Originally posted by MKV
View Post
F10/11 pyöränkulmat
Collapse
X
-
F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
-
Ohje:
1. Johonkin menettelyyn, toimintaan opastava lausuma, neuvo, opastus, kehotus.
Siis F10/F11 takacamber on ohjearvoissa, "vihreällä" arvon ollessa esim. -1.25' astetta tai vaikka -2.15' astetta. Tärkeintä on ottaa huomioon millainen rengastus autossa on. Joku 17" 225 leveä nastarengas kuluu tasaisesti -2.0 asteen cambereilla mutta 20" 275 leveä kesärengas kuluu muutamassa tuhannessa kilometrissä loppuun ja on hengenvaarallinen ajettava etenkin märällä renkaan kulkiessa pelkällä sisäsyrjällään. Lopputuloksen vielä mahdollinen renkaan runkovaurio. Alipaineella ajaminen vielä pahentaa leveän renkaan kulumista, kun rengaskulmat ovat väärät.
Niitten painojen kanssa on turha leikkiä, kun oikeiden alustakulmien saaminen autoon tuntuu muutenkin olevan vaikeaa. Jos autossa on aina niin paljon tavaraa että renkaat kuluvat epätasaisesti ennen aikojaan niin sitten asiaa voi miettiä uudelleen tai vaihtaa autoa tarkoitukseen sopivampaan. Paineiden lisäys takarenkaisiin auttaa myös satunnaiseen ajeluun auto "täynnä" tai vedettäessä jotain raskasta. Suurin ongelma vaan nyt on täysin rengaskoolle sopimaton camber takana, ei se että kesäloma reissulla auton renkaat kuluivat nopeasti loppuun koska auto oli ladattu kerran täyteen tavaraa.Last edited by Rok; 19-08-2020, 16:16.
Comment
-
Originally posted by Rok View PostOhje:
1. Johonkin menettelyyn, toimintaan opastava lausuma, neuvo, opastus, kehotus.
Siis F10/F11 takacamber on ohjearvoissa, "vihreällä" arvon ollessa esim. -1.25' astetta tai vaikka -2.15' astetta. Tärkeintä on ottaa huomioon millainen rengastus autossa on. Joku 17" 225 leveä nastarengas kuluu tasaisesti -2.0 asteen cambereilla mutta 20" 275 leveä kesärengas kuluu muutamassa tuhannessa kilometrissä loppuun ja on hengenvaarallinen ajettava etenkin märällä renkaan kulkiessa pelkällä sisäsyrjällään. Lopputuloksen vielä mahdollinen renkaan runkovaurio. Alipaineella ajaminen vielä pahentaa leveän renkaan kulumista, kun rengaskulmat ovat väärät.
Niitten painojen kanssa on turha leikkiä, kun oikeiden alustakulmien saaminen autoon tuntuu muutenkin olevan vaikeaa. Jos autossa on aina niin paljon tavaraa että renkaat kuluvat epätasaisesti ennen aikojaan niin sitten asiaa voi miettiä uudelleen tai vaihtaa autoa tarkoitukseen sopivampaan. Paineiden lisäys takarenkaisiin auttaa myös satunnaiseen ajeluun auto "täynnä" tai vedettäessä jotain raskasta. Suurin ongelma vaan nyt on täysin rengaskoolle sopimaton camber takana, ei se että kesäloma reissulla auton renkaat kuluivat nopeasti loppuun koska auto oli ladattu kerran täyteen tavaraa.Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
Originally posted by Rok View PostOhje:
Tärkeintä on ottaa huomioon millainen rengastus autossa on. Joku 17" 225 leveä nastarengas kuluu tasaisesti -2.0 asteen cambereilla mutta 20" 275 leveä kesärengas kuluu muutamassa tuhannessa kilometrissä loppuun ja on hengenvaarallinen ajettava etenkin märällä renkaan kulkiessa pelkällä sisäsyrjällään.F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
Originally posted by mikkod View PostSiksi meidän F10 on käytetty Leskisellä. En muista arvoja, mutta oli juurikin tuollaiset että sisäkantti kului. Takana kuitenkin 295/25R21Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
F01 740D xDrive Individual LCI
Kawasaki H2SX SE
Exät:
F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12
"Trust your instincts, be yourself"
Comment
-
Originally posted by Vmatti View PostNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Originally posted by JyriSalmi View PostOisko hyviä arvoja heittää nelipyöräsuuntaus huomenna F11 vakio alusta. rengastus edessä 19/245/40 takana 19/275/35 huomenna olis menossa säädettäväksi. Ja tarkotuksena ettei sisäkantti kuluis liikaa... KiitosF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Originally posted by zakspeed View PostCamber lisääntyy negatiiviseen suuntaa jouston mukana sisäänpäin.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Mulla m-sportissa F11 kuluvat 275 kumit sisäreunastaan ja melko uraherkkä setup. 245 joka kulmissa (talvirenkaat) toimii hyvin. Kannattaako kulmia alkaa säätää lainkaan? Onko vain laitettava 275 myyntiin ja ajeltava mukavalla 245 rengastuksella? Meinaan meneekö säätö sitten 245 osalta pieleen jos säädättää takacamberit pystyyn?
-K
Comment
-
Originally posted by VilleP View PostMinkä merkkiset renkaat? Itselläni 245/275 setti Hankookeja, eikä vetele, ellei ole nyt aivan tolkuttomat urat ole.
Voi ne kulmat säätää takaa pystyyn, vaikka kapeampikin olisi. Eikä säätö muutenkaan hallaa tee.
-K
Comment
-
Auto Avirolilla käyttänyt useamman kerran, siellä onnistunut ihan hyvin. Heillä kiinteä 99e hinta. Nyt viimeisin tehtiin Herttoniemen Laakkosella. Hinta 69e+säätöön menevä aika, alle 200e jää yleensä. Laakkosen jäljiltä oli nyt selvästi paras ajaa ja asentaja laittoi takaa camperit pystyyn kun erikseen pyysin.
Sen huomannut että vähäinenkin välys alustassa /ohjauksessa niin suuntaus menee perseelleen, ja ajokokemus.Last edited by VilleP; 04-05-2022, 20:25.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
Comment