Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17509
    • Turku

    Originally posted by Palomies View Post

    Auto on meillä arki käytössä, kilpurit on eri vermeitä.
    Sama täällä. Hiukkasloukku tosin poistettu.
    Näillä mennään:
    - BMW E81 118i since 2017
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • HannuE60
      R.I.P.
      • Mar 2012
      • 809
      • Espoo

      Originally posted by Laku View Post
      Aika pieniä tehoja äijät saa...:think
      Osittain ainakin kiinni siitä, missä penkitetty:think

      -Hannu-
      [SIGPIC]
      BMW 535d M-sport

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6324
        • P-Pohjanmaa

        Originally posted by HannuE60 View Post
        Osittain ainakin kiinni siitä, missä penkitetty:think

        -Hannu-
        Mulla nyt kolmesti auto ohjemoitu samassa penkissä.

        Vakio 305\574(en muista oliko tässä jo dpf pois) ja eka ohjelmalla ja viallisella egr:llä n.362\650 toisen kerran ,
        uudella egr:llä 380\820 ja nyt egr mekaanisesti poistettuna ja imusarja putsattuna 411\770
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • poke
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 3096

          Originally posted by veku View Post
          Mulla nyt kolmesti auto ohjemoitu samassa penkissä.

          Vakio 305\574(en muista oliko tässä jo dpf pois) ja eka ohjelmalla ja viallisella egr:llä n.362\650 toisen kerran ,
          uudella egr:llä 380\820 ja nyt egr mekaanisesti poistettuna ja imusarja putsattuna 411\770
          vaikuttiko läppien poisto imusarjasta miten moottorin luonteeseen?
          Kulkineet/projektit:

          640D F06
          530iA E39
          635 CSi E24
          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6324
            • P-Pohjanmaa

            Originally posted by poke View Post
            vaikuttiko läppien poisto imusarjasta miten moottorin luonteeseen?
            Paha sanoa juuta tai jaata,jotenkin kevyemmän\vaivattoman tuntuinen on tällä setupilla liikkuminen mutta suurin syy lienee ohjelma..
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • kktune
              Bimmer Rookie
              • Oct 2013
              • 163
              • Tuusula

              Täällä on paljon lukemia saavutetuista teho- ja vääntöarvoista mutta itselläni kiinnostaisi erityisesti se muinka auto suoriutuu käytännössä softauksen jälkeen.
              Oma autoni on 530dA 180kW ja vastaavanlaiset optimoituna tietysti kiinnostaa. Huvikseni kuvasin kaksi kiihdytystä videolle ja olisikin tosi hauskaa jos joku tai jotkut uskaltautuisivat tekemään saman ja laittaisivat näytille lopputuloksen.

              Oma autoni näyttää videolta tehdyn karkean käsimittauksen mukaan kykenevän valmistajan ilmoittamaan 6,4 sekuntiin 0-100
              km/h ja ohituksissa kiinnostava 80-120 vie noin 3,8 sekuntia, tälle en tähän hätään valmistajan ilmoittamaa löytänyt.
              Olosuhteet: kuiva asfaltti, lämpötila noin 15 astetta, yksi henkilö autossa ja puoli tankkia polttoainetta, 20" vanteet, Sport+ asetuksella.

              Jos jotakuta kiinnostaa niin videot tuolla:

              Last edited by kktune; 31-08-2017, 12:03.
              F20 116i M-sport
              F11 530dA M-sport

              Comment

              • miyli
                BTCF Member
                • Dec 2008
                • 2084
                • Naantali

                Originally posted by kktune View Post
                Täällä on paljon lukemia saavutetuista teho- ja vääntöarvoista mutta itselläni kiinnostaisi erityisesti se muinka auto suoriutuu käytännössä softauksen jälkeen.
                Oma autoni on 530dA 180kW ja vastaavanlaiset optimoituna tietysti kiinnostaa. Huvikseni kuvasin kaksi kiihdytystä videolle ja olisikin tosi hauskaa jos joku tai jotkut uskaltautuisivat tekemään saman ja laittaisivat näytille lopputuloksen.

                Oma autoni näyttää videolta tehdyn karkean käsimittauksen mukaan kykenevän valmistajan ilmoittamaan 6,4 sekuntiin 0-100
                km/h ja ohituksissa kiinnostava 80-120 vie noin 3,8 sekuntia, tälle en tähän hätään valmistajan ilmoittamaa löytänyt.
                Olosuhteet: kuiva asfaltti, lämpötila noin 15 astetta, yksi henkilö autossa ja puoli tankkia polttoainetta, 20" vanteet, Sport+ asetuksella.

                Jos jotakuta kiinnostaa niin videot tuolla:

                https://youtu.be/EwIHdryeWFU
                Ei F10 tai F11, mutta samalla mosalla lastutettu (luvattu 330hv / 750 nm) 430d xdrive Gran coupe, omapaino 1760kg.
                Tuli kokeiltua mailin veto Lappeenrannassa ja otettua video mittaristosta.
                Tulos oli 2 hengen kuormalla, viikonlopun matkatavaroilla, 20" vanteet ja puoli tankkia naftaa seuraava.
                1/4 maili 12.999s ja maili 236 km/h. Videolta kun katsoo menee 0-100 km/h n.5s.
                Kokonaispaino vedossa luokkaa 1960kg.

                Luulisin tehojen olevan linjassaan luvatun näillä tuloksilla.
                Linkki videoon
                Last edited by miyli; 01-09-2017, 13:22.
                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                0-200km/h 11.40s
                100-200km/h 6,00s
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                Comment

                • Puistis
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2013
                  • 849
                  • 09

                  Kertokaapas foorumitietäjät minne kannattaisi viedä N47 ohjelmoitavaksi? Mieluiten PK-seudun suunnalla.

                  Tällä hetkellä olen miettinyt AJ-techin ohjelmointia BC Motorsilla tai Motorbitin ohjelmointia. Onko näiden välillä muuta käytännön eroa kuin se että Motorbitillä onnistuu penkitys?

                  Mitä mieltä olette EGR:n poisohjelmoimisesta? Kannattaako kun autossa ei ole webastoa?

                  Comment

                  • kktune
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2013
                    • 163
                    • Tuusula

                    Originally posted by miyli View Post
                    Ei F10 tai F11, mutta samalla mosalla lastutettu (luvattu 330hv / 750 nm) 430d xdrive Gran coupe, omapaino 1760kg.
                    Tuli kokeiltua mailin veto Lappeenrannassa ja otettua video mittaristosta.
                    Tulos oli 2 hengen kuormalla, viikonlopun matkatavaroilla, 20" vanteet ja puoli tankkia naftaa seuraava.
                    1/4 maili 12.999s ja maili 236 km/h. Videolta kun katsoo menee 0-100 km/h n.5s.
                    Kokonaispaino vedossa luokkaa 1960kg.

                    Luulisin tehojen olevan linjassaan luvatun näillä tuloksilla.
                    Linkki videoon
                    https://m.youtube.com/watch?v=UgpFkkqUCLw
                    Aika kiva. Menee M135i:n tahtiin ja se on jo erittäin hauska auto.
                    Onko ohjelmoinnista koitunut mitään haittoja? Vikakoodeja tms.
                    F20 116i M-sport
                    F11 530dA M-sport

                    Comment

                    • kktune
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2013
                      • 163
                      • Tuusula

                      Originally posted by Puistis View Post
                      Kertokaapas foorumitietäjät minne kannattaisi viedä N47 ohjelmoitavaksi? Mieluiten PK-seudun suunnalla.

                      Tällä hetkellä olen miettinyt AJ-techin ohjelmointia BC Motorsilla tai Motorbitin ohjelmointia. Onko näiden välillä muuta käytännön eroa kuin se että Motorbitillä onnistuu penkitys?

                      Mitä mieltä olette EGR:n poisohjelmoimisesta? Kannattaako kun autossa ei ole webastoa?
                      Jos käyttää BC Motorsilla niin onko lopputulos sama kuin Seinäjoella käynnin jälkeen? Vai voiko autoyksilöissä olla eroja niin että Seinäjoella saadaan täydellinen optimointi mutta "sama" ohjelma jossain toisessa autossa tuottaa vähemmän voimaa...?
                      F20 116i M-sport
                      F11 530dA M-sport

                      Comment

                      • Puistis
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2013
                        • 849
                        • 09

                        Originally posted by kktune View Post
                        Jos käyttää BC Motorsilla niin onko lopputulos sama kuin Seinäjoella käynnin jälkeen? Vai voiko autoyksilöissä olla eroja niin että Seinäjoella saadaan täydellinen optimointi mutta "sama" ohjelma jossain toisessa autossa tuottaa vähemmän voimaa...?
                        En tiedä Aj-techin toimintatapaa että säädetäänkö dynossa kaikki irti vai tyydytäänkö suoraan perusohjelman tehoihin. Riippuu varmaan asiakkaastakin.

                        Comment

                        • karikunn
                          Bimmer Rookie
                          • May 2013
                          • 98
                          • Porvoo

                          Originally posted by Puistis View Post
                          En tiedä Aj-techin toimintatapaa että säädetäänkö dynossa kaikki irti vai tyydytäänkö suoraan perusohjelman tehoihin. Riippuu varmaan asiakkaastakin.
                          Viimeksi kun kysyin, niin AJ-tech tekee softan BC-motorsille koeajodatan pohjalta. Lopputuloksessa ei kuulemma ole suuremmin eroa.
                          Nyt: E46 M3 + E93 335i
                          Ennen: E46 323Ci Cabrio , E46 M3, F31 330d, E46 328ci, E46 318i
                          M3 projektin ylijäämätavaraa Torilla...

                          Comment

                          • kktune
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2013
                            • 163
                            • Tuusula

                            Originally posted by kktune View Post
                            Aika kiva. Menee M135i:n tahtiin ja se on jo erittäin hauska auto.
                            Onko ohjelmoinnista koitunut mitään haittoja? Vikakoodeja tms.
                            Nyt kun tutkin asiaa tarkemmin niin tuonhan pitäisi suoriutua vakiokunnossakin sataan 5,3s ja varttimaili 14 sekuntiin. Onko auto ohjelmoinnin jälkeen selvästi nopeampi verrattuna vakioon?
                            F20 116i M-sport
                            F11 530dA M-sport

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5152
                              • Kouvola, Savisto

                              Originally posted by kktune View Post
                              Jos käyttää BC Motorsilla niin onko lopputulos sama kuin Seinäjoella käynnin jälkeen? Vai voiko autoyksilöissä olla eroja niin että Seinäjoella saadaan täydellinen optimointi mutta "sama" ohjelma jossain toisessa autossa tuottaa vähemmän voimaa...?
                              Ihan saman softan saat Bc:ltä kuin Seinäjoeltakin.
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • miyli
                                BTCF Member
                                • Dec 2008
                                • 2084
                                • Naantali

                                Originally posted by kktune View Post
                                Nyt kun tutkin asiaa tarkemmin niin tuonhan pitäisi suoriutua vakiokunnossakin sataan 5,3s ja varttimaili 14 sekuntiin. Onko auto ohjelmoinnin jälkeen selvästi nopeampi verrattuna vakioon?
                                Eroa on kyllä kun yöllä ja päivällä. Kyllähän 1s ero varttimaililla kertoo jo sen.
                                Uskoisin ton 0-100km/h olevan lähempänä 4,7s kuin tuota 5. Ei tosta videosta pysty tarkkaan sitä toteamaan. Maililla oli myös 550d ja se meni vartin 13s luokkaa ja 235 km/h.
                                Sille luvataan 0-100km/h 4.7s ja varttimaili 13s, omapaino on 1970 kg


                                Auto oli softattu valmiiksi kun sen ostimme, mutta olen kokeillut samanlaista vakio 430d ja eron kyllä huomaa selvästi. Softaus paikkaa en muista, mutta Jyväskylän seudulla vaikuttaa. Auto toimii ihan normaalisti ja ei tule mitään vikakoodeja.

                                Isompi cooleri olisi vielä tarkoitus laittaa talven aikana.
                                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                                0-200km/h 11.40s
                                100-200km/h 6,00s
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎