Originally posted by Juspa
View Post
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tällainen syy oli koneen vaihdolle, tarkemmin en tiedä, kun nykyinen tietosuojalaki estää. ”Kone vaihdettiin Espoon Laakkosella vakuutuksen piikkiin kun se oli hörpännyt vettä syvästä lätäköstä.”
-
Kaarrevalot. Tai jotkut sellaiset...
Huomasin tuossa nyt vasta sattumalta, kun kurvasin jonkun ikkunan edestä, että tässä syttyy pitkien linssiin hehku sille puolelle mille kääntää. Eli tässä joku kaarrevalo -ominaisuus? Eikös se ole joku VAGien juttu
Miten nuo saa pois? Saako Carlylla?
Leave a comment:
-
Korilla/laatikolla 391tkm ja motilla 186tkm. En ole kuullut näissä B47 koneissa olevan samaa jakopää ongelmaa, kuin N47 koneissa ?Originally posted by zakspeed View PostOk, käsitin tämän olevan yli puolen miljoonan menty.
Leave a comment:
-
Saa laittomasti. Suosittelen että hieman itse googlettelet.Originally posted by Sisäänajettu View PostLaitoin kaapelin juuri tilaukseen, hieman ihmettelin ethernet päätä, kun yleensä usbilla menty. Saako istan ladattua jostain maksutta ?
Leave a comment:
-
Laitoin kaapelin juuri tilaukseen, hieman ihmettelin ethernet päätä, kun yleensä usbilla menty. Saako istan ladattua jostain maksutta ?Originally posted by fraatti View Postenet ja ista
Leave a comment:
-
Joo, pitää katsoa koodit, kunhan saa itse autoon sopivan kaapelin hommattua (k-dcan?) ja inpan ladattuaOriginally posted by fraatti View PostTuollaista levyä ainakin myydään. Sopivuudesta en osaa sanoa mitään.
Jos tuo läppien koodi palaa vielä niin saattaapi olla että kannattaa kurkata imusatsin sisään että onko siellä kaikki ok.
Sinällään tuo zakspeedin ehdotus käyttää auto merkkarin kautta jos joku kampanja on voimassa niin se voisi olla ihan fiksu juttu... :think Vaika sitten myöhemmin haluaisikin hommautua eroon koko EGR:stä.
Leave a comment:
-
186tkm koneella nyt mittarissa, ei äännä laisinkaan ketju missään tilanteessa...Originally posted by zakspeed View PostPaljonkos oli metrejä B47.n kellossa tällä hetkellä? Taitaa olla ketju kuin ketju tämän auton kilsoilla jo työnsä tehnyt.
Leave a comment:
-
Tuollaista levyä ainakin myydään. Sopivuudesta en osaa sanoa mitään.Originally posted by Sisäänajettu View PostKiitoksia näistä, nyt meni yöunet. Onko ketjuongelmaa näissäkin... Mietin, että voikohan nuo kaikki koodit paitsi egr johtua akun alhaisesta jännitteestä ? Akku vetelee viimeisiään ja ilmlittelikin alhaisesta jännitteestä. Katsotaan, jos lataamalla paranee...
Eli yhdellä levyllä saa kuitenkin blokattua koko egr yksikön, mutta tuo jää paikalleen vai ?
Jos tuo läppien koodi palaa vielä niin saattaapi olla että kannattaa kurkata imusatsin sisään että onko siellä kaikki ok.
Sinällään tuo zakspeedin ehdotus käyttää auto merkkarin kautta jos joku kampanja on voimassa niin se voisi olla ihan fiksu juttu... :think Vaika sitten myöhemmin haluaisikin hommautua eroon koko EGR:stä.
Leave a comment:
-
Paljonkos oli metrejä B47.n kellossa tällä hetkellä? Taitaa olla ketju kuin ketju tämän auton kilsoilla jo työnsä tehnyt.
Leave a comment:
-
Kiitoksia näistä, nyt meni yöunet. Onko ketjuongelmaa näissäkin... Mietin, että voikohan nuo kaikki koodit paitsi egr johtua akun alhaisesta jännitteestä ? Akku vetelee viimeisiään ja ilmlittelikin alhaisesta jännitteestä. Katsotaan, jos lataamalla paranee...Originally posted by fraatti View PostKatsoin ihan mielenkiinnosta koodien selitykset:
2c3200 Swirl-flap actuator: Mechanically faulty (lever broken)
Eikös tämä nyt kerro että läppien toiminnassakin on jotain mätää? Eikai tuolla ole jo soihtu käynyt? :think

28cd00 LIN, message; radiator shutter: Missing
2c4b00 Oxygen sensor after catalytic converter, virtual ground: Voltage too low
255b00 EGR valve, position control: Valve closed too loosely
284e00 Oxygen sensor after catalytic converter, Nernst voltage, signal: Open circuit
255c00 EGR valve, position control: Valve open too wide
273d00 Engine speed monitoring: Difference between crankshaft and camshaft positions too high
Tämä on sinällään mielenkiintoinen koska se meinaa että kammen ja nokan asento poikkeaa liikaa toisistaan. Eikai näissäkin ole ketjuvikoja?

240400 Exhaust-gas recirculation control: Air volume too low
http://bmwfault.codes/XMLDiagView?do...EANwAzADAANAA=
Eli yhdellä levyllä saa kuitenkin blokattua koko egr yksikön, mutta tuo jää paikalleen vai ?
Leave a comment:
-
Katsoin ihan mielenkiinnosta koodien selitykset:Originally posted by Sisäänajettu View PostIlmeisesti säädin on egr:ässä viallinen, tuollaisia koodeja antaa.
Voi olla, että nuo muut koodit on vanhoja, katsotaan tuleeko takaisin. Eikö noiden pitäisi jotain vikatilaa laittaa, jos lambda, tai kampiakselin asentotunnistin kusee ?
2c3200 Swirl-flap actuator: Mechanically faulty (lever broken)
Eikös tämä nyt kerro että läppien toiminnassakin on jotain mätää? Eikai tuolla ole jo soihtu käynyt? :think

28cd00 LIN, message; radiator shutter: Missing
2c4b00 Oxygen sensor after catalytic converter, virtual ground: Voltage too low
255b00 EGR valve, position control: Valve closed too loosely
284e00 Oxygen sensor after catalytic converter, Nernst voltage, signal: Open circuit
255c00 EGR valve, position control: Valve open too wide
273d00 Engine speed monitoring: Difference between crankshaft and camshaft positions too high
Tämä on sinällään mielenkiintoinen koska se meinaa että kammen ja nokan asento poikkeaa liikaa toisistaan. Eikai näissäkin ole ketjuvikoja?

240400 Exhaust-gas recirculation control: Air volume too low
Leave a comment:
-
Tuossa on tuo jäähdytin. Jos haluat sen kokonaan pois on tehtävä muutakin kuin laitettava levy. Levy toiminee tuolla nuolen kohdalla myös jos muuten värkin jättää paikalleen.Originally posted by Sisäänajettu View PostJoo, kiitoksia selvennyksestä. Nyt aukesi kokonaan tuo, en ole diagnostiikkaan/softailuun tarkemmin perehtynyt. Eikö nämä koodit kuitenkin viittaa egr säätimen ”läppä” vikaan ? Tarvitaanko siis ainoastaan yksi metallinen levy tiivisteillä tuon tulppaamiseen, jos koko egr jäähdyttimen ja säätimen ottaa pois ? N47 koneessa oli monta eri blokattavaa kohtaa levyillä ja jäähdytysnesteputken blokkaus...
Leave a comment:
Leave a comment: