Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webaston asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RRR77
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2016
    • 232
    • Tuusula

    Tällaset vikakoodit löytyy moottorinohjauksesta nyt kun F11 on kiinni jälkiasenteinen lämmitin. Mitään raja-arvoja ei ole muutettu. Härövalo ei pala. Sama koskee myös tuota sigun 1-sarjalaista. Ehkä jsn vaiheessa voia miettiä jotain koodailuja noihin jos niitä joku tässä pk-seudulla tekee.

    Ei vaikuttane regenerointiin, viimeisin on ollut 5h/229km sitten.

    Autot vm 2014 N47D20C 184hv ja 2011 N57D20A 258hp
    Last edited by RRR77; 16-01-2021, 17:02.
    535d F07
    120d M-Sport F20

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4581
      • Tampere

      Originally posted by RRR77 View Post
      Tällaset vikakoodit löytyy moottorinohjauksesta nyt kun F11 on kiinni jälkiasenteinen lämmitin. Mitään raja-arvoja ei ole muutettu. Härövalo ei pala. Sama koskee myös tuota sigun 1-sarjalaista. Ehkä jsn vaiheessa voia miettiä jotain koodailuja noihin jos niitä joku tässä pk-seudulla tekee.

      Ei vaikuttane regenerointiin, viimeisin on ollut 5h/229km sitten.

      Autot vm 2014 N47D20C 184hv ja 2011 N57D20A 258hp
      Katos, tuo 27CC00 olikin itselle uusi vikakoodi. Omaan autoon en ole saanut tuota aikaiseksi webastolla.

      27CC00 Temperature sensors, signals: implausible with each other
      1. Check the sensors for air temperatures (read out temperature values if sensors are installed):
      - Intake air temperature sensor
      - Charge-air temperature sensor
      - Exhaust-gas temperature sensor after EGR cooler
      - Exhaust temperature sensor upstream of catalytic converter
      - Exhaust gas temperature sensor upstream of diesel particulate filter
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • RRR77
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2016
        • 232
        • Tuusula

        Joo tottapuhuen en oo itekään nähnyt sitä aiemmin. Täytyy lukaista taas jossain välissä mitä löytyy.

        Ja sitte tuohon lämmöntuottoon..tänään oli ns. hiukan kummallinen päivä sen osalta.

        Unohdin laittaa binarille lisää käyntiaikaa joten aamun startti oli lämpimällä koneella ilman pa-lämmitintä. Noh, auto tulille, piuha irti keulasta ja testimielessä lisälämmitin päälle. Kilometrin jälkeen sisälle ei tullut lämmintä kunnolla. Sammutin lisälämmittimen ja kas, taas tulee lämmintä :think

        Hetken mietin että voisiko kyseessä olla jostain ilmaantunut ilmakupla, haaroituksen jäljiltä. Työmaalla tarkistin nestetason - ok.

        Päivällä töistä poistuessa kävin laittaa lisälämpän päälle, sit vaihdoin vaatteet ja painelin autolle. Auto käyntiin - lisälämmittimen lämmöt nousi liian korkealle ja erroria pukkaa.

        Eli haaroitus ei toiminut..muka. mitenköhän tää on mahollista? Binarin pumpulle tulevaa liitintä ei saa väärinpäin, ja pumpussa on virtaussuunta merkattuna. Ihan niinku pumppu syöttäs väärään suuntaan

        Edit: melkein kai se on pakko olla niin että pumppu on väärinpäin.
        Last edited by RRR77; 11-01-2021, 17:59.
        535d F07
        120d M-Sport F20

        Comment

        • jerko
          Newbiemmer
          • Oct 2020
          • 20
          • Espoo

          Niin painepuoli lähtee aina sieltä ulkokehältä

          Comment

          • RRR77
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2016
            • 232
            • Tuusula

            Oli näköjää Binarin pumppu asennettu tehtaalla väärinpäin

            Eli käänsin pumpin, ajon aikana pelaa moitteetta. Seuraavaksi täytyy varmaan kokeilla että mitä tapahtuu kun haaroituksen lyö tukkoon.

            Kaikkea sitä
            535d F07
            120d M-Sport F20

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5128
              • Pirkkala

              Originally posted by RRR77 View Post
              Oli näköjää Binarin pumppu asennettu tehtaalla väärinpäin

              Eli käänsin pumpin, ajon aikana pelaa moitteetta. Seuraavaksi täytyy varmaan kokeilla että mitä tapahtuu kun haaroituksen lyö tukkoon.

              Kaikkea sitä
              Siis mikä siinä oli väärinpäin? keskipakopumppu pumppaa yleensä siltikin vaikka siipi pyöris vääräänkin suuntaan.
              Letkut taas kytkeskellään pitkälti ite?
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • RRR77
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2016
                • 232
                • Tuusula

                Kirjaimellisesti pumppu oli väärinpäin kierrossa. Kaikki oli katottu valmiiksi, unohtu vaan toi pumpun suunta siinä kohtaa ku pyörittelin sitä ja telinettä että mitenköhän asentas. Näköjään helpoin ratkasu oli laittaa se väärinpäin

                Pari lähtöä lämmitelty nyt, aika sutjakkaasti lämpee kone. Lämpeahän se aiemminkin, mutta kone ei saanu olla käynnissä.

                Huomenaamulla pitäs olla pakkasta rapiat 20 astetta, odotamme mielenkiinnolla. Samalla selvinnee että miten sisälle riittää lämmintä kun on se ohitus paikallaan ilman kuristusta.
                535d F07
                120d M-Sport F20

                Comment

                • RRR77
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2016
                  • 232
                  • Tuusula

                  Körötelty. Pakkasta oli loppumatkasta -20-26 välillä. Sisälämmöt riitti, ei pienintäkään ongelmaa. Tai oli ongelmaa, ei lämmöntuotossa mutta sen sijaan puhallin ei tunnu puhaltavan kunnolla.

                  Anyway, lämpöpyynti oli 20,5 kummallekin puolelle. Mitattu keskikulutus oli 8,7 eli koneen lämmöt pyöri kokoajan +-90c. Tässä nyt jännitti ehkä enemmän se että paljonko se ohitus hävittää kennolta kiertoa, mutta nähtävästi ei juurikaan.
                  535d F07
                  120d M-Sport F20

                  Comment

                  • jerko
                    Newbiemmer
                    • Oct 2020
                    • 20
                    • Espoo

                    Originally posted by RRR77 View Post
                    Körötelty. Pakkasta oli loppumatkasta -20-26 välillä. Sisälämmöt riitti, ei pienintäkään ongelmaa. Tai oli ongelmaa, ei lämmöntuotossa mutta sen sijaan puhallin ei tunnu puhaltavan kunnolla.

                    Anyway, lämpöpyynti oli 20,5 kummallekin puolelle. Mitattu keskikulutus oli 8,7 eli koneen lämmöt pyöri kokoajan +-90c. Tässä nyt jännitti ehkä enemmän se että paljonko se ohitus hävittää kennolta kiertoa, mutta nähtävästi ei juurikaan.
                    Hyvä kuulla että toimii. Onko ohituksessa se 9mm kuristus. Ite en vielä laittanut ohitusta eikä ongelmia ole ollut kun en ole laittanut lämmitintä päälle heti sammutuksen jälkeen. Ja jos lämmitin on 15min päällä ennen käynnistystä niin lämpöjä on sen verran koneessa että vesiventtiili ilmeisesti pysyy auki vaikka laittaa auton käyntiinkin.

                    Comment

                    • RRR77
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2016
                      • 232
                      • Tuusula

                      Ei ole kuristusta. Ja tosiaan mullakin oli ensin lämmitin päällä vain ennen moottorin käynnistystä kun kuvittelin vesiventtiilin menevän kiinni hetkeksi käynnistyksen jälkeen. Syyksihän paljastui se väärin asennwetu pumppu.

                      Lämmöt on tosiaan riittäny, mutta ei siitä kuristuksesta kyllä haittaakaan olisi. Täytyy varmaan sorvailla sopiva holkki sinne ylimääräiseen linjaan jossakin välissä.

                      Joa tänään ehis kaivella risun irti ja katselis että mitä sieltä löytyy kun tuntuu että puhaltimelta ei tule ilmaa läpi kunnolla.
                      535d F07
                      120d M-Sport F20

                      Comment

                      • macman_lahti
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2017
                        • 274
                        • Lahti

                        Aiheeseen liittyen, kumpikohan olisi fiksumpaa laittaa, orggis retrofit vai suunnilleen samaan rahaan jälkiasennussetti? Puhelinohjauksen hyötyisi jos ei mene originaalills.
                        -08 E60 LCI
                        -13 F10 3.0 xDrive

                        Comment

                        • akzy
                          Newbiemmer
                          • May 2017
                          • 21
                          • Seinäjoki

                          2011 autossani tehdaswebasto, olettaakseni surullisen kuuluisa thermo top V. Toimii käynnissä, mutta sammuksissa ei, eli kv-pumppu menee ainakin uusiksi.

                          Mulla ois kohtuu vähillä tunneilla toisesta autostani saatavilla thermo top c jälkiasenteinen malli gsm ohjauksella. Nyt KUN tuo V malli hajoaa, niin kumpi olisi järkevin ja toteutuskelpoinen korjaus näistä vaihtoehdoista:

                          1) asentaa thermo top c + sen oma polttoainepumppu + teplostarin venäläinen can väyläohjain puhallinmoottorille/läppäohjaukselle (390€)

                          2) hommata uudemmasta bmw:stä (2014->) esim. Bildebasenista thermo top EVO mallin webasto ja polttoainepumppu, jossa ymmärtääkseni käytetään uudempaa wbus versiota 4.13 tms ja tässä pre-lci thermo top v mallissa on vanhempi wbus 3.xx . Onnistuuko auton IHKA ohjelmoimaan uudemmalle i-level päivitykselle, millä onnistuu ko. Webaston käyttö iDrivellä ja kaukosäätimellä (säilytetään tehdaswebasto status) ? Jossain oli ristiriitaista tietoa, että ei se ole kuin nakata paikoilleen, mutta liekö se toimii suoraan? Bmw itse myy tuota evo mallia varaosanumerolla ja thermo top v on discountinued malli heidän luettelonsa mukaan.
                          BMW 320d M-sport 2005:think

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎