Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • alspe
    replied
    Vissiin aiemminkin keskustelu, liittyen EGR-tulppaukseen. Millaisia pelejä nämä ovat sotkamaan kaasuläppää ja imusarjaa jos EGR on kunnossa ja käytössä? Onko joku availlut, puhdistellut tai ajatellut käyttää silloin tällöin EGR/intake cleaneria?

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Tuleeko tälläisellä setillä 535d takapäästä ruman näköinen? Lähinnä sen takia ettei tuo ulostulo ole samanlainen kuin alkuperäinen vaan siellä on "peräseinä" vai kiinnittääkö koko asiaan mitään huomiota? Onko M550D diffuusori aina valmiiksi maalattu?




    Mulla oli tuollaiset jonkin aikaa 535xd:ssä kun ne alkuperäiset pyöreät putket oli niin vaisut. Ei noissa sen kummemmin tullut kiinnitettyä huomiota siihen et ei noi ole samanlaiset kun M550d sen reiän osalta, ei se sieltä häiritsevästi näy. Mut sitten rupes tympimään ku joka toisessa uudessa autossa alkoi olla noita neliskanttisia putkenpäitä takakulmissa, ni laitoin sitten Foxin rosteripöntöt taakse 4x90mm putkilla. Muuttui kerralla ulkonäkö persoonalliseksi ja sopivasti tuli murinaa lisää. Ne Foxin röörit on yllättävän aggressiivisen näköiset ja herättää kyllä melkoisesti huomiota. Ei oo toisia samanlaisia tullut vastaan.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Tuleeko tälläisellä setillä 535d takapäästä ruman näköinen? Lähinnä sen takia ettei tuo ulostulo ole samanlainen kuin alkuperäinen vaan siellä on "peräseinä" vai kiinnittääkö koko asiaan mitään huomiota? Onko M550D diffuusori aina valmiiksi maalattu?




    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Markkanenn View Post
    Ei taida carlyllä onnistua tuollalailla koodaus?
    Ei onnistu Carlyllä.

    Leave a comment:


  • Markkanenn
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Noinhan se toimii tehtaalta lähtiessä, mutta pystyy myös koodaamaan niin, että kun avaa kuskin oven, niin virrat pimenee. Näin meidänkin F11 on koodattu.
    Ei taida carlyllä onnistua tuollalailla koodaus?

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by BMWjunkie View Post
    Itsellä vaihtui e46 f10 ja itsellä sama ongelma kunnes tajusin painaa sitä virtanappia vielä toisen kerran moottorin sammuttamisen jälkeen ei välttämättä sama ongelma sulla vaan kuhan kerroin..
    Noinhan se toimii tehtaalta lähtiessä, mutta pystyy myös koodaamaan niin, että kun avaa kuskin oven, niin virrat pimenee. Näin meidänkin F11 on koodattu.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by Markkanenn View Post
    mutta saako radiota koodattua niin että kun auton sammuttaa sammuisi radiokin? Tai edes niin että kun kuskin oven sammutuksen jälkeen avaa niin radiokin sammuisi. Hyvin ärsyttävää kun humpat soi siihen asti että auton on laittanut lukkoon...
    Itsellä vaihtui e46 f10 ja itsellä sama ongelma kunnes tajusin painaa sitä virtanappia vielä toisen kerran moottorin sammuttamisen jälkeen ei välttämättä sama ongelma sulla vaan kuhan kerroin..

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Markkanenn View Post
    E61 vaihtui F11. Ilmeisesti start and stopin saa koodattua niin että muistaa sammutuksen jälkeen oliko se kytketty pois, mutta saako radiota koodattua niin että kun auton sammuttaa sammuisi radiokin? Tai edes niin että kun kuskin oven sammutuksen jälkeen avaa niin radiokin sammuisi. Hyvin ärsyttävää kun humpat soi siihen asti että auton on laittanut lukkoon...
    Saa koodattua..

    Leave a comment:


  • Markkanenn
    replied
    E61 vaihtui F11. Ilmeisesti start and stopin saa koodattua niin että muistaa sammutuksen jälkeen oliko se kytketty pois, mutta saako radiota koodattua niin että kun auton sammuttaa sammuisi radiokin? Tai edes niin että kun kuskin oven sammutuksen jälkeen avaa niin radiokin sammuisi. Hyvin ärsyttävää kun humpat soi siihen asti että auton on laittanut lukkoon...

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    ^ voisiko kompressorin MG-kytkin olla hirttänyt kiinni jotenkin?

    Leave a comment:


  • Von Anssi
    replied
    Onko kellään käynyt niin, että automaattiilmastointi jämähtää päälle. Eli pukkaa kylmää täysillä, vaikka ottaisi ilmastoinnin ja automatiikan pois. Puhaltimella ja suuntaamalla voi pienetää tietysti vetoa. Mikä voisi olla syy?

    Auto on menossa huoltoon, mutta osaako joku vaikata ennakkoon syytä.

    Hieman hymyilyttää, kun astuu autoon ja pitää laittaa pusakka päälle, ettei tule vilu.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Pitääkö muilla ilmastastointi ääntä, vaimeaa hurinaa/jurinaa joko läpi tulipellin tai sitten ilmakanavia ja kylmäaineputkia pitkin?
    Huomasin kun olin jokusen viikon ilmastointi napista pois päältä niin kun täppää hiutaleesta a/c:n päälle niin alkaa kuulua vaimea ääni moottorin kierrosten mukaan.
    Olisko vapaakytkin menossa kompressorista vai onko ominaisuus? Ääni vähän muuntajan tai muun sähkölaitteen hurina sähköverkossa.
    Originally posted by suppari View Post
    Kenno puhki, ja aineet vähissä. Joissakin on vielä avoin kampanja, kysy merkkiliikkeestä.
    Originally posted by alspe View Post
    Just vaihdoin lauhduttimen ja laitettiin aineet 850g. Ääni tulee heti kun kompressorin mg-kytkin nappaa kiinni eli poistuu kun hiutaleen kuvan nappaa pois. Ei siis suhise hetkeäkään sen jälkeen. Ääni tulee moottorin kierrosten mukaan. Voisiko olla, että kuuluu jotenkin muuten konetilasta, laturista tai jostain rullasta? En ole nyt varma kuuluiko tuota ääntä myös viime kesänä kun ilmastointi vielä jäähdytti.

    Kuulemma tähän ei ole aktioita auki kun kävin just marmorilta ostamassa uudet o-renkaat lauhduttimelle.
    Originally posted by JaniLap View Post
    Ilmastoinnin kompressorista se ääni tulee ja sen poistamiseksi joutuu todennäköisesti vaihtamaan kompuran.

    Nyt kun järjestelmä on ollut jonkin aikaa lähes tyhjänä aiemmin vuotaneen lauhduttimen johdosta, niin ehdotan ajelemaan jonkin aikaa ilmastointi jatkuvasti päällä, josko tuo ääni vaimenisi kun kompura joutuu jälleen tekemään pidempään töitä - olettaen ettei ääntä samalla tavalla kuulunut kuin ennen kylmäaineiden katoamista ja järjestelmän alhaisesta paineesta johtunutta kompuran seisottamista.
    Originally posted by alspe View Post
    No nyt ei enää pidä ilmastointini sellaista surisevaa ääntä kuin muuntaja tai F1 auto moottorijarrutuksella.
    Mutta pitää kohisevaa/kahisevaa ääntä. Ääni ei tule puhaltimesta kun puhallinnopeus kasvaa, ei ääni kovene. Ääni poistuu kun ottaa hiutaleen pois.
    Tuleeko toi nyt vi**u höyrystinkennosta vai tuleeko kompressorin ääniä läpi putkia pitkin? Ääni ei kuulu mistään muista kuin keskisuuttimista.
    Auto jäähdyttää vielä, voiko noissa paineellisissa järjestelmissä olla niin pieni vuoto että vaan kohisee mutta ei tyhjene?

    Taitaa mennä järki jos tuohon kenno pitää vaihtaa...



    Vanha ketju E46 kohinasta.

    EDIT: Lueskelin vähän hissing sound A/C BMW juttuja netistä. Monissa syy oli löytynyt vajaasta kylmäaineesta, mutta myös viallinen paisuntaventtiili oli vissiin syynä. Osa kirjoitti, että ääni on normaalikin, kuuluu kylmäaineen virtaus. :-P
    Kohiseva ääni aaltoilee minulla välillä, että se voisi viitata paisuntaventtiiliin joka syöttää nestettä kennoon. Tai sitten ei...
    Lisäksi oikean puoleisesta ilmakanava keskellä, tulee kylmempää kuin vasemmalta. Ero joku 4-5C. Mittasin IR-mittarilla niin oikealta sain lukemaa -11C ja vasemmalta ehkä -7C. Saattaa olla normaalikin tai sitten vika juuri paisuntaventtiilissä joka ei syötä nestettä oikein.

    EDIT2: Kokeilkaas joku, että onko teillä A/C aivan äänetön. Lämpötilan pyynti minimiin ja hiutaletta päälle/pois.
    Viileän alkukesän ajelin kokonaan ilman ilmastointi kun täytön jälkeen A/C alkoi pitää kohinaa ja kylmennysteho oli kovin huonoa. Asia vähän unohtuikin ja mietin, että kai sen tarlven aikana jotenkin korjaa ensikesää varten. Kuumien kelien tultu kopissa alkoi tulla "hivenen" lämmin eli jotain 30-50C lämmössä ajeltiin perheen kanssa kesälomajutut.
    Ilmastointi kuitenkin aina vaan meni päälle eli täysin tyhjäksi ei tullut koska kompressorin kytki päälle. Ajattelin, että jospa olisi sellainen tuuri, että talven aikana lauhdutinkenno on mennyt puhki ja tyhjäksi sen kautta tai sitten tiivisteiden kuivumisen takia. Toivoin, että jospa olisi niin että ensimmäisellä täytöllä kuivuneet tiivisteet eivät pitäneet tarpeeksi. Käytin auton toisaalla paikassa uudelleen täytöllä ja nyt on kaksi viikkoa ollut täysin kohinaton ja kylmää puskee "kuin uutena". Lauhdutinkenno kun on pränikkä joten kylmäteho siksikin on niin hyvä.

    Iso kivi vierähtää kyllä sydämeltä jos sisäkennoa ei tarvisikaan vaihtaa, olisi se niin kamala homma. Itsetehtynä siinä voisi olla jopa riski, että koko kajuuttaa saa ehjänä ja sähköineen oikein paikalleen. Toivottavasti nyt pitää ja talven mittaan pitää mennä parkkihalliin huudattamaan autoa ilmastointi täysillä jotta aineet kiertää. Ehkä tiivisteet eivät heti pitäneet tai sitten ensimmäisessä täytössä täyttökoneella ollut joku vika ettei mennytkään kunnolla soppaa koneeseen.
    Last edited by alspe; 08-08-2019, 08:16.

    Leave a comment:


  • satakymppi
    replied
    f11 vm-11 Mistä löytyy ohjauksen hsr yksikkö? Alijännitekoodia antaa yksiköstä kun suoristaessa pyöriä jää ratti vinoon, oikeneen kyllä itsestään ajaessa.

    Leave a comment:


  • kanja
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Esim. täältä voi alkaa haarukoimaan mitä öljyä valmistaja suosittelee.

    Sitten vain valitsee vaatimukset täyttävistä öljyistä itselle mielisimmän vaihtoehdon listasta

    Itse käytän omassa (nykyisessä ja edellisessä) autossa Castrol Edge 5W-30 C3
    Kiitoksia selvennyksestä. Vaihtoehtoja on paljon, mutta Castrol on varmaan hyvä vaihtoehto. Öljyt vaihdan noin 15tkm välein, joten mielellään sitä vähän halvempaa käyttää, kunhan täyttää vaatimukset.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by kanja View Post
    Mitä öljyä porukka käyttää 5-sarjan dieseleissä?
    Aikaisemmissa autoissa tullut käytettyä Teboil diamond diesel 5W-40 -öljyä.
    Täyttää ainakin vaadittavat luokitukset, mutta uskaltaako tuota omaan autoon kaataa, (-11 530xd) vai ostetaanko jotain laadukkaampaa? Mielipiteitä?
    Esim. täältä voi alkaa haarukoimaan mitä öljyä valmistaja suosittelee.

    Sitten vain valitsee vaatimukset täyttävistä öljyistä itselle mielisimmän vaihtoehdon listasta

    Itse käytän omassa (nykyisessä ja edellisessä) autossa Castrol Edge 5W-30 C3

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎