Sivuprofiilista kuvaa?
F10/F11 Vanne- ja rengasfit -topic II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ei ole runflatit (onneksi). Ihan itse ostattelin ja LingLong Greenmaxit kokeeksi kun tuntui että moni niitä kehui ja tahtoo tulla kilometrejä fribaa pelatessa ympäri Suomea. Tasapainotutin renkaat/vanteet kahteenkin kertaan ja toinen laitteli heti eri määrän painojakin. Tiedä sitten kumpi oli oikeassa, ravistus ainakin väheni. En tiedä onko vyö poikki tjsp...Originally posted by MajorDrake View PostMielenkiintoinen väittämä. E-sarjassa on sama keskireikä kuin F-Sarjassakin, pl. E39 ja E70... Joten eiköhän ne kuitenkin jotku tarvikevanteet ole...
Mikä niiden vanteiden ET ja leveys on?
Vetely johtuu kuitenkin rengastuksesta eikä vanteista...
Ettei nyt olisi alla liki loppuun ajetut runflätit?
Vanne on tosiaankin tarvikevanne, Blaukreuz MI5 evon näköiset ainakin. Chabouzu 666 lukee ja ET 20. 18x8,5. Ihan kaikkea en noista ymmärrä.
Joo, tarkemmin mietittynä tosiaan aika loogista että leveempi gummi vaatii leveemmän vanteloisenkin
Äkikseltään tuntui vain oudolta että ei tarvittaessa voisi vaihtaa rattaita edestä taakse kulumisen tasaamiseksi. Mutta niin se vain sitten on.
Mutta vetelee tosiaan hulluna verrattuna kitkoilla oleviin nykyisiin M-sportvanteisiin. Taidankin ajaa loppuun ne kun on niin paljon mukavampaa kyytiä.
Mikä lienee vetelyyn syynä?
-K
Comment
-
Käsittääkseni ei pitäisi tulla. Ja toivottavasti ei, koska juuri eilen kuittasin postista täsmälleen tuonkokoisen GoodYear-setin....Originally posted by Samppsu View PostTuntuu niin sekavilta nämä rengas jutut että varmistetaan nyt vielä. Tuleeko ongelmia F11 XDriven kanssa rengastuksella 245/40 R19 ja 275/35 R19?
Comment
-
Eiks mainittu oo "tehtaan" koko eli ei pitäisi olla ongelmaa.Originally posted by JKK View PostKäsittääkseni ei pitäisi tulla. Ja toivottavasti ei, koska juuri eilen kuittasin postista täsmälleen tuonkokoisen GoodYear-setin....i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Tänään sain alle uudet vanteet, pientä madallusta kaipaa... Mak Fahr edessä 8,5x19 et30 ja takana 9,5x19 et39, renkaat 245/40 ja 275/35. Edessä tulee omasta mielestä hyvin kaarelle ja takanakin kohtuullisesti.Last edited by Arppa; 09-10-2020, 18:55.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
Samaista vannetta harkitsin itsekkin, mutta ei ollut kuukausi takaperin maahantuojalla yhtään ja ei ollut tietoa millon tehtaalta saa. Hyvinhän nuo istuu. Orkkis vanteet jää hieman sisään, vaikka vaan 3mm heitto offsetissä. Liekkö nelikossa ja takavedossa kuitenkin joku ero etuakselilla.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
Etusia oli varastossa ja yksi takavanne, toinen piti tilata tehtaalta Italiasta ja sitä jännitettiin että tuleeko luvatussa 2 viikossa vai ollenkaan. Onneksi tuli 😀Originally posted by VilleP View PostSamaista vannetta harkitsin itsekkin, mutta ei ollut kuukausi takaperin maahantuojalla yhtään ja ei ollut tietoa millon tehtaalta saa. Hyvinhän nuo istuu. Orkkis vanteet jää hieman sisään, vaikka vaan 3mm heitto offsetissä. Liekkö nelikossa ja takavedossa kuitenkin joku ero etuakselilla.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
Täällä on niin kauheasti juttua että vaikka kuinka selaa ei vastauksia oikein löydy.
Eli tiivistettynä mitä eroja on eemelin ja äffäläisen vannesopivuuksissa? ET-luvut on tiedossa mutta siis pultitki on erit vissiin? Millä tavalla?
Jossain vaiheessa auton vaihto edessä ja mukava suunnitella meniskö miten nuo vanteet ristiin vai myykö suosiolla pois.BMW F11 530D Xdrive
BMW E39 525tds project
Comment
-
Ei ne oikein ristiin mene, ET on äffässä niin paljon isompi pl. neliveto-e-sarjalainen. Pultit ovat äffässä 2mm paksummat, mutta menevät kyllä e6x:n vanteiden läpi.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Ja äffässä on tiheämpi kierre kuin e6x. Äffässä oli muistaaksen 1,25 nousu kun e-sarjassa 1,5 nousu :thinkOriginally posted by Laku View PostEi ne oikein ristiin mene, ET on äffässä niin paljon isompi pl. neliveto-e-sarjalainen. Pultit ovat äffässä 2mm paksummat, mutta menevät kyllä e6x:n vanteiden läpi.Harraste/kesäkäyttis BMW e46 330ci cabriolet
M-B s204 220cdi AMG-sport 4-matic
Comment
Comment