Announcement

Collapse
No announcement yet.

f01/f11 xdrive vetoakselin kumet edessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alttu
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 519
    • Nummela

    #16
    Törmäsin tänään motonetissa https://youtu.be/iKILIVOB99I

    Täytyy kyllä testata kakkospirssissä kun tarveta ilmenee, vaikuttaa ihan päteviltä ja noitahan vaihtelee vaikka kerran vuoteen jos ei pidempää kestä Veikkaan että on jopa kestävemmät kun alkup. paremman elastisuuden vuoksi aivan kuten ylivedettävä malli:think
    Last edited by alttu; 29-09-2016, 20:02. Reason: Linkki ei toiminut
    F15 30d ///M-SPORT
    Ex.
    F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      #17
      Muuten hyvä mutta yleensä sitä kumia ei vaihdeta ajoissa vaan vasta sitten kun se on rikki -> siellä on todennäköisesti jo *askaa rasvoissa ja puhdistaminen ei pakaillaan ollessa onnistu joten nivelen elinkikä lyhenee merkittävästi...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • HV530XD
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2015
        • 399
        • Lappeenranta

        #18
        Taas yksi tapaus eli vasen ulompi suojakumi paskana. Kilsat 165tkm. Kyl tää Bemarin laatu on jossain naurettavan ja surkuhupaisan välimaastossa... Oikealta vetonivel porsi 115tkm kohdalla vaikka kumit oli ehjät. Nyt vasemmalta ehti hajota suojakumi. Käytin auton marmorilla viime syksynä ja pyysin vaihtamaan vasemmalle kumin varotoimenpiteenä. Ei sitten vaihdettu kuin oli mekaanikon mielestä ihan turha varotoimenpide kun kumi oli niin hyvässä kunnossa... No nyt ehti kumi repeämään ja nyt on sitten ties miten paljon paskaa ja kuraa nivelessä. Taidan vaihtaa koko vetarin/nivelen. Onko uutta tietoa joko löytyy tarvikkeena koko vetaria tai uutta niveltä? Tähän asti tullut vastaan noita tehdaskunnostettuja vaihto-osia, mutta niilläkin on hintaa ihan suolaisesti.
        Ensiavuksi voisi tietysti vetäistä jonkin liimattavan suojakumin niveleen ja kuullostella miten kauan pääsee sellaisella... Niin kauan kun nivel ei pidä mekkalaa suoraan ajettaessa niin ei taida paljon menoa haitata...

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7531
          • Jyväshyvä

          #19
          Ei suosiolla saa mistään tarvikkeena osia tällä hetkellä, hetkein aikaa sai jo välillä mutta ei enää...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Atom
            BTCF Member
            • Dec 2014
            • 102
            • Mäntsälä

            #20
            Originally posted by MajorDrake View Post
            Ei suosiolla saa mistään tarvikkeena osia tällä hetkellä, hetkein aikaa sai jo välillä mutta ei enää...
            Örumilta tosiaan löytyy listalta mutta saldot nollilla.
            G21 330e xDrive M-sport


            Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

            Uudenmaan Moottorioptimointi
            +358407496923

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7531
              • Jyväshyvä

              #21
              Huhun mukaan kesän aikana pitäisi vapautua tarvikeosat myyntiin...

              Tuntuu jokaisessa yli 50 tkm ajetussa nivelet naputtavan jos pyörittää esp poiskytkettynä paskarinkiä jäällä...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Misi82
                Newbiemmer
                • Dec 2011
                • 9
                • Espoo

                #22
                Täälläkin alkoi naputusta kuulumaan oikealta edestä kun kääntyy risteyksestä. Kilsoja reilu 130tkm. Onko ainoa vaihtoehto kääntyä marmorin puoleen ja kannattaako molemmat puolet vaihtaa samalla reissulla vaikka vasen puoli ei vielä äännäkään? Onko ollut minkä hintaista lystiä muilla näiden vaihto?

                Comment

                • Anzafin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 3747
                  • Kajaani

                  #23
                  Originally posted by Misi82 View Post
                  Täälläkin alkoi naputusta kuulumaan oikealta edestä kun kääntyy risteyksestä. Kilsoja reilu 130tkm. Onko ainoa vaihtoehto kääntyä marmorin puoleen ja kannattaako molemmat puolet vaihtaa samalla reissulla vaikka vasen puoli ei vielä äännäkään? Onko ollut minkä hintaista lystiä muilla näiden vaihto?
                  Mulla meni Finntakuun piikkiin. Eikö ne melkein tonnin ole vetoakselit kipale marmorilla...?
                  Itse vaihtotyö ei ole loppujen lopuksi kovin suuri.

                  - Antti -

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7531
                    • Jyväshyvä

                    #24
                    200€ luokkaa on työn osuus marmorilla.

                    Ei niitä vetareita kannata vaihtaa ennenkuin ne suoraan ajaessa naputtaa tai tärrää. Ensihätään kannattaa rasvata ne nivelet, se onnistu helpoimmiten napapultin poistolla ja sen reiästä tunkemalla rasvaa, silloin se menee oikeaan paikkaan... Ja saman pultin voi pistää takaisin vaikka ohjeen mukaan se pitäisi aina vaihtaa. Vetarin uusimisen yhteydessä on hyvä laittaa uusi pultti.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Misi82
                      Newbiemmer
                      • Dec 2011
                      • 9
                      • Espoo

                      #25
                      Kiitoksia vinkeistä. Onko tuossa napapultin irrotuksessa mitään erikoista? Vai meneekö niin, että pyörä irti ja napapultti vain pois. Sitten sieltä rasvaa sisään ja paketti takaisin kasaan? Onko pultilla jotain momenttia tai hommassa muuta huomioitavaa etten särkisi mitään? Kiitoksia jo etukäteen jos joku kehtaisi valaista asiaa.

                      -Mikko

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by Misi82 View Post
                        Kiitoksia vinkeistä. Onko tuossa napapultin irrotuksessa mitään erikoista? Vai meneekö niin, että pyörä irti ja napapultti vain pois. Sitten sieltä rasvaa sisään ja paketti takaisin kasaan? Onko pultilla jotain momenttia tai hommassa muuta huomioitavaa etten särkisi mitään? Kiitoksia jo etukäteen jos joku kehtaisi valaista asiaa.

                        -Mikko
                        Eipä tuossa ihmeitä, pultin avaamiseen pulttipyssy on mukava. Ellei pulttipyssyä ole, niin ota vanteesta keskikuppi pois ja väännä pultti auki renkaat maassa. BMW käskee vaihtamaan pultin+jousen. Kiristys 210nm + 90 astetta.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • JKK
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2328
                          • Uusimaa

                          #27
                          Tiedoksi tänne (pieni mainos) että multa löytyy yksi uusi satsi F10/F11-mallin etuvetarien suojakumeja. Pitää sisällään molemmille puolille sekä sisä- että ulkopään kumit tarvikkeineen. Valmistaja SKF & Febi. Koko setti 50 euroa.

                          Edit: Menivät jo kaupaksi...
                          Last edited by JKK; 09-05-2017, 22:44.
                          BMW G30 545e M-Sport

                          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                          Comment

                          • Misi82
                            Newbiemmer
                            • Dec 2011
                            • 9
                            • Espoo

                            #28
                            Laitoin vaseliinia molemmille puolille napapultin reiästä ja nyt ei kyllä kuulu mitään ääntä vetareista ympyrää ajaessa. Saa nähdä kauanko sitten tämä tekohengitys kestää mutta kiitoksia joka tapauksesta vinkistä. Kumit oli kyllä ehjät molemmilla puolilla.

                            -Mikko

                            Comment

                            • Waskia
                              Newbiemmer
                              • May 2014
                              • 1
                              • Vaasa

                              #29
                              Vaikuttaako vetoakselin vaihto ohjauksen keskitykseen?

                              Vasen vetari vaihdettiin ja mielestäni ratin keskiasento muuttui siten, että suoraan ajettaessa ratti on hiukan vasemmalle. Onko mahdollista? Oletan, ettei ko toimenpiteestä ohjausgeometria muutu.

                              Comment

                              • Atom
                                BTCF Member
                                • Dec 2014
                                • 102
                                • Mäntsälä

                                #30
                                Mulla on tullut oikean puolen vetarista rasvaa pannan läpi. Tammikuussa vaihdetut alkuperäiset vetarit...
                                G21 330e xDrive M-sport


                                Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

                                Uudenmaan Moottorioptimointi
                                +358407496923

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎