F10/11 pyöränkulmat

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17594
    • Turku

    #151
    Originally posted by Kahimooni View Post
    Okei. Onko pk-seudulla jokin varmaksi ja hyväksi koettu paja joka tuota tekee? Paljonko operaatio kuluttaa kukkaroa?

    -K
    Edelleen, Leskinen Nummelassa.
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • PNM2
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2015
      • 1135
      • Espoo

      #152
      Originally posted by Kahimooni View Post
      Okei. Onko pk-seudulla jokin varmaksi ja hyväksi koettu paja joka tuota tekee? Paljonko operaatio kuluttaa kukkaroa?

      -K
      Viimeksi muutama vuosi sitten Leskisellä xDriven suuntaus oli 70€. Varmaan jotain lisää mutta tuota luokkaa lienee.
      i4 M50
      ex: G30 530e xDrive M-Sport
      ex: F11 525d xDrive
      ex: F11 520d
      ex: E91 318i

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8975
        • Kellokoski

        #153
        Originally posted by Kahimooni View Post
        Okei. Onko pk-seudulla jokin varmaksi ja hyväksi koettu paja joka tuota tekee? Paljonko operaatio kuluttaa kukkaroa?

        -K

        BMW:n ja Mini:n autokorjaamo ja autohuolto Tuusula. M&R Vuorinen Oy on BMW ja Mini -automerkkeihin erikoistunut autohuolto- / autokorjaamo. Kaikki automerkit ammattitaidolla. Tutustu ja varaa aikasi.


        Vahva suositus, uudet laitteet ja osaava henkilökunta
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Kahimooni
          Bimmer Rookie
          • Apr 2017
          • 125
          • Espoo

          #154
          Originally posted by _nixu_ View Post
          https://www.mrvuorinen.fi/

          Vahva suositus, uudet laitteet ja osaava henkilökunta
          Kiitos, varmasti on hyvä. Laitoin viestiä ja n. 90€ maksaisi. Pitäisi alkuun herkistellä kiinnitykset koska ovat aika jumissa monesti. Se vie taas aikaa. Vetely (uraisilla teillä) on kuulemma ihan normaalia noin leveillä renkailla.

          Aloin miettiä että taitaapa olla tarpeeton operaatio koska vetely tuskin lakkaa vaikka vähenisikin. 245 nurkilla ei vetele juuri lainkaan. Pitänee laittaa sellaiset joka nurkkaan ja myydä pois nuo kokeeksi ostamani.

          Muutenkin olen pohtinut että ajan enää kitkoilla ympäri vuoden niin pärjää yksillä vanteilla. Näin teinkin aiemmin - en huomannut ett olisi ollut jotenkin hankalaa kesäisin - tai lipsakkaa. Edes sateella. Ajomukavuus oli huikea ja nakit kuluivat silti aika tavanomaista tahtia.

          -K

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2407
            • Vantaa

            #155
            Mitkä renkaat nyt siis alla? Pyöreä olkainen laatu rengas ei aiheuta tuossa koossa vetelyä, sillä olettamalla että alusta ja kulmat kunnossa. Kaikki vaikutta kaikkeen.
            Last edited by VilleP; 09-05-2022, 15:47.
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8975
              • Kellokoski

              #156
              Juuri näin, mitkä renkaat alla?

              XDrive ei vedellyt yhtään kun alustassa ei ollut väljää, kulmat kunnossa ja Pirellin PZerot alla. Rengaskoko 245/40/19".
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Kahimooni
                Bimmer Rookie
                • Apr 2017
                • 125
                • Espoo

                #157
                Originally posted by VilleP View Post
                Mitkä renkaat nyt siis alla? Pyöreä olkainen laatu rengas ei aiheuta tuossa koossa vetelyä, sillä olettamalla että alusta ja kulmat kunnossa. Kaikki vaikutta kaikkeen.
                Kumhot ovat alla. 275 takana ja 245 edessä. Kuten totesin, 245 joka nurkalla ei aiheuta vetelyä. Mitään ongelmia ei ole ollut kunnes laitoin taakse 275 - mikä optio on rekisteriotteen mukaan. Uraisilla teillä kaikilla rengaskoilla vetelee taatusti, vaikka camberit olisivat jiirissä.

                -K
                Last edited by Kahimooni; 12-05-2022, 13:39.

                Comment

                • VilleP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2407
                  • Vantaa

                  #158
                  Mikä on takavanteen leveys ja et? Ei ole kumhoista sinänsä kokemusta, onko jotenkin uraherkkä. Minkä on renkaiden halkaisija?
                  F11 530xd LCI
                  S2 Avant

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5166
                    • Paimio

                    #159
                    Originally posted by Kahimooni View Post
                    Kumhot ovat alla. 275 takana ja 245 edessä. Kuten totesin, 245 joka nurkalla ei aiheuta vetelyä. Mitään ongelmia ei ole ollut kunnes laitoin taakse 275 - mikä optio on rekisteriotteen mukaan. Uraisilla teillä kaikilla rengaskoilla vetelee taatusti, vaikka camberit olisivat jiirissä.

                    -K
                    Sen verran mitä juttua olen kuullut niin Kumhot tykkää harrastaa tuota vetelyä jonkin verran ja muutenkin ovat vähän kehnot ajettavat näissä isommissa kokoluokissa.

                    Oletko tutkinut ettei sattumalta mikään tukivarsi ole väljä takapäässä? Sekin voinee aiheuttaa vetelyä kyllä...

                    Itsellä Falkenin 245 275 19" rengastus ja ei kyllä vetele yhtään.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • Kahimooni
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2017
                      • 125
                      • Espoo

                      #160
                      Originally posted by TheRipper View Post
                      Sen verran mitä juttua olen kuullut niin Kumhot tykkää harrastaa tuota vetelyä jonkin verran ja muutenkin ovat vähän kehnot ajettavat näissä isommissa kokoluokissa.

                      Oletko tutkinut ettei sattumalta mikään tukivarsi ole väljä takapäässä? Sekin voinee aiheuttaa vetelyä kyllä...

                      Itsellä Falkenin 245 275 19" rengastus ja ei kyllä vetele yhtään.
                      Tulepa käymään täällä Turunväylän Kehä I-päässä ja kurvaile pätkä sitä ränniä 😁 Jos ei vetele, lupaan tarjota kahvit Nihtisillan ABC:llä.

                      -K

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5166
                        • Paimio

                        #161
                        Originally posted by Kahimooni View Post
                        Tulepa käymään täällä Turunväylän Kehä I-päässä ja kurvaile pätkä sitä ränniä 😁 Jos ei vetele, lupaan tarjota kahvit Nihtisillan ABC:llä.

                        -K
                        Siis kyllähän nyt urissa vetelee se nyt on selvä. Mikä tahansa auto ja mikä tahansa rengas sitä tekee.

                        Tarkoitin ihan normaalilla tasaisella tiellä.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2407
                          • Vantaa

                          #162
                          Melko syvät urat saa olla ennen kuin oikeasti vetelee. Täällä pk seudulla kehien joillain rampeilla melkoisia ojia, mutta todella siististi menee niistä. Ei tarvitse ratista puristaa.
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • Kahimooni
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2017
                            • 125
                            • Espoo

                            #163
                            Originally posted by VilleP View Post
                            Melko syvät urat saa olla ennen kuin oikeasti vetelee. Täällä pk seudulla kehien joillain rampeilla melkoisia ojia, mutta todella siististi menee niistä. Ei tarvitse ratista puristaa.
                            Tasaisella ei vetele toki mullakaan.

                            Mielestäni rinkula takana kuluu sisäreunastaan enemmän. Voi toki olla rengaspaineasiakin. Sekin on seikka joka laittoi pohtimaan kulmien säätöä. Mutta epäilen että 400 tkm on jo hitsannut ruosteella osat sellaiseen liittoon että hikoilla saa jos meinaa vielä saada asetelman liikkeelle. Olkoon paaliin asti noin.

                            -K

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 5166
                              • Paimio

                              #164
                              Originally posted by Kahimooni View Post
                              Tasaisella ei vetele toki mullakaan.

                              Mielestäni rinkula takana kuluu sisäreunastaan enemmän. Voi toki olla rengaspaineasiakin. Sekin on seikka joka laittoi pohtimaan kulmien säätöä. Mutta epäilen että 400 tkm on jo hitsannut ruosteella osat sellaiseen liittoon että hikoilla saa jos meinaa vielä saada asetelman liikkeelle. Olkoon paaliin asti noin.

                              -K
                              Näissä on ihan tyyppiominaisuus että tehtaan camberilla kuluu sisäreunasta enemmän. Jotkut säätää pyörää pystymmäs tästä syystä...sen vaikutusta ajo-ominaisuuksiin en tiedä.
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • VilleP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2407
                                • Vantaa

                                #165
                                En itse huomannut ajossa eroa pysty Camperilla takana. Isommalla Camperilla haetaan lisä pitoa kaarteissa rata ajossa. Eipä tässä radalle olla menossa, niin tuskin merkitystä.
                                F11 530xd LCI
                                S2 Avant

                                Comment

                                Working...
                                X