Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Vanne- ja rengasfit -topic II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkod
    BTCF Member
    • Aug 2007
    • 5202
    • Stadi

Originally posted by major View Post
    Löytyisikö suosituksia f11 seen kesärenkaista koossa: eteen 245/35-20 ja taakse 275/30-20? Tällä hetkellä alla kulunut sekarengastus nexen ja joku kiinamerkki, huonot ajaa, vetelee jne. Mietin myös saisiko vetelyä pois jos taakse venyttäisi 245/35 kumit?
    Siis, mulla on alla 255/30&295/25R21 Accelera PHI2 tossa sigun f10, ei ollut mitään kokemusta / hajuakaan ko. renkaasta, ja piru että onkin hyvät. Olivat siis alla kun ostin ja liike laittoi vielä uudet takaset alle nyt keväällä.
    Helkama S3000
    Myydään kutosen alustaosia
    This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

Comment

• VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2281
      • Vantaa

Liekkö nuo nyt niin hyvät todellisuudessa. Jarrutus märällä 27m pidempi kuin Michelin PS.
      Last edited by VilleP; 24-03-2020, 21:43.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

Comment

• nikko1122
        BTCF Member
        • Nov 2012
        • 36
        • Fin

Originally posted by Jorkkeli12 View Post
        kyllä nuo alle menee, mutta takaa ainaki on hyvinki kaarella, tuossa muutama postaus aiemmin laitoin kuvan 9x20 et 24 ja 10x20 et25 setistä. Aika samatehan nuo kapeammat asettuu. Onkohan sulla käyny näppäily virhe ja edessä 35 profiili ja takana 30?
        En kyllä muuten tiedä miten tuo profiilit noin päin on... tuli vaan kopioitua myynnissä olevien vanteiden speksit.
        Raapiiko takakaaret sillä -30mm madalluksella?

Comment

• Anzafin
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 3747
          • Kajaani

Originally posted by nikko1122 View Post
          En kyllä muuten tiedä miten tuo profiilit noin päin on... tuli vaan kopioitua myynnissä olevien vanteiden speksit.
          Se lienee siinä ja tässä. Varmasti ainakin tuolla 275/35 - renkaalla, mutta lienee virhe ilmoituksessa.

Comment

• mikkod
            BTCF Member
            • Aug 2007
            • 5202
            • Stadi

Originally posted by VilleP View Post
            https://www.tyrereviews.co.uk/Articl...-Tyre-Test.htm

Liekkö nuo nyt niin hyvät todellisuudessa. Jarrutus märällä 27m pidempi kuin Michelin PS.
            Sitä en tiedä. Näillä ajoilla ei vielä pahaa sanottavaa. Jos tulee kertoilen
            Helkama S3000
            Myydään kutosen alustaosia
            This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

Comment

• Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17537
              • Turku

Originally posted by VilleP View Post
              275 on tehtaan koko, ja syy tähän on käsitelty muutamaan kertaan.
              Mennyt itseltä ohi. Miksi tehdas suosittelee eriparikokoa? 245/35 vierintäkehää lähinnä olisi 285/30-20".
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• Jorkkeli12
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2011
                • 264
                • Seinäjoki

Originally posted by nikko1122 View Post
                ei ole raapinut missään tilanteessa, eikä ottanu kaariin edes sillon kun alustaa kalibroitiin madalluksen jälkeen. Kalibroidessa kyllä huomaa jos ottaa kaareen, on aikamoista vääntelyä kallistuksen vakaajilta, mikäli siis Dynamic Drive on varusteena

Edit. jos on kääntyvä taka-akseli niin sitten en osaa sanoa ottaako kiinni vai ei, itsellä taka-akseli ei käänny.
                Last edited by Jorkkeli12; 25-03-2020, 09:44.
                Harraste/kesäkäyttis BMW e46 330ci cabriolet
                M-B s204 220cdi AMG-sport 4-matic

Comment

• Jorkkeli12
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 264
                  • Seinäjoki

Originally posted by Laku View Post
                  Mennyt itseltä ohi. Miksi tehdas suosittelee eriparikokoa? 245/35 vierintäkehää lähinnä olisi 285/30-20".
                  Eikös se niin ollu, että tuo 275 pyöristyy/laajenee kovemmassa vauhdissa enemmän kun 245 joten vierintäero pienenee ja toinen seikka on se, että tuo 245 painuu enempi kun 275, koska pintapaine/kosketuspinta on toisessa suurempi kuin toisessa, korjatkaa jos olen väärässä. :think
                  Harraste/kesäkäyttis BMW e46 330ci cabriolet
                  M-B s204 220cdi AMG-sport 4-matic

Comment

• Tikii
                    Newbiemmer
                    • May 2019
                    • 17
                    • Vantaa

renkaan minimikoko

Moro! Mä taidan olla porukassa vastarannan kiiski, mutta mikä mahtaa olla F11 Touringin renkaan minimikoko 18" vanteella? Kesärenkaat taitaa olla nyt 225/50?/18 ja talvirenkaat 235/50?/18.

Trafin mukaan kapein tyyppihyväksytty rengas olisi 245/45?

Haluaisin siis mahdollisimman kapoiset rinkulat alle.

Comment

• MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7531
                      • Jyväshyvä

Originally posted by Tikii View Post
                      Moro! Mä taidan olla porukassa vastarannan kiiski, mutta mikä mahtaa olla F11 Touringin renkaan minimikoko 18" vanteella? Kesärenkaat taitaa olla nyt 225/50?/18 ja talvirenkaat 235/50?/18.

Renkaan leveyttä saa muuttaa +-30 mm (ilman muutoskatsastusta) joten 215 on minimi leveys kunhan kantavuus riittää... Kantavuus lasketaan akselimassa jaettuna kahdella (yleensä siis taka-akselilta kun sen massa on isompi), ei tarvitse siis olla otteelle merkitty renkaan kantavuusluokka. Profiili sitten sellainen että korkeus on lähelle originaalia, ennemmin vähän yli kuin ali. Tosin 215 leveydessä ei kauheasti taida olla tarjontaa joten tuo 225/50 lienee järki valinta. Tosin 215/55-18 löytyy jos leveyden haluaa minimoida ja taitaa olla halvempikin kuin 225/50-18...
                      Last edited by MajorDrake; 25-03-2020, 11:39.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• TON-III
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2018
                        • 480
                        • Turku

Originally posted by Tikii View Post

Löytyy toinenkin , päivitin omat 245/45/18 talvirenkaat (kitkat) 225/50/18 kokoisiin ja ei voi muuta sanoa kuin että onnistunut päivitys ! Osa onnistumisesta tulee tuollaisen kapemamman renkaan matalammasta ( lue oikeammasta) kantavuudesta ( on hieman pehmeämpi, ottaa osaa jousitukseen).

Kesäset olivat 245/40/19 ja 275/30/19 ja ajattelin niissäkin mennä 225/45/19 kokoon mutta lopulta tuo tulee nyt vain eteen ja taakse 255/40/19.

Mun auto hieman eri mutta sama eli n. samanpainoinen coupe n. samalla tekniikalla.
                        F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

Comment

• Samsara
                          BTCF Member
                          • Apr 2017
                          • 70
                          • Pohjois-Satakunta

Minulla on F10 ja kw alusta sarjalla ja edessä olisi M5 mallin lokasuojat jotka nyt siis leventää puolelleen 15milliä jos oon oikein ymmärtänyt ja olen huono et lukujen kanssa niin olisiko antaa vastausta jos haluaisin eteen 20"10 vanteen mikä olisi et:n oltava että tulisi hyvin kaarelle? Ja taakse 20x11 vanne niin sille et luku
                          Last edited by Samsara; 29-03-2020, 21:48.

Comment

• Anzafin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 3747
                            • Kajaani

Originally posted by Samsara View Post
                            Minulla on F10 ja kw alusta sarjalla ja edessä olisi M5 mallin lokasuojat jotka nyt siis leventää puolelleen 15milliä jos oon oikein ymmärtänyt ja olen huono et lukujen kanssa niin olisiko antaa vastausta jos haluaisin eteen 20"10 vanteen mikä olisi et:n oltava että tulisi hyvin kaarelle? Ja taakse 20x11 vanne niin sille et luku
                            Eteen 20x10 et17 - et15
                            Taakse 20x11 et42 - et40

Siinä.

- Antti -

Ps. Oletko itse asentanut? Onhan varmasti aidot lokarit ettei ole replicat. Ne ei yleensä ole normilokareita leveämmät.

Comment

• Samsara
                              BTCF Member
                              • Apr 2017
                              • 70
                              • Pohjois-Satakunta

Joo en ole itse asentanut oli autossa jo ostaessa ja ovat melko varmasti jotkut replica lokarit

Comment

• Anzafin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 3747
                                • Kajaani

Originally posted by Samsara View Post
                                Joo en ole itse asentanut oli autossa jo ostaessa ja ovat melko varmasti jotkut replica lokarit
                                Laitahan jonkinlaista kuvaa missä näkyy vaikka edestä niin arvuutellaan .

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎