Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Vanne- ja rengasfit -topic II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Santsees
    replied
    F11 530xd

Tere,

Onko kokemusta tommoseen nelikkoon miten sopii/mahtuu. Hyllyssä odottelee -30mm eibach jouset, ja vanteiksi ois ehdolla 9x20 ET35 & 10.5x20 ET38
    Renkaiden speksit:235/40/R20 & 265/35/R20. Renkaat mietityttää, että onko naksua liian paksulla profiililla vai mahtuuko kohtuudella. :think

Leave a comment:

• TheRipper
    replied
    Originally posted by Henkka123 View Post
    Tuossa olisi ylimääräiseksi jääneet käyttämättömät 225/50/17 renkaat. Koitin tutkia sopiiko ko. koko f11 alle, mutta ei täysin asia selvinnyt (todennäköisesti en osannut googlettaa oikein termein ), joten siispä kysyn löytyisikö täältä vastausta aiheeseen.
    Ei käy. Pitäisi olla 225/55R17.

Leave a comment:

• Henkka123
    replied
    Tuossa olisi ylimääräiseksi jääneet käyttämättömät 225/50/17 renkaat. Koitin tutkia sopiiko ko. koko f11 alle, mutta ei täysin asia selvinnyt (todennäköisesti en osannut googlettaa oikein termein ), joten siispä kysyn löytyisikö täältä vastausta aiheeseen.

Leave a comment:

• VilleP
    replied
    17 on vakio koko. Mutta kuten yllä mainitttu, on niin ahdas että kura vanteessa kairaa uran.

Leave a comment:

• ekaBMW
    replied
    Eikös se 17” tuumaa ollut ihan vakiokoko mm 530d malleissa? Eli ei pitäisi olla ongelmia.
    Jonkin varustepaketin myötä suurimmassa osassa on kuitenkin 18” vanteet.

Leave a comment:

• TheRipper
    replied
    Originally posted by Pakkopaita View Post
    Mulla oli aikanaan 520d F10 ja siinä 17” style 236 OEM-vanteet. Sisäkehiin oli sorvautunut kivistä aikamoiset jurmut, eli aika nafti on jarrusatulan ja vanteen rako ainakin noilla 17” vanteilla.
    Tuota vähän pelkäsinkin...juurikin 236 olisi ollut vaihtoehtona.

Eli ei auta...18" katseet sitten.

Leave a comment:

• Pakkopaita
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Mitenkäs hyvin mahtuu näissä vielä 17" vanne pyörimään? Onko vaaraa että jää kiviä jo väliin?

Oletettavasti isommat etulevyt löytyy vasta 535 ja eteenpäin?

Talvivanteiksi kun kelpaisi tuo pienempikin kun 18" renkaat maksaa jo huomattavasti enemmän.
    Mulla oli aikanaan 520d F10 ja siinä 17” style 236 OEM-vanteet. Sisäkehiin oli sorvautunut kivistä aikamoiset jurmut, eli aika nafti on jarrusatulan ja vanteen rako ainakin noilla 17” vanteilla.

Leave a comment:

• TheRipper
    replied
    Mitenkäs hyvin mahtuu näissä vielä 17" vanne pyörimään? Onko vaaraa että jää kiviä jo väliin?

Oletettavasti isommat etulevyt löytyy vasta 535 ja eteenpäin?

Talvivanteiksi kun kelpaisi tuo pienempikin kun 18" renkaat maksaa jo huomattavasti enemmän.

Leave a comment:

• VilleP
    replied
    Originally posted by TON-III View Post
    Nyt täytyy tehdä tarkentava kysymys, tapahtuuko tuo vauhdissa laajeneminen leveys vai korkeus suuntaan ? Nämä ovat minun milteipä ensimmäiset 'leveät' renkaat, täytyypi seurata kulumista, tosin niillä alta pois otetuilla M-Sport-vanteilla ajoin jo hyvän tovin ( vielä kulmikkaammat renkaat) samoilla opeilla ja oikeastaan ihmettelin miten tasaisesti nekin ovat kuluneet ( silloisesta miltei -2 asteen takapään camperista huolimatta).
    Korkeus suunnassa. Keskipakoisvoima ajaa renkaan reskikohtaa ulospäin. Ei toki taajama-ajossa vaikuta juurikaan, mutta maantie ja motari syö keskikohda. 3bar mulla takana, ei 275 leveä kulu.

Leave a comment:

• TON-III
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Leveä rengas kun vauhdissa laajenee enemmän, niin alkaa vajaana kulua keskeltä.
    Nyt täytyy tehdä tarkentava kysymys, tapahtuuko tuo vauhdissa laajeneminen leveys vai korkeus suuntaan ? Nämä ovat minun milteipä ensimmäiset 'leveät' renkaat, täytyypi seurata kulumista, tosin niillä alta pois otetuilla M-Sport-vanteilla ajoin jo hyvän tovin ( vielä kulmikkaammat renkaat) samoilla opeilla ja oikeastaan ihmettelin miten tasaisesti nekin ovat kuluneet ( silloisesta miltei -2 asteen takapään camperista huolimatta).

Leave a comment:

• Pakkopaita
    replied
    Originally posted by cook View Post
    20x8.5 et 15. 245/35/20 renkailla

Miten tuollainen istuu f11 alle, - 35mm madalluksella
    Jos haluat, että rengaskoko on laillinen niin tarkasta myös oman F11 mallisi akselipainot. Tuossa 245/35/20 koossa kantavuusindeksi on yleensä 95 ja oma F11 vaatii taakse vähintään 97. En tosin ole koskaan kuullut, että tuohon olisi katsastuksessa puututtu. (Vaikka 245/40/19 on mitoiltaan saman kokoinen, ne on yleensä kantavuudeltaan 98 ja käyvät myös taakse.)

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Kyllä, näin minä olen tavannut toimia näiden autojen ( joiden takapään nurkkapaino ollut etupäätä pienempi) kanssa. Autoni kulkee 99,9% joko tyhjänä tai sitten pienellä kuormalla 2 edessä.

Leveä rengas kun vauhdissa laajenee enemmän, niin alkaa vajaana kulua keskeltä. Halvemmissa löysärunkoisissa tuon kokoisissa pitäisi olla ihan minimissään 3 kiloa painetta. Mielummin vaikka 3,2, kun on raskas auto. Taitaa olla jollekin jäykälle runflat renkaalle auton ohjepaineet.

Leave a comment:

• TON-III
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post
    Sulla on leveämpi rengas takana ja siinä vähemmän painetta?
    Kyllä, näin minä olen tavannut toimia näiden autojen ( joiden takapään nurkkapaino ollut etupäätä pienempi) kanssa. Autoni kulkee 99,9% joko tyhjänä tai sitten pienellä kuormalla 2 edessä.

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by cook View Post
    20x8.5 et 15. 245/35/20 renkailla

Miten tuollainen istuu f11 alle, - 35mm madalluksella

Aikalailla kaarella on. Ehkä hiukan hassun näköinen kun on "kapea" vanne takana.

Leave a comment:

• peLoGo?
    replied
    Kävin lisäämässä vähän paineita (laitoin tovi sitten 2,9/2,7, olivat valuneet 2,7/2,5 tasolle), laitoin nyt 3,0/2,7 ja ei muutosta renkaiden reaalikorkeuteen maasta, ajotuntuma tosin tanakoitui melkoisesti, auto rullaa nyt merkillisen hienosti
    Sulla on leveämpi rengas takana ja siinä vähemmän painetta?

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎