Mitä öljyä porukka käyttää 5-sarjan dieseleissä?
Aikaisemmissa autoissa tullut käytettyä Teboil diamond diesel 5W-40 -öljyä.
Täyttää ainakin vaadittavat luokitukset, mutta uskaltaako tuota omaan autoon kaataa, (-11 530xd) vai ostetaanko jotain laadukkaampaa? Mielipiteitä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by salmol View PostKannattaisi varmaan vaihteiston adaptaatioiden nollaus tehdä, jos ei ole vielä tehty.
EDIT Oliko arvojen nollaamisen jälkeen joku erityinen ajosuorite tehtävä?Last edited by makebm5; 30-07-2019, 13:56.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostKyllä ne nuo 345 pitäisi olla, tosin levyn paksuuden mittaus on aika helppoa vanteen ollessa paikallaankin jos on vähänkään isommat vanteet... Onnistuu vaikka rulla mitalla riittävä tarkkuus (~20 vs. 24 mm). tietysti kuluneena ne on muutaman millin ohuemmat.
Realoem.com sanoo näin:
The following recommendation applies
to vehicles more than 48 months old:
- Replace retaining spring
refer to Repair Manual!Last edited by Driver22; 29-07-2019, 16:36.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Driver22 View Post
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostLaita tähän 7 viimestä vinistä ja katso mitä varusteita autosta löytyy
https://decoder.bvzine.com/530D Xdrive (06/2011) tarvitsisi uudet takajarrulevyt. Realoem tarjoaa kolmea vaihtoehtoa, normaali 345x24mm, sitten "vahvistetut jarrut" 345x24mm ja viimeisenä 330x20mm. Ei nyt tässä työreissulla saa takarengasta irti mittausta varten niin onko kellään tietoa mitkähän tuonne varmuudella kuuluu?
345mm "vahvistetut jarrut": For vehicles with Reinforced brakes S102A=Yes
Pienemmillä 330 levyillä olisi tälläinen optio merkitty: Equipment, brake syst. country-specific S212A=Yes
S102A tai S212A ei löydy varustelistalta joten tuo perus 345 lienee oikea? Varaosaliikkeessäkään eivät olleet varmoja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Driver22 View Post530D Xdrive (06/2011) tarvitsisi uudet takajarrulevyt. Realoem tarjoaa kolmea vaihtoehtoa, normaali 345x24mm, sitten "vahvistetut jarrut" 345x24mm ja viimeisenä 330x20mm. Ei nyt tässä työreissulla saa takarengasta irti mittausta varten niin onko kellään tietoa mitkähän tuonne varmuudella kuuluu?
345mm "vahvistetut jarrut": For vehicles with Reinforced brakes S102A=Yes
Pienemmillä 330 levyillä olisi tälläinen optio merkitty: Equipment, brake syst. country-specific S212A=Yes
S102A tai S212A ei löydy varustelistalta joten tuo perus 345 lienee oikea? Varaosaliikkeessäkään eivät olleet varmoja.
Leave a comment:
-
-
530D Xdrive (06/2011) tarvitsisi uudet takajarrulevyt. Realoem tarjoaa kolmea vaihtoehtoa, normaali 345x24mm, sitten "vahvistetut jarrut" 345x24mm ja viimeisenä 330x20mm. Ei nyt tässä työreissulla saa takarengasta irti mittausta varten niin onko kellään tietoa mitkähän tuonne varmuudella kuuluu?
345mm "vahvistetut jarrut": For vehicles with Reinforced brakes S102A=Yes
Pienemmillä 330 levyillä olisi tälläinen optio merkitty: Equipment, brake syst. country-specific S212A=Yes
S102A tai S212A ei löydy varustelistalta joten tuo perus 345 lienee oikea? Varaosaliikkeessäkään eivät olleet varmoja.
Leave a comment:
-
-
Sen olen itse huomannut että kun DPF:n polton pyynti on päällä ja poltto alkaa, silloin tuo mittari nousee huomattavasti nopeammin tuonne 100 asteeseen. Toki polton aikana pakolämmöt nousee merkittävästi mutta ei kai sen pitäisi kovin nopeasti näkyä öljyn lämmössä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by atcc View PostVanhemmissa on oma anturi pääöljykanavassa ja uudemmissa on yhdistetty öljynpaine/lämpötila anturi. Sitä en tiedä milloin tuo on vaihtunut. Helpoiiten taitaa nähdä kun katsoo lohkon kylkeen kuskinpuolelle, jossa on öljynpaineanturi. Jos sen liittimessä on olme johtoa, on myös lämpötilamittaus samassa. Vanhempien erillisen anturin tarkkaa sijaintia en osaa sanoa, mutta veikkaan että jossain lohkon kyljessä se on sekin.
Siksi kysyin asiaa koska tapasin väitteen jossa väitettiin että tuo lämpötila on joku laskennallinen arvo todellisen öljynlämmön sijaan ja saattaa näyttää huomattavasti korkeampaa lämpötilaa kuin mitä todellisuus on. Tavallaan mittari kertoo vain että koska autolle on turvallista antaa happea lämpötilojen puolesta. Tämän väitteen todenperäisyyden haluaisin tietää.
Esimerkkinä hän kertoi carlyn kertoneen öljynlämmöksi 60 astetta, auton mittariston 100 astetta ja välittömästi kiposta mitattaessa öljyjä vaihdettaessa lämpötila oli 56 astetta. Samoin samassa keskustelussa tulee ilmi se että miten öljy voisi lämmetä muutaman kilometrin ajon jälkeen 100 asteeseen tai olla edellisen ajon jäljiltä vielä kuumaa vaikka ajosta voi olla jo monta tuntia aikaa.
Kuvauksen perusteella "käyntilämpötila" voisi kuvata mittaria paremmin kuin öljynlämpötila.
"As for the oil temperature.
The display in the AI is a mixed display based on no singular value.
It summarizes various temperatures (including those measured in the sump) to a functional value and should give the driver an idea of the "operating temperature" (as in the driver's guide) or "system temperature"."
Tasoanturissa on lämpötilamittausjoissain malleissa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostMistä tuo mittaus tulee?Last edited by atcc; 26-07-2019, 13:58.
Leave a comment:
-
-
Moottoriöljyn lämpötilan, ja kertoo myös että on ihan normaalissa lämmössä
Leave a comment:
-
Leave a comment: