Announcement

Collapse
No announcement yet.

Repsahtavia alustanosia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1234
    • Kainuu

    Originally posted by takur View Post
    Aten levyissä jotka ostin oli keskiö rautaa, ei alumiinia. Alkuperäiset levyt, aten levyt ja nykyiset brembot kaikki alkaneet täristää. Pitäs keksiä seuraava merkki....
    Ettei vika olisi etutukivarsissa niin kuin itsellä kun jarruttaessa täristi. Onneksi en kerinnyt turhaan päivittää jarruja.
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

    Comment

    • takur
      Bimmer Rookie
      • Jun 2013
      • 97
      • Oulu

      Vaihdettu. Ja ylätukivarren sisäpään puslat myös. Ja ei noissa mitään vikaa ollut. Nää täyttää hyvän harrastuksen kaikki tuntomerkit...

      Comment

      • polkuauto
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 168

        Originally posted by takur View Post
        Aten levyissä jotka ostin oli keskiö rautaa, ei alumiinia. Alkuperäiset levyt, aten levyt ja nykyiset brembot kaikki alkaneet täristää. Pitäs keksiä seuraava merkki....
        Onko iskunvaimentimet kunnossa? Omassa oli niin pahaa tärinää etenkin kevyessä jarrutuksessa, ettei viitsinyt enään edes vakkaria käyttää. Levyt mittasin heittokellolla suoraksi, mistään ei löytynyt väljää ja kaikki vaikutti olevan muutenkin kunnossa. Jotain teki mieli vaihtaa, mutten osannut päättää että mitä Samoihin aikoihin tuli katsastuksessa maininta heikkokuntoisista etuiskareista. Itse en ollu tätä vielä edes huomannut ja vielä enemmän yllätti, kun myös jarrutärinät hävisivät hyvin nopeasti iskareiden vaihdon jälkeen.

        Comment

        • takur
          Bimmer Rookie
          • Jun 2013
          • 97
          • Oulu

          Iskarit oli kunnossa mutta vaihdettiin sit nekin...

          Comment

          • janilind
            Bimmer Rookie
            • Nov 2017
            • 165
            • Pirkanmaa

            Ite kanssa tappelin etujarrujen tärinöiden kanssa. Tuli kuntoon kun vaihdoin ATEn levyt.. Ja pari kuukauden jälkeen taas täristi. No ei muuta kun ATEn etupalat(ceramic) ja kaikki etupään alatukivarsien puslat tilaukseen - noi vaihtaen tuli taas hyväksi. Ei tosin ihan heti vaihdon jälkeen vielä vaan vasta kun oli koeajon suoritanut niin, että jarrut kuumeni kunnolla. Saas nähä ny kauanko pysyy kunnossa. Ihan susihan toi Bemarin pyöräntuenta on F11:ssa - helvetisti puslia ja omituisia tukivarsia ja auto todella herkkä rengastukselle ts tykkää vaeltaa urissa herkästi.
            2011 530d x-drive
            2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

            Comment

            • takur
              Bimmer Rookie
              • Jun 2013
              • 97
              • Oulu

              Ääni noille keraamisille jarrupaloille . Ei tarvi pestä vanteita jatkuvasti kun eivät enää mustu.

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4595
                • Tampere

                Originally posted by takur View Post
                Ääni noille keraamisille jarrupaloille . Ei tarvi pestä vanteita jatkuvasti kun eivät enää mustu.
                Syökö nuo keraamiset palat levyt hautaan nopeammin kuin normaalit palat? Kalliimmat ne ainakin ovat muistini mukaan. Pitääkös paikkansa että märkänä pito on olematon?

                En tiedä mitä paskapalat joku on laittanut nykyiseen autooni mutta tuntuu että jarruista tulee aivan älytön määrä putua ja jokapaikka on ruosteessa/jarrupölyssä. Talvivanteisiin sonta oli jäsähtanyt niin kiinni ettei sitä saanut kuin vannehapolla irti. Kaikki muut vannepesuaineet yms tuli kokeiltua ilman minkäänlaista tulosta. Tuo oli todella lujassa kiinni ja ajattelin kyllä jo jossainkohtaa etten saa sitä pois olleenkaan kun testissä oli 5 tai 6 eri aine.


                edit. aten keraamisista paloista

                Features & benefits
                Significantly less dust formation
                Better rim optics
                Reduced brake pad and brake disc wear
                Greater comfort
                No brake judder
                Better environmental protection
                Reduced repair costs thanks to reduced service intervals
                High degree of safety
                Extensive product range for the front and rear axles
                Continuous expansion of the range

                Quality features & info
                Premium and Lifestyle vehicles
                Thanks to the expansion of the small car segment, even more vehicles can now be equipped with the highly-popular brake pads.
                All ATE Ceramic brake pads are tested for ECE R90 compliance – so they don’t have to be registered with the Technical Inspection Association.
                ATE Ceramic brake pads are designed for drivers who demand comfort. This is why we recommend combining ATE Ceramic brake pads with only “normal” (smooth) brake discs to achieve maximum comfort.
                Sport brake discs when braking at high speeds. This is a well-known phenomenon. The braking performance, however, remains at the same high level. The droning noise has no effect on the braking performance of the vehicle.
                The service life of brake pads is highly dependent on the usage profile and the pad temperatures. In general, ATE Ceramic brake pads wear significantly less than conventional (“low met”) brake pads, especially when braking under everyday conditions.
                Brakes must of course ensure vehicle safety, that’s their main job... but ATE brakes can do more than that.



                Katsoin huvikseen hinnat ja täytyy kyllä todeta että tähän pirssiin on todella kalliit jarruosat tai sitten olen vain köyhä. Taitaa osille tulla varmaan lähelle tuplat hintaa verrattuna vanhempiin autoihin. Ihmekös kun se gyntherikin on pihtaillut noissa.
                eteen
                bosch ja brembo 56€
                ate 102€ vs ate keraamiset 140€
                original bmw www.hubauer-shop.de 197€

                taakse
                ate 63€ vs ate keraamiset 85€
                bosch ja brembo 37€
                original bmw www.hubauer-shop.de 112€
                Last edited by fraatti; 27-06-2019, 10:34.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • takur
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2013
                  • 97
                  • Oulu

                  En ole huomannut että sen kummemmin kuluttas levyjä. Tosin levyt on vaihtunut useammin kuin palat. En ainakaan osta enään muita kuin noita keraamisia. Jarrutuntumakin on mielestäni parempi.
                  Tarkistappa hinnat myös motointegrator.de. Toimittaa nykyään taas myös suomeen. Itse laitoin nuo Jurid:in keraamiset.
                  Last edited by takur; 27-06-2019, 10:27.

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4595
                    • Tampere

                    Originally posted by takur View Post
                    En ole huomannut että sen kummemmin kuluttas levyjä. Tosin levyt on vaihtunut useammin kuin palat. En ainakaan osta enään muita kuin noita keraamisia. Jarrutuntumakin on mielestäni parempi.
                    Tarkistappa hinnat myös motointegrator.de. Toimittaa nykyään taas myös suomeen. Itse laitoin nuo Jurid:in keraamiset.
                    Jarrutuntumasta puheenollen olen tuossa ajanut myös kaverin äffää ja totesin että hänellä auto pysähtyy pienelläkin jarruvoimalla todella helposti. Itsellä poljinta saa painaa huomattavasti enemmän. Kuvittelin että se johtuu kuluneista levyistä yms mutta kun luin aikani kuluksi juttuja palavertailuista niin tajusin että kyse on pääsääntöisesti siitä millaiset palat autossa on. Tätä ei vain itse ole aikaisemmin noteeranut kun usein samalla on tullut vaihdettua sekä levyt että palat. Eikä tuo jarruremontti nyt onneksi ihan jokavuotista ole.

                    Tuossa kaverin autossa on bemarin alkuperäiset palat ja niillä tuntuma on todella hyvä ja autokin tuntuu "kevyeltä" koska jarrujen pito on erinomainen myös pienellä jarruvoimalla. Ainakin vanhemmissa autoissa orggispaloja on tosin moitittu siitä että ne sotkevat vanteet, en tiedä sitten tapahtuu äffässä vielä näin. Itsellä ei ole tuosta kokemusta kun näissä omissa romuissa on jo ollut aina jotkut tarvikkepalat asennettuna. Täytyy joskus tarkistaa mitkä palat tuossa omassa autossa on kun sattuu ropaamaan jotain tuossa lähettyvillä.

                    Tässä oli eräs hyvä artikkeli siitä millainen kompromissi tuo jarrupala on.
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • janilind
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2017
                      • 165
                      • Pirkanmaa

                      Ate ceramic palojen hinta oli jotaki 70e about eteen profiteile.de:stä. Noi tosin 348/30mm levyille - 535dx:ssä lienee 348/36mm levyt ja palat saattaa olla kalliimmat. En ole huomannut mitään ongelmia pidossa tai muutenkaan.

                      Edit: 108e on Ate ceramicit profiteilessä 36mm paksuille laikoille.
                      Last edited by janilind; 27-06-2019, 21:10.
                      2011 530d x-drive
                      2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4595
                        • Tampere

                        Originally posted by janilind View Post
                        Edit: 108e on Ate ceramicit profiteilessä 36mm paksuille laikoille.

                        Yllättäen profiteilessä halvimmat, tuosta on nyt vain sellaisia kokemuksia ettei oikein tiedä uskaltaako sieltä enää tilata mitään. :think
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4595
                          • Tampere

                          Kaverin auto, 530d touring kolahtaa hidasteista laskiessa ja vika ei meinaa löytyä. Vaihdettuna on taemman alatukivarren alapallot(oli väljät) ja puslat, vakaajien tangot sekä reaktiotangon puslat(oli huonot). Reaktiontankojen nivelistä eikä ylätukivarren nivelestä tai puslista löydy väljyyttä.

                          Iskarin yläpään rakenne on seuraava. Onko näitä osia nro 7 rikkoontunut?


                          Prelci:ssä osanumero on ollut alkuun 31306775589 ja 3/14 jälkeen 31306795082. Klimpin paino on 20g vähemmän kun faceliftissä eli 480g. Kuva originaalista osasta.


                          Faceliftissä osanumero on näköjään vaihtunut, 31306863297 ja paino 500g. Tästä en löytänyt kuin tarvikeosan kuvan. Lieköhän osanumero vaihtunut pariin otteeseen ja paino noussut sen takia kun noissa on ollut jotain ongelmia kestävyyden suhteen? Painonousu sitten johtunut esim lisääntyneestä kumin määrästä tai jostain muusta paremmasta tuennasta holkin osalta? Kuvista ei ainakaan voi sanoa osissa olevan mitään eroa keskenään. Muistan että jossain korimallissa näissä oli ero m-sportin sekä ei m-sportin kesken ja juurinkin niin että toinen oli painavampi ja tuo tarkoitti tuossa tapauksessa sitä että painavampi oli tukevampi.

                          LCI, tarvike
                          Last edited by fraatti; 27-06-2019, 23:17.
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • janilind
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2017
                            • 165
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by fraatti View Post

                            Yllättäen profiteilessä halvimmat, tuosta on nyt vain sellaisia kokemuksia ettei oikein tiedä uskaltaako sieltä enää tilata mitään. :think
                            Kerro lisää.. ite olen sieltä pariin otteeseen tilannu ja ihan on tilatut kamat tulleet kotiin. Joku autotallifirmahan tuo lienee ku pakkaavat osia viinilaatikoihin yms.
                            2011 530d x-drive
                            2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4595
                              • Tampere

                              Originally posted by janilind View Post
                              Kerro lisää.. ite olen sieltä pariin otteeseen tilannu ja ihan on tilatut kamat tulleet kotiin. Joku autotallifirmahan tuo lienee ku pakkaavat osia viinilaatikoihin yms.
                              Mulla tuli lopulta puuttuneet osat myös viinipullojen pahvilaatikossa kotiin. Ja päällä vielä DHL:n teippi että turvatarkastettu ja paketti avattu. Tuolla noita viimeisiä kokemuksia.
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • janilind
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2017
                                • 165
                                • Pirkanmaa

                                Olipas hyvä et osu kohille, pitääkin sit jatkossa katsella palikoita muualta - harmi, profiteile kun on ollut niin edukas..
                                2011 530d x-drive
                                2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎