Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Laku
    replied
    Originally posted by Aksuuu View Post
    F10 M-Sport vm.2014

Minkä väriset alkuperäiset jouset pitäs olla? Autossani on siniset jouset :think

En ole sen paremmin jousia tutkinut kuin renkaan vaihdon aikana huomannut että siniset ne on.
    Mustat varmaankin. Siniset voivat olla esim. H&R:n jouset.

Leave a comment:

• Aksuuu
    replied
    F10 M-Sport vm.2014

Minkä väriset alkuperäiset jouset pitäs olla? Autossani on siniset jouset :think

En ole sen paremmin jousia tutkinut kuin renkaan vaihdon aikana huomannut että siniset ne on.

Leave a comment:

• Spere
    replied
    Älkää nyt enää sotkeko noita polarisoituja/polarisoimattomia laseja keskenään.

Polarisoimattomilla näkyy kyllä kaikki.

Polarisoiduilla, riippuen blokkaakko vaaka- vai pystysuuntaisen säteilyn, häviää joko HUD, tai mittariston alareunan näyttö. Ilmastoinnin paneelista en muista häviääkö HUDin vaiko mittariston kanssa samalla kertaa.

Näin ainakin 2011vm autossa.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Mulla on 5 kpl halvimpia Market-laseja ja joka ainoalla näkyy hud.

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    En tiedä mistä te noita aurinkolaseja löydätte millä hudi ei näy

Joka ikinen aurinkolasi mitä mulla on ollut, niin hudi näkyy hyvin.
    No tsekkaa ne lasisi ja katso onko niissä polaroidut linssit. Polaroituja linssejä yleensä ei ole halvimmissa laseissa eli jos olet yleensä hankkinut halpoja laseja, niin ne varmaan sitten eivät ole olleet kalliilla linsseilläkään. Mulla polarisoiduilla Ray-Baneilla ei näy edes ilmastoinnin lämpötilalukemat "kunnolla" mutta polaroimattomat Oakleyt näyttävät kaiken kuten ilman laseja.

Leave a comment:

• makkis
    replied
    En tiedä mistä te noita aurinkolaseja löydätte millä hudi ei näy

Joka ikinen aurinkolasi mitä mulla on ollut, niin hudi näkyy hyvin.

Leave a comment:

• touring39
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Eikös polaroidut plehat nimenomaan ole suositeltavat, koska päästävät vain pysty- tai vaakasuuntaiset säteet lävitseen? Kai sitä voisi kysyä, eroavatko nämä kaksi vaihtoehtoa hudin näkemisen suhteen toisistaan.

Yleensähän halvemmat linssit eivät ole polaroituja eli valmistaja ei välttämättä suoraan sano mitään. Tänä kesänä ostamani Ray-Banit nimenomaan ovat polaroidut ja samaa mallia saattaa saada myös polaroimattomalla linssillä. Oakleyn suht suosituissa Holbrookeissa ainakin nimenomaan halvemmat mallit ovat polaroimattomia.
    Itse en pidä polarisoiduista, kun niistä tulee ihme heijastumia... Esim, jotkut autojen tuulilasit on laikukkaita ja moottoripyöräillessä visiirin läpi tulee ihme efektejä. Ja tosiaan, HUD ei näy.

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Siis mulla on raybanit (malli Predator) ja nämä on polarisoidut. Pitänee etsiä normilaseilla olevat.
    Ja vielä vastauksena varsinaiseen kysymykseen, mulla on siis käytössä sekä Ray-Banin 4181 polarisoiduilla linsseillä että Oakley Holbrook polarisoimattomilla linsseillä. Oakleyilla kaikki näkyy kuten ilman laseja ja Reiskat sitten vääntävät näkymää.

Leave a comment:

• JaniLap
    replied
    HUD ja aurinkolasit

Minkä merkkisiä aurinkolaseja olette käyttäneet millä hudikin näkyisi?
    Itselläni on orggis Iconic -aurinkolasit ja näkyvyys kaikin puolin mainio.

Leave a comment:

• poke
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Eikös polaroidut plehat nimenomaan ole suositeltavat, koska päästävät vain pysty- tai vaakasuuntaiset säteet lävitseen? Kai sitä voisi kysyä, eroavatko nämä kaksi vaihtoehtoa hudin näkemisen suhteen toisistaan.

Yleensähän halvemmat linssit eivät ole polaroituja eli valmistaja ei välttämättä suoraan sano mitään. Tänä kesänä ostamani Ray-Banit nimenomaan ovat polaroidut ja samaa mallia saattaa saada myös polaroimattomalla linssillä. Oakleyn suht suosituissa Holbrookeissa ainakin nimenomaan halvemmat mallit ovat polaroimattomia.
    Siis mulla on raybanit (malli Predator) ja nämä on polarisoidut. Pitänee etsiä normilaseilla olevat.

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Jep, RayBaneilla kyl näkyy. Polaroiduilla laseilla ei. Kaippa sitä muunkin merkkisiä polaroimattomia on.

Leave a comment:

• touring39
    replied
    Originally posted by Jarppa63 View Post
    Kyllä mun Raybaneilla näkyy.
    Mee optikolle ja ota lasit koekäyttöön; liittyy tosiaankin lasien polarisointiin. Osaava optikko osaa kyllä kertoa millä laseilla HUD näkyy.

Jarppa
    Jep, RayBaneilla kyl näkyy. Polaroiduilla laseilla ei. Kaippa sitä muunkin merkkisiä polaroimattomia on.

Leave a comment:

• Jarppa63
    replied
    HUD ja aurinkolasit

HUD on hieno varuste, mutta täysin hyödytön aurinkoisella säällä kun ajelee raybanit päässä. Ei näy.
    Ilmeisesti liittyy jotenkin polarisointiin koska kun pään kääntää kallelleen niin hudin näkee?

Kyllä mun Raybaneilla näkyy.
    Mee optikolle ja ota lasit koekäyttöön; liittyy tosiaankin lasien polarisointiin. Osaava optikko osaa kyllä kertoa millä laseilla HUD näkyy.

Jarppa

Leave a comment:

• poke
    replied
    HUD ja aurinkolasit

HUD on hieno varuste, mutta täysin hyödytön aurinkoisella säällä kun ajelee raybanit päässä. Ei näy.
    Ilmeisesti liittyy jotenkin polarisointiin koska kun pään kääntää kallelleen niin hudin näkee?

Leave a comment:

• Lenkka
    replied
    Huoltoilmoitus käynistäessä

Hei!
    Saako tuota huoltoilmoitusta pois käynistäessä auton?
    Tarvitse ilmoittaa vielä vuoden päästä tapahtuvasta huollosta. 😅

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎