Ei kai ne anturit mitään ymmärrä renkaan profiilista, mutta edessä ja takana pitää olla sama halkaisija. Kun renkaan halkaisija pienenee alkuperäiseen verrattuna, niin nopeusmittari vain näyttää liikaa, koska yksi renkaan pyörähdys kuljettaa autoa lyhemmän matkaa. Nopeusmittarihan tulkitsee vain renkaan pyörähdyksiä (tai jonkin vaihteiston osan?), mutta maanopeudesta auto ei tiedä mitään.
Jaha, on tämä juuri niin vaikeata kuin ajattelinki. No tulipa ny tuollainen setti ostettua kun hyvään hintaan sai ja ainakin on hienot vanteet ensi talvelle Täytyy vielä miettiä mitä renkaiden kanssa sitten teen.
Okei, mitä tämä liian pieni käytännössä tarkoittaa? Onko esimerkiksi jotain haittaa autolle vai vaan typerän näköiset?
Alikokoiset. Voinee aiheuttaa ongelmia antureille koska vierintäkehä on eri...tosin eroa ei nyt ihan mahdottomasti ole, mutta näissä nykyautoissa tuokin voi jo riittää aiheuttamaan ongelmia.
Kannattaa pidättäytyä tehtaan määrittämissä kooissa (? koissa? ei kait sentään?) niin välttyy ongelmilta.
Meneekö F10 LCI ilmeisesti -16 M3 alla olleet vanteet ja renkaat huoletta vaan laittamalla? Kokoa 8,5” ja 9” 18” 255/40/18 rengastuksella. ET 27 ja 29, pulttijako 5x120 ja keskireikä 72,6.
Käsittääkseni on ok, mutta en ole ennen vanteiden kanssa pelannut niin mitenkä mun käy?
Vanteet menee hyvin, renkaat on liian pienet, pitäisi olla 255/45R18 eli yhtä profiilia isommat.
Meneekö F10 LCI ilmeisesti -16 M3 alla olleet vanteet ja renkaat huoletta vaan laittamalla? Kokoa 8,5” ja 9” 18” 255/40/18 rengastuksella. ET 27 ja 29, pulttijako 5x120 ja keskireikä 72,6.
Käsittääkseni on ok, mutta en ole ennen vanteiden kanssa pelannut niin mitenkä mun käy?
Mulla pyläkän leveämpi setti kuin alkup 245\35 ja 275\30-20,nyt alla 255\35-20 ja 295\30-20 ja auto aivan mahtava ajaa ei vetele tms.
Tarkoitus oli että sai kumia vähän enempi kuin alkup.
Taitaa olla sama koko mitä M5 alla on alunperin.
Laitoin kans M5 kokoa samoista syistä. Kansanmallien vakiokoko näytti mun silmään alikokoiselle ja samalla pääsi eroon venykumeista.
20x8,5" ET35 + 265/35-20 ja 20x9,5" ET37 + 295/30-20
Nämä rengassäätämiset on minun mielestäni vähän turhaa häsläystä kun voisi vaan laittaa ne tehdaskoot niin aina olisi helpompaa.
Mulla pyläkän leveämpi setti kuin alkup 245\35 ja 275\30-20,nyt alla 255\35-20 ja 295\30-20 ja auto aivan mahtava ajaa ei vetele tms.
Tarkoitus oli että sai kumia vähän enempi kuin alkup.
Taitaa olla sama koko mitä M5 alla on alunperin.
245/45 R18 on vakiokoko eteen ja taakse. Seuraava sitten 245/45 eteen ja 275/40 taakse.
Tuohon väliin ei oikein kokoja löydy.
265/40 on jo sentin matalampi ja näinollen ei oikein käy kyllä...ja vastaavasti taas 265/45 on jo lähes kaksi senttiä korkeampi ja se onkin sitten jo aivan liikaa.
Nämä rengassäätämiset on minun mielestäni vähän turhaa häsläystä kun voisi vaan laittaa ne tehdaskoot niin aina olisi helpompaa.
Tiedän tehdas koot yms mut haluan noi vanteet niin toi ratkaisu on paras mahdollinen et ei laatikko ala sekoilee. Mut kiitos näistä tiedoista. En halua kenenkään mieltä pahoittaa👍
Miks en voi ku nytkin on edessä 245 ja takana 275 niin en ymmärrä tätä vieläkään mut ei vissiin tarviikkaan ja ei pitäs toi 255 olla paha veny et pitäs olla siedettävä. Riippuu tietty kumin merkistä miten venyy
245/45 R18 on vakiokoko eteen ja taakse. Seuraava sitten 245/45 eteen ja 275/40 taakse.
Tuohon väliin ei oikein kokoja löydy.
265/40 on jo sentin matalampi ja näinollen ei oikein käy kyllä...ja vastaavasti taas 265/45 on jo lähes kaksi senttiä korkeampi ja se onkin sitten jo aivan liikaa.
Nämä rengassäätämiset on minun mielestäni vähän turhaa häsläystä kun voisi vaan laittaa ne tehdaskoot niin aina olisi helpompaa.
Leave a comment: