Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 525 DA Xdrive - ei pysy käynnissä. *VIKA KORJATTU*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    Originally posted by zakspeed View Post
    Tuohon on tulossa muutos. Moottorin suunnittelijat todenneet jo alun alkaenkin liian pitkiksi nämä long life tyyliset huoltovälit. Kovat paineet huoltokulujen minimoimisessa kantaa nyt vähän vääränlaista hedelmää.

    Periaatteessahan nuo long life vaihtovälit ovat päästöluokkien aiheuttamaa paskaa.
    Auton eliniän päästöihin lasketaan myös kuinka monta kertaa sen iän aikana öljyt vaihdetaan yms. Ja päästöarvoihin saadaan iso ero kun muutetaan moottorin öljynvaihto väliksi 30tkm ja vaihdelaatikkoon ikiöljyt jne.
    Ei noita oikeasti tuollaisiksi väleiksi suositeltaisi ellei olisi muita vaatimuksia olemassa jotka ajaa niihin.
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4628
      • Tampere

      Originally posted by makebm5 View Post
      Taitaa parasta "huoltoa" turbolle olla öljynvaihdoista huolehtiminen sekä jos on ajellut raskaalla kaasujalalla antaa hetken käydä ennen sammutusta.
      Veikkaan että pitkät 30 000- 50 000km vaihto välit käy myös turbon päälle.
      Kyllä se näin on, hyvä öljy on kaiken A ja O. Täältä kun katsoo kuinka moni turboon liittyvä rikkoontuminen johtuu öljystä niin litania on melko pitkä.

      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • aaronp
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 908
        • Pirkanmaa

        Päivitystä... Ilmiömäinen juttu mutta vieläkin odotellaan turboa. Ensimmäinen toimitus kaatui saatavuusongelmiin, nyt odotellaan uutta.

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4628
          • Tampere

          Originally posted by aaronp View Post
          Päivitystä... Ilmiömäinen juttu mutta vieläkin odotellaan turboa. Ensimmäinen toimitus kaatui saatavuusongelmiin, nyt odotellaan uutta.
          Oho, johan on aikaa vierähtänyt.

          Vanhan kunnostus ei olisi onnistunut?
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • aaronp
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 908
            • Pirkanmaa

            On ollut harvinaisen tuskainen juttu löytää ko. ahdin... Nyt sellainen kuitenkin saatiin ja alkuviikosta alkaa kasaus.

            Vanhassa ahtimessa on ehjää enää kuoret, ja nekin vaatisivat kunnostuksen eli uudella mennään.

            Josko se pikkuhiljaa tästä, auto on seissyt nyt 4 kuukautta. Mukavahan se olisi ajoon saada

            Comment

            • aaronp
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 908
              • Pirkanmaa

              Päivitys tilanteeseen!

              Vanha (kahdesta pienempi) ahdin napattiin irti, ja se oli totisesti kokenut täystuhon. Akselikin oli halki, mutta _onneksi_ metallin palasia jne. ei ollut kulkeutunut isomman ahtimen ruuaksi.

              Uusi ahdin lyötiin paikalleen, kasattiin lähes koko imu- ja pakopuoli jotka oli purettu tarkistuksia varten sekä tehtiin samalla huolto-ohjelman mukainen määräaikaishuolto.

              Olin sopinut asentajan kanssa, että saan tehdä ensimmäisen startin ( ), ja pelonsekaisin tuntein napista käyntiin.

              Hienostihan se tottakai meni, ja nyt voidaan olla varmoja siitä että vika on korjaantunut. Tässä sai tavallaan kokea uudelleen autonsa ”ensifiiliksen”, koska mm. valtavien ahtimen toimitusvaikeuksienkin myötä se loppujen lopuksi seisoi 5kk. Pitkä aika, mutta onneksi autolle ei sinänsä ollut akuuttia tarvetta arjessa.

              Mielenkiintoinen projekti, joka ei loppujen lopuksi tullut maksamaan isoja summia. En ole tarkempaa kirjanpitoa tehnyt, mutta kokonaiskustannukset lienee jossain 2-3t€ välillä, jossa on mukana merkkiliikkeeseen mennyt viitisen sataa.

              KIITOS KAIKILLE ASIASSA AUTTANEILLE! Erityismaininta Janille, korvaamatonta apua asian selvittämiseen ja vikavaihtoehtojen poissulkemiseen.

              Mukavasti tuli nelikko kuntoon talven liukkaille, tosin F06 frozen broze-värillä on alkanut aiheuttamaan ostohaluja:think

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎