Originally posted by Spere
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo se nyt riippuu monesta muuttujasta. Käytätkö käytettyjä osia vai uusia, teetätkö kokonaan vai teetkö itse osan/kokonaan. Osat taitaa olla käytettynä siinä ~500€ (NBT). Eli pro navi tulee. Eiköhän sielläkin joku foorumilainen näitä tee.
Leave a comment:
-
-
Löytyi tuolta jotain aineitakin mitä tuo sisältää:
KEROPUR® D
1H-benzotriazole
==> Is a corrosion inhibitor
2-ethylhexyl nitrate
==> "Dope" for diesel engines. Increases the cetane number. Like Ultimate
2-ethylhexan-1-ol
==> An alcohol. That will probably bring about the "miracle cleaning"
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zakspeed View PostNoita alkuperäisiä lisä-aineita menee meillä tankkiin aina huollon yhteydessä niin dieseliin, kuin bensiinin. Vahvistaa joko uskoa tai muuten vain positiivinen vaikutelma jäänyt aineesta.
Techron consists of five components:[6]
Distillates, hydrotreated light at 40-70% weight
Stoddard solvent at 15-40% weight
Solvent naphtha (petroleum), light aromatic at 5-10% weight
Benzene, 1,2,4-trimethyl at 1-5% weight
PEA (detergent), polyether amines at 20-49% weight
Tosin tuossa bensa-autoihin erikseen lisäaine ja puhdistusaine. Täällä oli maininta että tuo isompi pytty on nimenomaan tuota tehokkaampaa ainetta ja toisessa pienemmässä olisi joku muu vaikuttava aine (Kerocom PIBA 03?).
Dieseleihin löytyy Techron D Concentratea, sieltä ei sitten enää löydykään tuota käärmeöljyä mitä on pidetty ihmeentekijänä.
1/. Distillates(petroleum), hydrotreated light. 40 - 70%
2/. 2-ethylhexyl nitrate 10 - 30%
3/. Branched alkanol 1 - 4.9%
Ja jossain onkin mainittu sisuksista näin...
"Given that both have a specific gravity of .85 I suggest the ingredients are more commonly known as:
1/. Kerosene
2/. Cetane improver
3/. Alcohol"
Bensoihin on siis ainakin kahta lientä olemassa. Ja diiseliin ainakin tämä yksi..
Kuitenkin asiakasarvostelujen mukaan moni on tyytyväinen vaikka pitääkin ainetta kalliina.
Mutta liittyen tähän kommenttiin: "BMW technician told us they use this diesel additive often for customer complain of engine noise....." onko tästä mitään muuta iloa kuin se että asiakas lähtee huollosta "hiljaisemmalla" autolla suupielet korvissa rahastettuna? Suuttimen äänien muutoksista monessa paikassa puhutaan mutta samanhan tekee myös 2T öljy käsittääkseni ja mikäli nyt en aivan väärin muista niin jotkut saksalaiset lutraavat tuota 2T öljyäkin tankkiin. Toki se pitää olla nokeamatonta DPF:n takia. Jonkun lähteen mukaan tuosta löytyy myös (Kerocom PIBA 03) by BASF. https://f30.bimmerpost.com/forums/sh...php?p=20709641
Saksassa kuulemma Aral Ultimate & Shell V-Power sisältävät jo itsessään BASF Keropuria. Nyt kun vilkaisi huvikseen Keropurin kuvat niin eipä tuosta enää taida jäädä epäselvyyttä mistä aineesta on kyse noissa bemarin pikkupulloissa...
Basf Keropur D diiselille:
webbisivu: https://products.basf.com/en/Keropur-D.html
Bensalle:
webbisivut: https://products.basf.com/en/Keropur-G.htmlLast edited by fraatti; 02-09-2019, 04:54.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostPaljonko mahtaa maksaa navin retrofittaus F10 LCI malliin ? Kyseess pienemmällä näytöllä oleva malli. Onko tuo mahdollista vaihtaa professional naviin myös ? Paljonko tämän kustannus ?
Leave a comment:
-
-
Paljonko mahtaa maksaa navin retrofittaus F10 LCI malliin ? Kyseess pienemmällä näytöllä oleva malli. Onko tuo mahdollista vaihtaa professional naviin myös ? Paljonko tämän kustannus ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zakspeed View PostNoita alkuperäisiä lisä-aineita menee meillä tankkiin aina huollon yhteydessä niin dieseliin, kuin bensiinin. Vahvistaa joko uskoa tai muuten vain positiivinen vaikutelma jäänyt aineesta.Last edited by alpine3; 02-09-2019, 00:47.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostHiukan epäilen että mahtaako suuttimen kärjestä lähteä perinteisillä puhdistuskonsteilla mitään sellaista irti mikä oikeasti haittaisi ruiskutustapahtumaa. Kuitenkin suuttimesta itsestään tuleva painekin on kovimillaan tuossa 1800bar nurkilla.
Bemarilla on jotain "omiakin" suuttimen putsaus mömmöjä dieseleihin. Kenenkähän valmistamaa tököttiä tuo mahtaa olla?
Find many great new & used options and get the best deals for BMW Diesel Additive Treatment 100ml (83192296922) at the best online prices at eBay! Free delivery for many products!
Bensaautoihin on jossain mainittu että olisi techronin tököttiä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View PostKyllä suuttimen kärjet voivat nokeentua ja huonontaa suuttimien toimintaa. Varsinkin silloin, kun ajo on lyhyttä ja varovaista. Pysyvät parempikuntoisina kun saavat välillä pitkää maantieajoa ja kenkääkin.
Jos haluat kokeilla puhdistusmömmöjä, niin oma kokemus esim. STP Ultra 5 in 1 on ollut sellainen, ettei se ainakaan huonommaksi mene. Toki tosimies ottaa ensin suuttimet irti ja puhdistaa kärjet varovasti ja ajelee noilla käärmeöljyillä vasta sitten.
Bemarilla on jotain "omiakin" suuttimen putsaus mömmöjä dieseleihin. Kenenkähän valmistamaa tököttiä tuo mahtaa olla?
Find many great new & used options and get the best deals for BMW Diesel Additive Treatment 100ml (83192296922) at the best online prices at eBay! Free delivery for many products!
Bensaautoihin on jossain mainittu että olisi techronin tököttiä.Last edited by fraatti; 01-09-2019, 16:42.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View PostJos haluat kokeilla puhdistusmömmöjä, niin oma kokemus esim. STP Ultra 5 in 1 on ollut sellainen, ettei se ainakaan huonommaksi mene. Toki tosimies ottaa ensin suuttimet irti ja puhdistaa kärjet varovasti ja ajelee noilla käärmeöljyillä vasta sitten.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by atcc View PostVoiko nämä nyky suuttimet nokeentua tai likaantua että se auheuttaa tällaista? Nyt viimeaikoina on ollut lyhyttä ajoa aika paljon ja koneen lämmöt ei kerkeä nousta kovin ylös.
Ja voisiko tällaiseen auttaa jonkin esim forte käsittelyn tekeminen, vai onko täysin tuhaa hommaa? Eihän se toki paljoa maksa kokeilla :think
Jos haluat kokeilla puhdistusmömmöjä, niin oma kokemus esim. STP Ultra 5 in 1 on ollut sellainen, ettei se ainakaan huonommaksi mene. Toki tosimies ottaa ensin suuttimet irti ja puhdistaa kärjet varovasti ja ajelee noilla käärmeöljyillä vasta sitten.
Leave a comment:
-
-
Voiko nämä nyky suuttimet nokeentua tai likaantua että se auheuttaa tällaista? Nyt viimeaikoina on ollut lyhyttä ajoa aika paljon ja koneen lämmöt ei kerkeä nousta kovin ylös.
Ja voisiko tällaiseen auttaa jonkin esim forte käsittelyn tekeminen, vai onko täysin tuhaa hommaa? Eihän se toki paljoa maksa kokeilla :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMWjunkie View PostKannattiko näissä suutinhommissa tehdä ensin se ohivuototesti kaikille suuttimille ennen kuin vaihtaa jotakin tiettyä suutinta sen korjausarvon perusteella? Meinaan kompensoiko nuo suuttimet toisiaan ja vika saattoi olla jossakin toisessa suuttimessa vaikka kyseisen suuttimen korjausarvo ei näyttänytkään suurelta? Vai muistanko ihan väärin
Leave a comment:
-
Leave a comment: