Originally posted by VilleP
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
f01/f11 xdrive vetoakselin kumet edessä
Collapse
X
-
Originally posted by VilleP View PostPultin reijästä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostUusi nivel 58 eur. Samalla vaihtuu muutakin palikkaa, mm. pyöränlaakerit. Toki uusi vetoakselin pultti laitetaan.
Pitääpä tsekata, pääseekö sokkaan käsiksi tuon ohjeen mukaisesti. Mitä uutta niveltä pyöritelly, sokka ei ole tuossa kohtaa. No, kohta tuon näkee.
Iskarien suojakumien vaihto on muuten työlään puoleinen homma. Mutta samallahan nuo meni, kun purki laakerien vaihtoa varten koko etupyörän tuennan. Laakerit kahnutti hieman pyöritellessä. Reaktiotankojen puslat oli kohtuu ehjät mutta löysemmät kuin uudet. Muutoin kaikki pallonivelet timanki kunnossa, joten en vaihtanut koko tukivarsia.
Autolla ajettu 196 tkm. Tällä kokemuksella näillä kilometreillä etupäästä paukkuu vetonivelen suojakumit, etupyörän laakerit, iskarien suojakumit ja reaktiotankojen puslat.
Vielä vaihtuu taakse iskarien suojakumit mutta niiden vaihtaminen on onneksi helppo homma.
Osin näissä autoissa on luokattoman huonolaatuisia osia...
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostVetonivel vaihdettu. En saanut paikallaan irti muutoin kuin rälläkällä mutta aika nopea noinkin. Samalla vaihtui molemmin puolin iskarin suojakumit, etupyöränlaakerit, tukivarren irtopallonivelet ja reaktiotankojen puslat. Myös toisella puolella oli ulomman vetonivelen suojakumi hieman antautunut, joten puhdistus, uudet rasvat ja uusi suojakumi sinnekin.
Iskarien suojakumien vaihto on muuten työlään puoleinen homma. Mutta samallahan nuo meni, kun purki laakerien vaihtoa varten koko etupyörän tuennan. Laakerit kahnutti hieman pyöritellessä. Reaktiotankojen puslat oli kohtuu ehjät mutta löysemmät kuin uudet. Muutoin kaikki pallonivelet timanki kunnossa, joten en vaihtanut koko tukivarsia.
Autolla ajettu 196 tkm. Tällä kokemuksella näillä kilometreillä etupäästä paukkuu vetonivelen suojakumit, etupyörän laakerit, iskarien suojakumit ja reaktiotankojen puslat.
Vielä vaihtuu taakse iskarien suojakumit mutta niiden vaihtaminen on onneksi helppo homma.
Osin näissä autoissa on luokattoman huonolaatuisia osia...
Kun itse vaihdoin etupyöränlaakerit niin muistaakseni muuta ei tarvinnut ottaa pois edestä kuin satula ja jarrulevy. Ja tietysti löysätä vetari. Saattaa olla että paikka oli aika ahdas ja siinä tarvi 3/8" väännintä ja jotain eri mittaista torxipalaa että ahtaimmatkin pultit sai auki.
Kyllä näihin näillä kilsoilla saa jotain vaihtaa jos meinaa pitää alustan aivan moitteettomassa kunnossa. Omalla on ajettu suurinpiirtein samanverran.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Jatkan tähän vanhaan ketjuun kun löytyi jo ennestään näinkin paljon juttua näistä niin ihanista suojakumiasioista.
Korjaamolta tuli huollon yhteydessä huomio että molemmin puolin ulommat suojakumit huonossa kunnossa. Kyseessä noin 4kk/10tkm ajetut SKF ylivedettävät kumit! Näitä on tässäkin ketjussa aiemmin kehuttu, minä en ole ensinkään vaikuttunut laadusta. Toki en ole näitä vielä omin silmin päässyt tarkastelemaan kun olen ulkomailla työreissulla. Jos ne on oikeasti sököt niin kyseessä lienee maailmanennätys?
Muutama päivä huollon jälkeen emäntä ilmoitti että auto on alkanu pitää kääntäessä naputtavaa ääntä. Hurraa! Saakin ehkä tilailla kokonaan uudet vetarit eikä pelkkiä suojakumeja.
Tämän ketjun vinkeistä ja vippaskonsteista intoutuneena tekisi mieleni vielä lisätä niveliin rasvaa napapulttien kautta, kuulostella poistuuko nakutukset ja tarkkailla koska nuo laadukkaat SKF tuotteet lopulta antautuu
Comment
-
-
Originally posted by kakkoskuski View PostJatkan tähän vanhaan ketjuun kun löytyi jo ennestään näinkin paljon juttua näistä niin ihanista suojakumiasioista.
Korjaamolta tuli huollon yhteydessä huomio että molemmin puolin ulommat suojakumit huonossa kunnossa. Kyseessä noin 4kk/10tkm ajetut SKF ylivedettävät kumit! Näitä on tässäkin ketjussa aiemmin kehuttu, minä en ole ensinkään vaikuttunut laadusta. Toki en ole näitä vielä omin silmin päässyt tarkastelemaan kun olen ulkomailla työreissulla. Jos ne on oikeasti sököt niin kyseessä lienee maailmanennätys?
Muutama päivä huollon jälkeen emäntä ilmoitti että auto on alkanu pitää kääntäessä naputtavaa ääntä. Hurraa! Saakin ehkä tilailla kokonaan uudet vetarit eikä pelkkiä suojakumeja.
Tämän ketjun vinkeistä ja vippaskonsteista intoutuneena tekisi mieleni vielä lisätä niveliin rasvaa napapulttien kautta, kuulostella poistuuko nakutukset ja tarkkailla koska nuo laadukkaat SKF tuotteet lopulta antautuuF15 M50D
E36 328 turbo
E34 535 turbo
Comment
-
-
En äkkiseltään löytänyt kyseistä keskustelua. Muistatko minkä valmistajan nivelet ja mistä hankittu? Aeromotorsilta ei löytyny lainkaan irtoniveltä, Autodock tarjosi etupäähän vain n.235€ hintasta Febest merkkistä ja Motenettikin oli vesiperä.
Onko muuten näistä eri merkkisistä tarvikevalmistajien vetaripaketeista jo jollain kokemuksia? Olis kiva vähän tietää mitä merkkiä kannattaa suosia tai mitä välttää ennen kun alkaa niveliä tai vetareita tilaamaan.
Comment
-
-
Originally posted by kakkoskuski View PostEn äkkiseltään löytänyt kyseistä keskustelua. Muistatko minkä valmistajan nivelet ja mistä hankittu? Aeromotorsilta ei löytyny lainkaan irtoniveltä, Autodock tarjosi etupäähän vain n.235€ hintasta Febest merkkistä ja Motenettikin oli vesiperä.
Onko muuten näistä eri merkkisistä tarvikevalmistajien vetaripaketeista jo jollain kokemuksia? Olis kiva vähän tietää mitä merkkiä kannattaa suosia tai mitä välttää ennen kun alkaa niveliä tai vetareita tilaamaan.
Hyvin pelittää.
Comment
-
-
Originally posted by kakkoskuski View PostEn äkkiseltään löytänyt kyseistä keskustelua. Muistatko minkä valmistajan nivelet ja mistä hankittu? Aeromotorsilta ei löytyny lainkaan irtoniveltä, Autodock tarjosi etupäähän vain n.235€ hintasta Febest merkkistä ja Motenettikin oli vesiperä.
Onko muuten näistä eri merkkisistä tarvikevalmistajien vetaripaketeista jo jollain kokemuksia? Olis kiva vähän tietää mitä merkkiä kannattaa suosia tai mitä välttää ennen kun alkaa niveliä tai vetareita tilaamaan.
Comment
-
-
Originally posted by MikkoL View PostLöbron vetarit kesti 6kk ja molemmat alkoi ääntämään. Nyt Ridex ja ilmeisesti toisessa vikaa, kun vasemmalle ääriasennossa nykii.
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostF15 M50D
E36 328 turbo
E34 535 turbo
Comment
-
Comment