Originally posted by laur77
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10\F11 tehonlisäykset
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEikä pidä. Heillä vain on sellainen käytöntö, pääsevät laskuttamaan kunnolla...
No onneks harvinaista että softia päivitetään.Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
EX: 535D F10 M-Sport
EX: Z4 Coupé -06
Comment
-
-
Omaani käytin CdiTuikku Oy:n hoidossa ja täytyy sanoa, että parasta hoitoa mitä omat autot on tähän mennessä saaneet. Asiantunteva kaveri ja auto tuntui kuin heränneen henkiin (vaikka neloskoneella onkin).Last edited by Joni_R; 16-04-2017, 21:53.F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)
Comment
-
-
Originally posted by Joni_R View PostOmaani käytin Cdi Tuikkala Oy:n hoidossa ja täytyy sanoa, että parasta hoitoa mitä omat autot on tähän mennessä saaneet. Asiantunteva kaveri ja auto tuntui kuin heränneen henkiin (vaikka neloskoneella onkin).
PS. Antaa niin perkeleesti parempaa kulkua nyt kuin ennen päivitystä, kiitos Tuikulle ja Böntille,Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Comment
-
-
Originally posted by salmol View PostTarkoitatko CdiTuikkua? Toivottavasti, mulla on Tuikun softat koneessa.
PS. Antaa niin perkeleesti parempaa kulkua nyt kuin ennen päivitystä, kiitos Tuikulle ja Böntille,F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)
Comment
-
-
Originally posted by laur77 View PostEsim. suuttimien korjauksen yhteydessä pitää räplätä softaa, sanovat.- N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
- N42/46 jakopäät
- N47 jakoketjuvikojen korjaukset
tied. 0407247465
Comment
-
-
Originally posted by kye View PostPietzo-suuttiminen yhteydessä pitää ecuun kertoa suuttimen kalibrointiin liitttyvä koodi.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Schmiedmannilla sanoivat, kun huoltoa tilatessa kyselin, että hyvin harvoin tulee mitään kampanjaa jossa softia päivitellään. Jos päivitetään kampanjan muodossa niin BMWllä päivitetään sitten koko helahoito. Mutta kertoivat myös että ohjelmistoihin liittyvät päivitykset korjausten ohella onnistuvat useimmiten myös moottorinohjaukseen kajoamatta. Mikäli oikein muistan.
Öljyhuollon ja vehicle checkin jälkeen päivitystä omaankin kiesiin. Tiedä vaikka sais diisselistä jo peränkin irti
Kuinkas muuten kiihtyvyys erot 535D ecu tuning vs. 335i (F30) esim JB4:llä?
Oletan että tässätapauksessa 335 livistää paikoiltaan nopeammin mutta häviää niukasti ohituskiihtyvyydessä? Vähän offtopic mutta millaista potentiaalia mahtaa F30 mallinen 335 omia edelliseen nähden.Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
EX: 535D F10 M-Sport
EX: Z4 Coupé -06
Comment
-
-
Käytin viikko sitten oman kiesini (F11 535dA xDriven 313hp) optimoinnissa täälläkin hyvin tunnetulla pajalla, ja hyvinhän sitä voimaa tuli lisää. Lähtötilanne 301hv/583Nm, optimoinnin jälkeen 400hv/774Nm. Hieman ihmetyttää nuo alhaiset lähtölukemat vrt. valmistajan lupaukset (313/630), mutta lopputulos on tietenkin pääasia. Ohessa dynokäppyrää ennen ja jälkeen, jota joku osaavampi voi halutessaan kommentoida.
Offtopic: Rauhallisesti comfort-ajomoodilla liikkeelle lähdettäessä kierroksilla oli tapana nousta mielestäni turhan korkealle ennen kuin automaatti pykälti isommalle. Tein huvikseni vaihteiston adaptaation resetoinnin (virrat päälle, kaasupedaali lattiaan 45 sekunniksi, virrat pois, pedaali ylös, pari minuuttia odottelua), minkä jälkeen vaihteiston toiminta muuttui mielestäni parempaan suuntaan. Nyt laatikko vaihtaa selvästi aiemmin isommalle.
Comment
-
-
Originally posted by zahiz View PostTein huvikseni vaihteiston adaptaation resetoinnin (virrat päälle, kaasupedaali lattiaan 45 sekunniksi, virrat pois, pedaali ylös, pari minuuttia odottelua), minkä jälkeen vaihteiston toiminta muuttui mielestäni parempaan suuntaan. Nyt laatikko vaihtaa selvästi aiemmin isommalle.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostEnpä tiennytkään, että vaihteiston voi resetoida noin itse.
Mm. täältä löytyy juttua aiheesta: http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=455949
Comment
-
-
Originally posted by zahiz View PostOfftopic: Rauhallisesti comfort-ajomoodilla liikkeelle lähdettäessä kierroksilla oli tapana nousta mielestäni turhan korkealle ennen kuin automaatti pykälti isommalle. Tein huvikseni vaihteiston adaptaation resetoinnin (virrat päälle, kaasupedaali lattiaan 45 sekunniksi, virrat pois, pedaali ylös, pari minuuttia odottelua), minkä jälkeen vaihteiston toiminta muuttui mielestäni parempaan suuntaan. Nyt laatikko vaihtaa selvästi aiemmin isommalle.
ps. hyvät tehot sait! Pitikö laittaa muutakin kuin pelkkää softaa? Paljonko ajettu auto on? Itse aina välillä mietin pitäisikö softata vai ei, mutta vakiolla mennään..
Comment
-
-
Originally posted by hydrophyte View PostItselläni sama tuote ja sama ärsyttävä "feature" liikkeelle lähdössä rauhallisesti. Pitääkin testata tuota vaihteiston resetointia. Kiitos vihjeestä!
ps. hyvät tehot sait! Pitikö laittaa muutakin kuin pelkkää softaa? Paljonko ajettu auto on? Itse aina välillä mietin pitäisikö softata vai ei, mutta vakiolla mennään..
Pelkällä softan optimoinnilla selvittiin. EGR ymmärtääkseni disabloitiin ohjelmallisesti, mutta hiukkasluukku jäi paikalleen. Kiesi on vuosimallia -13 ja mittarissa vajaat 70 tkm.
Oman kokemuksen pohjalta voin suositella softausta. Nimittäin vaikka suhteellisen ripeitä nämä ovat vakionakin, niin auton luonne muuttui totaalisesti optimoinnin myötä.
Comment
-
-
Originally posted by zahiz View PostGoogleen esim. "bmw f10 gearbox adaptation reset".
Mm. täältä löytyy juttua aiheesta: http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=455949Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment