On varmaan kysytty mutta kysytään nyt vielä..
Saako ton vihreän jäähytysnesteen sekaan laittaa sinistä vai pitääkö olla vihreää.
Joku vaan puhu että jotku vihreät ei sekoitu.
Vai imaseeko pillillä ja kokeilee.
En olekaan tuosta tiennyt, kun näitä muilta forumeilta lueskellut. Niin paljon kuitenkin noita "ongelmia F1x talvella" juttuja tullut esille, että meinasin suosiolla luopua tuosta että talvella sitten pärjää. Voi se auto minullakin seisoa -30 pakkasessa päiviä ilman piuhoja ja tärkeintä olisi se toimivuus, eikä pieni säästö siinä rullailun talteen otossa.
Juuri tuossa tuli todettua että vm 2012 535d:ssä akku tuli nyt tiensä päähän noin 310tkm kohdalla. Mielestäni 8v on ihan kelpo suoritus kun autossa on kuintenkin ollut myös webasto.
Omassa -14 mallissa myös alkuperäinen akku ilman murheita.
Putoaa muutenkin pois päältä kun vuorokauden keskilämpötila laskee alle ~5 asteen.... Lähes puoli vuotta siis pois käytöstä jos autoa säilytetään ulkona.
En olekaan tuosta tiennyt, kun näitä muilta forumeilta lueskellut. Niin paljon kuitenkin noita "ongelmia F1x talvella" juttuja tullut esille, että meinasin suosiolla luopua tuosta että talvella sitten pärjää. Voi se auto minullakin seisoa -30 pakkasessa päiviä ilman piuhoja ja tärkeintä olisi se toimivuus, eikä pieni säästö siinä rullailun talteen otossa.
Oisko muilla tietoa tuosta ajonaikaisesta webaston poistosta?
Mieli tekis vähän lämmitettävää rattia. Voiko tuohon pre lci ruoriin lisätä jälkeenpäin vibran ja vaihdeläpät jos lämmitys löytyy? Ja erottaako lämmitettävän ratin kuvista esim johdoista jotenkin?
Jos sulla laturit ja lämmitykset akussa on, jättäisin energian talteenoton jarrutuksissa päälle. Säästää kuitenkin polttoainetta.
Putoaa muutenkin pois päältä kun vuorokauden keskilämpötila laskee alle ~5 asteen.... Lähes puoli vuotta siis pois käytöstä jos autoa säilytetään ulkona.
Tuli pari kysymystä mieleen F11 tehdas webastosta. Autona 530D -2011. Saksantuonti.
Tuli kokeiltua tuota webastoa kaukosäätimellä sekä i-driven valikosta kun lämpötilat alkoivat alittaa sen +15 jotta se lähtee päälle taukotuuletuksen sijaan ja tuntui toimivan ihan oikein. Lämmittää hyvin ja käynistyykin nopeasti eikä savuttanut.
Nyt kun kelit kylmennyt niin muutaman kerran antanut aika reilut savut kun on lähtenyt käyntiin. Pari päivää sitten huomasin, että autossa lienee aktiivisena tuo ajon aikainen lämmitys webastolla koska tovi sitten antoi tuota savua ajonaikana perästä kuskinpuolelta kun ajoin sekä pysähdyksissä vasemalta edestä ja lämpötila oli -1 ja +x välissä noina kertoina.
Tätä ja muita topikkeja lukeneena tuo ajon aikainen lämmitys ei sovi kaikkeen ajoon. Esim itselle ja puolisolle voi tulla 3-5min. Ajoa päivässä vaikka 8 kpl. Ja aina ei ole i-drivesta tai kaukosäätimellä sitten laitettu lämmitystä ennen ajoa.
Eikös tuo sitten nokea tuota, koska palo alkaa ja loppuu sitten melkein heti ja tuota toistetaan? Ennen lämpöjen tippumista nykyisille etelän asteille ei tuota savutusta ollut ollenkaan. Huomasi toiminnan vain kohinasta ja toki lämmöstä.
Samoten jos käytän webastoa i-drivesta tai kaukosäädöllä sen 30min. putkeen ei mitään savutusta ilmene jos ulkolämpötila? on jonkin arvon yli. Eli ei vissiin lyhyeen ajon silloin käytä webastoa lisänä.
Toki tuota ajoa tulee välillä ~40km *2 per päivä. Töihin + pidempiäkin.
1. Tuon voi ja kannattaa varmaan sitten koodata pois? Saako toimimaan niin, että halutessaan kaukosäätimestä saisi sen lisälämmityksen ajossa päälle, koska i-drive ei sitä anna tehdä kone käynnissä.
2. Uusi akku 105ah agm on tulossa. Siihen akkulämmitin ja automaaginen laturi siten että kytkee kotona sitten vain defan syötön kiinni ja se saa sähköä menoista riiippuen 8-24h. / pv.
3. Jarrutusenergian talteenotto pois, että lataa akun ajossa yli 80%.
Kun poistaa imusarjan läpät B47 koneesta, kannattaako jättää läppien akselia säätelevä moottori paikalleen ja johto kiinni moottoriin? Syttyykö muulloin vikavaloa ? Ei ilmeisesti vaadi mitään koodausta läppien poiston jälkeen ?
Miten F10:ssä saa profiileita poistettua, nyt on 2kpl (---) profiilia ja edellisen omistajan profiili myös, en myöskään löytäny kohtaa mistä profiilin nimee vois muuttaa.
Miten F10:ssä saa profiileita poistettua, nyt on 2kpl (---) profiilia ja edellisen omistajan profiili myös, en myöskään löytäny kohtaa mistä profiilin nimee vois muuttaa.
Muistaakseni profiileja et voi poistaa ilman testeriä, profiilin resetointi pitäisi kyllä onnistua i-drivestä. ISTA:lla muistelisin nähneeni valinnan profiilin poistamiseen.
Miten F10:ssä saa profiileita poistettua, nyt on 2kpl (---) profiilia ja edellisen omistajan profiili myös, en myöskään löytäny kohtaa mistä profiilin nimee vois muuttaa.
Mielummin otan läpät vaan pois, kuin maksan 300€ uudesta imusarjasta, kulutus voi muutaman desin nousta ja alaväännössä pieni ero voi olla, mutta eipähän uudelleen nuo hajoa... Akseli on siis katkennut ja läpät eivät toimi kuten pitää tämän vuoksi
Leave a comment: