Mannolit pyörinyt nyt n. 15 tkm. Ei ongelmia eikä ole havaittu muutoksia tai ongelmia käytöksessä. Tosin kovia pakkasiakaan ei ole ollut.
T. 2014 520 xdrive B47. 200 tkm ajettu.
Juuri kun pääsin sanomasta. Auto seisoi tallissa n. 3-4 päivää ja ei meinannut päästä peruuttamalla 8 sentin kynnyksen yli jossa kakkosnelonen loiventamassa kynnystä, vaikka kunnolla painoi kaasua. Lyhyen vauhdinoton kanssa toisella yrityksellä pääsi sitten.
Juuri kun pääsin sanomasta. Auto seisoi tallissa n. 3-4 päivää ja ei meinannut päästä peruuttamalla 8 sentin kynnyksen yli jossa kakkosnelonen loiventamassa kynnystä, vaikka kunnolla painoi kaasua. Lyhyen vauhdinoton kanssa toisella yrityksellä pääsi sitten.
Onko tuo sitten öljyjen vai solenoidin vika?
Oliko murhetta jo ennen öljyjen vaihtoa vai vasta sitten?
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Juuri kun pääsin sanomasta. Auto seisoi tallissa n. 3-4 päivää ja ei meinannut päästä peruuttamalla 8 sentin kynnyksen yli jossa kakkosnelonen loiventamassa kynnystä, vaikka kunnolla painoi kaasua. Lyhyen vauhdinoton kanssa toisella yrityksellä pääsi sitten.
Onko tuo sitten öljyjen vai solenoidin vika?
Eikös tämä peruutusongelma ollut voimalinjan softaan tms liittyvä vika (ominaisuus) eikä välttämättä itse laatikkoöljyihin? Tästä oli joko täällä tai bmwforumilla jonkun X3:n tarina.
Samaan zf 8hp on ag60 menossa sisään, Jaguariin kylläkin
Suosutuksia lusäaineesta? Tulossa 275hp/600nm -> 370hp/750nm ammattilaisella
Jonkin verran jää ag60 yli, jos joku kaipaa
joo itsekin rupesin miettimään että tuo taitaa olla nelivetoon liittyvä juttu. tekee edelleenkin tuota ja kokeilin pääseekö se ollenkaan. Kaasu pohjassa pakittaen se nousee varovasti yli. en osaa sanoa oliko tuota vikaa ennen öljynvaihtoa. muuten en huomannut epänormaalia käytöstä laatikossa ja aion vaihtaa solenoidit aikaisintaan seuraavassa öljynvaihdossa n. parin vuoden päästä.
tuossa ilmeisesti se keskustelu. samantyyppiset ongelmat tosiaan mulla:
joo itsekin rupesin miettimään että tuo taitaa olla nelivetoon liittyvä juttu. tekee edelleenkin tuota ja kokeilin pääseekö se ollenkaan. Kaasu pohjassa pakittaen se nousee varovasti yli. en osaa sanoa oliko tuota vikaa ennen öljynvaihtoa. muuten en huomannut epänormaalia käytöstä laatikossa ja aion vaihtaa solenoidit aikaisintaan seuraavassa öljynvaihdossa n. parin vuoden päästä.
Kyllä siinä peruttaessa saa aika ronskisti painaa kaasua, että menee mihinkään. Autokatokseen peruuttaessa huomaa tuon hyvin, meillä aika jyrkkä nousu sinne, niin huomaa hyvin tuon ominaisuuden.
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Onko kenelläkään suosituksia, mitä lootaöljyä kannattaisi tällä hetkellä tilata F:n? Tuo Mannol atf ag60 on kyllä naurettavan halpaa vs muut, mutta onko tässäkään tapauksessa hyvää ja halpaa...
Itse päädyin laittamaan ihan orkkikset zf lifeguardit vaikka kalliit ovatkin, aikalailla jotain lisäaineita/haihtuvia aineita ainakin tuossa on sillä tuo öljy oikeasti haisee hyvin ikävältä.
160tkm ja aika likaisen oloista oli öljy ja likaa magneeteissa aikalailla.
Itse päädyin laittamaan ihan orkkikset zf lifeguardit vaikka kalliit ovatkin, aikalailla jotain lisäaineita/haihtuvia aineita ainakin tuossa on sillä tuo öljy oikeasti haisee hyvin ikävältä.
160tkm ja aika likaisen oloista oli öljy ja likaa magneeteissa aikalailla.
Tervehdys. Mistä ostit kyseiset öljyt ja mitä maksoi? Mikä on öljyn merkki tyyppi tms jolla se löytyy.. tai onko purkista kuvaa laittaa..
Tervehdys. Mistä ostit kyseiset öljyt ja mitä maksoi? Mikä on öljyn merkki tyyppi tms jolla se löytyy.. tai onko purkista kuvaa laittaa..
Ebayn kautta tilasin W+S Autoteile, orkkis öljypohja ja 8L tuota Zf lifequard 8 öljyä toimitettuna oli yhteensä 250€, luottavan oloinen kauppa ja nopeasti tuli kotiovelle.
Kaada tilkka vaikka talouspaperille siitä saa vähän realistisemman kuvan. Noin katsomalla saa näyttämään tosi tummalta.
Nyt vähän hankala paperille laittaa kun auto jäi huoltoon. Näytti se mustalle valoakin vasten kun ulos propusta valui. Aiempaan autoon vaihdettaessa 160thkm kohdalla oli vielä ruskea öljyn perusväri havaittavissa.
BMW i5 M60, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50
Ebayn kautta tilasin W+S Autoteile, orkkis öljypohja ja 8L tuota Zf lifequard 8 öljyä toimitettuna oli yhteensä 250€, luottavan oloinen kauppa ja nopeasti tuli kotiovelle.
Miksi ei niin paljon öljyä,että vaihdon olisi saanut tehtyä huuhtelemalla? Olisi sitten vaihtunut kaikki öljyt kerralla.
Miksi ei niin paljon öljyä,että vaihdon olisi saanut tehtyä huuhtelemalla? Olisi sitten vaihtunut kaikki öljyt kerralla.
Öljyt tuli vaihdettua "huuhtelemalla" ilman vaihtolaitteita/hifistelyä, eli tuoltahan ei tule kuin 3.5l öljyä poistotulpasta kerralla päästämällä.
Aika puhtaan näköisiksi jäi uudet öljyt eli jäi fiilis että vähintään 2/3 osa öljyistä vaihtui, toki varmasti se lika venttiilikoneistosta tmv. liukenee sieltä pikkuhiljaa uuteen öljyyn.
Tosiaan orkkisöljy on hieman vihreää/melkein kirkasta uutena ja hyvin tummaa oli itsellänikin vanha öljy vaikka ei oikein tuosta kuvasta voi päätellä mutta uskoisin että aika lähellä samanlaista on tuo.
Comment