Announcement
Collapse
No announcement yet.
f01/f11 xdrive vetoakselin kumet edessä
Collapse
X
-
oli aivan jäätävän tiukassa nivel vetarissa. ei lähteny vanhalla pultilla vääntämällä. piti rälläköidä.
napapultissa oli jonkinlainen o-rengas tiiviste ja pultin kierteet oli rasvassa. onkoha tuon asennuksesta mitään ohjetta missään? uuden pultin mukana tuli kanssa o-rengas.
tänään ois vuorossa kasausvaihe...
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostE93 ///M3
E60 530dA aka M5
F11 525dA Xdrive
Tesla model 3 LR MY22
Comment
-
-
Motonetin liimattava Italian ihme kesti 40tkm.
Luulin että liimaus oli pettänyt, mutta olikin tullut n. puolen sentin halkeama uran pohjaan liimaussauman yli (90ast liimauksesta). Vähän outoa koska kumi on tosi sitkeää. Hyvä asia on että ei hajoa isosti, joten paskaa ei mene sisäpuolelle, aiastaan rasvat alkaa tulla ulos. Oetiker siteet toimi hyvin.
Laitoin uuden samanlaisen 80mm kumin. Tällä kertaa letkunkiristimellä tällä. Palloniveleen alhaalla jää 2mm väliä ja anturin johtoon yläpuolella 5mm.
Pari linkkiä kuviin, 40tkm sitten ja eilen :https://photos.app.goo.gl/XsS6SgmeuBm4YFo58Last edited by diablo; 29-09-2023, 09:26.F10 530dxA -16
ex E60 530dA -08 LCI
ex E39 523iA -96
Vikakoodinluku, Livedata, E- ja F-sarjat (Rheingold ISTA, ISTA+, INPA)
Comment
-
-
Mulla kesti Motonetin liimattava alle vuoden ja arviolta 20tkm. Se ei myöskään pettänyt liimauksesta vaan vastakkaiselta puolelta.
Oliskohan nyt kuudes vetarin suojakumin vaihto edessä alle 100tkm aikana mitä tuo on mulla ollut. Tarvis varmaan ottaa nivel irti ja laittaa BMW-original kumi.
Vetoniveliä vaihdettu tähän mennessä kolme kappaletta.
Update:
Meni taas koko nivel vaihtoon ja päälle panin Löbron suojakumin, minkä pitäisi kai olla ihan alkuperäistä vastaava.
Oli muuten taas NTY nivel perkeleen lujasti lukkosokkansa takana. Ei lähteny millään tuntemallani konstilla tai loitsulla irti. Totteli lopulta rälläkän katkaisulaikkaa.
Comment
-
-
No nyt ei Motonetin liimattava kestänyt kuin vuoden. Ei enää sitä. Annoin Bemarihuollon vaihtaa. Sanoivat että heillä on nykyisin kestävä kumi. 200 ekeä vaihtoi myös omistajaa. Katsotaas miten tämä toimii.F10 530dxA -16
ex E60 530dA -08 LCI
ex E39 523iA -96
Vikakoodinluku, Livedata, E- ja F-sarjat (Rheingold ISTA, ISTA+, INPA)
Comment
-
-
Mulla on käsissä nyt 02/2012 kasattu 525d Xdrive. Mittarissa 301 tkm ja edessä tarrojen mukaan alkuperäiset vetoakselit. Oikealla nivelessä käsin tunnustelemalla pienen pieni välys joka todennäköisesti aiheuttaa pientä värinää maantienopeuksissa ja tuntuu apukuskin jalkatilassa. Tämä menossa vaihtoon ja samalla molemmin puolin etuperän stefat kun vasen vuotaa. Eli tämän perusteella voinee sanoa "ettei ne kaikki hajoa uutuuttaan" jatkuvalla syötöllä?
Toki voihan olla että niveliä on vaihdettu matkan varrella. Täytyypä tutkia tarkemmin kun otan työn alle.
Comment
-
-
Vetarijumppa tehty. Oikeanpuoleinen meni vaihtoon vaikka ei siinäkään tainnut varsinaisesti mitään vikaa olla. Kuten yllä mainitsin, ainakin akselien varret oli alkuperäiset, nivelistä ei tietoa. Selvisi tuossa remontissa että molemmat stefat etuperästä vuosi, ja varsinkin oikean puoleinen vetari yhdistettynä turbon paluuputken vuodolla roiski näppärästi öljyt pitkin turboa, pakoputkea ja loukun lämpösuojaa. Tästä sai palkinnoksi kabiiniin tulevan öljyn katkun joka sekin on nyt eliminoitu samalla perusteellisella pudistuksella pois. Nuo stefathan on kohtalaisen ahtaassa paikassa asennuksen kannalta. Tallista ei tonkimisen jälkeen meinannut löytyä oikein mitään sopivaa tötteröä asialliseen asennukseen ja toinen puoli menikin varovasti hylsyjatkolla naputellen. Toiselle puolelle ehti sitten löytyäkin sopiva työkalu: Tyhjä 750ml:n pitkä aerosolipullo joka koveran pohjan ja halkaisijansa vuoksi sopi täydellisesti tehtävään, pituutensa vuoksi sitä yltti helposti kumivasaralla naputtamaan. Kunnon niksipirkkavinkki mutta toimii hienosti,saa käyttää.
Edit: Febiläinen akseli meni alle, saa nähdä miten kestää akseli ja kumit.
Comment
-
Comment