Announcement

Collapse
No announcement yet.

f01/f11 xdrive vetoakselin kumet edessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2328
    • Uusimaa

    #91
    Mahtaakohan tällainen puoli-ilmainen murrosnivel olla aivan hukkaostos?

    Eikös nämä kiinalaiset murrokset ole kuudella kuulalla tehtyjä? Alkuperäisessä taitaa olla kahdeksan kuulaa? Joku firma eBayssa myy n.50 euron murrosta jossa mainostetaan olevan kahdeksan kuulaa.
    Last edited by JKK; 09-02-2020, 11:45.
    BMW G30 545e M-Sport

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2278
      • Vantaa

      #92
      Saman verran siinä oli kuulia kuin orkkiksessakin. Ja aika tosiaan näyttää miten pitkään kestää. Napapultin Käytin vanhasta. Tuon mukana tuleva ei keskity kunnolla.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 2000
        • Tampere/kainuu

        #93
        Originally posted by VilleP View Post
        Saman verran siinä oli kuulia kuin orkkiksessakin. Ja aika tosiaan näyttää miten pitkään kestää. Napapultin Käytin vanhasta. Tuon mukana tuleva ei keskity kunnolla.
        Venypultin käytit toiseen kertaan? Pultti ei tässä keskitä.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2328
          • Uusimaa

          #94
          Originally posted by zakspeed View Post
          Venypultin käytit toiseen kertaan? Pultti ei tässä keskitä.
          Kyllä sen venypultin voi käyttää ihan hyvin toiseenkin kertaan. En ole kuullut että olisi kenelläkään tapahtunut mitään dramaattista sen uusiokäytöstä.
          BMW G30 545e M-Sport

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 2000
            • Tampere/kainuu

            #95
            Originally posted by JKK View Post
            Kyllä sen venypultin voi käyttää ihan hyvin toiseenkin kertaan. En ole kuullut että olisi kenelläkään tapahtunut mitään dramaattista sen uusiokäytöstä.
            Minä olen. Olen korjannut seuraamuksia siitä johtuen. Eli sitten vaihtoon menee laakeri + vetari. Säästöä.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2278
              • Vantaa

              #96
              Originally posted by zakspeed View Post
              Venypultin käytit toiseen kertaan? Pultti ei tässä keskitä.
              Kyllä siinä oli semmoinen napaan keskittävä pykälä, jota uudessa pultissa ei ollut. Tiedä olisiko tuolla merkitystä sitten.
              Last edited by VilleP; 09-02-2020, 12:28.
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              • >Jon1<
                BTCF Member
                • Oct 2007
                • 1054
                • Kuopio

                #97
                Originally posted by VilleP View Post
                Kyllä siinä oli semmoinen napaan keskittävä pykälä, jota uudessa pultissa ei ollut. Tiedä olisiko tuolla merkitystä sitten.
                eikös siihen pultin ja navan väliin tule se jousi niin tuskin se napaan keskittyy millään tavalla
                ex:F11 535xd M-Sport
                ex:e61 530D M-Sport
                ex:e38 740i mafia
                ex:e36 328
                ex:e36 320
                ex:e30 320->325

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5273
                  • Pirkkala

                  #98
                  Se vetarin vastinpinnan ja navan välinen "boori" sen vetarin keskittää. Pultti pitää paketin kasassa.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • JKK
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2328
                    • Uusimaa

                    #99
                    Nonnii, nyt on SKF:n ylivedettävä (VKJP1001) asennettu Spidanin tilalle. Vaikuttaa pätevältä suojakumilta tähän tarkoitukseen.

                    SKF on materiaaliltaan löysää kumia, joten murrosnivelen isommalle klemmarille ei tule käännöksissä minkäänlaista vetoa kuten Spidanissa, joka vaikuttaa olevan vieläkin jäykempi ja kovempaa muovia kuin orggis.

                    SKF:ssä on neljä eri "pykälää" eri kokoisille murrosnivelille ja tässä tapauksessa vetäisin murroksen toiseksi isoimpaan pantaan ja mattopuukolla ohjeen mukaisesti ylimääräinen osa pois. Alla olevasta kuvasta näkee periaatteen. Ja tietysti purin ja lotrasin nivelen puhtaaksi ja uudet rasvat sisään napapultin reiästä, josta ne menee juuri oikeaan osoitteeseen.

                    Kuva vastaavasta kumista: SKF VKJP1001
                    Last edited by JKK; 10-02-2020, 17:01.
                    BMW G30 545e M-Sport

                    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2750
                      • Tampere

                      Originally posted by JKK View Post
                      Ja tietysti purin ja lotrasin nivelen puhtaaksi ja uudet rasvat sisään napapultin reiästä, josta ne menee juuri oikeaan osoitteeseen.
                      Hyvää työtä. Mitä käytit voitelurasvana?
                      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2278
                        • Vantaa

                        Mulla oli sama kumi tuossa edellisen murroksen päällä. Ei kestänyt sekään paikallaan. Kolme kertaa puristettiin uusi panta paikalleen.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17536
                          • Turku

                          Originally posted by JaniLap View Post
                          Hyvää työtä. Mitä käytit voitelurasvana?
                          Eikö tuossa tule erillinen rasvatuubi mukana?
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2328
                            • Uusimaa

                            Originally posted by VilleP View Post
                            Mulla oli sama kumi tuossa edellisen murroksen päällä. Ei kestänyt sekään paikallaan. Kolme kertaa puristettiin uusi panta paikalleen.
                            Siis tarkoitatko SKF:n ylivedettävää vai Spidania? Jos tuo SKF ei ole pysynyt sinulla paikallaan niin sitten heitän itsekin hanskat tiskiin jos tämä muljahtaa myös irti..... Ainakin kiristyspanta tuli niin saakelin tiukkaan, että en näppivoimalla saanut kumia vedettyä pois murroksen päältä. Kiinnityspinnatkin pyyhin murroksesta ja kumista tarkasti jarrukliinerillä, joten ei rasvaakaan pitäisi olla välissä liukasteena.

                            Originally posted by JaniLap View Post
                            Hyvää työtä. Mitä käytit voitelurasvana?
                            Sattui olemaan iso törpelö RedLine CV-2 -rasvaa, jonka uhrasin tähän käyttöön. Sain helpommin siitä pruutattua mönjät niveleen. Mukana tuli kyllä pieni pussillinen SKF:n perusmönjää myös.
                            Last edited by JKK; 10-02-2020, 15:02.
                            BMW G30 545e M-Sport

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2750
                              • Tampere

                              Originally posted by JKK View Post
                              Sattui olemaan iso törpelö RedLine CV-2 -rasvaa, jonka uhrasin tähän käyttöön. Sain helpommin siitä pruutattua mönjät niveleen. Mukana tuli kyllä pieni pussillinen SKF:n perusmönjää myös.
                              Juuri näin. Itsekin olen jättänyt ne pikkupussit käyttämättä ja sen sijaan kunnollisella annostelijalla molybdeenirasvaa niveleen isommasta purnukasta.

                              Tehtaan oma rasva tuohon ulompaan niveleen on Castrolin Olistamoly 2 LN 584 LO.
                              Last edited by JaniLap; 10-02-2020, 18:54.
                              IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                              Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              • VilleP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2278
                                • Vantaa

                                Originally posted by JKK View Post
                                Siis tarkoitatko SKF:n ylivedettävää vai Spidania? Jos tuo SKF ei ole pysynyt sinulla paikallaan niin sitten heitän itsekin hanskat tiskiin jos tämä muljahtaa myös irti..... Ainakin kiristyspanta tuli niin saakelin tiukkaan, että en näppivoimalla saanut kumia vedettyä pois murroksen päältä. Kiinnityspinnatkin pyyhin murroksesta ja kumista tarkasti jarrukliinerillä, joten ei rasvaakaan pitäisi olla välissä liukasteena.


                                Tuo SKF. Se tuntui että oli halkaisijaltaan ehkä hieman liian iso, mutta sen verran pehmeä oli että puristui kyllä tiukkaan. Ei järki riittänyt selvittämään irtoamisen syytä sen enempää, ehkä siellä oli rasvaa välissä tms.
                                F11 530xd LCI
                                S2 Avant

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎