Originally posted by Patomursu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/11 pyöränkulmat
Collapse
X
-
Originally posted by Patomursu View PostTästä joskus luinkin hyviä kokemuksia.
Kai se pitää puolipekkanen pitää ja ajella tuonne joku päivä, matkaa sen verran mutta eiköhän se kannatai4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Käytinpä tuossa F11:sta ensimmäistä kertaa kulmien säädössä ja pienimuotoiseksi ongelmaksi muodostui ilmajousitus. Lähinnä se, kun auton sammuttaa niin autohan päästää hetken kuluttua hieman painetta pois ilmajousista jonka seurauksena perä laskee hieman. Tämä perän lasku sitten sotki tyystin arvot. Mites nuo kulmat kuuluu oikeaoppisesti säädättää, auto käynnissä vai?F11 520d -12
Comment
-
-
Originally posted by Markkanenn View PostKäytinpä tuossa F11:sta ensimmäistä kertaa kulmien säädössä ja pienimuotoiseksi ongelmaksi muodostui ilmajousitus. Lähinnä se, kun auton sammuttaa niin autohan päästää hetken kuluttua hieman painetta pois ilmajousista jonka seurauksena perä laskee hieman. Tämä perän lasku sitten sotki tyystin arvot. Mites nuo kulmat kuuluu oikeaoppisesti säädättää, auto käynnissä vai?-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostSulake irti. Mittanauhalla tarkastus ennen säätöä, säädön aikana ja lopuksi. Jotta pysytään ohjearvo korkeudessa säädön aikana.F11 520d -12
Comment
-
-
Originally posted by Markkanenn View PostToimitaanko tosiaan näin? :think Eikös tuo ominaisuus kuitenkin suht. yleinen ole autoissa joissa ilmajousitus on? Mersuissa muistaakseni myös sammuksissa vähennetään painetta.-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
-
-
F11 rengaskoko 245/45 R18 talvi ja kesärenkaissa. Molemmat goodyeardin renkaat. Ongelmana, kun talvella vaihdettiin eteen reaktiotangot tehtiin suuntaus ja auto kulki suoraa ja vetelemättä, takapään säädöistä asentaja valitti että toinen puoli jumissa, ettei säätöä saa tehtyä. Mutta koska takapää oli arvoissaan, se jätettiin niihin arvoihin mitä jumista huolimatta oli. Nyt kesärenkaiden vaihdon myötä, auto menee kyllä suoraa mutta hakee uran herkästi, onko vika vain renkaissa vai voiko takapään suuntauksella saada uraherkkyyttä miedommaksi? Joskun näin että olisi joku Lemförden korjaussarja suuntauksen pultteihin myytävänä, mutta jos takapään säätö jumittaa, joutuu varmaan vaihtamaan tuennan puslia eikä pelkkä pulttien vaihto auta? Onko sjoella suosituksia suuntaukselle, Autokaaressa varmaan tieto miten pitäisi suunnata?
Comment
-
-
Auto on menossa suuntaukseen merkkarille.
Mitä arvojen suhteen kannattaa ohjeistaa?
Auto on F11 530dA xDrive LCI -15 + Adaptive Drive, vakio alustalla. Renkaat nyt 245/45 R18 kesärenkaat. Säädöt saisi olla soppelit myös 19" pyörille.
Onko parasta sanoa vain että tehtaan suosituksiin + takaa pyörät pystyyn? (takana camber 1.30 - 1.50 välille?)BMW G31 540iA xDrive B58 -18
BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + ENET
Comment
-
-
Oisko jollain kerätä tänne tietoa, että miten F1x pyöränkulmat muuttuu esim madalluksessa tai kuorman lisääntyessä. Se on selkiö, että negatiivinen camper lisääntyy , mutta miten käy aurauksen edessä/takana? Entä casterin?
Muuttuuko nelipyöräohjauksellinen auto takapään aurauksen suhteen erilaila kuorman lisääntyessä?Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by peLoGo? View PostMitä arvojen suhteen kannattaa ohjeistaa?
Auto on F11 530dA xDrive LCI -15 + Adaptive Drive, vakio alustalla. Renkaat nyt 245/45 R18 kesärenkaat. Säädöt saisi olla soppelit myös 19" pyörille.
Onko parasta sanoa vain että tehtaan suosituksiin + takaa pyörät pystyyn? (takana camber 1.30 - 1.50 välille?)IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostPyytäisin etuakselille noin 1 mm aurausta symmetrisesti puolilleen (yht. 2 mm). Taakse noin kaksinkertainen määrä eli 2 mm aurausta symmetrisesti puolilleen (yht. 4 mm) sekä takaa camberit niin pystyyn kuin saadaan (veikkaan että lopulta lukemat noin -1°2' puolilleen).
Last edited by JKK; 27-04-2020, 13:18.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostMitäs sanoisitte etucamberien osalta?
Oma fiilis on, että suuntavakavuuden kannalta pieni negatiivinen camber voisi olla hyvä asia sen kannalta? Joku puoli astetta per puoli? Mitä mieltä olette?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Comment