitään pölläytyksiä peileistä näkynyt.
Voisko justiinsa vaihdettu hehkujen ohjainboxi saada jotain efektiä aikaan?
Pikaista omatoimi selvitystä voi toki tehdä jos sattuu olemaan viime vuoden konttorilappu niin käy ottamassa uudet savut ja katsoo onko paljon eroa. Yleensä olen mitannut n57 single turboista 0,02-0,04 ennen ja jälkeen softan jos pönttö paikallaan.
Pikaista omatoimi selvitystä voi toki tehdä jos sattuu olemaan viime vuoden konttorilappu niin käy ottamassa uudet savut ja katsoo onko paljon eroa. Yleensä olen mitannut n57 single turboista 0,02-0,04 ennen ja jälkeen softan jos pönttö paikallaan.
Juu totta, kaveri kun on töissä katsastusasemalla niin vois onnistua aika ohimennen. Ja katsastus tehtiin toukokuussa vähän ennen softausta.
Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
EX: 535D F10 M-Sport
EX: Z4 Coupé -06
Kyllä sieltä pieni höyry tulee kun laittaa kunnolla vetoja, näkee kyllä hyvin kun auringon paisteessa päästelee. Tuo kyllä saa kromin päivän jälkeen muuttumaan tummaksi. Noissa F-sarjoissa on kuitenkin kohtuu virtaavat DPF:t, mitkä päästää läpi myös nokihiukkasia. K-arvoon ei kuitenkaan vaikuta kun ei ole kuormaa.
Kyllä sieltä pieni höyry tulee kun laittaa kunnolla vetoja, näkee kyllä hyvin kun auringon paisteessa päästelee. Tuo kyllä saa kromin päivän jälkeen muuttumaan tummaksi. Noissa F-sarjoissa on kuitenkin kohtuu virtaavat DPF:t, mitkä päästää läpi myös nokihiukkasia. K-arvoon ei kuitenkaan vaikuta kun ei ole kuormaa.
Oli mahis kokeilla muutama vetäsy kovemmilla nopeuksilla, lusikka pohjassa ---> 230km/h asti kerkes ja pari vastaavaa lisää. Oiskohan tällaisissa sessioissa tuupannut nokea ulos? Ellei ihan normikiihdytyksissä vielä kuormita tuolla tavalla.
Ei liene syytä huolestua?
Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
EX: 535D F10 M-Sport
EX: Z4 Coupé -06
Oli mahis kokeilla muutama vetäsy kovemmilla nopeuksilla, lusikka pohjassa ---> 230km/h asti kerkes ja pari vastaavaa lisää. Oiskohan tällaisissa sessioissa tuupannut nokea ulos? Ellei ihan normikiihdytyksissä vielä kuormita tuolla tavalla.
Ei liene syytä huolestua?
Ei ole syytä huolestua, voimaa siellä on kun vähän värjääntyy kromi
Missäs ihmiset on käyny ohjelmoimassa f11 535i versioita ja millasia tuloksia saanu irti? Lähinnä pk-seudun lähettyvillä.:think
Ite miettinyt samaa. Vai onkohan näihin bensavehkeisiin MHD tai JB4 paras vaihtoehto kuitenkin? Löytyisi vielä joku taho, joka tuommoisen asentaisi tuohon autoon. Omassa 535 iX:ässä oli joku ohjelma ostettaessa ja nyt kyllä tuntuu aika aneemiselta vakiona.
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Minkälaisia lukemia f10/11 530d/535d saa järkevästi ulos ohjelmoimalla??
Paljonko noissa laatikot ja voimalinja yleensä kestää?? (Onko sama laatikko)?
Aj tech on saanut paljon kehuja, ja mielikuvani pajasta on erittäin myönteinen. Löytyykö pk-seudulta vastaavaa osaamista, vai onko seinäjoella kannattavaa piipahtaa?? Siinähän se olis periaatteessa matkan varrella, kun ajelee pohjoiseen sukuloimaan.. No täytyy siinä pieni mutka tehdä..
Minkälaisia lukemia f10/11 530d/535d saa järkevästi ulos ohjelmoimalla??
Paljonko noissa laatikot ja voimalinja yleensä kestää?? (Onko sama laatikko)?
Aj tech on saanut paljon kehuja, ja mielikuvani pajasta on erittäin myönteinen. Löytyykö pk-seudulta vastaavaa osaamista, vai onko seinäjoella kannattavaa piipahtaa?? Siinähän se olis periaatteessa matkan varrella, kun ajelee pohjoiseen sukuloimaan.. No täytyy siinä pieni mutka tehdä..
kaikki selviää kun selailee tätä topiccia, voimansiirto kyllä kestää
Minkälaisia lukemia f10/11 530d/535d saa järkevästi ulos ohjelmoimalla??
Paljonko noissa laatikot ja voimalinja yleensä kestää?? (Onko sama laatikko)?
Aj tech on saanut paljon kehuja, ja mielikuvani pajasta on erittäin myönteinen. Löytyykö pk-seudulta vastaavaa osaamista, vai onko seinäjoella kannattavaa piipahtaa?? Siinähän se olis periaatteessa matkan varrella, kun ajelee pohjoiseen sukuloimaan.. No täytyy siinä pieni mutka tehdä..
AJtech softaa saa myös kellokoskelta, softa viilataan Seinäjoella mutta asennetaan ecuun tuolla
Muutoin toimii mutta putket tummuneet ja ilmoittaa vikakoodeja lukiessa että "torque is greater than Caterpillar" mutta olen siinä uskossa että ihan normaaleja sivuvaikutuksia kun hiukan hupsutellaan :think
Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
EX: 535D F10 M-Sport
EX: Z4 Coupé -06
Kyllä se on ihan normaalia. Tuo koodikaan ei kaikkiin tule.
Pönttö on näissä uudemmissa aika paljon virtaavampi, ja vakionakin putket voi olla noessa.
Tuli se tilastotappio koettua itsekkin, 50kpl varovasti arvattuna avattuja cp41/45 ecuja ja niin se vaan lipsahti meisseli ja työnsi muutaman komponentin irti levyltä. Muistutuksena vaan hassuttelun mahdollisista seurauksista
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Kyllä se on ihan normaalia. Tuo koodikaan ei kaikkiin tule.
Pönttö on näissä uudemmissa aika paljon virtaavampi, ja vakionakin putket voi olla noessa.
Tuli se tilastotappio koettua itsekkin, 50kpl varovasti arvattuna avattuja cp41/45 ecuja ja niin se vaan lipsahti meisseli ja työnsi muutaman komponentin irti levyltä. Muistutuksena vaan hassuttelun mahdollisista seurauksista
Torque herjasta ja nokeentumisesta huolimatta kaikki siis kunnossa ja ei syytä muutella mitään, hyvä juttu jos näin on.
Oli puhetta että softaa voi muokata jos tuo vikakoodi häiritsee mutta taidan antaa olla näin.
Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
EX: 535D F10 M-Sport
EX: Z4 Coupé -06
Minkälaisia lukemia f10/11 530d/535d saa järkevästi ulos ohjelmoimalla??
Paljonko noissa laatikot ja voimalinja yleensä kestää?? (Onko sama laatikko)?
Asiahan ei suoranaisesti tänne kuulu mut eikös f30/31 kopan tekniikka ja vaihteisto oo identtinen f10/11 (258hp) version kanssa. Kun tuolla pikkuauto puolella ei juuri ole tehojen lisäyksistä keskusteltu. Itseä kiinnostaisi Proturbon tai Fin turbon päivittämä ahdin 30d koneeseen. Onko kukaan ryhmän jäsenistä laittanut kiinni ja minkälaisia hevosia/vääntöjä saatu tai onko normaalin ajon käytännöllisyys muuttunut. Mitään järkeä satsata ~800-1000€?
Comment