Taitaa olla alkuperäinen vielä -12 vuodelta. Lisäksi tuo pyyhkijässä oleva avausnappi ei toimi kuin kerran sadasta. Tehnyt tuota ainoastaan jos ajanut tosi pienillä kierroksilla ja hiljaa. Onneksi ei vielä ole autobaanalla päässyt tekemään
Taitaa olla alkuperäinen vielä -12 vuodelta. Lisäksi tuo pyyhkijässä oleva avausnappi ei toimi kuin kerran sadasta. Tehnyt tuota ainoastaan jos ajanut tosi pienillä kierroksilla ja hiljaa. Onneksi ei vielä ole autobaanalla päässyt tekemään
Se takalasin mikrokytkin on sökö. Ei päästä autoa lepotilaan kun se kytkin temppuilee ja silloin alkaa tulla tuota akkuherjaa ja ikkunan aukeilua. Kytkin ei paljon maksa ja vaihdon jälkeen siitä johtuvat akkuherjat poistuu.
Se takalasin mikrokytkin on sökö. Ei päästä autoa lepotilaan kun se kytkin temppuilee ja silloin alkaa tulla tuota akkuherjaa ja ikkunan aukeilua. Kytkin ei paljon maksa ja vaihdon jälkeen siitä johtuvat akkuherjat poistuu.
Suosittelen hakemaan kaupasta sen 32gb tikun noihin kartta päivityksiin niin ei tarvi montaa tikkua pyörittää.
Ei kai muuten navin karttaversion päivitykseen mitään usb-tikkua tarvita vaan ulkoinen kovalevy passaa? Jaksaako usb-portti antaa virtaa ulkoiselle kovolle?
Olisko heittää osanumeroa, n47 koneisen munuaisten takana olevia kaihtimia ohjaavalle servolle/releelle tms. Saako edes erikseen vai pitääkö koko kaihdin hässäkkä? KL ei osannut sanoa että kuuluuko heidän pakettiin edes sitä ohjaava komponentti mukaan.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Löytyy niin monenlaista juttua tuosta drivetrain herjasta, että pitää vielä kysyä itsekin. Eli auto tehnyt nyt pari kertaa stopin muutaman kymmenen metrin ajon jälkeen. Alkaa nykimään, tulee drivetrain vikailmoitus ja sitten sammuu.
Tämä tapahtunut molemmilla kerroilla pihasta lähtiessä pidemmän (4-10h) seisomisen jälkeen ja tosiaan noin 30m ajon jälkeen. Tämän jälkeen lähtee käyntiin vähän pitemmällä startilla ja käy lähes normaalisti tyhjäkäyntiä, mutta kun laittaa vaihdevalitsimen asentoon d, auto sammuu. Ihan kuin tukehtuisi.
Parin, kolmen startin ja sammutuksen jälkeen toimii taas normaalisti. Tosin haisee vähän öljylle/polttoaineelle tai jollekin sellaiselle. Vinkkejä? Koodit menossa huomenna lukuun, kunhan pääsee takaisin kotiin.
Löytyy niin monenlaista juttua tuosta drivetrain herjasta, että pitää vielä kysyä itsekin. Eli auto tehnyt nyt pari kertaa stopin muutaman kymmenen metrin ajon jälkeen. Alkaa nykimään, tulee drivetrain vikailmoitus ja sitten sammuu.
Tämä tapahtunut molemmilla kerroilla pihasta lähtiessä pidemmän (4-10h) seisomisen jälkeen ja tosiaan noin 30m ajon jälkeen. Tämän jälkeen lähtee käyntiin vähän pitemmällä startilla ja käy lähes normaalisti tyhjäkäyntiä, mutta kun laittaa vaihdevalitsimen asentoon d, auto sammuu. Ihan kuin tukehtuisi.
Parin, kolmen startin ja sammutuksen jälkeen toimii taas normaalisti. Tosin haisee vähän öljylle/polttoaineelle tai jollekin sellaiselle. Vinkkejä? Koodit menossa huomenna lukuun, kunhan pääsee takaisin kotiin.
Ja auto siis F11 520dA ajettu 197tkm
Egr?? Kaverilla tais oireilla just about noin ku oli egr juminut.. 30tkm mittarissa toi
Niin juu, jos on egr jumissa niin ei paljoo kandeis ajella ilmeisesti ettei pala koko höskä.. vikakoodeja saa mittaristoltakin luettua ihan paikanpäältä.. ohjeet youtubesta.
Egr?? Kaverilla tais oireilla just about noin ku oli egr juminut.. 30tkm mittarissa toi��
Niin juu, jos on egr jumissa niin ei paljoo kandeis ajella ilmeisesti ettei pala koko höskä.. vikakoodeja saa mittaristoltakin luettua ihan paikanpäältä.. ohjeet youtubesta.
Oli kyllä sekavat koodit, mutta pakokaasujen lämpöihin ja venttiiliin ne viittasi. EGR on ohjelmallisesti poistettu käytöstä, mutta silti ilmeisesti osaa antaa koodia sieltä, jos siellä on fyysistä vikaa?
Oli kyllä sekavat koodit, mutta pakokaasujen lämpöihin ja venttiiliin ne viittasi. EGR on ohjelmallisesti poistettu käytöstä, mutta silti ilmeisesti osaa antaa koodia sieltä, jos siellä on fyysistä vikaa?
Kannattaa ilmeisesti tulpata koko roska?
Jos on egr poistettu ohjelmallisesti jo niin enpäs sit tiiä, kandee vähä varauksella sit suhtautua mun arvaukseen.. Ton egr:n voinee poistaa käytöstä monella tapaa softasta ja jotkut mainostaa että johdon voi irrottaa - toiset softat ilmeisesti ei tuota salli.. Ehkä joku viisaampi tietää paremmin..
Jos on egr poistettu ohjelmallisesti jo niin enpäs sit tiiä, kandee vähä varauksella sit suhtautua mun arvaukseen.. Ton egr:n voinee poistaa käytöstä monella tapaa softasta ja jotkut mainostaa että johdon voi irrottaa - toiset softat ilmeisesti ei tuota salli.. Ehkä joku viisaampi tietää paremmin..
Tällä foorumillakin on ollut mainintoja siitä että ohjelmoijan kanssa on sovittu EGR:n poistosta ohjelmallisesti, ja siitä on jopa rahastettu mutta poistoa ei ole tehty joko kokonaan tai osittain eli tietyissä tilanteissa EGR olisikin käytössä. Joten kyseessä voi hyvinkin olla EGR mistä nuo ongelmat tulee jos sen EGR:n ohjelmallinen poisto ei ole tehty kunnolla.
Tällä foorumillakin on ollut mainintoja siitä että ohjelmoijan kanssa on sovittu EGR:n poistosta ohjelmallisesti, ja siitä on jopa rahastettu mutta poistoa ei ole tehty joko kokonaan tai osittain eli tietyissä tilanteissa EGR olisikin käytössä. Joten kyseessä voi hyvinkin olla EGR mistä nuo ongelmat tulee jos sen EGR:n ohjelmallinen poisto ei ole tehty kunnolla.
Hmm. Pitää kysäistä asiasta. On kyllä sen verran kokenut ohjelmoija (CdiTuikku), että olettaisin homman olevan tehty oikein. Mutta selvitellään.
Tällä foorumillakin on ollut mainintoja siitä että ohjelmoijan kanssa on sovittu EGR:n poistosta ohjelmallisesti, ja siitä on jopa rahastettu mutta poistoa ei ole tehty joko kokonaan tai osittain eli tietyissä tilanteissa EGR olisikin käytössä. Joten kyseessä voi hyvinkin olla EGR mistä nuo ongelmat tulee jos sen EGR:n ohjelmallinen poisto ei ole tehty kunnolla.
EGR pitää tulpata manuaalisesti, ilmeisesti se ei pidä, on siis osittain auki. Ohjelmassa EGR on pois käytöstä.
Tuossa noita blanking/delete kilttejä katsoin ja niissä näkyy olevan paljon erilaisia palikoita. Eikös tuossa riitä kun tulppana pakosarjalta imusarjalle menevän röörin? Nyt kun kaikki EGR vikakoodit on mapattu pois. Miksi nuo kaikki tilpehöörit pitäisi laittaa jos ei ole tarkoitus poistaa koko hässäkkää fyysisesti?
Comment