Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vissiin aiemminkin keskustelu, liittyen EGR-tulppaukseen. Millaisia pelejä nämä ovat sotkamaan kaasuläppää ja imusarjaa jos EGR on kunnossa ja käytössä? Onko joku availlut, puhdistellut tai ajatellut käyttää silloin tällöin EGR/intake cleaneria?
-
-
Originally posted by fraatti View PostTuleeko tälläisellä setillä 535d takapäästä ruman näköinen? Lähinnä sen takia ettei tuo ulostulo ole samanlainen kuin alkuperäinen vaan siellä on "peräseinä" vai kiinnittääkö koko asiaan mitään huomiota? Onko M550D diffuusori aina valmiiksi maalattu?
Leave a comment:
-
-
Tuleeko tälläisellä setillä 535d takapäästä ruman näköinen? Lähinnä sen takia ettei tuo ulostulo ole samanlainen kuin alkuperäinen vaan siellä on "peräseinä" vai kiinnittääkö koko asiaan mitään huomiota? Onko M550D diffuusori aina valmiiksi maalattu?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by touring39 View PostNoinhan se toimii tehtaalta lähtiessä, mutta pystyy myös koodaamaan niin, että kun avaa kuskin oven, niin virrat pimenee. Näin meidänkin F11 on koodattu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMWjunkie View PostItsellä vaihtui e46 f10 ja itsellä sama ongelma kunnes tajusin painaa sitä virtanappia vielä toisen kerran moottorin sammuttamisen jälkeen ei välttämättä sama ongelma sulla vaan kuhan kerroin..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Markkanenn View Postmutta saako radiota koodattua niin että kun auton sammuttaa sammuisi radiokin? Tai edes niin että kun kuskin oven sammutuksen jälkeen avaa niin radiokin sammuisi. Hyvin ärsyttävää kun humpat soi siihen asti että auton on laittanut lukkoon...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Markkanenn View PostE61 vaihtui F11. Ilmeisesti start and stopin saa koodattua niin että muistaa sammutuksen jälkeen oliko se kytketty pois, mutta saako radiota koodattua niin että kun auton sammuttaa sammuisi radiokin? Tai edes niin että kun kuskin oven sammutuksen jälkeen avaa niin radiokin sammuisi. Hyvin ärsyttävää kun humpat soi siihen asti että auton on laittanut lukkoon...
Leave a comment:
-
-
E61 vaihtui F11. Ilmeisesti start and stopin saa koodattua niin että muistaa sammutuksen jälkeen oliko se kytketty pois, mutta saako radiota koodattua niin että kun auton sammuttaa sammuisi radiokin? Tai edes niin että kun kuskin oven sammutuksen jälkeen avaa niin radiokin sammuisi. Hyvin ärsyttävää kun humpat soi siihen asti että auton on laittanut lukkoon...
Leave a comment:
-
-
Onko kellään käynyt niin, että automaattiilmastointi jämähtää päälle. Eli pukkaa kylmää täysillä, vaikka ottaisi ilmastoinnin ja automatiikan pois. Puhaltimella ja suuntaamalla voi pienetää tietysti vetoa. Mikä voisi olla syy?
Auto on menossa huoltoon, mutta osaako joku vaikata ennakkoon syytä.
Hieman hymyilyttää, kun astuu autoon ja pitää laittaa pusakka päälle, ettei tule vilu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alspe View PostPitääkö muilla ilmastastointi ääntä, vaimeaa hurinaa/jurinaa joko läpi tulipellin tai sitten ilmakanavia ja kylmäaineputkia pitkin?
Huomasin kun olin jokusen viikon ilmastointi napista pois päältä niin kun täppää hiutaleesta a/c:n päälle niin alkaa kuulua vaimea ääni moottorin kierrosten mukaan.
Olisko vapaakytkin menossa kompressorista vai onko ominaisuus? Ääni vähän muuntajan tai muun sähkölaitteen hurina sähköverkossa.Originally posted by suppari View PostKenno puhki, ja aineet vähissä. Joissakin on vielä avoin kampanja, kysy merkkiliikkeestä.Originally posted by alspe View PostJust vaihdoin lauhduttimen ja laitettiin aineet 850g. Ääni tulee heti kun kompressorin mg-kytkin nappaa kiinni eli poistuu kun hiutaleen kuvan nappaa pois. Ei siis suhise hetkeäkään sen jälkeen. Ääni tulee moottorin kierrosten mukaan. Voisiko olla, että kuuluu jotenkin muuten konetilasta, laturista tai jostain rullasta? En ole nyt varma kuuluiko tuota ääntä myös viime kesänä kun ilmastointi vielä jäähdytti.
Kuulemma tähän ei ole aktioita auki kun kävin just marmorilta ostamassa uudet o-renkaat lauhduttimelle.Originally posted by JaniLap View PostIlmastoinnin kompressorista se ääni tulee ja sen poistamiseksi joutuu todennäköisesti vaihtamaan kompuran.
Nyt kun järjestelmä on ollut jonkin aikaa lähes tyhjänä aiemmin vuotaneen lauhduttimen johdosta, niin ehdotan ajelemaan jonkin aikaa ilmastointi jatkuvasti päällä, josko tuo ääni vaimenisi kun kompura joutuu jälleen tekemään pidempään töitä - olettaen ettei ääntä samalla tavalla kuulunut kuin ennen kylmäaineiden katoamista ja järjestelmän alhaisesta paineesta johtunutta kompuran seisottamista.Originally posted by alspe View PostNo nyt ei enää pidä ilmastointini sellaista surisevaa ääntä kuin muuntaja tai F1 auto moottorijarrutuksella.
Mutta pitää kohisevaa/kahisevaa ääntä. Ääni ei tule puhaltimesta kun puhallinnopeus kasvaa, ei ääni kovene. Ääni poistuu kun ottaa hiutaleen pois.
Tuleeko toi nyt vi**u höyrystinkennosta vai tuleeko kompressorin ääniä läpi putkia pitkin? Ääni ei kuulu mistään muista kuin keskisuuttimista.
Auto jäähdyttää vielä, voiko noissa paineellisissa järjestelmissä olla niin pieni vuoto että vaan kohisee mutta ei tyhjene?
Taitaa mennä järki jos tuohon kenno pitää vaihtaa...
Vanha ketju E46 kohinasta.
EDIT: Lueskelin vähän hissing sound A/C BMW juttuja netistä. Monissa syy oli löytynyt vajaasta kylmäaineesta, mutta myös viallinen paisuntaventtiili oli vissiin syynä. Osa kirjoitti, että ääni on normaalikin, kuuluu kylmäaineen virtaus. :-P
Kohiseva ääni aaltoilee minulla välillä, että se voisi viitata paisuntaventtiiliin joka syöttää nestettä kennoon. Tai sitten ei...
Lisäksi oikean puoleisesta ilmakanava keskellä, tulee kylmempää kuin vasemmalta. Ero joku 4-5C. Mittasin IR-mittarilla niin oikealta sain lukemaa -11C ja vasemmalta ehkä -7C. Saattaa olla normaalikin tai sitten vika juuri paisuntaventtiilissä joka ei syötä nestettä oikein.
EDIT2: Kokeilkaas joku, että onko teillä A/C aivan äänetön. Lämpötilan pyynti minimiin ja hiutaletta päälle/pois.
Ilmastointi kuitenkin aina vaan meni päälle eli täysin tyhjäksi ei tullut koska kompressorin kytki päälle. Ajattelin, että jospa olisi sellainen tuuri, että talven aikana lauhdutinkenno on mennyt puhki ja tyhjäksi sen kautta tai sitten tiivisteiden kuivumisen takia. Toivoin, että jospa olisi niin että ensimmäisellä täytöllä kuivuneet tiivisteet eivät pitäneet tarpeeksi. Käytin auton toisaalla paikassa uudelleen täytöllä ja nyt on kaksi viikkoa ollut täysin kohinaton ja kylmää puskee "kuin uutena". Lauhdutinkenno kun on pränikkä joten kylmäteho siksikin on niin hyvä.
Iso kivi vierähtää kyllä sydämeltä jos sisäkennoa ei tarvisikaan vaihtaa, olisi se niin kamala homma. Itsetehtynä siinä voisi olla jopa riski, että koko kajuuttaa saa ehjänä ja sähköineen oikein paikalleen. Toivottavasti nyt pitää ja talven mittaan pitää mennä parkkihalliin huudattamaan autoa ilmastointi täysillä jotta aineet kiertää. Ehkä tiivisteet eivät heti pitäneet tai sitten ensimmäisessä täytössä täyttökoneella ollut joku vika ettei mennytkään kunnolla soppaa koneeseen.Last edited by alspe; 08-08-2019, 08:16.
Leave a comment:
-
-
f11 vm-11 Mistä löytyy ohjauksen hsr yksikkö? Alijännitekoodia antaa yksiköstä kun suoristaessa pyöriä jää ratti vinoon, oikeneen kyllä itsestään ajaessa.
Leave a comment:
-
-
Kiitoksia selvennyksestä. Vaihtoehtoja on paljon, mutta Castrol on varmaan hyvä vaihtoehto. Öljyt vaihdan noin 15tkm välein, joten mielellään sitä vähän halvempaa käyttää, kunhan täyttää vaatimukset.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kanja View PostMitä öljyä porukka käyttää 5-sarjan dieseleissä?
Aikaisemmissa autoissa tullut käytettyä Teboil diamond diesel 5W-40 -öljyä.
Täyttää ainakin vaadittavat luokitukset, mutta uskaltaako tuota omaan autoon kaataa, (-11 530xd) vai ostetaanko jotain laadukkaampaa? Mielipiteitä?
Sitten vain valitsee vaatimukset täyttävistä öljyistä itselle mielisimmän vaihtoehdon listasta
Itse käytän omassa (nykyisessä ja edellisessä) autossa Castrol Edge 5W-30 C3
Leave a comment:
-
Leave a comment: