memebuy23buy

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• salmol
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Millaisia oireita jakolaatikkovioissa on ilmennyt? Mulla oleva tärinä kiihdyttäessä varmaan on yksi eli siksi mielelläni sulkisin tuon jakolaatikon mahdollisuuden pois. Lootaan on kyllä vaihdettu öljyt reilun sadantonnin kohdalla ja renkaatkin ovat olleet samankokoiset ym. Jos vika on jakolaatikossa, ilmoittaako se vikakoodeilla mitään?
    Minulla meni jakolaatikko 420xda:sta alle 50 tkm ja oireena oli ylämäkeen kiihdyttäessä sellainen pieni nykiminen, vähän kuin auto arpoisi kuinka paljon ja mille renkaalle voimaa antaisi. Tuntui oikeastaan vain pieneen ylämäkeen kiihdyttäessä risteyksestä.

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Originally posted by janilind View Post
    Ainakin piuhan irrotus sai mittariston vikavalot palamaan, eiköhän tuossa käy samoin ja koodejakin jää muistiin.
    Näistä ei vissiin ole haittaa sen kummemmin, jos esim sulakkeen laittaa takaisin? Vikavalot sammuvat vissiin sulakkeen palauttamisen jälkeen ja sitten vain vikamuistin nollaus?

Millaisia oireita jakolaatikkovioissa on ilmennyt? Mulla oleva tärinä kiihdyttäessä varmaan on yksi eli siksi mielelläni sulkisin tuon jakolaatikon mahdollisuuden pois. Lootaan on kyllä vaihdettu öljyt reilun sadantonnin kohdalla ja renkaatkin ovat olleet samankokoiset ym. Jos vika on jakolaatikossa, ilmoittaako se vikakoodeilla mitään?

Leave a comment:

• fraatti
    replied
    Originally posted by tuoasm View Post
    Itse itselle vastaten, FEBI BILSTEIN 75W-85 48785, Redline MT-85 75W85 GL-4 tai RAVENOL DGL SAE 75W-85 GL-5 LS pitäis käydä rankan googlettelun jälkeen.
    Ravenolit laitoin itse periin.

Leave a comment:

• Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by Markkanenn View Post
    Hypoid axle oil g1:ssä on GL4 luokitus kun noissa febin ja ravenolin öljyissä on GL5. GL5 luokituksen lisäaineistus saattaa syövyttää kuperimetalleja esim. messinkiä.
    Tästä ollaan kahtaa mieltä, toiset sitä mieltä, että GL 5 tarjoaa jopa parempaa suojausta. https://www.youtube.com/watch?v=XHwULF-EdtQ

Leave a comment:

• Markkanenn
    replied
    Itse itselle vastaten, FEBI BILSTEIN 75W-85 48785, Redline MT-85 75W85 GL-4 tai RAVENOL DGL SAE 75W-85 GL-5 LS pitäis käydä rankan googlettelun jälkeen.
    Hypoid axle oil g1:ssä on GL4 luokitus kun noissa febin ja ravenolin öljyissä on GL5. GL5 luokituksen lisäaineistus saattaa syövyttää kuperimetalleja esim. messinkiä.

Leave a comment:

• janilind
    replied
    Originally posted by Martikainen93 View Post
    Jättääkö mitään vikakoodia muistiin jos käyttää irti ? 🤔
    Ainakin piuhan irrotus sai mittariston vikavalot palamaan, eiköhän tuossa käy samoin ja koodejakin jää muistiin.

Leave a comment:

• Sisäänajettu
    replied
    Itse heitin tuota Febiä vastaavaa SWAG 10948785 oman F10 perään ja ei minkäänlaisia ongelmia ollut.

Leave a comment:

• tuoasm
    replied
    Minkäslaista öljyä tuonne F10 perään voi laittaa, jokapaikassa suositellaan tuota orkkis BMW Hypoid Axle Oil G1 75W-85. Onko jotain vastaavia vähän huokeampia vaihtoehtoja? Auto 9/2011

Leave a comment:

• Martikainen93
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Sulake F178 (30 A) kontisssa. Syöttö ainoastaan jakolaatikolle.
    Jättääkö mitään vikakoodia muistiin jos käyttää irti ? 🤔

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Olikos tässä niin, että jakolaatikon poisto onnistuu ihan vaan sulakkeen(t) poistamalla? Vaatiiko piuhan päässä käyttämistä missään vaiheessa?
    Sulake F178 (30 A) kontisssa. Syöttö ainoastaan jakolaatikolle.

Leave a comment:

• JaniLap
    replied
    Olikos tässä niin, että jakolaatikon poisto onnistuu ihan vaan sulakkeen(t) poistamalla? Vaatiiko piuhan päässä käyttämistä missään vaiheessa?
    Itse olen yleensä irroittanut jakolaatikon sähköpistokkeen auton alta, mutta jotkut ovat tehneet myös sulakkeiden irroittamisen avulla. Sulakkeiden takana on usein muitakin toimintoja, joten hyvä varautua erinäisiin vikailmoituksiin toimenpiteen yhteydessä.

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Kardaania pohdin itsekin, josko sitä olisi kiinnityksineen tarpeen vilkaista?

Voithan kokeilumielessä napata myös jakolaatikon pois käytöstä ja kuulostella muuttuuko tilanne takavetoisena mihinkään vastaavassa koeajossa?

Originally posted by MNi View Post

Eikös tuo liene takaperän ja apurungon välinen kumipusla, samaa etsin alkukesästä. Samalla kyllä vaihdettiin kardaanin taaempi kumilimppukin. Tuo perän pusla ei maksa juuri mitään vaihtotyöhön (400-500 €) verrattuna.
    Jes, taidan käydä kyselemässä vähän vakiopajalla huomenna. Tänään en sitten oikein taas saanut tärinää aikaan. Auto menee myös Laakkoselle laajempaan määräaikaishuoltoon kohtapuoliin eli jos ei muuta niin mainitsen asiasta siellä ja kysäisen ohimennen, jos "vehicle check" -huoltoon kuuluisi koeajo ja siinä tärinän huomaaminen.

Leave a comment:

• Markkanenn
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Etuperä: Hypoid Axle Oil G2 83 22 2 413 511

Takaperä: Hypoid axle oil G1 83 22 2 295 532

Näillä nyt ei ainakaan valinta väärin mene.
    Mutta onko tälle hypoid axle oil g1 vastaavaa tuotetta mitä sais esim. Motonetistä? Schmiedmanniltahan tuota öljyä saa. Yli 80€ maksaa litra vain: https://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/...3-22-2-295-532

Leave a comment:

• zakspeed
    replied
    Minkäslaista öljyä tuonne F10 perään voi laittaa, jokapaikassa suositellaan tuota orkkis BMW Hypoid Axle Oil G1 75W-85. Onko jotain vastaavia vähän huokeampia vaihtoehtoja? Auto 9/2011
    Etuperä: Hypoid Axle Oil G2 83 22 2 413 511

Takaperä: Hypoid axle oil G1 83 22 2 295 532

Näillä nyt ei ainakaan valinta väärin mene.

Leave a comment:

• >Jon1<
    replied
    Itse hain motonetistä redlineä.. purkin takana luki bmw sopivuus bot448
    Last edited by >Jon1<; 20-10-2019, 15:26.

Leave a comment:

Working...
X