Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 525 DA Xdrive - ei pysy käynnissä. *VIKA KORJATTU*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2732
    • Tampere

    Originally posted by suppari View Post
    Tarpeeksi välystä> ahtimen iso pyörintänopeus>ottaa kiinni koteloon> turbiinin voima riittää halkaisemaan imupyörän.
    Kiitos selvennyksestä. Tämäkin vasta 191 tkm ajettu, joten nuo ilmeisesti saattavat mennä hyvinkin varhaisessa vaiheessa?
    Last edited by JaniLap; 19-09-2018, 23:07. Reason: Täsmällisempi km-lukema
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      Originally posted by JaniLap View Post
      Kiitos selvennyksestä. Tämäkin reilusti alle 200 tkm ajettu, joten nuo ilmeisesti saattavat mennä hyvinkin varhaisessa vaiheessa?
      Pikkuturbo kyllä, viallisia isoja ei ole tullut toistaiseksi vastaan.
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        Originally posted by suppari View Post
        Pikkuturbo kyllä, viallisia isoja ei ole tullut toistaiseksi vastaan.
        Itsellä on 230tkm 535d jossa iso turbo väljä, erittäin selvä päittäisvälys ahtimessa mutta vielä toimii ja 365hp löytyi kun penkitettiin.
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • racediesel
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 248
          • porvoo

          mulla olisi 13tkm ajettu täydellinen tuplaturbosarja n57 535d:hen 313hv. 900e koko paketti.
          Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
          Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
          Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
          Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
          Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
          BMW 330d-00 250hv ja 630nm
          BMW 330D-05 vakio 2005
          BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
          BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
          BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4629
            • Tampere

            Originally posted by suppari View Post
            Ei oltu kaukana ei Mutta, esim 535d n57 jossa on käytännössä samanlainen ahdinpaketti/ohjaus, käy kyllä vaikka on pikkuahtimen imusiipi keskeltä halki ja ahdin ei pyöri mihinkään. About 2-3vk sitten juuri oli tällainen.
            Halkeaako tuo pikkusiipi sitten keskeltä tuosta akselilta ja kiilaa itsensä tuonne jumiin? Eli akseli ei pyöritä enää imusiipeä?

            Tälläisiäkin tullut nähtyä ja kyllä näistäkin ilma kulkee vielä läpi. Tässä akseli poikki
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • aaronp
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 908
              • Pirkanmaa

              Tälläistä jälkeä

              Siivet murskana ja akseli muisto vain...


              Click image for larger version

Name:	10EFFD91-88D8-4C66-8E21-91C032450B0C.jpg
Views:	1
Size:	61.1 KB
ID:	4836793

              EDIT. Tulipa surkeana kuva, pro tippsejä kuvan liittämiseen?

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4629
                • Tampere

                Originally posted by aaronp View Post
                Tälläistä jälkeä

                Siivet murskana ja akseli muisto vain...


                [ATTACH]150738[/ATTACH]

                EDIT. Tulipa surkeana kuva, pro tippsejä kuvan liittämiseen?
                Oho. Johan on heikossa hapessa. :think

                Turbotohtorilla tutut on korjauttaneet vanhoja turboja menestyksellä. Tuon kuvassa olleen VNT-antimen korjaus tais maksaa 700€.

                Kuvan liittämiseen helppo paikka on imgur.com -> new post -> ja voit valita kuvan joko koneelta tai liittää sen työpöydältä.
                Sitten oikea yläkulman päälle menee niin tulee nuoli. Siitä -> get share links -> sitten klikkaat BBCode kohdasta copy. Tämä kopio kuvaan linkin jonka voi liittää suoraan foorumille. Tuossa vielä muutama kuva selventämään asiaa. Helppoa kun pääsee hommasta jujulle...


                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • aaronp
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 908
                  • Pirkanmaa

                  Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.


                  Tuosta parempaa laatua

                  Comment

                  • aaronp
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2005
                    • 908
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by fraatti View Post
                    Oho. Johan on heikossa hapessa. :think

                    Turbotohtorilla tutut on korjauttaneet vanhoja turboja menestyksellä. Tuon kuvassa olleen VNT-antimen korjaus tais maksaa 700€.
                    700€ kuulostaa rajulta, ottaen huomioon että ”markkinahinta” esim. VNT ahtimen korjaukselle on 250-350€ luokkaa ja ”uuden” tehdaskunnostetun saa yleensä 500-600 nurkille.

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4629
                      • Tampere

                      Originally posted by aaronp View Post
                      700€ kuulostaa rajulta, ottaen huomioon että ”markkinahinta” esim. VNT ahtimen korjaukselle on 250-350€ luokkaa ja ”uuden” tehdaskunnostetun saa yleensä 500-600 nurkille.
                      Tuosta ei jäänyt enää muuta vanhaa kuin molemmat kotelot joita käsittääkseni niitäkin oli jouduttu koneistamaan. Kyseessä oli tutun auto enkä tarkalleen muista mitä hän sanoi että tuolle kaikenkaikkiaan oli jouduttu tekemään. Lisäksi tuolta pajalta löytyy laite millä VNT-antimen pystyy säätämään. Näitä värkkejä ei kait täällä suomenmaalla montaa ole. Ja tietysti plussana myös se että auto oli ajossa taas muutaman päivän seisokin jälkeen.

                      edit. löysinkin tuosta parempaa todistetta. 640€ se olikin maksanut.


                      Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.

                      Tuolla liikkeen sivuilla on kaikki muitakin mielenkiintoisia kuvia...

                      Ja näistä "korjatuista" sen verran että ainakin maailmalta tulee sellaisia "korjattuja" joiden elinikä on aivan jotain muuta kuin mitä uudella. Ja tulee tälläisiä kuulemma suomestakin...

                      Olin eräässä liikkeessä säädättämässä pyöränkulmia ja olin hallin puolella ja totesin asentajalle että onko tuosta pakusta turbo mennyt. Sanoi että oli ja edellinen oli mennyt noin vuosi aikaisemmin. Sanoi että jotkut maailmalta tilatut turbot ovat aivan luokattoman huonosti korjattu. Totesi että tuus kattoon millaista sinne nyt laitetaan sisään. Kuulemma laadulla ei väliä koska auto oli liikkeen ja myynnissä. Otin tuosta sitten kuitenkin kuvan että miltä se näytti. Ja olihan se jälki melko karskin näköistä. Pesä ei näytä kovin hääville ja samoin yhden siiven reuna on jostain syystä aivan tylppä. En mää moista omaan autooni ainakaan huolisi.

                      Last edited by fraatti; 21-09-2018, 07:17.
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        Ennen myös käytin turbotohtoria, mutta laatu on heikentynyt todella pahasti. Ensin kielletään ja haukutaan softaa ja lopuksi kuitenkin ahtimen rakentamisessa on tullut virhe. Tympii nyppiä ahdinta monta kertaa. Proturbo ja homma toimii!
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2732
                          • Tampere

                          Originally posted by VolvoTDi View Post
                          Ennen myös käytin turbotohtoria, mutta laatu on heikentynyt todella pahasti. Ensin kielletään ja haukutaan softaa ja lopuksi kuitenkin ahtimen rakentamisessa on tullut virhe. Tympii nyppiä ahdinta monta kertaa. Proturbo ja homma toimii!
                          Sivusta kommentoin lukemaani:

                          Onko näin tapahtunut useastikin, ja muillekin kuin sinulle? Onko väitteesi yleistettävissä kyseisen elinkeinonharjoittajan toimintaan?

                          Minusta tällaisten toista yrittäjää kohtaan esitettyjen ja varsin tulkinnanvaraista mustamaalaamista sisältävien kommenttien julkaiseminen on vähintäänkin arveluttavaa.

                          Mikäli on jotakin painamassa hampaankolossa, niin eikö epäselvyydet kannattaisi selvitää henkilökohtaisesti kahden kesken, sen sijaan että pettymystä puretaan tänne nettiin kaikkien nähtäville?

                          En väitä että asiat aina menevät parhain päin tai että ymmärrys oiisi välttämättä molemmin puolista - ihmisiä kun ollaan, mutta siinä vaiheessa kun lähtee toisen elinkeinotoimintaa kritisoimaan, niin voisi olla hyvä pohtia hetki itsekseen, miltä itsestä tuntuisi että toinen elinkeinonharjoittaja mustamaalaisi sinua julkisesti?
                          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • makkis
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 5152
                            • Kouvola, Savisto

                            Originally posted by JaniLap View Post
                            Sivusta kommentoin lukemaani:

                            Onko näin tapahtunut useastikin, ja muillekin kuin sinulle? Onko väitteesi yleistettävissä kyseisen elinkeinonharjoittajan toimintaan?

                            Minusta tällaisten toista yrittäjää kohtaan esitettyjen ja varsin tulkinnanvaraista mustamaalaamista sisältävien kommenttien julkaiseminen on vähintäänkin arveluttavaa.

                            Mikäli on jotakin painamassa hampaankolossa, niin eikö epäselvyydet kannattaisi selvitää henkilökohtaisesti kahden kesken, sen sijaan että pettymystä puretaan tänne nettiin kaikkien nähtäville?

                            En väitä että asiat aina menevät parhain päin tai että ymmärrys oiisi välttämättä molemmin puolista - ihmisiä kun ollaan, mutta siinä vaiheessa kun lähtee toisen elinkeinotoimintaa kritisoimaan, niin voisi olla hyvä pohtia hetki itsekseen, miltä itsestä tuntuisi että toinen elinkeinonharjoittaja mustamaalaisi sinua julkisesti?
                            Eihän se välttämättä kivalta tunnu, mutta kyllä se pitää iskostaa jokaisen päähän että jos tekee hommat vituiks eikä niitä korjaa niin kyllähän harrastajia/mahdollisia palvelun käyttäjiä PITÄÄ varoittaa ja sanaa levittää.

                            Tuota en täällä Btcf:llä ymmärrä että miksi muita ei saisi varoittaa? Siitä hyökätään aina kimppuun.

                            Olen itse käyttänyt turbotohtoria muutaman kerran.
                            En kommentoi asiaa sen enempää.
                            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2732
                              • Tampere

                              Originally posted by makkis View Post
                              Tuota en täällä Btcf:llä ymmärrä että miksi muita ei saisi varoittaa? Siitä hyökätään aina kimppuun.
                              Kasvottomassa verkkoviestinnässä on aina mahdollisuus tulkinnanvaraisuuteen - siinä missä yksi tulkitsee viestin sanoman panetteluna ja osaamisen vähättelynä, toinen näkee sen hyvää tarkoittavana ja varoittavana eleenä. Ja joku kolmas saattaa tulkita viestin omalla tavallaan.
                              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4629
                                • Tampere

                                Originally posted by makkis View Post
                                Tuota en täällä Btcf:llä ymmärrä että miksi muita ei saisi varoittaa? Siitä hyökätään aina kimppuun.

                                Olen itse käyttänyt turbotohtoria muutaman kerran.
                                En kommentoi asiaa sen enempää.
                                Oletan että sinulla on huonoja kokemuksia? Tutuilla on käynyt tuolla usempia turboja ja niissä ei ole ollut mitään sanomista. X5 3.0sd molempien turbojen korjaus/huolto taisi olla noin 600€

                                Sen sijaan Tampereen itäsenä naapurina olevassa kunnassa missä toimii vastaava paja, huonoja kokemuksia löytyy sekä asiakaspalvelusta että muustakin.
                                Last edited by fraatti; 22-09-2018, 00:37.
                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎