Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fraatti
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Auto on muuten pelannut todella hyvin. Ei ole ollut mitään käyntihäiriöitä eikä käyntiäänessä ole mitään moitittavaa.
    Seuraava kysymys sitten on että mistä noita suuttimia kannattais hommata?
    Onko mitään kannatusta kokeilla käytetyllä suuttimella, miten vaikuttaa noihin arvoihin.
    Voihan suuttimen vaihtaa sylinteristä toiseen jos haluaa varmistaa että vika on varmasti siinä. Pohjatiiviste vain tarvitsee vaihtaa samalla.

    Pikaisesti selattuna uusi 200€ ja korjattu 120€(+pantti 50 €)

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Kannattiko näissä suutinhommissa tehdä ensin se ohivuototesti kaikille suuttimille ennen kuin vaihtaa jotakin tiettyä suutinta sen korjausarvon perusteella? Meinaan kompensoiko nuo suuttimet toisiaan ja vika saattoi olla jossakin toisessa suuttimessa vaikka kyseisen suuttimen korjausarvo ei näyttänytkään suurelta? Vai muistanko ihan väärin

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Auto on muuten pelannut todella hyvin. Ei ole ollut mitään käyntihäiriöitä eikä käyntiäänessä ole mitään moitittavaa.
    Seuraava kysymys sitten on että mistä noita suuttimia kannattais hommata?
    Onko mitään kannatusta kokeilla käytetyllä suuttimella, miten vaikuttaa noihin arvoihin.
    Last edited by atcc; 31-08-2019, 22:06.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    2A6900 Smooth-running regulator, cylinder 5: Correction quantity outside permitted range

    Tämän jälkeen tein testin ja se näytti tyhjäkäynnillä seuraavaa:

    Cylinder 1: -1.4
    Cylinder 5: 3.1
    Cylinder 3: -1.0
    Cylinder 6: -1.6
    Cylinder 2: -1.9
    Cylinder 4: 2.3

    Heti kun kierroksia vähän nosti esim 1500 paikkeille, tasoittui kaikki korjausarvot lähse nollaan.

    Musitelin että olin tehnyt aiemmin keväällä myös tuon testin ja se näytti silloin seuraavaa:

    Cylinder 1: -0.2
    Cylinder 5: 1.8
    Cylinder 3: -0.1
    Cylinder 6: -0.8
    Cylinder 2: -0.8
    Cylinder 4: 0.0

    Näiden mittausten välissä autolla on ajettu noin 5tkm.

    Alkaako olla suuttimet vaihtokunnossa vai voiko tuolle tehdä jotain muuta ennaltaehkäisevää toimenpidettä? Auttaako noihin suuttimiin mitkään puhdistusaineet enää nykypäivänä?
    Moottorina on N57 ja ajettu 176tkm
    General Conditions - The operational smoothness regulator must be active.
    - The fuel injection rate is greater than or equal to the limit value: 3 mg/stroke
    - The coolant temperature is greater than the limit value: ‐-0.04 °C
    - The ambient pressure is greater than or equal to the limit value: 750 mbar
    Control unit voltage: 9.5 V to 16 V.
    Terminal Condition

    Driving Conditions
    Fault Time Condition
    The fault is entered if it is present for longer than the following period (debounce time): 15000 ms
    Service Plan
    1. Run procedure for operational smoothness regulator.
    2. Check injectors and replace if necessary.
    3. Check compression.

    Korjausarvon kohoaminen yli 3mg yli 15s ajaksi saa vikakoodin ilmestymään.

    Kävin joskus katsomassa erästä autoa ostohousut jalassa missä oli lappu saksasta että parissa suuttimessa oli sama juttu. Nämä olivat olleet 3. ja 5. sylinterin suuttimet. Eräs foorumilainen kävi myöhemmin tutkimassa autoa ja tuolloin arvot olivat kunnossa vaikka autossa ei ollut mitään lappua korjauksesta. Tässä jäi hiukan epäselväksi että oliko tuo kokenut ihmeparantumisen vai oliko suuttimia kuitenkin vaihdettu.

    Sun tapauksessa on kyllä viitteitä siitä että korjauarvo olisi vain kasvanut ajansaatossa. Vaihtaisin itse suuttimen suoraan.
    Last edited by fraatti; 31-08-2019, 21:37.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Eikös se 5. Suutin ollu se mikä rikkoo kiertokangen laakereita...?
    Kumpi oli ensin muna vai kana?

    Eräässä koneessa mistä laakerit oli solmussa suuttimen korjausarvo oli 12. Tässä tuo oli kait jo naulannut venttiilin solmuun tai puristuksissa oli jotain muuta häikkää jonka takia kone yritti kompensoida huonoa palotapahtumaa lisäämällä soppaa.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Eikös se 5. Suutin ollu se mikä rikkoo kiertokangen laakereita...?
    5 pytystä ne laakerit useimmiten menee, tosin taitaa lähteä 5 pytyn kohdalta öljylähdöt turboille joten sekin voi olla osasyy ko. vaurioon...

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Eikös se 5. Suutin ollu se mikä rikkoo kiertokangen laakereita...?

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Suuret suuttimen korjausarvot

    Öljyjen vaihdon yhteydessä lukaisin vikakoodit ja sinne oli ilmestynyt seuraavanlainen koodi

    2A6900 Smooth-running regulator, cylinder 5: Correction quantity outside permitted range

    Tämän jälkeen tein testin ja se näytti tyhjäkäynnillä seuraavaa:

    Cylinder 1: -1.4
    Cylinder 5: 3.1
    Cylinder 3: -1.0
    Cylinder 6: -1.6
    Cylinder 2: -1.9
    Cylinder 4: 2.3

    Heti kun kierroksia vähän nosti esim 1500 paikkeille, tasoittui kaikki korjausarvot lähse nollaan.

    Musitelin että olin tehnyt aiemmin keväällä myös tuon testin ja se näytti silloin seuraavaa:

    Cylinder 1: -0.2
    Cylinder 5: 1.8
    Cylinder 3: -0.1
    Cylinder 6: -0.8
    Cylinder 2: -0.8
    Cylinder 4: 0.0

    Näiden mittausten välissä autolla on ajettu noin 5tkm.

    Alkaako olla suuttimet vaihtokunnossa vai voiko tuolle tehdä jotain muuta ennaltaehkäisevää toimenpidettä? Auttaako noihin suuttimiin mitkään puhdistusaineet enää nykypäivänä?
    Moottorina on N57 ja ajettu 176tkm

    Leave a comment:


  • Markkanenn
    replied
    Originally posted by Tukkonen_Nenä View Post
    Onko xhp saatavilla tohon zf8hp45 lootaan?
    Buy Licenses and Map-Packs for your BMW, directly from the Developers of xHP Flashtool & xDelete.


    Ei saa 518d ainakaan vielä.

    Leave a comment:


  • Tukkonen_Nenä
    replied
    Onko xhp saatavilla tohon zf8hp45 lootaan?

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Edellisiin viesteihin viitaten, tuliko F10 LCI mallissa toisen sukupolven 8HP laatikot ? Mikä laatikko lci 518d:ssä mahtaa olla ja mikä on käytännön kesto ? Kestääkö miten lastutuksen ?
    "2nd generation 8HP products were released starting in 2014."

    ZF8HP45 on lootana eli kyllä toi kestää ainakin lievän väännönousun vakioon nähden. Rajana on mun käsittääkseni pidetty sitä, ettei 525d:tä (kaksilitraista) kannata enää laatikon kestävyyden vuoksi ns lastuttaa. Jotkut ovat myös sanoneet, ettei 518d:n pienehkö teho toimi tarpeeksi jouhevasti tuon laatikon kanssa.
    Last edited by PNM2; 29-08-2019, 13:11.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Edellisiin viesteihin viitaten, tuliko F10 LCI mallissa toisen sukupolven 8HP laatikot ? Mikä laatikko lci 518d:ssä mahtaa olla ja mikä on käytännön kesto ? Kestääkö miten lastutuksen ?

    Jos laatikkoon ei ole vaihdeltu öljyjä 300tkm, kun ei huolto-ohjelmaan kuulu, niin onko järkeä vaihtaa uusia? Tähänkin liittynee riskinsä ?

    Jos laatikko on viimeisillään, ilmeneekö tämä jotenkin ajossa ? Turbiini luistaa, hitaammat vaihdot yms. ? Näissä ei mitään nykimistä vaihdoissa pitäisi ilmeisesti olla, jos vertaa vanhoihin 6HP laatikkoihin, jotka hitaissa nopeuksissa tuntuu olevan aika epähienostuneita ?

    Leave a comment:


  • Markkanenn
    replied
    Originally posted by Tukkonen_Nenä View Post
    Kestääkö 525d ohjelmoinnin? Laatikon kestävyyttä ajatellen. Turbot jne muut osat vissiin kuitenkin aikalailla samat kuin 530/535??? Mitähän tosta kannattaa lähteä järkevästi tavoittelemaan? Ps. moottori on vakio.

    Edittiä sen verran vielä että kyseessä 3l versio yhdellä turbolla.
    Automaattina tuossa on zf8hp45 joka on suunniteltu max 450nm väännölle bensamoottorin jatkeena ja diesel moottorin 500nm. https://en.m.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission

    Eli en ainakaan kauheesti yli 500nm tuosta ottaisi.

    Leave a comment:


  • Tukkonen_Nenä
    replied
    Kestääkö 525d ohjelmoinnin? Laatikon kestävyyttä ajatellen. Turbot jne muut osat vissiin kuitenkin aikalailla samat kuin 530/535??? Mitähän tosta kannattaa lähteä järkevästi tavoittelemaan? Ps. moottori on vakio.

    Edittiä sen verran vielä että kyseessä 3l versio yhdellä turbolla.
    Last edited by Tukkonen_Nenä; 29-08-2019, 00:52.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by >Jon1< View Post
    laatikkoöljyn vaihto ei taida bemarin huolto ohjelmaan kuulua mutta zf mukaan kait ne pitäisi vaihdella.. Nuilla kilsoilla varautuisin jo laatikko remontiin ja alusta jumppiin
    Joo, pitää katsoa miten laatikko vaihtaa. Alustajumppaan kyllä valmistautunut

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎