Originally posted by Cableguy
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10\F11 tehonlisäykset vol.2
Collapse
X
-
Kenen softa BC laittoi? Sehän käyttää AJ:tä ainakin. Itselläni 535d 313hv AJ:llä kutiteltuna Seinäjoella 392hv ja 840Nm.
Edit: EGR ja DPF off.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Tehari View PostTurunseudulla oiskos voiskos joku laittaa ohjelmaa -16 520xd ?? @suppariJaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by Tehari View PostNe jotka omistaa 520d niin voin kyllä suositella ohjelmointia. Rakettiahan tuosta ei saa mutta vaivaton on se oikea sana. Suorituskyky ei varmasti kauas jää 530 vakiosta. Hiukan jäädään tehosta mutta painoa myös vähemmän..Originally posted by Tehari View PostAj techin. 240/450-480.
F korisen 20d viritetyn ja 30d vakion käyrät. 30d on vääntöä alakierroksilta lähtien 100-150nm enemmän, tehoakin esim 2000rpm kohdalla 40-50hp enemmän.Last edited by BMW525Xda; 12-10-2021, 23:11.
Comment
-
-
Oliko 4 ja 6 pyttysissä eri perävälitykset?
Todellisessa ajotilanteessa moottoreita ei voi verrata samalla kierrosluvulla jos perävälitykset on erit. Jos 4 pyttysessä on lyhyempi perä niin voi olla pirteämmän tuntuinen kuin käppyröiden perusteella luulisi. Siis näillä suomalaisilla nopeusrajoituksilla. Saksan baanat sitten eri juttu.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Originally posted by Tehari View PostNe jotka omistaa 520d niin voin kyllä suositella ohjelmointia. Rakettiahan tuosta ei saa mutta vaivaton on se oikea sana. Suorituskyky ei varmasti kauas jää 530 vakiosta. Hiukan jäädään tehosta mutta painoa myös vähemmän..
Olikos autosi B47 moottorilla? Ja ohjelmoitiinko vain moottoripuolta vai tuliko vaihteistoonkin jotain muutosta?
Comment
-
-
Originally posted by cb3 View PostOlikos autosi B47 moottorilla? Ja ohjelmoitiinko vain moottoripuolta vai tuliko vaihteistoonkin jotain muutosta?
Comment
-
-
Originally posted by Tehari View PostNe jotka omistaa 520d niin voin kyllä suositella ohjelmointia. Rakettiahan tuosta ei saa mutta vaivaton on se oikea sana. Suorituskyky ei varmasti kauas jää 530 vakiosta. Hiukan jäädään tehosta mutta painoa myös vähemmän..
Kulutuskin tippui n.0,4-0,5 l/100km. Reilun satasen keskinopeudella meni 500km siivu 4,9l/100km kulutuksella.- F11 LCI xda -15
-Supra mk4 tt 6mt Euro
Ex:
- E91 325d -08 alpinweiss
- E39 530d Msport mt -01
- E46 320d toukka -02
- Golf 3 tdi +200kw
- B5 A4 tq ABT286
- 8L A3 t ABT215
- E36 325ic
- E28 520i
- E30
-jne käyttiksiä
Comment
-
-
Yli kahdeksan vuoden ajan ja 210tkm verran tuli harrastettua uskollisella E-sarjan 335d:llä. Autolle sekä harrastajalle itselleen tullut ikää sen verran lisää, että oli aika tehdä muutos rauhallisempaan suuntaan.
Seuraajaksi valikoitui F-sarjan 435d, suhteellisen etäinen ja rauhallinen kruiseri, juuri sitä mitä vanheneva harrastaja kaipaa.
Sitten itse aiheeseen. Heti koeajolla heräsi epäilys että lieneekö vakio vai softattu (vakiota olin ostamassa), normaalit diagnosoinnit ja tarkistukset ystävien avustuksella, jotka myös tuumasivat että tuntuu ajaessa softatulta.
Ei auttanut kuin viedä auto tienpäälle ja logittaa testolla. Epäilys vaihtui faktaksi, softattu on .. ja sitten "ei helvetti" .. Siinä missä moottori tuntui toimivan hyvin, auto kulki kivasti, Testo näytti lambdan olevan todella alhainen (<1.1) 4000rpm->ylöspäin. DPF:n tappaja.
Ilmoitin havainnoista autoliikkeelle, jäin empimään ostoa. Päädyin lopulta ostamaan ja Iso Kiitos Rahulle, auto päivitettiin kaikkien ohjainlaitteiden osalta vakioksi.
Koska olen epätäydellinen ihminen, päädyin kuitenkin pientä rapsutusta autolle tekemään. Pakko _vähän_ harrastaa, ehtona (itselle) että auto on ja pysyy mekaanisesti vakiona.
Tarinaan lisäsisältöä kuvan muodossa: Tienpäältä Testo-logia, tuotuna Virtual Dynoon. Asetin skaalauksen niin että on paras arvaus moottoritehon/väännön osalta.
Punainen = Vakio N57 335d
Sininen = Autossa ollut _jokin_ virisofta
Vihreä = tekeillä oleva softa, viides iteraatio (vääntöä leikattava pois, lambdaa seurattava lämpimällä kelillä ja miettiä nostaako ahtoa vai tiputtaako vähän syöttöä pois)
Niille jotka vertailevat moottoriohjelmia vain penkkitehojen muodossa. Tuntemattomassa tehoversiossa (sininen) oli 15% enemmän syöttöä kuin omassa 5:ssä työversiossa.
Ilman logitusta, ne fiilikset että nyt toimii hyvin, ei kerro paljoakaan. Ette kuitenkaan tarvitse kuin kaapelin, läppärin ja Teston, niin pystytte autoistanne tonkimaan valtavasti tietoa esille.
Edit: Hieman smoothingia tiedynoihin.Last edited by Jacques; 17-10-2021, 17:44.G30 540i
F32 435d
Comment
-
Comment