Announcement

Collapse
No announcement yet.

f01/f11 xdrive vetoakselin kumet edessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • repolainen
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 50
    • rovaniemi

    f01/f11 xdrive vetoakselin kumet edessä

    onko muilla menny kumeja. olisiko jotaki kestävämpää kumia markkinoilla esim skf yliveettävä.? onko kokemuksia
    E46 330d touring
    Pakko ajaa Bemarilla ku ei oo varaa ajaa Bentleyllä
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7527
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by repolainen View Post
    onko muilla menny kumeja. olisiko jotaki kestävämpää kumia markkinoilla esim skf yliveettävä.? onko kokemuksia
    Onhan noita mennyt, ei kestä kuin sen 150 tkm.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • JP-76
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 1060
      • Kanta-Häme

      #3
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Onhan noita mennyt, ei kestä kuin sen 150 tkm.
      :think

      Nosturilla katottiin kuukausi sitten, eikä ollu kyllä edes kuluneen näköiset. Oisko noi sitten vaihdettu jo Saksassa...
      Kalusto:
      BMW 550i xDrive -14
      BMW S1000R -17
      Toyota Proace -15

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17522
        • Turku

        #4
        Originally posted by MajorDrake View Post
        Onhan noita mennyt, ei kestä kuin sen 150 tkm.
        Eli samaa vikaa kuin kaikissa Bemarin nelikoissa :think.
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • jjamsa
          Bimmer Rookie
          • Feb 2010
          • 82
          • Tampere

          #5
          just vaihdettiin oikealle, 107000 ajettu
          F11 530xd -11
          ___
          E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
          + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

          Comment

          • Fremen
            Bimmer Rookie
            • Sep 2007
            • 127
            • Lappeenranta

            #6
            Oikee etu vaihdettiin viime viikolla. 111tkm ajettu

            Comment

            • repolainen
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 50
              • rovaniemi

              #7
              meillä taksi käytössä auto nii 80-100tkm nii on kumet räpsähtäny. takuu ko loppuu nii puukolle on töitä
              E46 330d touring
              Pakko ajaa Bemarilla ku ei oo varaa ajaa Bentleyllä

              Comment

              • HV530XD
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2015
                • 399
                • Lappeenranta

                #8
                Originally posted by MajorDrake View Post
                Onhan noita mennyt, ei kestä kuin sen 150 tkm.
                Alkaa 150tkm lähestyä. Oikealle eteen vaihdettiin jo koko vetari n. 114tkm kohdalla kun alkoi ääntämään vaikka suojakumit oli ehjät. Nyt katsoin vasemman puolen, niin alkaa olla suojakumi pykinyt, ei ole kuitenkaan vielä auki revennyt. Mutta vaihtoon menee... Ei muuta kun motonetista hakemaan se VAG/ Löbro 303558 kumi mikä Majorin mukaan on käypänen. Sitten pitää ettiä vaihtotyölle tekijä, itte ei taida pystyä tuohon hommaan.

                Comment

                • alttu
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 519
                  • Nummela

                  #9
                  Onko vetarin sisempi suojakumi vaihdettavissa vai tuleeko se vetarin mukana?
                  F15 30d ///M-SPORT
                  Ex.
                  F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                  Comment

                  • Anzafin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 3747
                    • Kajaani

                    #10
                    Mulla alkoi kuulumaan tiukkoja käännöksiä veto päällä ajaessa naputus etuvetarien nivelistä. Murrosnivel varmaan. Suojakumit ehjät. Molemmat vetarit vaihdettiin Finntakuun piikkiin. Kilsoja karvan verran alle 130000km.

                    - Antti -

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1399
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by Anzafin View Post
                      Mulla alkoi kuulumaan tiukkoja käännöksiä veto päällä ajaessa naputus etuvetarien nivelistä. Murrosnivel varmaan. Suojakumit ehjät. Molemmat vetarit vaihdettiin Finntakuun piikkiin. Kilsoja karvan verran alle 130000km.

                      - Antti -
                      Ihan sama homma 150tkm kohdalla. Aika hepposta kamaa..
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • alttu
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 519
                        • Nummela

                        #12
                        Jousien vaihdon yhteydessä vaihtu vetarin kumet joista toinen oli jo revenny. Itse en vaihtoa tehnyt mutta tuo nivelissä ollut rasva kuulemma oli lähes valuvaa litkua
                        Eli kannattaa pestä nivelet ja laittaa kunnon rasvat kumien alle
                        F15 30d ///M-SPORT
                        Ex.
                        F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by alttu View Post
                          Jousien vaihdon yhteydessä vaihtu vetarin kumet joista toinen oli jo revenny. Itse en vaihtoa tehnyt mutta tuo nivelissä ollut rasva kuulemma oli lähes valuvaa litkua
                          Eli kannattaa pestä nivelet ja laittaa kunnon rasvat kumien alle
                          Sisä- vai ulkopuolen nivel?
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • alttu
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 519
                            • Nummela

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Sisä- vai ulkopuolen nivel?
                            Ulompi nivel. Sisempi tuskin joutuu niin kovalle rasitukselle ja onko siellä edes niveltä?
                            F15 30d ///M-SPORT
                            Ex.
                            F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              #15
                              Sisempi ns. tripod-nivel, jossa käytetään notkeaa öljymäistä rasvaa. Ulompana perinteinen vakionopeusnivel, jossa yleensä kyllä kunnon vaseliinit. Siksipä tuon halusin varmistaa.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎