Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 525 DA Xdrive - ei pysy käynnissä. *VIKA KORJATTU*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    Originally posted by fraatti View Post
    Oletan että sinulla on huonoja kokemuksia? Tutuilla on käynyt tuolla usempia turboja ja niissä ei ole ollut mitään sanomista. X5 3.0sd turbojen korjaus/huolto taisi olla noin 600€

    Sen sijaan Tampereen itäsenä naapurina olevassa kunnassa missä toimii vastaava paja, huonoja kokemuksia löytyy sekä asiakaspalvelusta että muustakin.
    Ei kun nimenomaan jätän vain kommentoimatta asiaa, jos ei saa negatiivista sanoa niin en sano myöskään positiivista

    Sen verran voin sanoa turbohuoltoa miettiville että yleisesti ottaen Turbotohtori on halvempi kuin ainakin Proturbo.
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • schwarze
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 2017
      • Kangasala

      Originally posted by fraatti View Post
      Sen sijaan Tampereen itäsenä naapurina olevassa kunnassa missä toimii vastaava paja, huonoja kokemuksia löytyy sekä asiakaspalvelusta että muustakin.
      OT: kaupunkihan tämä jo on
      Korjatuista turboista minulla ei ole kokemuksia, mutta uusista alkuperäisistä on ja sellaisen hankkisin tähänkin autoon.
      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

      Comment

      • aaronp
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 908
        • Pirkanmaa

        Uusi tilattu ja toimitusaika 1-2vk (tulee ulkomailta).
        Tässä odotellessa on mukavasti aikaa läpikäydä isompi ahdin jne. ja varmistella ettei oo yllätyksiä enempää.

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4629
          • Tampere

          Originally posted by aaronp View Post
          Uusi tilattu ja toimitusaika 1-2vk (tulee ulkomailta).
          Tässä odotellessa on mukavasti aikaa läpikäydä isompi ahdin jne. ja varmistella ettei oo yllätyksiä enempää.
          Jos siivistä puuttui palasia niin kannattanee tarkistaa mitä välijäähdyttimestä löytyy sisältä?
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2732
            • Tampere

            Originally posted by aaronp View Post
            Tässä odotellessa on mukavasti aikaa läpikäydä isompi ahdin jne. ja varmistella ettei oo yllätyksiä enempää.
            Imusarjaa voisi harkita irroitettavaksi ja puhdistaa kanavat töhnästä jota vajaan parinsadantuhannen ajokilometrin aikana on EGR:n suunnalta saaapunut?
            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • aaronp
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 908
              • Pirkanmaa

              Originally posted by JaniLap View Post
              Imusarjaa voisi harkita irroitettavaksi ja puhdistaa kanavat töhnästä jota vajaan parinsadantuhannen ajokilometrin aikana on EGR:n suunnalta saaapunut?
              Jees se tulikin tuossa jo aiemmin tehtyä, läppien poiston yhteydessä. Oli karmeessa kunnossa kyllä...

              Comment

              • Palomies
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 192
                • Home

                Tervehdys.

                Täysin ohi keskustelun.

                Turbon tai lähemmin turbojen huoltaminen. Auto F10 535d.

                Ajettu 135tkm.

                Kannattaako turbot huollattaa ja jos niin missä?

                Kiitos kaikille vastanneille.

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4629
                  • Tampere

                  Originally posted by Palomies View Post
                  Tervehdys.

                  Täysin ohi keskustelun.

                  Turbon tai lähemmin turbojen huoltaminen. Auto F10 535d.

                  Ajettu 135tkm.

                  Kannattaako turbot huollattaa ja jos niin missä?

                  Kiitos kaikille vastanneille.
                  Oma mielipiteeni:
                  if it ain't broke, don't fix it

                  Epäilen kuitenkin ettei huollossa välttämättä ylletä sille samalla tasolle kuin mitä turbot tehtaalta tullessaan ovat.
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • 314da
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2015
                    • 253
                    • J

                    Originally posted by fraatti View Post
                    Oma mielipiteeni:
                    if it ain't broke, don't fix it

                    Epäilen kuitenkin ettei huollossa välttämättä ylletä sille samalla tasolle kuin mitä turbot tehtaalta tullessaan ovat.
                    Joo eihän niitä ehjiä turboja kannata ruveta roplaamaan. Päittäisvälyksenhän niistä voi tarkastaa ja jos sitä alkaa olemaan niin sitten kyllä voi alkaa toimenpiteitä tekemään, en kyllä osaa sanoa kuinka paljon pitää purkaa, että pääsee tutkimaan.

                    Comment

                    • makebm5
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2009
                      • 1259
                      • Kainuu

                      Taitaa parasta "huoltoa" turbolle olla öljynvaihdoista huolehtiminen sekä jos on ajellut raskaalla kaasujalalla antaa hetken käydä ennen sammutusta.
                      Veikkaan että pitkät 30 000- 50 000km vaihto välit käy myös turbon päälle.
                      BMW i4 M50, BMW E89 35is
                      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                      Comment

                      • Palomies
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2011
                        • 192
                        • Home

                        Originally posted by makebm5 View Post
                        Taitaa parasta "huoltoa" turbolle olla öljynvaihdoista huolehtiminen sekä jos on ajellut raskaalla kaasujalalla antaa hetken käydä ennen sammutusta.
                        Veikkaan että pitkät 30 000- 50 000km vaihto välit käy myös turbon päälle.

                        Kyseisellä tavalla on moottorista koittanut "huolta" pitää, köyhän on oltava varovainen kalliiden laitteiden kanssa.
                        Öljyjä koneeseen vaihdettu 10tkm välein suodattimen kera.

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1259
                          • Kainuu

                          Originally posted by Palomies View Post
                          Kyseisellä tavalla on moottorista koittanut "huolta" pitää, köyhän on oltava varovainen kalliiden laitteiden kanssa.
                          Öljyjä koneeseen vaihdettu 10tkm välein suodattimen kera.
                          Itse vaihtelen n 15 000km välein. Näin ollen yli huollan autoa n 12e edestä kuukaudessa tehtaan 30 000km vaihtoväliin nähden.
                          BMW i4 M50, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 1996
                            • Tampere/kainuu

                            Originally posted by makebm5 View Post
                            Itse vaihtelen n 15 000km välein. Näin ollen yli huollan autoa n 12e edestä kuukaudessa tehtaan 30 000km vaihtoväliin nähden.
                            Tuohon on tulossa muutos. Moottorin suunnittelijat todenneet jo alun alkaenkin liian pitkiksi nämä long life tyyliset huoltovälit. Kovat paineet huoltokulujen minimoimisessa kantaa nyt vähän vääränlaista hedelmää.
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2732
                              • Tampere

                              Originally posted by zakspeed View Post
                              Tuohon on tulossa muutos.
                              Kerro lisää? Millaisia muutoksia ja millaisin perustein?
                              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6325
                                • P-Pohjanmaa

                                Originally posted by makebm5 View Post
                                Itse vaihtelen n 15 000km välein. Näin ollen yli huollan autoa n 12e edestä kuukaudessa tehtaan 30 000km vaihtoväliin nähden.
                                Sama homma täällä ja ilman isompia on menty
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎