Tosiaan, mutta jossain puhuttiin vähintään 30s ajasta. Itse pidin vajaan minuutin, kun oli joutilasta aikaa . Joku voisi kokeilla riittääkö lyhyempikin aika.
Testasin, ei ainakaan GT:ssä saanut aikaan mitään minkä olisin huomannut. Tosin eipä laatikon toiminnassa aiemminkaan ollut mitää moitittavaa.
Itse en nollaisi adaptaatioita jos loota toimii hyvin. Siinä on vaara että loota rupeaa toimimaan huonommin kun se aloittaa opiskelun uudestaan.
Itsellä nollattiin adaptaatiot merkkiliikkeessä kun vaihdot nykivät, muuttui todella positiivisesti lootan käytös.
Johtui todennäköisesti siitä että autossa oli rail-boxi joka antoi tehoa eri lailla kuin mitä loota odotti ja sen takia se muutti käytöstään. No, nyt boxi on poistettu ja ECU päivitetty, nyt toimii kone ja loota kuin ihmisen mieli.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Tuota laatikon softan päivitystä tuossa aikaisemmin kyselin softauksen jälkeen, että onko ollut tapana tehdä tai kattaako tuo ECUn muokkaaminen sen myös.
Mutta oisko tämä lootan resetointi tarpeen (tai riittävä temppu) tehdä jos tehoja koodailtu lisää.
Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
EX: 535D F10 M-Sport
EX: Z4 Coupé -06
Eikös tuo kaasupoljinkikka resetoi vain vaihteiston "kuskikohtaisen" mukautumisen, ei sitä todellista sisäistä adaptaatiota. Ei pitäisi olla vaaraa että saisi jotain pahaa tapahtuisi.
E90:ssä tuon tein aikoinaan monta kertaa, vanhalla 2006 vuoden laatikkosoftalla sen käytöksessä oli moitittavaa ja tuo resetointi häivytti ongelmat kuukaudeksi pariksi, paha oppi tuli aina hiljakseen takaisin.
Lopulta ratkaisu oli päivittää laatikon softa uusimpaan versioon, joka muutti käytöstä huomattavasti paremmaksi.
Eikös tuo kaasupoljinkikka resetoi vain vaihteiston "kuskikohtaisen" mukautumisen, ei sitä todellista sisäistä adaptaatiota. Ei pitäisi olla vaaraa että saisi jotain pahaa tapahtuisi.
Mielestäni tuolla ei ole kuin yksi oppiminen, en ole tietoinen että siinä olisi jotain kuskikohtaisuutta. En tiedä mitä tuo poljinkikka oikeasti tekee, jos mitään, mutta tuo oikea adaptaatioiden nollaus kyllä nollaa oppimiset ihan kaikilta avaimilta ja kuskeilta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Sanoisin että poljin resetoi vaihteiston mukautumis-parametrit. Laatikossa on kuitenkin erilliset adaptaatiot sisäisen toiminnan osalta - joita sitten voi resetoida vain softalla (esim INPA).
Näissä ehkä asia tulee paremmin esille:
530d menossa parin viikon päästä AJ techille ohjelmointiin.Tilasin suoran downpipen dpf pöntön tilalle, näissä kuitenkin ollut paria eri versiota kuulemma ja haluasin nyt varmistaa sopivuuden ennen seinäjoelle ajoa. Kysymys kuuluukin, että voinko vaihtaa tuon etukäteen? Varmasti vikakoodia puskee, mutta onko vaikutusta muuhun toimintaan?
BMW F82 M4 -16
BMW F20 116d M-sport -14
Aprilia Dorsoduro 900 -20
Sea-Doo RXP300RS -16
530d menossa parin viikon päästä AJ techille ohjelmointiin.Tilasin suoran downpipen dpf pöntön tilalle, näissä kuitenkin ollut paria eri versiota kuulemma ja haluasin nyt varmistaa sopivuuden ennen seinäjoelle ajoa. Kysymys kuuluukin, että voinko vaihtaa tuon etukäteen? Varmasti vikakoodia puskee, mutta onko vaikutusta muuhun toimintaan?
Vieläkös tuota DPF:n poistoa kannattaa tehdä? Eikös siitä pitänyt tulla katsastusvaruste tässä ihan lähiaikoina?
Okei...eli olikos se nyt niin että sitä ruvetaan vaan syynäämään nyt sitten tarkemmin?
Ei katsastuskonttoreilla ole välineitä ja tuskin tuleekaan.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Okei...eli olikos se nyt niin että sitä ruvetaan vaan syynäämään nyt sitten tarkemmin?
Aluksi syynäsivät savutusta tarkemmin, mutta totesivat itsekin homman järjettömäksi. Savutusarvon katsoivat tyyppikilvestä. Lopettivat ja palasivat vanhoihin arvoihin takaisin. Näissähän savutus on ehjänä vakiossa DPF:n kanssa käytännössä 0, ellei ole niin DPF luultavasti poistettu/porattu tms. Järkevällä ohjelmalla ilman DPF saa savutuksen kyllä pysymään alle 0.5. Kyllä sen DPF voi halutessaa poistaa, tosin auto haisee sitten vanhalta manne lavetilta. Ellei isompaa viritystä ole tarkoitus tehdä, niin harkitsisin kyllä DPF jättämistä paikalleen. Toki jos käry ei haittaa, niin voi sen poistaakkin.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Kyllä sen DPF voi halutessaa poistaa, tosin auto haisee sitten vanhalta manne lavetilta. Ellei isompaa viritystä ole tarkoitus tehdä, niin harkitsisin kyllä DPF jättämistä paikalleen. Toki jos käry ei haittaa, niin voi sen poistaakkin.
Eikä haise. KAtin poistamalla haisee, pelkän dpf:n poistolla ei ole isoa vaikutusta hajuun...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment