Onko kokemusta Fuchs merkkisistä öljyistä 8hp laatikossa? KL-varaosatkin myy merkkiä. Tai yleensäkin muissakin ZF:n laatikoissa? Mersuissa ainakin hyväksi todettua.
Itse laittanut omaan ja puolison autoon(320D ja 118D). Lokakuussa laitoin ja hyvin on toiminut. Zf:n alkuperäinen öljypohja/suodin vaihtui samalla.
Mielipiteitä 263tkm ajetun auton toisesta (tai monemmasta) öljynvaihdosta. Onko akuuttia vaihtaa nyt 60tkm jälkeen edellisestä huuhteluvaihdosta vai voiko vaihtoväli olla ihan hyvin 80-90tkm? Molempia vaihtovälejä muistan täältä lukeneeni ja kadunmiehiltä kuulleeni.
Mielipiteitä 263tkm ajetun auton toisesta (tai monemmasta) öljynvaihdosta. Onko akuuttia vaihtaa nyt 60tkm jälkeen edellisestä huuhteluvaihdosta vai voiko vaihtoväli olla ihan hyvin 80-90tkm? Molempia vaihtovälejä muistan täältä lukeneeni ja kadunmiehiltä kuulleeni.
100tkm /8 vuotta on se suositeltu vaihtovali, mutta itse vaihtaisin vähän tiuhemmalla välillä jos on rullattu alussa se 200 ilman vaihtoja.
Tämä on ihan puhdas mielipide eikä perustu mihinkään faktaan.
Tarkennan vielä sen verran, että 60tkm on tullut kahdessa vuodessa ja ajo on puolet pidempää maantietä mutta paljon myös kaupunkiajossa jossa vaihtoja on paljon.
Onko akuuttia vaihtaa nyt 60tkm jälkeen edellisestä huuhteluvaihdosta vai voiko vaihtoväli olla ihan hyvin 80-90tkm?
Vaihtovälinä vajaa 100 tkm on täysin riittävä nk. peruskäytössä. On myös omakohtaista kokemusta, että 60 tkm ajettu laatikkoöljy oli suhteellisen hyvän näköistä ja vaihtotarve oli perusteltua muusta syystä kuin öljyn kulumisen johdosta.
B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
19,73 €/L ainakin itse löysin. 220e edullisella öljypohjalla, niin eihän tuo kallis toimenpide tosiaan ole. Varsinkaan jos sen pystyy kotioloissa fiksusti tekemään ja siitä jotain hyötyäkin on. :think
19,73 €/L ainakin itse löysin. 220e edullisella öljypohjalla, niin eihän tuo kallis toimenpide tosiaan ole. Varsinkaan jos sen pystyy kotioloissa fiksusti tekemään ja siitä jotain hyötyäkin on. :think
Mulla on mennyt viitisentoista litraa öljyä huuhteluvaihdoissa. Eikös toi 8 litraa ole jo laatikon tilavuus eli ei siinä ainakaan huuhdella ihmeemmin vaan vanhat pois ja uudet sisään?
Motonetissä näkyy olevan ZF:n öljypohja 79€. Tosin bensavehkeisiin tarjoaa huomattavasti kalliimpaa.
Mulla on mennyt viitisentoista litraa öljyä huuhteluvaihdoissa. Eikös toi 8 litraa ole jo laatikon tilavuus eli ei siinä ainakaan huuhdella ihmeemmin vaan vanhat pois ja uudet sisään?
Juu ei siinä huuhteluvaraa ole. Vaatisi toisen mokoman ja vähän jumppaa ilman vehkeitä.
En tiedä uskaltaako tätä laatikkoa käyttää käynnissä ja tyhjentää öljyä esimerkiksi litran ja tämän jälkeen sammuttaa ja lisätä mokoma.
Tällä tavalla olen vanhempiin autoihin vaihtanut.
pikkusen riippuu valmistusvuodesta ja laatikosta mutta täyttö noin 30-40° ja tarkastus 40-50°c
Ajattelin, että vaihtaisin öljyt. Mutta miten toi laatikon lämpötila saadaan 30-40 asteeseen täyttövaiheessa ?
Ja näkeekö ton tarkistuslämpötilan ISTAlla ?
Ajattelin, että vaihtaisin öljyt. Mutta miten toi laatikon lämpötila saadaan 30-40 asteeseen täyttövaiheessa ?
Ja näkeekö ton tarkistuslämpötilan ISTAlla ?
Otat istasta sen vaihdelaatikon öljynvaihdon proseduurin auki niin se kertoo vaihe vaiheelta mitä tehdä (näyttää myös sen öljyn lämmön).
Tolla ruutalla menee varmaan iäisyys tossa vaihdossa, itsellä käytössä tällänen
Comment