Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Tehon riittävyys riippuu pitkälti käytetystä lämmitysajasta ja lämmittimen sijainnista. Jos lämmitin puhaltelee pitkin lattioita niin teho ei helposti riitä vaan saattaa nousta turhaan kosteutta lattioista. 1200 wattia riittää varmasti mainiosti kunhan suuntaa lämmittimen niin, että se lämmittelee pääasiassa auton ilmatilaa.
    Kyllähän tuohon tehontarpeeseen vaikuttaa aika radikaalisti auton lämpöä hukkaava pinta-ala (etenkin lasipinta), joka farkussa on selvästi suurempi. Eli minä sanoisin, että kovilla pakkasilla 1200 W maksimiteho jää isossa farkussa aika naftiksi, vaikka sitä huudattais maailman tappiin.

    Leave a comment:


  • Markkanenn
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Mitä jäähdytysnestettä F10 518d:hen ? Motonetista yms. vastaavasta jos saisi nopeasti.
    Riippuu mitä siellä on. Jos bmw orkkis liemet sisässä laittaisin oem litkua sinne jatkossakin. https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-f1...3-19-2-211-191

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Mitä jäähdytysnestettä F10 518d:hen ? Motonetista yms. vastaavasta jos saisi nopeasti.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Minkätehoisia sisätilan lämmittimiä porukka käyttänyt farkuissa? Riittääkö 1200w pitämään ikkunat sulana ja lämmön edes jonkinlaisena kovemmillakin pakkasilla?
    Tehon riittävyys riippuu pitkälti käytetystä lämmitysajasta ja lämmittimen sijainnista. Jos lämmitin puhaltelee pitkin lattioita niin teho ei helposti riitä vaan saattaa nousta turhaan kosteutta lattioista. 1200 wattia riittää varmasti mainiosti kunhan suuntaa lämmittimen niin, että se lämmittelee pääasiassa auton ilmatilaa.

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Minkä vuoksi ostaa auto jossa on kerran varusteita, muttei niitä raskita ylläpitää tai korjata mahdollisen vikaantumisen yhteydessä?
    Käytettyä ostettaessa ( eikä aina uuttakaan) pysty valitsemaan niitä varusteita, olisiko minun pitänyt jättää oma F13 ostamatta kun en tykkää sen keinotekoisesti tekemästä moottoriäänestä ?

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Minkätehoisia sisätilan lämmittimiä porukka käyttänyt farkuissa? Riittääkö 1200w pitämään ikkunat sulana ja lämmön edes jonkinlaisena kovemmillakin pakkasilla?

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Niin no joo, en itse tuota niin tärkeänä varusteena pidä. Mutta jos tuohon hintaan anturisarjan saa niin mikäs siinä. Silloin voinee harkita noiden ostamista :think
    Mulla olis yksi sarja Bemarin antureita tallissa tyhjän panttina.


    Jarppa

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Minkä vuoksi ostaa auto jossa on kerran varusteita, muttei niitä raskita ylläpitää tai korjata mahdollisen vikaantumisen yhteydessä?

    Tässä tapauksessa taitaa satasella saada sarjan antureita vanteisiin.
    Niin no joo, en itse tuota niin tärkeänä varusteena pidä. Mutta jos tuohon hintaan anturisarjan saa niin mikäs siinä. Silloin voinee harkita noiden ostamista :think

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    .

    - Täytyy siis koodata jollain tuo valvonta pois päältä jos käyttää muutenkin vanteita, missä ei antureita kiinni (maksanee hunajaa?)
    Minkä vuoksi ostaa auto jossa on kerran varusteita, muttei niitä raskita ylläpitää tai korjata mahdollisen vikaantumisen yhteydessä?

    Tässä tapauksessa taitaa satasella saada sarjan antureita vanteisiin.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Kiitoksia näistä, eli huuhteluvaihtoon. Joku edukas paikka pitäisi löytää. Jostain lukenut, että jos ei öljyjä ole pitkään vaihdettu niin saattaa tuhota laatikon, jos uudet öljyt laittaa sisään ja lähtee paska kiertämään.
    Netistä voi lukea kaikenlaista, mutta kun tutustuu nykyisten laatikkoöljyjen ominaisuuksiin ja tekee muutaman öljynvaihdon ihan itse, niin huomaa ettei tarvetta olla huolissaan.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    - On mielestäni paljonkin järkeä vaihtaa laatikkoöljyt ja öljypohja, jos autoa on tarkoitus pitää vuotta pidempään.

    - Rengaspainevalvonta on toteutettu vanteissa sijaitsevien antureiden avulla ja on koodattavissa/muutettavissa.
    Kiitoksia näistä, eli huuhteluvaihtoon. Joku edukas paikka pitäisi löytää. Jostain lukenut, että jos ei öljyjä ole pitkään vaihdettu niin saattaa tuhota laatikon, jos uudet öljyt laittaa sisään ja lähtee paska kiertämään.

    - Täytyy siis koodata jollain tuo valvonta pois päältä jos käyttää muutenkin vanteita, missä ei antureita kiinni (maksanee hunajaa?)

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Tuli ostettua 518d LCI 2015. Autolla rullattu 390tkm, eli elämää nähnyt.

    - Onko järkeä vaihtaa laatikkoon öljyjä, jos ei ole koskaan vaihdettu (ei laakkosen ohjelmassa)? Enemmän haittaa, kuin etua, joku sanonut ?

    - Rengaspainevalvonta herjasi, onko näissä vanteiden sisällä anturit vai lukeeko pyörimisnopeudesta ? Voiko koodata pois ?
    - On mielestäni paljonkin järkeä vaihtaa laatikkoöljyt ja öljypohja, jos autoa on tarkoitus pitää vuotta pidempään.

    - Rengaspainevalvonta on toteutettu vanteissa sijaitsevien antureiden avulla ja on koodattavissa/muutettavissa.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Tuli ostettua 518d LCI 2015. Autolla rullattu 390tkm, eli elämää nähnyt. Tosin ollut hyvällä pidolla ja täydellinen merkkihuollon huoltokirja (15tkm välein öljyt maksimissaan). Kone tuohon on vaihdettu Laakkosella ja sillä ajettu 185tkm (B47). Autoa koeajaessa tuntui taivaallisen hyvältä, m-sport alusta oli juuri täydellinen omaan makuun verraten E87 M-Sport alustaan (kivireki). Alustasta ei mitään ylimääräisiä ääniä ja tuntui todella hyvältä.

    Muutamia huomioita koe-ajolta:

    - Voimansiirto/laatikko tuntuu hieman ”nykäisevän” jos kiihdyttää kovempaa, ei äännä kuitenkaan. Öljyjen vaihdosta perään olen lueskellut auttavan ongelmaan ?

    - Onko järkeä vaihtaa laatikkoon öljyjä, jos ei ole koskaan vaihdettu (ei laakkosen ohjelmassa)? Enemmän haittaa, kuin etua, joku sanonut ?

    - Rengaspainevalvonta herjasi, onko näissä vanteiden sisällä anturit vai lukeeko pyörimisnopeudesta ? Voiko koodata pois ?

    - Laatikko oli samanlainen kuin oma 6HP, eli hitaissa nopeuksissa hieman ärsyttävä jos joutuu hidastamaan 2->1 vaihteelle huomaa tuon tiputuksen, lienee enneminkin näissä ominaisuus ?

    Muuten auto tuntui erittäin hyvältä ja on kyllä uskomaton mukavuudeltaan (tässä rautajousilla)
    Last edited by Sisäänajettu; 03-09-2019, 17:03.

    Leave a comment:


  • Spere
    replied
    Kiitokset vastauksista. Reissu siis oman lompakon kautta.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Kuprussa näkyy maalipinta olevan rikki joten ei tuollainen koritakuuseen mene.
    Juuri näin. Korroosio on tässä tapauksessa ainakin osittain ulkopuolelta lähtöisin, joten kuuluu koritakuun ulkopuolelle.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎