Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Vanne- ja rengasfit -topic II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • juha_s
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Niinpäs olikin. Kierrehän näissä oli M14x1.25 ja pitempiä sarjoja taitaa saada pariin kymppiin useammalta tuninkiosien myyjältä.
    Joo, yritin ettiä mistä ite tilasin pultit 10mm lätyille mutten nyt löytäny sähköpostista vahvistusta.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by juha_s View Post
    Motonetin pultit ei vaan käy f10/f11, m14 pitäisi olla.
    Niinpäs olikin. Kierrehän näissä oli M14x1.25 ja pitempiä sarjoja taitaa saada pariin kymppiin useammalta tuninkiosien myyjältä.

    Leave a comment:


  • juha_s
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Motonetissä myydään varaosatiskillä levikepalasarjoja ~60e joka sisältää kaksi spaceria ja pidemmät pultit. Kokoja löytyy 12mm, 16mm ja 20mm. Itse ainakin todennut toimiviksi useamman auton kanssa.
    Motonetin pultit ei vaan käy f10/f11, m14 pitäisi olla.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by shamalainen View Post
    Miettinyt, että hommaisin spacerit joka nurkkaan. Mitä selaillut internettiä niin eteen 10mm ja taakke 15mm, kun 8,5" leveet vanteet niin tulee nätisti kaarelle.

    Sit kysymykseen: Mistä tuollaisia kannattaa hommata sekä minkälaiset? En ole moisia ikinä ostanut ja tarjontaa on erittäin paljon. Haluaisin ostaa ensimmäisellä kerralla oikeet sekä oikean pituiset pultit.
    Motonetissä myydään varaosatiskillä levikepalasarjoja ~60e joka sisältää kaksi spaceria ja pidemmät pultit. Kokoja löytyy 12mm, 16mm ja 20mm. Itse ainakin todennut toimiviksi useamman auton kanssa.

    Leave a comment:


  • shamalainen
    replied
    Originally posted by juha_s View Post
    Tiedossa on, että nämä mahtuvat spacerien kanssa nätisti. Mietityttää vaan, että mistä niitä spacereita hommais ja minkälaiset tarkalleen.

    Leave a comment:


  • juha_s
    replied
    Originally posted by shamalainen View Post
    Totta! Unohdin mainita, että vanteet ovat ET33 joka nurkassa.
    Alloy Wheel & tyre fitment calculator - it calculates inset, poke, speedo error, tyre stretch and loads more.

    Leave a comment:


  • shamalainen
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Vanteen ET luvulla on merkitystä minkä verran se vanne tulee kaarelle minkäkin kokoisella spacerilla...
    Totta! Unohdin mainita, että vanteet ovat ET33 joka nurkassa.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by shamalainen View Post
    Miettinyt, että hommaisin spacerit joka nurkkaan. Mitä selaillut internettiä niin eteen 10mm ja taakke 15mm, kun 8,5" leveet vanteet niin tulee nätisti kaarelle.

    Sit kysymykseen: Mistä tuollaisia kannattaa hommata sekä minkälaiset? En ole moisia ikinä ostanut ja tarjontaa on erittäin paljon. Haluaisin ostaa ensimmäisellä kerralla oikeet sekä oikean pituiset pultit.
    Vanteen ET luvulla on merkitystä minkä verran se vanne tulee kaarelle minkäkin kokoisella spacerilla...

    Leave a comment:


  • shamalainen
    replied
    Miettinyt, että hommaisin spacerit joka nurkkaan. Mitä selaillut internettiä niin eteen 10mm ja taakke 15mm, kun 8,5" leveet vanteet niin tulee nätisti kaarelle.

    Sit kysymykseen: Mistä tuollaisia kannattaa hommata sekä minkälaiset? En ole moisia ikinä ostanut ja tarjontaa on erittäin paljon. Haluaisin ostaa ensimmäisellä kerralla oikeet sekä oikean pituiset pultit.

    Leave a comment:


  • niko123
    replied
    Miltähän näyttäisi alla tälläinen rengastus 9 x 19 et18 ja renkaat 245/40, kaikki samanlaiset. Tuleeko edessä liian ulos :think
    Auto f10 takaveto 30mm madalluksella.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Jermu meinaa että vakio rengastus on 245/35 ja 275/30, eli taka rengas on laskennallisesti etusta pienempi.

    Leave a comment:


  • Tehari
    replied
    Originally posted by JermuS View Post
    Juu tiedän ja senkin että 245/35 +285/30 on liki samalla vierintämatkalla, mutta insinööri on kuitenkin keksinyt että takarengas pitää olla eturengasta matalampi, niin mietin että onko tällä jotain vaikutusta tuon xdriven toimintaan jos taakse tulisikin. :think toisaalta onhan usein se olla tasaleveä setti ympäri auton niin miksi se muuttuisi jos takarengas levenee.. :think
    Missä niin on sanottu että takarengas pitää olla matalampi ? Jos nyt aattelet vaikka vakiota niin perusautoissa joka nurkassa on samat renkaat.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Samaa aina tasaisin väliajoin kysytään. Se takarengas on pienempi, koska ajossa se "elää" enemmän kuin kapea, ja näin ollen onkin kehältään samankokoinen kun autolla ajetaan.

    On täällä ajettu tuolla 285 takakumillakin, että omalla vastuulla

    Leave a comment:


  • JermuS
    replied
    Originally posted by Tehari View Post
    285-30 on 6mm korkeampi. ja toki sen sentin leveämpi. Ei sillä muuta eroa ole.
    Juu tiedän ja senkin että 245/35 +285/30 on liki samalla vierintämatkalla, mutta insinööri on kuitenkin keksinyt että takarengas pitää olla eturengasta matalampi, niin mietin että onko tällä jotain vaikutusta tuon xdriven toimintaan jos taakse tulisikin. :think toisaalta onhan usein se olla tasaleveä setti ympäri auton niin miksi se muuttuisi jos takarengas levenee.. :think

    Leave a comment:


  • Tehari
    replied
    Originally posted by JermuS View Post
    Sigun 530d xdriveen olen kesäksi miettinyt 20" vanteita ja leveydet olisi 9+10,5. Rengas suosituksethan ovat 245/35+275/30 mutta onko haittaa jos taakse laittaa 285/30? Mielestäni tuo 285 vaan sopisi paremmin 10,5" vanteelle.. aluksi oli tarkoituksena laittaa 9+10 yhistelmä, mutta olikin saatavuudessa vaikeuksia 10" tuota mallia mitä olen katsellut..

    Varmaankin samasta aiheesta on täällä ollut puhetta, mutta ilmeisesti en jaksanut tarpeeksi etsiä kun en äkkiseltään löytänyt.
    285-30 on 6mm korkeampi. ja toki sen sentin leveämpi. Ei sillä muuta eroa ole.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎