Originally posted by takur
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Repsahtavia alustanosia
Collapse
X
-
Originally posted by takur View PostAten levyissä jotka ostin oli keskiö rautaa, ei alumiinia. Alkuperäiset levyt, aten levyt ja nykyiset brembot kaikki alkaneet täristää. Pitäs keksiä seuraava merkki....
Comment
-
-
Ite kanssa tappelin etujarrujen tärinöiden kanssa. Tuli kuntoon kun vaihdoin ATEn levyt.. Ja pari kuukauden jälkeen taas täristi. No ei muuta kun ATEn etupalat(ceramic) ja kaikki etupään alatukivarsien puslat tilaukseen - noi vaihtaen tuli taas hyväksi. Ei tosin ihan heti vaihdon jälkeen vielä vaan vasta kun oli koeajon suoritanut niin, että jarrut kuumeni kunnolla. Saas nähä ny kauanko pysyy kunnossa. Ihan susihan toi Bemarin pyöräntuenta on F11:ssa - helvetisti puslia ja omituisia tukivarsia ja auto todella herkkä rengastukselle ts tykkää vaeltaa urissa herkästi.2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
-
Originally posted by takur View PostÄäni noille keraamisille jarrupaloille . Ei tarvi pestä vanteita jatkuvasti kun eivät enää mustu.
En tiedä mitä paskapalat joku on laittanut nykyiseen autooni mutta tuntuu että jarruista tulee aivan älytön määrä putua ja jokapaikka on ruosteessa/jarrupölyssä. Talvivanteisiin sonta oli jäsähtanyt niin kiinni ettei sitä saanut kuin vannehapolla irti. Kaikki muut vannepesuaineet yms tuli kokeiltua ilman minkäänlaista tulosta. Tuo oli todella lujassa kiinni ja ajattelin kyllä jo jossainkohtaa etten saa sitä pois olleenkaan kun testissä oli 5 tai 6 eri aine.
edit. aten keraamisista paloista
Features & benefits
Significantly less dust formation
Better rim optics
Reduced brake pad and brake disc wear
Greater comfort
No brake judder
Better environmental protection
Reduced repair costs thanks to reduced service intervals
High degree of safety
Extensive product range for the front and rear axles
Continuous expansion of the range
Quality features & info
Premium and Lifestyle vehicles
Thanks to the expansion of the small car segment, even more vehicles can now be equipped with the highly-popular brake pads.
All ATE Ceramic brake pads are tested for ECE R90 compliance – so they don’t have to be registered with the Technical Inspection Association.
ATE Ceramic brake pads are designed for drivers who demand comfort. This is why we recommend combining ATE Ceramic brake pads with only “normal” (smooth) brake discs to achieve maximum comfort.
Sport brake discs when braking at high speeds. This is a well-known phenomenon. The braking performance, however, remains at the same high level. The droning noise has no effect on the braking performance of the vehicle.
The service life of brake pads is highly dependent on the usage profile and the pad temperatures. In general, ATE Ceramic brake pads wear significantly less than conventional (“low met”) brake pads, especially when braking under everyday conditions.
Brakes must of course ensure vehicle safety, that’s their main job... but ATE brakes can do more than that.
Katsoin huvikseen hinnat ja täytyy kyllä todeta että tähän pirssiin on todella kalliit jarruosat tai sitten olen vain köyhä. Taitaa osille tulla varmaan lähelle tuplat hintaa verrattuna vanhempiin autoihin. Ihmekös kun se gyntherikin on pihtaillut noissa.
eteen
bosch ja brembo 56€
ate 102€ vs ate keraamiset 140€
original bmw www.hubauer-shop.de 197€
taakse
ate 63€ vs ate keraamiset 85€
bosch ja brembo 37€
original bmw www.hubauer-shop.de 112€Last edited by fraatti; 27-06-2019, 10:34.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
En ole huomannut että sen kummemmin kuluttas levyjä. Tosin levyt on vaihtunut useammin kuin palat. En ainakaan osta enään muita kuin noita keraamisia. Jarrutuntumakin on mielestäni parempi.
Tarkistappa hinnat myös motointegrator.de. Toimittaa nykyään taas myös suomeen. Itse laitoin nuo Jurid:in keraamiset.Last edited by takur; 27-06-2019, 10:27.
Comment
-
-
Originally posted by takur View PostEn ole huomannut että sen kummemmin kuluttas levyjä. Tosin levyt on vaihtunut useammin kuin palat. En ainakaan osta enään muita kuin noita keraamisia. Jarrutuntumakin on mielestäni parempi.
Tarkistappa hinnat myös motointegrator.de. Toimittaa nykyään taas myös suomeen. Itse laitoin nuo Jurid:in keraamiset.
Tuossa kaverin autossa on bemarin alkuperäiset palat ja niillä tuntuma on todella hyvä ja autokin tuntuu "kevyeltä" koska jarrujen pito on erinomainen myös pienellä jarruvoimalla. Ainakin vanhemmissa autoissa orggispaloja on tosin moitittu siitä että ne sotkevat vanteet, en tiedä sitten tapahtuu äffässä vielä näin. Itsellä ei ole tuosta kokemusta kun näissä omissa romuissa on jo ollut aina jotkut tarvikkepalat asennettuna. Täytyy joskus tarkistaa mitkä palat tuossa omassa autossa on kun sattuu ropaamaan jotain tuossa lähettyvillä.
Tässä oli eräs hyvä artikkeli siitä millainen kompromissi tuo jarrupala on.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Ate ceramic palojen hinta oli jotaki 70e about eteen profiteile.de:stä. Noi tosin 348/30mm levyille - 535dx:ssä lienee 348/36mm levyt ja palat saattaa olla kalliimmat. En ole huomannut mitään ongelmia pidossa tai muutenkaan.
Edit: 108e on Ate ceramicit profiteilessä 36mm paksuille laikoille.Last edited by janilind; 27-06-2019, 21:10.2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
-
Originally posted by janilind View PostEdit: 108e on Ate ceramicit profiteilessä 36mm paksuille laikoille.
Yllättäen profiteilessä halvimmat, tuosta on nyt vain sellaisia kokemuksia ettei oikein tiedä uskaltaako sieltä enää tilata mitään. :thinkF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Kaverin auto, 530d touring kolahtaa hidasteista laskiessa ja vika ei meinaa löytyä. Vaihdettuna on taemman alatukivarren alapallot(oli väljät) ja puslat, vakaajien tangot sekä reaktiotangon puslat(oli huonot). Reaktiontankojen nivelistä eikä ylätukivarren nivelestä tai puslista löydy väljyyttä.
Iskarin yläpään rakenne on seuraava. Onko näitä osia nro 7 rikkoontunut?
Prelci:ssä osanumero on ollut alkuun 31306775589 ja 3/14 jälkeen 31306795082. Klimpin paino on 20g vähemmän kun faceliftissä eli 480g. Kuva originaalista osasta.
Faceliftissä osanumero on näköjään vaihtunut, 31306863297 ja paino 500g. Tästä en löytänyt kuin tarvikeosan kuvan. Lieköhän osanumero vaihtunut pariin otteeseen ja paino noussut sen takia kun noissa on ollut jotain ongelmia kestävyyden suhteen? Painonousu sitten johtunut esim lisääntyneestä kumin määrästä tai jostain muusta paremmasta tuennasta holkin osalta? Kuvista ei ainakaan voi sanoa osissa olevan mitään eroa keskenään. Muistan että jossain korimallissa näissä oli ero m-sportin sekä ei m-sportin kesken ja juurinkin niin että toinen oli painavampi ja tuo tarkoitti tuossa tapauksessa sitä että painavampi oli tukevampi.
LCI, tarvike
Last edited by fraatti; 27-06-2019, 23:17.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View Post
Yllättäen profiteilessä halvimmat, tuosta on nyt vain sellaisia kokemuksia ettei oikein tiedä uskaltaako sieltä enää tilata mitään. :think2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
-
Originally posted by janilind View PostKerro lisää.. ite olen sieltä pariin otteeseen tilannu ja ihan on tilatut kamat tulleet kotiin. Joku autotallifirmahan tuo lienee ku pakkaavat osia viinilaatikoihin yms.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment