Originally posted by Nousukiito
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
8HP öljynvaihdosta
Collapse
X
-
Originally posted by Nousukiito View PostPelkkä öljyvaihto ~500 ja pohja vaihdettuna 900€, aika arvokkaalta kuulosti, mutta yllätyin että suostuvat tekemään omilla osilla merkkiliikkeessä, en pidä 450€ kovana hintana jos vie omat alkuperäisosat.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostHuom. 8 litralla hommaa ei tehdä kunnolla. Kuulostaa aika tyyriiltä vaihtoehdolta teettää se merkkiliikkeessä. Varsinkin kun se ei auton huolto-ohjelmaan kuulu niin merkkiliikkeen "lisäarvo" on aika nolla tässä hommassa...
Laite missä huuhteluvaiheessa johdetaan öljy laitteen suodattimien läpi vielä takaisin autoon ja alkuhuuhtelu suoritetaan näin kuluttaa vähemmän uutta öljyä. Huuhteluvaiheessa 1 ei siis vielä yhtään.
Huuhteluvsiheessa 2, kun uusi suodatin/öljypohja vaidettu ja pumpattu täyttömäärän verran + huuhtelu ekstra laatikkoon kierrätetään vielä uutta öljyä auton ja huuhtelulaitteen läpi suodattaen.
Eli tämäntyylisellä laitteella öljymäärän kulutus on laatikon öljymäärä + pieni huuhtelu ekstra hetkellisen yli täytön aikaansaamiseksi.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostTämäkin riippuu huuhtelulaitteesta. Laite mikä ei suodata öljyä vaan sieltä otetaan vanhaa sitä mukaa pois js uutta tilalle käyttää tietysti uutta öljyä enemmän.
Laite missä huuhteluvaiheessa johdetaan öljy laitteen suodattimien läpi vielä takaisin autoon ja alkuhuuhtelu suoritetaan näin kuluttaa vähemmän uutta öljyä. Huuhteluvaiheessa 1 ei siis vielä yhtään.
Huuhteluvsiheessa 2, kun uusi suodatin/öljypohja vaidettu ja pumpattu täyttömäärän verran + huuhtelu ekstra laatikkoon kierrätetään vielä uutta öljyä auton ja huuhtelulaitteen läpi suodattaen.
Eli tämäntyylisellä laitteella öljymäärän kulutus on laatikon öljymäärä + pieni huuhtelu ekstra hetkellisen yli täytön aikaansaamiseksi.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostTiivistettynä = huonosti tehty vaihto.
Tämä nyt oli vain ajatelma omista johtopäätöksistä perustuen omiin kokemuksiin kyseisestä työsuorituksesta.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by Miqwe View PostWetterillä öljynvaihto+suodatin:
Perinteisesti 1389€
Huuhdellen 1726€
Arvatkaa otinko tarjousta vastaan.
Comment
-
-
Originally posted by takur View PostOsaako joku kertoa kumpi niistä laatikon tai lauhduttimen putkista/letkuista on paluu laatikolle?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostLöytyykös tähän joltain jo vastaus? 6HP lootassahan putket meni "väärinpäin" eli putki minkä laatikkoon sai jäämään helposti pitikin ottaa irti. Onko tässä sana juttu ja onko kiinnitys putkille samanlainen?
Tuossa pähkin hiukan ja tulin seuraavan kuvan perusteella siihen lopputulokseen että:
ylempi vk = vorne Kühler = meno jäähdyttimelle
alempi zk = Zurück Kühler = paluu jäähdyttimeltä
edit. Ylläoleva juuri väärinpäin.
Huuhtelun tapauksessa siis ylempi putki otetaan irti ja sen päästä laitetaan putki kulkemaan jäteöljypönttöön. Liittimen halkaisija on 14.1mm[edit. korjataan 17mm]. Tuohon päälle voisi saada venyteltyä tuollaisen kirkkaan biltsun 12mm pcv-putken. Samalla näkisi näppärästi minkä väristä öljyä askista tulee pihalle. Ellei luota että putki venyy niin sitten laittaa vielä väliin 12mm jatkon ja öljyn kestävää 12mm kumiletkua pienen pätkän joka venyy varmaan paremmin kuin tuollainen pvc-letku.
Kinnityksestä järkeilin että näiden putkenpäiden perusteella liittimet saa irti toisistaan jolloin vain ylemmän liittimen(meno lauhduttimelle) voi jättää kiinni laatikkoon pultilla eikä siihen tarvi mitään patenttia pitämään sitä kiinni kuten 6HP askissa.
Tuosta saa sitten napsaistua vielä noiden o-renkaiden varaosanumerot(osa 3, 17228573882):
Öljypohja taas löytyy varaosanumerolla: 24118612901
Ja sen saa hiukan ronttiin sataseen alkuperäisenä, pulttien sekä läpiviennin kanssa täältä: https://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-ZF-...gAAOSwvzRXxEw1
Täältä taasen saa ravenol 8hp öljyä 20l kotiinkuskattuna hintaan 280€:
Tuosta sitten öljypohjan pulttien kiristysjärjestys:
Ja zf:n ohje koskien öljynvaihtoa suomeksi: https://www.zf.com/global/media/medi...P_50130_FI.pdf
Bemarin ohje koskien öljyntason tarkistusta:
Ohje huuteluöjynvaihtoon: https://f30.bimmerpost.com/forums/sh...9#post23582599Last edited by fraatti; 24-02-2019, 15:33.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Hetkoneeen.... tässä WV Amrokin ZF 8HP45 vaihteistoa koskevassa jutussa kuvassa öljynkierto on kuitenkin toisinpäin. Meneekö se näinpäin kuitenkin, eikö noin mitä järkeilin kirjaimista? :think
Last edited by fraatti; 05-01-2019, 16:58.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostNelivedossa ei taida päästä noihin putkiin käsiksi ilman kardaanin pois ottamista... :think
Ja periaatteessa kait pultitkin pitäisi uusia... kiritysmomentti 20 Nm + 45 °-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostRiittää, kun ottaa etuperästä irti ja kääntää sivummalle. Tokihan sen tilan määrän tarve on henkilökohtaista.Last edited by janilind; 05-01-2019, 12:50.2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
-
Originally posted by janilind View PostPutket saa irti myös koneen päästä lämmönvaihtimen termarikotelosta. Siellä on suht hyvin tilaa ainaki 530dx:ssä. Takaisin paikalleen hieman hankalaa ku putket hieman lyhyet, mutta luulisin helpommaksi kun kardaanin kanssa taiston. Bemarin lämmitys/jäähdytys systeemi on ihan erilainen kuin tuo yllä ollu Amrokin kuva kertoo.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
Comment