Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kanja
    replied
    Mitä öljyä porukka käyttää 5-sarjan dieseleissä?
    Aikaisemmissa autoissa tullut käytettyä Teboil diamond diesel 5W-40 -öljyä.
    Täyttää ainakin vaadittavat luokitukset, mutta uskaltaako tuota omaan autoon kaataa, (-11 530xd) vai ostetaanko jotain laadukkaampaa? Mielipiteitä?

    Leave a comment:


  • Miqo993
    replied
    Onko kellään kokemuksia vaihteiston öljynvaihdosta huuhtelukoneella?
    Last edited by Miqo993; 05-08-2019, 22:05.

    Leave a comment:


  • >Jon1<
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    Onko hainevä millä katossa kiinni? F11
    joskus tätä ihmettelin netistä kun katon teippausta mietin niin jollain 2 puolisella teipillä tai silikoonilla se vissiin on

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Onko hainevä millä katossa kiinni? F11

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by salmol View Post
    Kannattaisi varmaan vaihteiston adaptaatioiden nollaus tehdä, jos ei ole vielä tehty.
    Eilen tein nollauksen. Isompaa rytkädystä ei ole tullut mutta nyt tulee liikkeelle lähtiessä kun 10-15 vauhdit saavutettu toisinaan peräkkäinen kaksi pienempää. Selkeästi voimalinja tärähtää tuolloin.
    EDIT Oliko arvojen nollaamisen jälkeen joku erityinen ajosuorite tehtävä?
    Last edited by makebm5; 30-07-2019, 13:56.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Kyllä ne nuo 345 pitäisi olla, tosin levyn paksuuden mittaus on aika helppoa vanteen ollessa paikallaankin jos on vähänkään isommat vanteet... Onnistuu vaikka rulla mitalla riittävä tarkkuus (~20 vs. 24 mm). tietysti kuluneena ne on muutaman millin ohuemmat.
    Joo näin tuli tehtyä ja 24mm oli paksuus eli isommat levyt takanakin.

    Realoem.com sanoo näin:

    The following recommendation applies
    to vehicles more than 48 months old:
    - Replace retaining spring
    refer to Repair Manual!
    Jostain luin että F-sarjalaisissa nuo klipsut/jouset olisi tärkeää vaihtaa aina palojen vaihdon yhteydessä. Zimmermanin palojen mukana ei tullut uusia ja bemarin omat maksaa 100e/kaikille jarruille :think melko suolainen hinta tai sitten käsitin jotain todella pahasti väärin...
    Last edited by Driver22; 29-07-2019, 16:36.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Kyllä ne nuo 345 pitäisi olla, tosin levyn paksuuden mittaus on aika helppoa vanteen ollessa paikallaankin jos on vähänkään isommat vanteet... Onnistuu vaikka rulla mitalla riittävä tarkkuus (~20 vs. 24 mm). tietysti kuluneena ne on muutaman millin ohuemmat.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Laita tähän 7 viimestä vinistä ja katso mitä varusteita autosta löytyy
    https://decoder.bvzine.com/
    530D Xdrive (06/2011) tarvitsisi uudet takajarrulevyt. Realoem tarjoaa kolmea vaihtoehtoa, normaali 345x24mm, sitten "vahvistetut jarrut" 345x24mm ja viimeisenä 330x20mm. Ei nyt tässä työreissulla saa takarengasta irti mittausta varten niin onko kellään tietoa mitkähän tuonne varmuudella kuuluu?

    345mm "vahvistetut jarrut": For vehicles with Reinforced brakes S102A=Yes

    Pienemmillä 330 levyillä olisi tälläinen optio merkitty: Equipment, brake syst. country-specific S212A=Yes

    S102A tai S212A ei löydy varustelistalta joten tuo perus 345 lienee oikea? Varaosaliikkeessäkään eivät olleet varmoja.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    530D Xdrive (06/2011) tarvitsisi uudet takajarrulevyt. Realoem tarjoaa kolmea vaihtoehtoa, normaali 345x24mm, sitten "vahvistetut jarrut" 345x24mm ja viimeisenä 330x20mm. Ei nyt tässä työreissulla saa takarengasta irti mittausta varten niin onko kellään tietoa mitkähän tuonne varmuudella kuuluu?

    345mm "vahvistetut jarrut": For vehicles with Reinforced brakes S102A=Yes

    Pienemmillä 330 levyillä olisi tälläinen optio merkitty: Equipment, brake syst. country-specific S212A=Yes

    S102A tai S212A ei löydy varustelistalta joten tuo perus 345 lienee oikea? Varaosaliikkeessäkään eivät olleet varmoja.
    Laita tähän 7 viimestä vinistä ja katso mitä varusteita autosta löytyy
    Free BMW VIN decoder to check your BMW VIN and show full vehicle specification, including BMW vehicle options and production info. Do a VIN lookup online!

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    530D Xdrive (06/2011) tarvitsisi uudet takajarrulevyt. Realoem tarjoaa kolmea vaihtoehtoa, normaali 345x24mm, sitten "vahvistetut jarrut" 345x24mm ja viimeisenä 330x20mm. Ei nyt tässä työreissulla saa takarengasta irti mittausta varten niin onko kellään tietoa mitkähän tuonne varmuudella kuuluu?

    345mm "vahvistetut jarrut": For vehicles with Reinforced brakes S102A=Yes

    Pienemmillä 330 levyillä olisi tälläinen optio merkitty: Equipment, brake syst. country-specific S212A=Yes

    S102A tai S212A ei löydy varustelistalta joten tuo perus 345 lienee oikea? Varaosaliikkeessäkään eivät olleet varmoja.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Sen olen itse huomannut että kun DPF:n polton pyynti on päällä ja poltto alkaa, silloin tuo mittari nousee huomattavasti nopeammin tuonne 100 asteeseen. Toki polton aikana pakolämmöt nousee merkittävästi mutta ei kai sen pitäisi kovin nopeasti näkyä öljyn lämmössä.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Vanhemmissa on oma anturi pääöljykanavassa ja uudemmissa on yhdistetty öljynpaine/lämpötila anturi. Sitä en tiedä milloin tuo on vaihtunut. Helpoiiten taitaa nähdä kun katsoo lohkon kylkeen kuskinpuolelle, jossa on öljynpaineanturi. Jos sen liittimessä on olme johtoa, on myös lämpötilamittaus samassa. Vanhempien erillisen anturin tarkkaa sijaintia en osaa sanoa, mutta veikkaan että jossain lohkon kyljessä se on sekin.
    Pöyhäsin asiaa hiukan niin näissä N57:ssa ei ole ainakaan vielä mitään muuta kuin öljynpainekytkin lohkonkyljessä. Johto oli siitä itsellä eilen irti ja yksi nasta törötti siitä liittimestä kuten tässäkin. Se on vain öljynpainekytkin.



    Siksi kysyin asiaa koska tapasin väitteen jossa väitettiin että tuo lämpötila on joku laskennallinen arvo todellisen öljynlämmön sijaan ja saattaa näyttää huomattavasti korkeampaa lämpötilaa kuin mitä todellisuus on. Tavallaan mittari kertoo vain että koska autolle on turvallista antaa happea lämpötilojen puolesta. Tämän väitteen todenperäisyyden haluaisin tietää.

    Esimerkkinä hän kertoi carlyn kertoneen öljynlämmöksi 60 astetta, auton mittariston 100 astetta ja välittömästi kiposta mitattaessa öljyjä vaihdettaessa lämpötila oli 56 astetta. Samoin samassa keskustelussa tulee ilmi se että miten öljy voisi lämmetä muutaman kilometrin ajon jälkeen 100 asteeseen tai olla edellisen ajon jäljiltä vielä kuumaa vaikka ajosta voi olla jo monta tuntia aikaa.

    Kuvauksen perusteella "käyntilämpötila" voisi kuvata mittaria paremmin kuin öljynlämpötila.

    "As for the oil temperature.

    The display in the AI ​​is a mixed display based on no singular value.

    It summarizes various temperatures (including those measured in the sump) to a functional value and should give the driver an idea of ​​the "operating temperature" (as in the driver's guide) or "system temperature"."

    Tasoanturissa on lämpötilamittausjoissain malleissa.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Mistä tuo mittaus tulee?
    Vanhemmissa on oma anturi pääöljykanavassa ja uudemmissa on yhdistetty öljynpaine/lämpötila anturi. Sitä en tiedä milloin tuo on vaihtunut. Helpoiten taitaa nähdä kun katsoo lohkon kylkeen kuskinpuolelle, jossa on öljynpaineanturi. Jos sen liittimessä on kolme johtoa, on myös lämpötilamittaus samassa. Vanhempien erillisen anturin tarkkaa sijaintia en osaa sanoa, mutta veikkaan että jossain lohkon kyljessä se on sekin.
    Last edited by atcc; 26-07-2019, 13:58.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Moottoriöljyn lämpötilan, ja kertoo myös että on ihan normaalissa lämmössä
    Mistä tuo mittaus tulee?

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Moottoriöljyn lämpötilan, ja kertoo myös että on ihan normaalissa lämmössä

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎