Originally posted by Driver22
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/11 pyöränkulmat
Collapse
X
-
EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport
-
-
No jos toinen etucamber on nollassa ja toinen -1 hujakoilla, tuntuu se varmasti ajaessa + aurausta ei edes saa säätöihin niin ei mikään ihme jos suuntavakaus puuttuu. Sanoisin että jotain on rikki aika varmasti keulan tuennoista.
Ainakaan F1x ei ole edessä säätöjä camberille, ainoa vaihtoehto on joko vaihtaa tehtaalta eri mittainen ylätukivarsi tai sitten laittaa tarvikeylätukivarsi jossa säätö. Varmaan F25 rakenne on aikalailla sama.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by -kiki- View PostTänään tuli käytyä Tampereella ok centterillä laitattamassa kulmat kuntoon, ei voi kun suositella. Ei noussut tassut taivasta kohden vaikka oli vähän jumissa pultit vaan käytti kuuma ja kylmä hoitoF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by -kiki- View PostTänään tuli käytyä Tampereella ok centterillä laitattamassa kulmat kuntoon, ei voi kun suositella. Ei noussut tassut taivasta kohden vaikka oli vähän jumissa pultit vaan käytti kuuma ja kylmä hoito 👍IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by -kiki- View PostJoo en kerennyt edes pyytämään vaan laitto heti automaattisesti pyörät pystyyn.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Pitäisi viedä f11 525d xdrive huomenna kulmien säätöön kun tuli vaihdettua eteen kaikki tukivarret. Tätä ketjua selaillessa tulin päätökseen että 20" setillä ja eibachin -30mm olisi säädöt: eteen sen -0.30 camber, 0.06 auraus. taakse camber -1.30-1.40 ja auraus 0.07?F11 535d xDrive M-Sport -13
Comment
-
-
Onkos F10/F11 tapauksessa optimaalisin säätö edessä siten että camberit on aivan nollassa, kuten näyttää vakiona tehtaan jäljiltä olevan ainakin minulla. Ajattelin nimittäin hankkia säädettävät ylätukivarret, joilla saa simmattua etupään just eikä melkein, koska alle tulee uudet 19" Breytonit ja GoodYearin renkaat 275-/35-takakumeilla.
Ainakin Audi A5:ssä autosta sai motarilla suuntavakaimman siten että camberia laittoi edessä puoli astetta molemmin puolin ja aurausta 0.10 astetta molemmin puolin. Taakse vastaavasti asteen verran camberia ja aurausta samat 0.10 astetta. Näillä arvoilla auto kulki suoraan ja vakaasti kuin pendolino. Autot on tietysti erilaisia, mutta jokin taika tuossa etupään pienessä camberissa oli ainakin Audin tapauksessa. Ja jotenkin järkikin sanoisi että täysin pystyssä oleva renkaat jotakuinkin nolla-aurauksella ei välttämättä ole parhaiten ohjausta keskittävä säätö?
Comment
-
-
Originally posted by juha_s View PostPitäisi viedä f11 525d xdrive huomenna kulmien säätöön kun tuli vaihdettua eteen kaikki tukivarret. Tätä ketjua selaillessa tulin päätökseen että 20" setillä ja eibachin -30mm olisi säädöt: eteen sen -0.30 camber, 0.06 auraus. taakse camber -1.30-1.40 ja auraus 0.07?
Ihmettelin tuota takapään camberia kun lähtöarvot oli 1⁰20' ja 2⁰14', todennäköisesti toisella puolen on tukitangossa väljää?
Eteen olin asennellut ne meyle hd:n cambersäädölliset tukivarret.F11 535d xDrive M-Sport -13
Comment
-
-
Ajoneuvon korkeus suunnattaessa on kaiken perusta. Auton on oltava ehjä jousituksen osalta eli auton oltava kulmista tasakorkuinen ja valmistajan ohjearvoissa kyseisellä hetkellä säädettävien kulmien suhteen.
Auto ei tien päälläkään ilman lastia (matkustajia) liiku.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostAjoneuvon korkeus suunnattaessa on kaiken perusta. Auton on oltava ehjä jousituksen osalta eli auton oltava kulmista tasakorkuinen ja valmistajan ohjearvoissa kyseisellä hetkellä säädettävien kulmien suhteen.
Auto ei tien päälläkään ilman lastia (matkustajia) liiku.
Mites näissä vaikuttaa taka camberiin korkeus? Eikös tuenta ole sellainen että pyörä pysyy samassa asennessa korkeudesta riippumatta?F11 535d xDrive M-Sport -13
Comment
-
-
Originally posted by juha_s View PostJuu, ennen säätöä vaihtelin eteen kaikki tukivarret. Sekä mittasin korkeuden kun vaihdoin eteen jouset myös, näissä ei eroja ollut. Tosin sen jälkeen etupää on laskenut vielä 10mm, mutta se ei vaikuttanu kuin etupään camberiin.
Mites näissä vaikuttaa taka camberiin korkeus? Eikös tuenta ole sellainen että pyörä pysyy samassa asennessa korkeudesta riippumatta?-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Minne pk-seudulla kannattaa viedä auto pyörien kulmien säätöön?
Eteen vaihdettu reaktiotangot, mutta tuntuu levottomalta ajaa ja siksi voisin käyttää säädössä. 165 tkm ajettu eikä kertaakaan säädetty kulmia, renkaat tosin kuluu tasaisesti. Onko syytä poiketa säädöissä tehtaan arvoista, kesällä 17" ja talvella 18" renkaat?
Comment
-
Comment