Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • walopower
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 294
    • Espoo

    Originally posted by N1ks View Post
    Saakos näistä miten laitettua lisää kilsoja jarrupalojen muistuttimeen, menny nollille kilsat ja nyt herjailee kaiken aikaa vaikka paloissa pintaa. Edellinen omistaja muistaakseni sanoi että kerran oli jo lisätty Km määrää kun ei ollut vaihto tarvetta
    Kuittaa vaihdon ja huolehtii että vaihtaa palat ensi kerralla ajossa.
    Kilometrimääriin perustuva vaihtotarve on muutenkin huono kun ajotyyli yms. vaikuttaa niin paljon palojen kestoon.
    Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1834
      • N/A

      Originally posted by walopower View Post
      Kuittaa vaihdon ja huolehtii että vaihtaa palat ensi kerralla ajossa.
      Kilometrimääriin perustuva vaihtotarve on muutenkin huono kun ajotyyli yms. vaikuttaa niin paljon palojen kestoon.
      Ei taida kuittaaminen onnistua kuluneella anturilla.
      Nyt:
      BMW X3 xDrive30e (g01)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      BMW 320i (e30)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1834
        • N/A

        Originally posted by zorb View Post
        Jos pyörii täydellä nopeudella, niin siili. Kannattaa harkita vaihtaako varuiksi molemmat samalla kertaa yhdellä purkamisella.
        Näinhän se oli vanhemmissa malleissa, joissa täysi teho ohitti ns siilin, mutta tässä näyttää siilikin olevan hiukan fiksumpi vekotin kuin pelkkä päätevastus...
        Onko edellä mainittu varma tieto nimenomaan F-sarjalaisesta?

        Regulaattori ja puhallin ovat molemmat sen verran kalliita osia ettei omistaja halua niitä varman päälle vaihtaa ... ja toisaalta puhallin on tässä niin käsittämättömän helpossa paikassa ettei sen vaivan takia kannata ylimääräisiä osia vaihtaa.
        Last edited by bmw323it; 05-06-2018, 11:57.
        Nyt:
        BMW X3 xDrive30e (g01)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        BMW 320i (e30)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • zorb
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2015
          • 211
          • Lahti

          Originally posted by bmw323it View Post
          Näinhän se oli vanhemmissa malleissa, joissa täysi teho ohitti ns siilin, mutta tässä näyttää siilikin olevan hiukan fiksumpi vekotin kuin pelkkä päätevastus...
          Onko edellä mainittu varma tieto nimenomaan F-sarjalaisesta?
          Ei varma tieto, vaan noihin vanhempiin perustuva mutu...

          Comment

          • Juspa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1243
            • Pori

            Originally posted by Juspa View Post
            Tuon PUMAn (oikea numero 55396534) korjaava toimenpide on lisätä lisäainetta ohjausvaihteen öljyn sekaan + joku korjaussarja. Vähän skeptinen sen tehokkuudesta ongelmaan. Anyway, 128k ajettua BMW:llä huollettua tuontiautoa ei saanut GW:n piikkiin.

            Tilasin osat kokeilun vuoksi.
            Originally posted by Lefty View Post
            Mitäs osia tilailit, millä hinnalla ja mistä? Kerros miten kävi sit? Itteeki alkaa pikkasen korpeemaan jo tuo nakuttelu...
            Hain osat ja nyt ehkä skeptisyys hiukan laimentui kun näki korjaussarjan sisällön. Eli siellä tulee mukana ohjausvaihteen lukkoyksikkö, joka siis vaihdetaan uuteen. Näyttää, että siinä solenoidi liikuttaa lukossa olevaa tappia mikä hyvinkin saattaisi aiheuttaa tuon naputuksen. Katsotaan nyt poistuuko tuolla. Tämän lisäksi siis laitetaan tuo öljy/lisäaine öljyn sekaan.
            Osat oli n.70€.

            6-koneisessa pitää ohjausvaihde irroittaa, tässä on ilmeisen helppo homma pudottaa pois?



            Last edited by Juspa; 05-06-2018, 20:42.
            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

            Ex.
            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
            E90 320d -05 Schwartz 2
            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
            E36 352i -91 Diamantschwartz

            Comment

            • Lefty
              Newbiemmer
              • Mar 2018
              • 21
              • Helsinki

              Originally posted by Juspa View Post
              Hain osat ja nyt ehkä skeptisyys hiukan laimentui kun näki korjaussarjan sisällön. Eli siellä tulee mukana ohjausvaihteen lukkoyksikkö, joka siis vaihdetaan uuteen. Näyttää, että siinä solenoidi liikuttaa lukossa olevaa tappia mikä hyvinkin saattaisi aiheuttaa tuon naputuksen. Katsotaan nyt poistuuko tuolla. Tämän lisäksi siis laitetaan tuo öljy/lisäaine öljyn sekaan.
              Osat oli n.70€.

              6-koneisessa pitää ohjausvaihde irroittaa, tässä on ilmeisen helppo homma pudottaa pois?
              Haitko marmorilta vai?

              Comment

              • Juspa
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1243
                • Pori

                Originally posted by Lefty View Post
                Haitko marmorilta vai?
                Jep, Rinta-Joupilta
                E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                Ex.
                F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                E90 320d -05 Schwartz 2
                E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                E36 352i -91 Diamantschwartz

                Comment

                • Lefty
                  Newbiemmer
                  • Mar 2018
                  • 21
                  • Helsinki

                  Originally posted by Juspa View Post
                  Jep, Rinta-Joupilta
                  Kiitoksia, soittelen paikalliselle marmorille ja kyselen josko löytäisivät tuon paketin. olikos tuo 32 106 893 339 varaosan/paketin numero?

                  Comment

                  • Juspa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1243
                    • Pori

                    Originally posted by Lefty View Post
                    Kiitoksia, soittelen paikalliselle marmorille ja kyselen josko löytäisivät tuon paketin. olikos tuo 32 106 893 339 varaosan/paketin numero?
                    Joo, ja sit tuo Lubrizol -pullo myös 83 29 0 434 684

                    Ilmottele jos saat vaihdettua osan ennemmin ja oliko vaikutusta, itelle menee vielä kuukausi ainakin et ehtii ottamaan työn alle
                    E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                    Ex.
                    F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                    E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                    E90 320d -05 Schwartz 2
                    E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                    E36 352i -91 Diamantschwartz

                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1834
                      • N/A

                      Originally posted by bmw323it View Post
                      Naapurin autosta ('11 F11) pimeni lämmitys-/ilmastointilaitteen puhallin. Vikakoodi kertoo, että joko siili tai puhaltimen moottori on hajonnut. Tarkoitus olisi tutkia tarkemmin viikonloppuna, mutta kumpikos näistä yleensä hajoaa, siili vai itse puhallin?
                      For the record: Tässä tapauksessa puhaltimen mooottori oli tullut tiensä päähän. Kyseessä ’11 mallinen 175tkm ajettu f11.
                      Nyt:
                      BMW X3 xDrive30e (g01)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      BMW 320i (e30)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      • N1ks
                        Newbiemmer
                        • Jan 2017
                        • 17
                        • Kotka

                        Hmm osaiskohan joku heittää vinkkiä missä voisi mahdollinen väljä olla, eli hiljaa ajaessa ja nopeasti jarrua painellen tuntuu selvää klappia jossain mutta tunkin varassa ei palloissa yms ollut mitään ei ole tollasta aikasemmin ilmaantunu ja vähän levottomaksi tullu keula vai voisko iskarit tehä tätä ? repsikan iskari ainaki kolahtaa pikkusen kun kangella koitti renkaan alta ravistella.

                        ja sitten onkos tuossa pussin vaihdossa jotain erityistä mitä kannattaa valmiiksi hommata kun arnottin pussia aattelin tilata vuotavan seuraajaksi ja samoten taakse jarrupalojen vaihdossa kun sähkönen kässäri

                        Comment

                        • janilind
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2017
                          • 167
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by N1ks View Post
                          Hmm osaiskohan joku heittää vinkkiä missä voisi mahdollinen väljä olla, eli hiljaa ajaessa ja nopeasti jarrua painellen tuntuu selvää klappia jossain mutta tunkin varassa ei palloissa yms ollut mitään ei ole tollasta aikasemmin ilmaantunu ja vähän levottomaksi tullu keula vai voisko iskarit tehä tätä ? repsikan iskari ainaki kolahtaa pikkusen kun kangella koitti renkaan alta ravistella.

                          ja sitten onkos tuossa pussin vaihdossa jotain erityistä mitä kannattaa valmiiksi hommata kun arnottin pussia aattelin tilata vuotavan seuraajaksi ja samoten taakse jarrupalojen vaihdossa kun sähkönen kässäri
                          Itellä paljastu konttorilla edestä reaktiotangon pusla löysäksi, ei kyllä päällepäin näyttänyt ollenkaan pahalta. Voinee varmasti olla joku muukin palikka.
                          Jousipussit on helppo vaihtaa - puukolla vaan rikkinäiseen viilto ja sen saa tyhjäksi. Sitten vaan ujuttaa sen pois ja uutta tilalle. Arnotti sit jää tosi löysästi kiinni yläpäästään, mutta auton painon alla ei haittaa.
                          Käsijarrusylinterit joko huoltotilaan istalla, carlyllä tms tai sit moottorit irrottamalla ja sylinterit räikkäämällä ääriasentoon. Ite räikkäsin ja ei ollut paha homma - tubesta löyty video avuksi.
                          2011 530d x-drive
                          2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

                          Comment

                          • N1ks
                            Newbiemmer
                            • Jan 2017
                            • 17
                            • Kotka

                            Originally posted by janilind View Post
                            Itellä paljastu konttorilla edestä reaktiotangon pusla löysäksi, ei kyllä päällepäin näyttänyt ollenkaan pahalta. Voinee varmasti olla joku muukin palikka.
                            Jousipussit on helppo vaihtaa - puukolla vaan rikkinäiseen viilto ja sen saa tyhjäksi. Sitten vaan ujuttaa sen pois ja uutta tilalle. Arnotti sit jää tosi löysästi kiinni yläpäästään, mutta auton painon alla ei haittaa.
                            Käsijarrusylinterit joko huoltotilaan istalla, carlyllä tms tai sit moottorit irrottamalla ja sylinterit räikkäämällä ääriasentoon. Ite räikkäsin ja ei ollut paha homma - tubesta löyty video avuksi.
                            Kiitoksia tästä tiedosta ja nopeasta vastauksesta
                            tuli mieleen että voisi tossa konttorilla käydä jos olisi tuttu töissä ni ravistelis keulan ni näkis mikä siel on

                            Comment

                            • arpuC
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 1377

                              Mikä tuon autoholdin tarkoitus on? Tai mikä on sen toimintaperiaate?

                              Kokeilin sitä enaimmäistä kertaa kun jouduin venkslaamaan jyrkässä mäessä. Jouduin siis peruuttamaan, jolloin painoin holdin päälle pysähdyksissä. Koitin painaa kaasua, mutt holdihan ei lähtenyt pois. Tyhmänä kuormitin hetken laatikkoa painamalla lisää kaasua, jotta auto pääsee polanteen yli ja vaivoin pääsikin kunnes otin holdin pois.

                              Eikö tuo toimi pakilla lainkaan? Toivottavasti mikään ei ottanu kipeää tuon parin sekunnin aikana.
                              Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                              En löydä enää sun luo
                              Teitkö sä tän tahallaan?
                              Nyt kaikki palaa.

                              Comment

                              • Palomies
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2011
                                • 192
                                • Home

                                Originally posted by janilind View Post
                                Itellä paljastu konttorilla edestä reaktiotangon pusla löysäksi, ei kyllä päällepäin näyttänyt ollenkaan pahalta. Voinee varmasti olla joku muukin palikka.
                                Jousipussit on helppo vaihtaa - puukolla vaan rikkinäiseen viilto ja sen saa tyhjäksi. Sitten vaan ujuttaa sen pois ja uutta tilalle. Arnotti sit jää tosi löysästi kiinni yläpäästään, mutta auton painon alla ei haittaa.
                                Käsijarrusylinterit joko huoltotilaan istalla, carlyllä tms tai sit moottorit irrottamalla ja sylinterit räikkäämällä ääriasentoon. Ite räikkäsin ja ei ollut paha homma - tubesta löyty video avuksi.

                                Minkä hintaista on hoitaa koko etupää kuntoon. Eli vaihtaa kaikki puslat jne.


                                Entä takapää?


                                Kokemuksia?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎