Originally posted by Kimmo-R
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
8HP öljynvaihdosta
Collapse
X
-
Originally posted by Driver22 View PostAika halpaa on tuo Mannol, kai se on sitten myös ihan kuranttia tavaraa :think aika kova on hintaero suomen puljuihin litrahinnassa, 3,5e/l vs 20e/l...
Tuota tavaraa siis: http://mannol.de/en/?action=accessor...ame=ATF%20AG60Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
Comment
-
-
Originally posted by kktune View PostOnko tämä 8-vaihteinen huonompi laatikko kuin vanhat bemun automaatit että pitää öljyt vaihtaa sadan tonnin välein? Kaverilla E39 530d vm2001 jolla ajettu 450tkm ja alkuperäiset öljyt sisällä. Toimii moitteettomasti.Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Comment
-
-
Originally posted by salmol View PostEihän näihin tarvitse vaihtaa öljyjä ikinä, mutta täällä on tällainen mutu-meininki että laatikko kestää paremmin kun vaihtaa öljyt. Ehkä kestää, ehkä ei, mutta vaihto-ohjelmaan öljyjen vaihto ei kuulu BMW:llä. ZF suosittelee vaihtamaan 80-100 tkm välein, mutta ei ole pakollinen. Jokainen sitten itse päättelee kannattaako vai ei.
Comment
-
-
Joka palstalla kun tuntuu olevan väittely että kannattaako laatikon ikiöljyt vaihtaa vai ei niin tässä yks tarina ettei jutut jää tasolle kuinka joku oli ehkä kuullu esson baarissa että paskat lähtee liikkeelle kun vaihtaa öljyt tai ainakin niin kävi siihen 450tkm ajettuun vehkeeseen jossa laatikko jo ryki ja pätki valmiiksi.
Vaihdatin n.130tkm ajettun 530xd F11 vaihteistoöljyt ja se tehtiin tuollaisella koneella (luulin että oli BG kone mutta olikin joku ATF kone) joka mainosten mukaan pesee laatikon puhtaaksi ettei vain lähtis moskat liikkeelle ja aiheuta ongelmia. Ennen öljyn vaihtoa ei ollut minkäänlaisia oireita mutta öljyn vaihto tehtiin ennalta huoltavana toimenpiteenä.
OIreet alkoivat heti öljyn vaihdon jälkeen ja esim 80kmh vauhdista tehtävä kick down rysäytti vaihteet niin että penkiltä meinasi tipahtaa. Vein heti auton takaisin huoltoon ja he "huuhtelivat" lisää eli ajattivat samaa öljyä koneen läpi lisää mutta eihän se auttanu mitään. Siinä vaiheessa vein istasta tulostetun lapun öljyn tason tarkistuksesta jossa kerrotaan että öljyn vaihto pitää kertoa laatikolla tai muuten laatikko saatta porsia mutta vastauksena oli että ei tartte sellaisa tehdä kun he on ennenkin vaihtanu öljyt. Laatikon kuulemma piti sopeutua ajamalla niin minähän ajoin kunnes tuli ensimmäiset alle 5c yöt ja silloin alko kylmänä laatikon arpomiset. Vein auton uudestaan ja taas "huuhdeltiin". Oireet tuntui aluksi hävinneen ja esim kick down alkoi toimia oikein mutta ensimmäisen 100km jälkeen oireet tulivat takaisin ja nyt 3->2 ja 6->7 vaihtoon. 3->2 vaihto paukautti joka kerta niin että lapset säikky takapenkillä ja ite meinas tipahtaa penkiltä. Nyt vein auton taas kerran huoltoon ja siellä tehtiin pesu ja öljyn vaihto uudestaan ja lasku tietenkin minulle koska mitään virhettähän ei ollut tapahtunut vaan kone oli tehtny työn oikein.
Nyt autolla on ajettu n.30km tuon viimeisimmän pesun jälkeen ja se on toiminut hyvin mutta niin se toimi viimeisen huuhtelunkin jälkeen jonkin aikaa hyvin. Nähtäväksi jää tuliko tuolla kuntoon mutta hiukan on epäilevä fiilis
Jos joku joku vielä miettii kannattaako vaihtaa laatikon ikiöljyt niin minun mielipide asiaan on että kiertäkää ainakin kaukaa tuollaiset "pesu"-koneet jotka ei kumminkaan pese mitään vaan korkeintaan liottaa ja pehmittää sen paskan sieltä laatikosta että varmasti lähtee liikkeelle...
t.Kesälomalla latviaan?
ps. Minä olen vaihdattanu kahdesti öljyt e39:n laatikkoon ilman ongelmia mutta ne vaihdot tehtiin huuhtelemalla.F11 530xd 11/11
E39 530d 05/03
Comment
-
-
Nyt ei karis79:n tilanne kuulosta kehuttavalta...:thinkNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostMitä muita oikeasti huuhtelevia koneita on kuin tuo BG?F11 530xd 11/11
E39 530d 05/03
Comment
-
-
Originally posted by karis79 View PostJoka palstalla kun tuntuu olevan väittely että kannattaako laatikon ikiöljyt vaihtaa vai ei niin tässä yks tarina ettei jutut jää tasolle kuinka joku oli ehkä kuullu esson baarissa että paskat lähtee liikkeelle kun vaihtaa öljyt tai ainakin niin kävi siihen 450tkm ajettuun vehkeeseen jossa laatikko jo ryki ja pätki valmiiksi.
Vaihdatin n.130tkm ajettun 530xd F11 vaihteistoöljyt ja se tehtiin tuollaisella koneella (luulin että oli BG kone mutta olikin joku ATF kone) joka mainosten mukaan pesee laatikon puhtaaksi ettei vain lähtis moskat liikkeelle ja aiheuta ongelmia. Ennen öljyn vaihtoa ei ollut minkäänlaisia oireita mutta öljyn vaihto tehtiin ennalta huoltavana toimenpiteenä.
OIreet alkoivat heti öljyn vaihdon jälkeen ja esim 80kmh vauhdista tehtävä kick down rysäytti vaihteet niin että penkiltä meinasi tipahtaa. Vein heti auton takaisin huoltoon ja he "huuhtelivat" lisää eli ajattivat samaa öljyä koneen läpi lisää mutta eihän se auttanu mitään. Siinä vaiheessa vein istasta tulostetun lapun öljyn tason tarkistuksesta jossa kerrotaan että öljyn vaihto pitää kertoa laatikolla tai muuten laatikko saatta porsia mutta vastauksena oli että ei tartte sellaisa tehdä kun he on ennenkin vaihtanu öljyt. Laatikon kuulemma piti sopeutua ajamalla niin minähän ajoin kunnes tuli ensimmäiset alle 5c yöt ja silloin alko kylmänä laatikon arpomiset. Vein auton uudestaan ja taas "huuhdeltiin". Oireet tuntui aluksi hävinneen ja esim kick down alkoi toimia oikein mutta ensimmäisen 100km jälkeen oireet tulivat takaisin ja nyt 3->2 ja 6->7 vaihtoon. 3->2 vaihto paukautti joka kerta niin että lapset säikky takapenkillä ja ite meinas tipahtaa penkiltä. Nyt vein auton taas kerran huoltoon ja siellä tehtiin pesu ja öljyn vaihto uudestaan ja lasku tietenkin minulle koska mitään virhettähän ei ollut tapahtunut vaan kone oli tehtny työn oikein.
Nyt autolla on ajettu n.30km tuon viimeisimmän pesun jälkeen ja se on toiminut hyvin mutta niin se toimi viimeisen huuhtelunkin jälkeen jonkin aikaa hyvin. Nähtäväksi jää tuliko tuolla kuntoon mutta hiukan on epäilevä fiilis
Jos joku joku vielä miettii kannattaako vaihtaa laatikon ikiöljyt niin minun mielipide asiaan on että kiertäkää ainakin kaukaa tuollaiset "pesu"-koneet jotka ei kumminkaan pese mitään vaan korkeintaan liottaa ja pehmittää sen paskan sieltä laatikosta että varmasti lähtee liikkeelle...
t.Kesälomalla latviaan?
ps. Minä olen vaihdattanu kahdesti öljyt e39:n laatikkoon ilman ongelmia mutta ne vaihdot tehtiin huuhtelemalla.Limits in life
Comment
-
-
Itse en ainakaan ikinä laittaisi mitään "pesuaineita" laatikkoon, aivan varmasti tulee enemmän haittaa kun hyötyä. Huuhtelu vaihto kunnon öljyllä ja oikea oppinen öljyn pinnan tarkistus perään.sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Teetätin tuon bg huuhtelu vaihdon jo 7: teen autooni lahden öljypisteessä. 140tkm ajettu. Ei koskaan vaihdettu öljyjä. Toimi hienosti ennen ja nyt jälkeenkin. Vaihdossa nollattiin adaptio arvot sekä laitettiin suodatin. Toimii erittäin hyvin.
Lainasin omaa tekstiä. Toimii edelleen moitteetta. 5tkm ajettu vaihdon jälkeen.
Tämä homma kannattaa tehdä, jos on rahaa. Jos ei ole voi ajaa myös ilman vaihtoa. Taitaa kummatkin vaihtoehdot olla ok, mutta vaihdetussa laatikossa sitten ehkä vähän pitemmpi elinaika. Mutta rahalla selviää kaikissa vaihtoehdoissa.
Rahaa ei siis säästä kuin markinaalisesti, kun vaihtaa öljyt. Ehkä hyöty on omassa päässä tai jälleen myynnin helpoudessa? Se ja sama. Fakta on, että hyvin toimii ja kukkuu.Limits in life
Comment
-
-
Originally posted by Limit View PostTeetätin tuon bg huuhtelu vaihdon jo 7: teen autooni lahden öljypisteessä. 140tkm ajettu. Ei koskaan vaihdettu öljyjä. Toimi hienosti ennen ja nyt jälkeenkin. Vaihdossa nollattiin adaptio arvot sekä laitettiin suodatin. Toimii erittäin hyvin.
Lainasin omaa tekstiä. Toimii edelleen moitteetta. 5tkm ajettu vaihdon jälkeen.
Tämä homma kannattaa tehdä, jos on rahaa. Jos ei ole voi ajaa myös ilman vaihtoa. Taitaa kummatkin vaihtoehdot olla ok, mutta vaihdetussa laatikossa sitten ehkä vähän pitemmpi elinaika. Mutta rahalla selviää kaikissa vaihtoehdoissa.
Rahaa ei siis säästä kuin markinaalisesti, kun vaihtaa öljyt. Ehkä hyöty on omassa päässä tai jälleen myynnin helpoudessa? Se ja sama. Fakta on, että hyvin toimii ja kukkuu.Last edited by pyyn0; 18-10-2017, 19:56.-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
-
Comment