Originally posted by Driver22
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Muutama tuhat nyt takana zimmermanin paloilla eikä nuo mielestäni kyllä pölyä yhtään.
Leave a comment:
-
-
Hyvät jarrupalat hakusessa eteen. Orkkiksilla menty nyt ja ainakin näin loppumetreillä tuppaavat vähän suttaamaan vannetta.
Eli vinkkejä hyvistä merkeistä otetaan vastaan.
Leave a comment:
-
-
Kyllä tuo ihan ominaisuus on. Itelläni sama. Laatikko kai luulee että nyt pysähdytään kokonaan ja valmistautuu siihen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PNM2 View PostEikös toi käytös ole nimenomaan tämän laatikon ominaisuus? Kyllä sitä on täälläkin yritetty fiksata sekä öljyjä vaihtamalla että kaasunvasteen ja laatikon adaptaatioiden nollaamisella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PNM2 View PostEikös toi käytös ole nimenomaan tämän laatikon ominaisuus? Kyllä sitä on täälläkin yritetty fiksata sekä öljyjä vaihtamalla että kaasunvasteen ja laatikon adaptaatioiden nollaamisella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostOsaako kukaan vastata tähän, eli 518da nykäisee ja menee hetki ennen kuin alkaa auto vetämään, jos esim. menee liikenneympyrään ja hidastaa 10km/h nopeuteen, siitä painaa kaasua 25% ja auto hieman nykäisee ja miettii. Mietin, onkohan kyseessä laatikon antautuminen (muuten toimii erittäin hyvin, vaihdot hyvät ei nykimistä vaihdoissa) vai esim. dpf tukkeutunut tai peräöljyt vaihtoon ? Suuttimet tukossa? Ilmenisikö vikaa myös kiihdytyksissä tällöin ? (186tkm ajettu motti)
391tkm ajettu autolla, eli dpf saattaa olla kyllä aika tukossa jo. Pitänee tuo kokeilla koodaamalla polttaa ja katsoa täyttöaste. Laatikon öljyt ja peräöljyt menee jossain välissä vaihtoon.
Leave a comment:
-
-
Osaako kukaan vastata tähän, eli 518da nykäisee ja menee hetki ennen kuin alkaa auto vetämään, jos esim. menee liikenneympyrään ja hidastaa 10km/h nopeuteen, siitä painaa kaasua 25% ja auto hieman nykäisee ja miettii. Mietin, onkohan kyseessä laatikon antautuminen (muuten toimii erittäin hyvin, vaihdot hyvät ei nykimistä vaihdoissa) vai esim. dpf tukkeutunut tai peräöljyt vaihtoon ? Suuttimet tukossa? Ilmenisikö vikaa myös kiihdytyksissä tällöin ? (186tkm ajettu motti)
391tkm ajettu autolla, eli dpf saattaa olla kyllä aika tukossa jo. Pitänee tuo kokeilla koodaamalla polttaa ja katsoa täyttöaste. Laatikon öljyt ja peräöljyt menee jossain välissä vaihtoon.Last edited by Sisäänajettu; 07-09-2019, 22:50.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kanja View PostTäysin sama homma oli itsellänikin. Ruuvi oli yhdessä renkaassa ja hitaasti laski paineet. Mutta onko F11 x-drivessa erilliset anturit?
Itsellä ei ainakaan löytynyt vanteista mitään antureita ja silti rengaspainevalvonta ilmoitti tyhjästä renkaasta.
Leave a comment:
-
-
Paistinpannu on paikallaan ja se lentää mäkeen ja tilalle TT-thermo joko 1000 tai 1500 wattisena. Itsellä on käytännössä 3 eri paikkaa missä autoa tulee talvella pidettyä roikassa, niin pitää selvittää onko ne 10 vai 16 amppeerin sulakkeilla. Olisihan se kiva kun olisi vaikka 1700w sisälämmitin ja 1500w koneelle Toki viime talven perusteella 1000w riittää kyllä 3l dieselille hyvinkin. Mutta jotta 10A sulakkeet kestää niin 2300 watin yhteisteho on se maksimi :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MattiMan View PostItse totesin käytännössä tämän varusteen hyödyn (vaikkakin mittaa minulla rengaspaineet pyörien nopeuserosta).
Ruuvi oli uponnut kitkarenkaaseen ja mutta paine laski renkaassa tosi hitaasti. Vasta noin 1,5 baarissa hälytti. En talvella ollut havainnut tätä ollenkaan.
Itsellä ei ainakaan löytynyt vanteista mitään antureita ja silti rengaspainevalvonta ilmoitti tyhjästä renkaasta.
Leave a comment:
-
-
Tuohon sisätilalämppäriin...itsellä ollut jo monessa autossa n.-80 luvun lopusta hankittu kooltaan iso lämppäri. Mittoja jos arvailen, niin, leveyttä vois olla n.35-40 cm, korkeutta n.7-10cm, syvyys myös reilu, n.40-50cm.
Suurin huomion arvo mielestäni on se, kuinka iso puhallin laitteessa on ja kuinka paljon sieltä tulee ilmaa. Tämä siis tässä vanhassa rohjossa...
Tärkeää on myös se ,että ilma suunnataan ylös...
Tehoja on kaksi , 5,5-/600w ja tuplat noista. Nämä siis arvioita, koska en nyt tarkalleen muista mitä ne oikeasti on.
Jos auto on taivasalla ja lämpötila on alle nollan ja -10 asteen välillä, niin lämmitykseen riittää Max. 45min. Silloin ikkunat ovat sulana.
Tästä kylmemmät ilmat taivasalla menee n. 3h lämmityksen.
Minulle siis riittää, että ikkunat on autosta sulat.
Moottori lämpenee saman aikaa "paistinpannulla" , eikä ole vielä jäänyt käynnistymättä.
Eli: ei ne tehot mitään ratkaise, jos ei ymmärrä perusasioita.... Saa vetää herneitä ihan vapaasti....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostNiin no joo, en itse tuota niin tärkeänä varusteena pidä. Mutta jos tuohon hintaan anturisarjan saa niin mikäs siinä. Silloin voinee harkita noiden ostamista :think
Itse totesin käytännössä tämän varusteen hyödyn (vaikkakin mittaa minulla rengaspaineet pyörien nopeuserosta).
Ruuvi oli uponnut kitkarenkaaseen ja mutta paine laski renkaassa tosi hitaasti. Vasta noin 1,5 baarissa hälytti. En talvella ollut havainnut tätä ollenkaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKyllähän tuohon tehontarpeeseen vaikuttaa aika radikaalisti auton lämpöä hukkaava pinta-ala (etenkin lasipinta), joka farkussa on selvästi suurempi. Eli minä sanoisin, että kovilla pakkasilla 1200 W maksimiteho jää isossa farkussa aika naftiksi, vaikka sitä huudattais maailman tappiin.
Pointtini oli se, että suunnatkaa lämmitin niin ettei kylmä/märkä lattia viilennä lämmittimen ilmavirtaa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: