Announcement

Collapse
No announcement yet.

8HP öljynvaihdosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Driver22
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2098
    • *

    #46
    Originally posted by Kimmo-R View Post
    Huuhteluvaihto Benkaralla työt 150e. 20L kannu Mannoil AG60 kotiovelle 80€ www.oel-guenstig.de, sekä Truckteckin öljypohja ebaysta 86€ posteineen. Eli 316€ homma. Nätimmin vaihtaa nyt, vaikkei mitään ongelmia ollutkaan, eli ennakoiva huoltotoimenpide. Joku 5L jäi vielä kannuun.
    Aika halpaa on tuo Mannol, kai se on sitten myös ihan kuranttia tavaraa :think aika kova on hintaero suomen puljuihin litrahinnassa, 3,5e/l vs 20e/l...
    F31 330D Xdrive M-Sport

    Comment

    • Kimmo-R
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 400
      • Tampere

      #47
      Originally posted by Driver22 View Post
      Aika halpaa on tuo Mannol, kai se on sitten myös ihan kuranttia tavaraa :think aika kova on hintaero suomen puljuihin litrahinnassa, 3,5e/l vs 20e/l...
      Jep ja kerta luokitukset täyttää ni mikä jottei. Saksalainen -93 perustettu öljynvalmistaja. Nyt viikko ajeltu ja laatikko toimii normaalisti, vielä
      Tuota tavaraa siis: http://mannol.de/en/?action=accessor...ame=ATF%20AG60
      Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
      --Audiokit.fi--
      BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
      BMW i4 M50 Supercharged -23
      BMW i3 60Ah -14

      Comment

      • Driver22
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 2098
        • *

        #48
        Joo noita heidän sivujaan kävinkin tutkimassa... jos kerta luokitukset täyttyy niinkuin valmistaja lupaa niin mikäs siinä. Epäilyttävän halpaa vaan kaikkiin muihin verrattuna tai sitten tuo atf-öljyjen myynti on kovinta rahastusta ikinä
        F31 330D Xdrive M-Sport

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14448
          • Oulu

          #49
          Kun moottoriöljyissäkin eroa, niin luulisi nuissakin? Ei uskaltanut tuota man oilia tilata omaan 5hp remonttiin. Maksoin hieman enempi ja otin febin vastaavaa.

          Zf:n lifeguardia oisin tilannut, mutta saatavuus oli heikko sopuhinnalla.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • kktune
            Bimmer Rookie
            • Oct 2013
            • 164
            • Tuusula

            #50
            Onko tämä 8-vaihteinen huonompi laatikko kuin vanhat bemun automaatit että pitää öljyt vaihtaa sadan tonnin välein? Kaverilla E39 530d vm2001 jolla ajettu 450tkm ja alkuperäiset öljyt sisällä. Toimii moitteettomasti.
            F20 116i M-sport
            F11 530dA M-sport

            Comment

            • salmol
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2013
              • 244
              • Helsinki

              #51
              Originally posted by kktune View Post
              Onko tämä 8-vaihteinen huonompi laatikko kuin vanhat bemun automaatit että pitää öljyt vaihtaa sadan tonnin välein? Kaverilla E39 530d vm2001 jolla ajettu 450tkm ja alkuperäiset öljyt sisällä. Toimii moitteettomasti.
              Eihän näihin tarvitse vaihtaa öljyjä ikinä, mutta täällä on tällainen mutu-meininki että laatikko kestää paremmin kun vaihtaa öljyt. Ehkä kestää, ehkä ei, mutta vaihto-ohjelmaan öljyjen vaihto ei kuulu BMW:llä. ZF suosittelee vaihtamaan 80-100 tkm välein, mutta ei ole pakollinen. Jokainen sitten itse päättelee kannattaako vai ei.
              Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

              Comment

              • HV530XD
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2015
                • 399
                • Lappeenranta

                #52
                Originally posted by salmol View Post
                Eihän näihin tarvitse vaihtaa öljyjä ikinä, mutta täällä on tällainen mutu-meininki että laatikko kestää paremmin kun vaihtaa öljyt. Ehkä kestää, ehkä ei, mutta vaihto-ohjelmaan öljyjen vaihto ei kuulu BMW:llä. ZF suosittelee vaihtamaan 80-100 tkm välein, mutta ei ole pakollinen. Jokainen sitten itse päättelee kannattaako vai ei.
                Kaksi Volvoa Aisin Warnerin laatikolla ja kaksi Bemaria ZF laatikoilla ja kaikkiin olen vaihtanut öljyt 100t-150tkm välein. Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia laatikoissa. Kai sitä olis voinut ilman vaihtojakin ajella, mutta eipä noista vaihdoista mitään haittaa ole ollut ja kustannus kilometriä kohti on melko vaatimaton....

                Comment

                • karis79
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2007
                  • 145
                  • Oulu

                  #53
                  Joka palstalla kun tuntuu olevan väittely että kannattaako laatikon ikiöljyt vaihtaa vai ei niin tässä yks tarina ettei jutut jää tasolle kuinka joku oli ehkä kuullu esson baarissa että paskat lähtee liikkeelle kun vaihtaa öljyt tai ainakin niin kävi siihen 450tkm ajettuun vehkeeseen jossa laatikko jo ryki ja pätki valmiiksi.


                  Vaihdatin n.130tkm ajettun 530xd F11 vaihteistoöljyt ja se tehtiin tuollaisella koneella (luulin että oli BG kone mutta olikin joku ATF kone) joka mainosten mukaan pesee laatikon puhtaaksi ettei vain lähtis moskat liikkeelle ja aiheuta ongelmia. Ennen öljyn vaihtoa ei ollut minkäänlaisia oireita mutta öljyn vaihto tehtiin ennalta huoltavana toimenpiteenä.

                  OIreet alkoivat heti öljyn vaihdon jälkeen ja esim 80kmh vauhdista tehtävä kick down rysäytti vaihteet niin että penkiltä meinasi tipahtaa. Vein heti auton takaisin huoltoon ja he "huuhtelivat" lisää eli ajattivat samaa öljyä koneen läpi lisää mutta eihän se auttanu mitään. Siinä vaiheessa vein istasta tulostetun lapun öljyn tason tarkistuksesta jossa kerrotaan että öljyn vaihto pitää kertoa laatikolla tai muuten laatikko saatta porsia mutta vastauksena oli että ei tartte sellaisa tehdä kun he on ennenkin vaihtanu öljyt. Laatikon kuulemma piti sopeutua ajamalla niin minähän ajoin kunnes tuli ensimmäiset alle 5c yöt ja silloin alko kylmänä laatikon arpomiset. Vein auton uudestaan ja taas "huuhdeltiin". Oireet tuntui aluksi hävinneen ja esim kick down alkoi toimia oikein mutta ensimmäisen 100km jälkeen oireet tulivat takaisin ja nyt 3->2 ja 6->7 vaihtoon. 3->2 vaihto paukautti joka kerta niin että lapset säikky takapenkillä ja ite meinas tipahtaa penkiltä. Nyt vein auton taas kerran huoltoon ja siellä tehtiin pesu ja öljyn vaihto uudestaan ja lasku tietenkin minulle koska mitään virhettähän ei ollut tapahtunut vaan kone oli tehtny työn oikein.

                  Nyt autolla on ajettu n.30km tuon viimeisimmän pesun jälkeen ja se on toiminut hyvin mutta niin se toimi viimeisen huuhtelunkin jälkeen jonkin aikaa hyvin. Nähtäväksi jää tuliko tuolla kuntoon mutta hiukan on epäilevä fiilis


                  Jos joku joku vielä miettii kannattaako vaihtaa laatikon ikiöljyt niin minun mielipide asiaan on että kiertäkää ainakin kaukaa tuollaiset "pesu"-koneet jotka ei kumminkaan pese mitään vaan korkeintaan liottaa ja pehmittää sen paskan sieltä laatikosta että varmasti lähtee liikkeelle...


                  t.Kesälomalla latviaan?

                  ps. Minä olen vaihdattanu kahdesti öljyt e39:n laatikkoon ilman ongelmia mutta ne vaihdot tehtiin huuhtelemalla.
                  F11 530xd 11/11
                  E39 530d 05/03

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17528
                    • Turku

                    #54
                    Nyt ei karis79:n tilanne kuulosta kehuttavalta...:think
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • Driver22
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2098
                      • *

                      #55
                      Mitä muita oikeasti huuhtelevia koneita on kuin tuo BG?
                      F31 330D Xdrive M-Sport

                      Comment

                      • karis79
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2007
                        • 145
                        • Oulu

                        #56
                        Originally posted by Driver22 View Post
                        Mitä muita oikeasti huuhtelevia koneita on kuin tuo BG?
                        Joku ATF se oli. Pienellä googlaamisella löyty ATF evolution mutta en tiedö oliko se tuollanen. Pitää varmaan soittaa ja kysyä tarkka malli... Mutta veikkaan että se on ihan samanlainen ku bg.
                        F11 530xd 11/11
                        E39 530d 05/03

                        Comment

                        • Limit
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2004
                          • 144
                          • Tsuomi

                          #57
                          Originally posted by karis79 View Post
                          Joka palstalla kun tuntuu olevan väittely että kannattaako laatikon ikiöljyt vaihtaa vai ei niin tässä yks tarina ettei jutut jää tasolle kuinka joku oli ehkä kuullu esson baarissa että paskat lähtee liikkeelle kun vaihtaa öljyt tai ainakin niin kävi siihen 450tkm ajettuun vehkeeseen jossa laatikko jo ryki ja pätki valmiiksi.

                          Vaihdatin n.130tkm ajettun 530xd F11 vaihteistoöljyt ja se tehtiin tuollaisella koneella (luulin että oli BG kone mutta olikin joku ATF kone) joka mainosten mukaan pesee laatikon puhtaaksi ettei vain lähtis moskat liikkeelle ja aiheuta ongelmia. Ennen öljyn vaihtoa ei ollut minkäänlaisia oireita mutta öljyn vaihto tehtiin ennalta huoltavana toimenpiteenä.

                          OIreet alkoivat heti öljyn vaihdon jälkeen ja esim 80kmh vauhdista tehtävä kick down rysäytti vaihteet niin että penkiltä meinasi tipahtaa. Vein heti auton takaisin huoltoon ja he "huuhtelivat" lisää eli ajattivat samaa öljyä koneen läpi lisää mutta eihän se auttanu mitään. Siinä vaiheessa vein istasta tulostetun lapun öljyn tason tarkistuksesta jossa kerrotaan että öljyn vaihto pitää kertoa laatikolla tai muuten laatikko saatta porsia mutta vastauksena oli että ei tartte sellaisa tehdä kun he on ennenkin vaihtanu öljyt. Laatikon kuulemma piti sopeutua ajamalla niin minähän ajoin kunnes tuli ensimmäiset alle 5c yöt ja silloin alko kylmänä laatikon arpomiset. Vein auton uudestaan ja taas "huuhdeltiin". Oireet tuntui aluksi hävinneen ja esim kick down alkoi toimia oikein mutta ensimmäisen 100km jälkeen oireet tulivat takaisin ja nyt 3->2 ja 6->7 vaihtoon. 3->2 vaihto paukautti joka kerta niin että lapset säikky takapenkillä ja ite meinas tipahtaa penkiltä. Nyt vein auton taas kerran huoltoon ja siellä tehtiin pesu ja öljyn vaihto uudestaan ja lasku tietenkin minulle koska mitään virhettähän ei ollut tapahtunut vaan kone oli tehtny työn oikein.

                          Nyt autolla on ajettu n.30km tuon viimeisimmän pesun jälkeen ja se on toiminut hyvin mutta niin se toimi viimeisen huuhtelunkin jälkeen jonkin aikaa hyvin. Nähtäväksi jää tuliko tuolla kuntoon mutta hiukan on epäilevä fiilis


                          Jos joku joku vielä miettii kannattaako vaihtaa laatikon ikiöljyt niin minun mielipide asiaan on että kiertäkää ainakin kaukaa tuollaiset "pesu"-koneet jotka ei kumminkaan pese mitään vaan korkeintaan liottaa ja pehmittää sen paskan sieltä laatikosta että varmasti lähtee liikkeelle...


                          t.Kesälomalla latviaan?

                          ps. Minä olen vaihdattanu kahdesti öljyt e39:n laatikkoon ilman ongelmia mutta ne vaihdot tehtiin huuhtelemalla.
                          Teetätin tuon bg huuhtelu vaihdon jo 7: teen autooni lahden öljypisteessä. 140tkm ajettu. Ei koskaanvaihdettu öljyjä. Toimi hienosti ennen ja nyt jälkeenkin. Vaidossa nollattiin adaptio arvot sekä laitettiin suodatin. Toimii erittäin hyvin.
                          Limits in life

                          Comment

                          • Lallevihtinen
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 690
                            • Tampere

                            #58
                            Itse en ainakaan ikinä laittaisi mitään "pesuaineita" laatikkoon, aivan varmasti tulee enemmän haittaa kun hyötyä. Huuhtelu vaihto kunnon öljyllä ja oikea oppinen öljyn pinnan tarkistus perään.
                            sigpic
                            BMW E93 335i & BMW M550Dx
                            EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                            XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                            Comment

                            • Limit
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2004
                              • 144
                              • Tsuomi

                              #59
                              Teetätin tuon bg huuhtelu vaihdon jo 7: teen autooni lahden öljypisteessä. 140tkm ajettu. Ei koskaan vaihdettu öljyjä. Toimi hienosti ennen ja nyt jälkeenkin. Vaihdossa nollattiin adaptio arvot sekä laitettiin suodatin. Toimii erittäin hyvin.

                              Lainasin omaa tekstiä. Toimii edelleen moitteetta. 5tkm ajettu vaihdon jälkeen.
                              Tämä homma kannattaa tehdä, jos on rahaa. Jos ei ole voi ajaa myös ilman vaihtoa. Taitaa kummatkin vaihtoehdot olla ok, mutta vaihdetussa laatikossa sitten ehkä vähän pitemmpi elinaika. Mutta rahalla selviää kaikissa vaihtoehdoissa.
                              Rahaa ei siis säästä kuin markinaalisesti, kun vaihtaa öljyt. Ehkä hyöty on omassa päässä tai jälleen myynnin helpoudessa? Se ja sama. Fakta on, että hyvin toimii ja kukkuu.
                              Limits in life

                              Comment

                              • pyyn0
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 1053
                                • Fin

                                #60
                                Originally posted by Limit View Post
                                Teetätin tuon bg huuhtelu vaihdon jo 7: teen autooni lahden öljypisteessä. 140tkm ajettu. Ei koskaan vaihdettu öljyjä. Toimi hienosti ennen ja nyt jälkeenkin. Vaihdossa nollattiin adaptio arvot sekä laitettiin suodatin. Toimii erittäin hyvin.

                                Lainasin omaa tekstiä. Toimii edelleen moitteetta. 5tkm ajettu vaihdon jälkeen.
                                Tämä homma kannattaa tehdä, jos on rahaa. Jos ei ole voi ajaa myös ilman vaihtoa. Taitaa kummatkin vaihtoehdot olla ok, mutta vaihdetussa laatikossa sitten ehkä vähän pitemmpi elinaika. Mutta rahalla selviää kaikissa vaihtoehdoissa.
                                Rahaa ei siis säästä kuin markinaalisesti, kun vaihtaa öljyt. Ehkä hyöty on omassa päässä tai jälleen myynnin helpoudessa? Se ja sama. Fakta on, että hyvin toimii ja kukkuu.
                                Tuskin se hyöty pelkästää omassa päässä on, sillä miksi muuten ZF suosittais öljyn vaihtoa 80t-120tkm välein.
                                Last edited by pyyn0; 18-10-2017, 19:56.
                                -BMW F11 530xd -12
                                -BMW E60 530dA -04
                                -BMW E23 735iA -85
                                Ex
                                -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                                -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                                -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                                -BMW E39 528i 96

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎