Announcement

Collapse
No announcement yet.

8HP öljynvaihdosta

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 314da
    Bimmer Fanatic
    • May 2015
    • 305
    • J

Originally posted by Tatu6o View Post

Jos olen oikein ymmärtänyt perus öljynvaihdolla osa vanhoista öljyistä jää laatikon sisään. Oma f10 on rullattu nyt 190t km todennäköisesti alkuperäisillä öljyillä, joten haluasin saada kaikki vanhat öljyt pihalle huuhtelemalla vaihteiston. Siitä eteenpäin sitten perus öljynvaihdoilla, jotka on mahdollista tehdä itsekkin.

Pari kaveria suositteli Hobenool nimistä paikkaa Tallinnassa. Heidän öljynvaihto/huuhteluun kuuluu myös vaihteiston vikakoodien luku ja adaptaatioiden tarkastaminen. En saanut vielä tarjousta, mutta kaverilla oli maksanut 6hp öljyhuuhtelu noin 450€.
    Kannattaa varmistua, että käyttävät tuota ZF lg8 öljyä eikä mitään ”vastaavaa” ja vaihtavat myös öljypohjan. ZF alkuperäinen vaihtosetti missä pohja ja 7l öljyä maksaa Ipartsilta tilattuna n. 220-260€ riippuen mikä vaihteisto malli autossa on.

Minun henkilökohtainen mielipide on, että jos loota toimii normaalisti niin tuo ZF ohjeen mukainen vaihto riittää. Saa toki olla eri mieltäkin.

Comment

• vekkuli
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1333
      • Liminka

En nyt liputtaisi tuon ZF öljyn puolesta, kyllä sinne muutakin voi aivan hyvin laittaa, kunhan luokitus kunnossa.
      Nuita on kumminkin ajan saatossa tullut kymmeniä huuhdeltua. Itse käyttänyt mannol ag60 tai ravenol atf 8hp.
      E93 ///M3
      E60 530dA aka M5
      F11 525dA Xdrive
      Tesla model 3 LR MY22

Comment

• Tatu6o
        Bimmer Rookie
        • Sep 2021
        • 81
        • Uusimaa

Originally posted by 314da View Post

Kannattaa varmistua, että käyttävät tuota ZF lg8 öljyä eikä mitään ”vastaavaa” ja vaihtavat myös öljypohjan. ZF alkuperäinen vaihtosetti missä pohja ja 7l öljyä maksaa Ipartsilta tilattuna n. 220-260€ riippuen mikä vaihteisto malli autossa on.

Minun henkilökohtainen mielipide on, että jos loota toimii normaalisti niin tuo ZF ohjeen mukainen vaihto riittää. Saa toki olla eri mieltäkin.
        Käyttävät kuulemma ZF:n omaa öljyä ja vaihtavat öljypohjan/suodattimen. Heidän huollossa öljyä menee kuulemma noin 13 litraa kun osa uudesta öljystä valuu pihalle huuhtelun aikana.

Ongelma on että vaihteisto ei mielestäni toimi normaalisti. Nykii kylmänä ja satunnaisesti kickdownin aikana loota jää arpomaan vaihteita.

Comment

• Tatu6o
          Bimmer Rookie
          • Sep 2021
          • 81
          • Uusimaa

Soittelin tänää merkkihuoltoon ja he eivät enää tee vaihteistoöljy huuhteiluita vaan vaihtavat ainostaan perinteisellä tyylillä öljyt. Onko kenelläkään muita suosituksia paikoista, jotka tekevät juurikin huuhteluita?
          Edit: typo

Comment

• teemu.k
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 500
            • raahe

Originally posted by vekkuli View Post
            En nyt liputtaisi tuon ZF öljyn puolesta, kyllä sinne muutakin voi aivan hyvin laittaa, kunhan luokitus kunnossa.
            Nuita on kumminkin ajan saatossa tullut kymmeniä huuhdeltua. Itse käyttänyt mannol ag60 tai ravenol atf 8hp.
            Mannol ag60 öljyä on myös tullut omaan ja kavereiden autoihin laitettua.

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎