F10/F11 Vanne- ja rengasfit -topic II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • macman_lahti
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Näin jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt laittaa 265/35 ja 295/30 (M5 rengaskoko). Tuo mainitsemasi orkkiskoko näyttää alikokoiselle vaikka sitä miten päin katsoisi.
    Noo..ei kai nyt sentään. Tässä on nyt alla 530GT:n renkaat 245/40/20 ja 275/35/20. Aika tarkalla se on tossa F10:ssä kun on Eibachin -20mm ja ylisuuret renkaat. Ei se kuitenkaan ainakaan vielä mihinkään ottanut kiinni. Mutta olin positiivisesti yllättynyt käytöksestä vaikka renkaat on aivan loppu ja kulunut vinoon jne. Pahemmin S-max hakkaa käsille vaikka on normirenkaat, mutta Bilsteinin B6 iskarit.

    Tosin kun tota kuvaa katselee niin kyllä se melkein toi 20" saa olla :think

    Last edited by macman_lahti; 18-07-2021, 15:47. Reason: Korjattu kirjoitusvirheitä

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by macman_lahti View Post
    Kiitti! Todella vahva mietintä käynnissä ottaako 20" vanne ja eteen 245/35 ja taakse 275/30 vai sitten 19" ja joka nurkkaan 245/40 rengas. Vähän mietityttää, että meneekö toi 35/30 jo ihan kivireeksi.

    Näin jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt laittaa 265/35 ja 295/30 (M5 rengaskoko). Tuo mainitsemasi orkkiskoko näyttää alikokoiselle vaikka sitä miten päin katsoisi.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Originally posted by macman_lahti View Post
    Kiitti! Todella vahva mietintä käynnissä ottaako 20" vanne ja eteen 245/35 ja taakse 275/30 vai sitten 19" ja joka nurkkaan 245/40 rengas. Vähän mietityttää, että meneekö toi 35/30 jo ihan kivireeksi.
    Ei ainakaan adaptiivisellä alustalla. Ei juurikaan eroa 18 vs 20 tuumaisessa mukavuudessa.

    Leave a comment:


  • macman_lahti
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Toimii aivan varmasti, kunhan spacer on laadukas.

    Kilpa-autoissa voi olla 100mm spacereita käytössä
    Kiitti! Todella vahva mietintä käynnissä ottaako 20" vanne ja eteen 245/35 ja taakse 275/30 vai sitten 19" ja joka nurkkaan 245/40 rengas. Vähän mietityttää, että meneekö toi 35/30 jo ihan kivireeksi.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by macman_lahti View Post
    En jaksanut kahlata kaikkea läpi mutta onko edessä joku nyrkkisääntö kuin paksu spacer voi olla ? Olisi kivat vanteet myytävänä edullisesti, mutta ET on 38. Pitäisi olla vähintään se 15mm spacer. Toimiiko se ravistamatta edessä ? 19" vanne kyseessä.
    Toimii aivan varmasti, kunhan spacer on laadukas.

    Kilpa-autoissa voi olla 100mm spacereita käytössä

    Leave a comment:


  • macman_lahti
    replied
    En jaksanut kahlata kaikkea läpi mutta onko edessä joku nyrkkisääntö kuin paksu spacer voi olla ? Olisi kivat vanteet myytävänä edullisesti, mutta ET on 38. Pitäisi olla vähintään se 15mm spacer. Toimiiko se ravistamatta edessä ? 19" vanne kyseessä.

    Leave a comment:


  • Anzafin
    replied
    Originally posted by ManseJanspa View Post
    Tietämättömänä kyselen. Mahtuuko F11 alle 9.5x18 et 20 vanteet renkaina 255/45 edessä ja takana. Taakse tarkoituksena 10mm spaserit.
    Edessä vanteen ulkoreuna tulee n. 10-12mm ulos kaaren tasalta ja takana pari kolme milliä (ilman spaceria).

    Leave a comment:


  • ManseJanspa
    replied
    Vanne ongelma.

    Tietämättömänä kyselen. Mahtuuko F11 alle 9.5x18 et 20 vanteet renkaina 255/45 edessä ja takana. Taakse tarkoituksena 10mm spaserit.

    Leave a comment:


  • Matsku98
    replied
    Minkälaisen rengastuksen porukka laittas 10x20” & 11x20” vanteille? :think
    Autona BMW F11. Ajatuksena laittaa sopivalla venyllä.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    RF riittää kyllä vähempikin, sen verran jäykempi runko. Toki voi ehkä vedellä vähemmän kun painetta.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Testaamalla selviää. Varmaan 2.6-3.0 aika sopiva. Takana 0.1-0.2 etusta enempi, miten nyt auton kilpi neuvoo.
    Joo...voi olla että jätän taakse tuon 3 ja otan edestä sen 0.2 pois...
    Koeajolenkillä ainakin tuntui hyvältä...no niin hyvältä kuin runflatit nyt voi tuntua...mutta ajotuntuma oli erittäin hyvä kuten syksystä jo muistelin...ehkäpä jopa jämäköityi vielä vähän tuon paineen noston ansiosta.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Mitäs paineita olette vakiorengastuksen kanssa (245/40R19, 275/35R19) käyttäneet?

    Saksan jäljiltä niissä oli vain 2,4bar mikä oli mielestäni aivan liian vähän niin tööttäsin 3bar jokaiseen....onko jo liikaa?
    Testaamalla selviää. Varmaan 2.6-3.0 aika sopiva. Takana 0.1-0.2 etusta enempi, miten nyt auton kilpi neuvoo.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Mitäs paineita olette vakiorengastuksen kanssa (245/40R19, 275/35R19) käyttäneet?

    Saksan jäljiltä niissä oli vain 2,4bar mikä oli mielestäni aivan liian vähän niin tööttäsin 3bar jokaiseen....onko jo liikaa?

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Auton hyvät ajo-ominaisuuet saa helposti pilalle huonolla renkaalla, onko se sitten muutaman satasen säästön arvoista?
    Kah, ollaan Villen kanssa samaa mieltä, kerrankin

    En ota kantaa mikä on hyvä rengas ja mikä ei, olisi aivan mahtavaa jos olisi mahdollisuus kokeilla eri renkaita alla sillä mikään kirjoitus ei korvaa sitä tietoa mikä tulee sillä renkaalla ajaessa.

    Rengas on sanoisin sen alustakokonaisuuden tärkein lenkki, jos sen ominaisuudet eivät sovi sinulle ei sen aiheuttamaa 'virhettä' korjaa mikään iskari/ jousi / hieno kallistuksen vakaaja.

    Varsin moni tuntuu varustelevan autonsa renkaiden suhteen siten että autonsa pystyisi käsittelemään g-voimia enemmänkin sataa mutkaan ajaessa. Ainakin minun autoni kulkee n. 99,8% suoraan joten olen yrittänyt valita renkaan siihen sopivaksi. Minulla oli aiemmin Hankook Ventus S1 (vai kakkoset) 245/40 ja 275/35 koossa 19" vanteille kietaistuna ja en tykännyt. Yhtenä aiempana hyvänä kokemuksena ollut Contin Sport Contact 2:et ( vm.2008) ja olin kääntymässä Contiin, hakiessani myös suhteellisen kevyttä rengasta ( merkinnee ohuita kylkiä ?/ 'veltto' rakenne/ mukavuus mukana ?) sain vinkin Goodyear F1 Asymmetric 5 renkaista. Pistin tilaten mutta nanon kapeampina. Ajossa nyt tuo mainittu rengas 225/45 ja 255/40 koossa 19" vanteella ja ai että menee mukavasti, menee kuin taikamatto samalla kun on riittävä tuntuma tienpinnasta. Ovat ihan nappikympit omaan makuuni (sigun auto).

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    245 ja 275 on oikea kombo.

    Laadukas rengas on laadukas ja halpa rengas voi olla vähemmän laadukas. Mitä isompi koko, sitä enemmän ominaisuudet ja hyvät/huonot puolet tulee esille.

    Auton hyvät ajo-ominaisuuet saa helposti pilalle huonolla renkaalla, onko se sitten muutaman satasen säästön arvoista? Nankangista ei kokemusta.

    Leave a comment:

Working...
X