Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Spere View Post
    Onkos näissä minkälaista koritakuuta ruostevaurioiden varalle? Huomasin oman 2011-vuotisen takaluukussa pientä kukkaa..
    Kuprussa näkyy maalipinta olevan rikki joten ei tuollainen koritakuuseen mene. Jos maalipinta olisi ehjä ja alkuperäisessä maalissa, ts. ruoste tuolisi altapäin niin sitten voisi mennä.

    Leave a comment:


  • Spere
    replied
    Onkos näissä minkälaista koritakuuta ruostevaurioiden varalle? Huomasin oman 2011-vuotisen takaluukussa pientä kukkaa..
    Attached Files

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Tampereella bmwiz oy

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    No se nyt riippuu monesta muuttujasta. Käytätkö käytettyjä osia vai uusia, teetätkö kokonaan vai teetkö itse osan/kokonaan. Osat taitaa olla käytettynä siinä ~500€ (NBT). Eli pro navi tulee. Eiköhän sielläkin joku foorumilainen näitä tee.
    Kiitoksia, pitää etsiä joku täältä foorumilta, joka näitä retrofittauksia tekee

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Löytyi tuolta jotain aineitakin mitä tuo sisältää:
    KEROPUR® D
    1H-benzotriazole
    ==> Is a corrosion inhibitor

    2-ethylhexyl nitrate
    ==> "Dope" for diesel engines. Increases the cetane number. Like Ultimate

    2-ethylhexan-1-ol
    ==> An alcohol. That will probably bring about the "miracle cleaning"

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Noita alkuperäisiä lisä-aineita menee meillä tankkiin aina huollon yhteydessä niin dieseliin, kuin bensiinin. Vahvistaa joko uskoa tai muuten vain positiivinen vaikutelma jäänyt aineesta.
    Tutkin asiaa ihan mielenkiinnosta. Chevron Corporation on alkuperäinen aineen polyetheramine (PEA) patentoinut firma 1981 ja on alkanut myymään sitten ainetta nimellä Techron Concentrate. Se mitä aiheesta luin niin yleisesti ottaen mitä tujumpaa aine on PEA:n suhteen niin sen parempana ainetta pidetään puhdistusteholtaan. Tosin tehoa tehoa pidetään huonompana kuin silloin kun ruiskutus tapahtui sylinteriin imukanavan sijasta. Sekä bemarin että Techronin pakkaukset(bensiini autoihin) ovat jotakuinkin identtiset itse etikettiä lukuunottamatta. Samoin tässä on aiheesta TSB josta asia myös paljastuu: https://www.bimmerfest.com/forums/at...7&d=1405891750

    Techron consists of five components:[6]
    Distillates, hydrotreated light at 40-70% weight
    Stoddard solvent at 15-40% weight
    Solvent naphtha (petroleum), light aromatic at 5-10% weight
    Benzene, 1,2,4-trimethyl at 1-5% weight
    PEA (detergent), polyether amines at 20-49% weight


    Tosin tuossa bensa-autoihin erikseen lisäaine ja puhdistusaine. Täällä oli maininta että tuo isompi pytty on nimenomaan tuota tehokkaampaa ainetta ja toisessa pienemmässä olisi joku muu vaikuttava aine (Kerocom PIBA 03?).



    Dieseleihin löytyy Techron D Concentratea, sieltä ei sitten enää löydykään tuota käärmeöljyä mitä on pidetty ihmeentekijänä.
    1/. Distillates(petroleum), hydrotreated light. 40 - 70%
    2/. 2-ethylhexyl nitrate 10 - 30%
    3/. Branched alkanol 1 - 4.9%

    Ja jossain onkin mainittu sisuksista näin...
    "Given that both have a specific gravity of .85 I suggest the ingredients are more commonly known as:
    1/. Kerosene
    2/. Cetane improver
    3/. Alcohol"

    Bensoihin on siis ainakin kahta lientä olemassa. Ja diiseliin ainakin tämä yksi..

    Diesel Additive 100ml. original BMW - 83192296922, 83 19 2 296 922, 2296922, 83-19-2-296-922


    Kuitenkin asiakasarvostelujen mukaan moni on tyytyväinen vaikka pitääkin ainetta kalliina.


    Mutta liittyen tähän kommenttiin: "BMW technician told us they use this diesel additive often for customer complain of engine noise....." onko tästä mitään muuta iloa kuin se että asiakas lähtee huollosta "hiljaisemmalla" autolla suupielet korvissa rahastettuna? Suuttimen äänien muutoksista monessa paikassa puhutaan mutta samanhan tekee myös 2T öljy käsittääkseni ja mikäli nyt en aivan väärin muista niin jotkut saksalaiset lutraavat tuota 2T öljyäkin tankkiin. Toki se pitää olla nokeamatonta DPF:n takia. Jonkun lähteen mukaan tuosta löytyy myös (Kerocom PIBA 03) by BASF. https://f30.bimmerpost.com/forums/sh...php?p=20709641

    Saksassa kuulemma Aral Ultimate & Shell V-Power sisältävät jo itsessään BASF Keropuria. Nyt kun vilkaisi huvikseen Keropurin kuvat niin eipä tuosta enää taida jäädä epäselvyyttä mistä aineesta on kyse noissa bemarin pikkupulloissa...

    Basf Keropur D diiselille:

    webbisivu: https://products.basf.com/en/Keropur-D.html
    Bensalle:

    webbisivut: https://products.basf.com/en/Keropur-G.html
    Last edited by fraatti; 02-09-2019, 04:54.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Paljonko mahtaa maksaa navin retrofittaus F10 LCI malliin ? Kyseess pienemmällä näytöllä oleva malli. Onko tuo mahdollista vaihtaa professional naviin myös ? Paljonko tämän kustannus ?
    No se nyt riippuu monesta muuttujasta. Käytätkö käytettyjä osia vai uusia, teetätkö kokonaan vai teetkö itse osan/kokonaan. Osat taitaa olla käytettynä siinä ~500€ (NBT). Eli pro navi tulee. Eiköhän sielläkin joku foorumilainen näitä tee.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Paljonko mahtaa maksaa navin retrofittaus F10 LCI malliin ? Kyseess pienemmällä näytöllä oleva malli. Onko tuo mahdollista vaihtaa professional naviin myös ? Paljonko tämän kustannus ?

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Noita alkuperäisiä lisä-aineita menee meillä tankkiin aina huollon yhteydessä niin dieseliin, kuin bensiinin. Vahvistaa joko uskoa tai muuten vain positiivinen vaikutelma jäänyt aineesta.
    Onko juurikin tuota mitä tuossa ebayn linkissä?
    Last edited by alpine3; 02-09-2019, 00:47.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Hiukan epäilen että mahtaako suuttimen kärjestä lähteä perinteisillä puhdistuskonsteilla mitään sellaista irti mikä oikeasti haittaisi ruiskutustapahtumaa. Kuitenkin suuttimesta itsestään tuleva painekin on kovimillaan tuossa 1800bar nurkilla.

    Bemarilla on jotain "omiakin" suuttimen putsaus mömmöjä dieseleihin. Kenenkähän valmistamaa tököttiä tuo mahtaa olla?
    Find many great new & used options and get the best deals for BMW Diesel Additive Treatment 100ml (83192296922) at the best online prices at eBay! Free delivery for many products!


    Bensaautoihin on jossain mainittu että olisi techronin tököttiä.
    Noita alkuperäisiä lisä-aineita menee meillä tankkiin aina huollon yhteydessä niin dieseliin, kuin bensiinin. Vahvistaa joko uskoa tai muuten vain positiivinen vaikutelma jäänyt aineesta.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Kyllä suuttimen kärjet voivat nokeentua ja huonontaa suuttimien toimintaa. Varsinkin silloin, kun ajo on lyhyttä ja varovaista. Pysyvät parempikuntoisina kun saavat välillä pitkää maantieajoa ja kenkääkin.

    Jos haluat kokeilla puhdistusmömmöjä, niin oma kokemus esim. STP Ultra 5 in 1 on ollut sellainen, ettei se ainakaan huonommaksi mene. Toki tosimies ottaa ensin suuttimet irti ja puhdistaa kärjet varovasti ja ajelee noilla käärmeöljyillä vasta sitten.
    Hiukan epäilen että mahtaako suuttimen kärjestä lähteä perinteisillä puhdistuskonsteilla mitään sellaista irti mikä oikeasti haittaisi ruiskutustapahtumaa. Kuitenkin suuttimesta itsestään tuleva painekin on kovimillaan tuossa 1800bar nurkilla.

    Bemarilla on jotain "omiakin" suuttimen putsaus mömmöjä dieseleihin. Kenenkähän valmistamaa tököttiä tuo mahtaa olla?
    Find many great new & used options and get the best deals for BMW Diesel Additive Treatment 100ml (83192296922) at the best online prices at eBay! Free delivery for many products!


    Bensaautoihin on jossain mainittu että olisi techronin tököttiä.
    Last edited by fraatti; 01-09-2019, 16:42.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Jos haluat kokeilla puhdistusmömmöjä, niin oma kokemus esim. STP Ultra 5 in 1 on ollut sellainen, ettei se ainakaan huonommaksi mene. Toki tosimies ottaa ensin suuttimet irti ja puhdistaa kärjet varovasti ja ajelee noilla käärmeöljyillä vasta sitten.
    Taidan kokeilla ensin ajella jollain puhdistusaineella, ihan jo mielenkiinnon vuoksi miten vaikuttaa. Sitten jos mitään ei tapahdu voi alkaa suutinjumppaan.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Voiko nämä nyky suuttimet nokeentua tai likaantua että se auheuttaa tällaista? Nyt viimeaikoina on ollut lyhyttä ajoa aika paljon ja koneen lämmöt ei kerkeä nousta kovin ylös.
    Ja voisiko tällaiseen auttaa jonkin esim forte käsittelyn tekeminen, vai onko täysin tuhaa hommaa? Eihän se toki paljoa maksa kokeilla :think
    Kyllä suuttimen kärjet voivat nokeentua ja huonontaa suuttimien toimintaa. Varsinkin silloin, kun ajo on lyhyttä ja varovaista. Pysyvät parempikuntoisina kun saavat välillä pitkää maantieajoa ja kenkääkin.

    Jos haluat kokeilla puhdistusmömmöjä, niin oma kokemus esim. STP Ultra 5 in 1 on ollut sellainen, ettei se ainakaan huonommaksi mene. Toki tosimies ottaa ensin suuttimet irti ja puhdistaa kärjet varovasti ja ajelee noilla käärmeöljyillä vasta sitten.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Voiko nämä nyky suuttimet nokeentua tai likaantua että se auheuttaa tällaista? Nyt viimeaikoina on ollut lyhyttä ajoa aika paljon ja koneen lämmöt ei kerkeä nousta kovin ylös.
    Ja voisiko tällaiseen auttaa jonkin esim forte käsittelyn tekeminen, vai onko täysin tuhaa hommaa? Eihän se toki paljoa maksa kokeilla :think

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by BMWjunkie View Post
    Kannattiko näissä suutinhommissa tehdä ensin se ohivuototesti kaikille suuttimille ennen kuin vaihtaa jotakin tiettyä suutinta sen korjausarvon perusteella? Meinaan kompensoiko nuo suuttimet toisiaan ja vika saattoi olla jossakin toisessa suuttimessa vaikka kyseisen suuttimen korjausarvo ei näyttänytkään suurelta? Vai muistanko ihan väärin
    Piezosuuttimien kohdalla ohivuotomittaus ei oikein onnistu, kuten solenoidisuuttimilla varustetussa moottorissa. Suuttimet kompensoivat toisiaan, jolloin tilanne voi todellakin olla sellainen, että yhden suuttimen vaihdon jälkeen korjausarvot saattavat olla hyvin erilaiset kuin olettaisi. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että muita suuttimia olisi tarpeen vaihtaa, vaan suuttimien paikkaa keskenään vaihtamalla ja korjausarvoja seuraamalla voi yrittää päätellä, onko viallisia suuttimia edelleen käytössä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎